BMW Group zvýšila svůj odbyt v prvním kvartálu roku 2005 o 8,2 % na novou rekordní hodnotu 292.207 prodaných vozů (loni: 269.974). Značka BMW vykázala za první tři letošní měsíce růst o 7,8 % na 239.387 automobilů (loni 222.087). MINI dodalo zákazníkům o 10,3 % vozů více - 52.694 kusů - (loni: 47.774). Rolls-Royce Motor Cars předala zákazníkům 126 Phantomů (loni: 139/-9,4%).
Nejvíce automobilů prodala BMW Group během prvního kvartálu v Německu - 65.680 (loni: 60.462/+8,6%) a v USA - 65.536 (loni: 61.241/+7,0%). Za příklad zemí a regionů, v nichž prodeje vyrostly nadprůměrně, lze uvést Portugalsko s nárůstem o 43,9 % na 1.973 kusů (loni: 1.371), Rusko s nárůstem o 44,4 % (1.350/loni: 935) a region Afrika/Karibik se zvýšením o 22,6 % (6.965/loni: 5.680).
Dr. Michael Ganal, člen představenstva BMW AG za prodej a marketing, k výsledkům říká: „V celosvětovém srovnání s konkurencí zaznamenala BMW Group výrazně lepší vývoj než relevantní konkurenti. Tím jsme dále upevnili naši pozici v prémiovém segmentu. Zlepšení se nám navíc podařilo dosáhnout ve chvíli, kdy BMW řady 3 procházelo modelovou obměnou.“
BMW Group dosáhla rekordních prodejů i v měsíčním porovnání. Nikdy v minulosti nebyl odbyt tak úspěšný jako v březnu 2005, kdy se prodalo 127.093 vozů BMW, MINI a Rolls-Royce. Ve srovnání s loňský březnem dosáhl růst 7,9 % (loni: 117.826).
Samotná značka BMW posílila v březnových prodejích o 7,0 % na 104.909 vozidel (loni: 98.037) – i v tomto případě jde o historicky nejvyšší hodnotu. Za tímto úspěchem stojí celá modelová nabídka. Trh výborně přijal především obě čerstvé novinky z modelového portfolia BMW – BMW řady 1 a BMW řady 3. BMW řady 1 se prodává od loňského září a do konce letošního března se jich vyrobilo téměř 76.000. V prvním letošním kvartálu si BMW řady 1 pořídilo 36.042 zákazníků, v samotném březnu šlo o 16.362 vozů.
Michael Ganal: „Dosažená čísla a pozitivní trend v prodeji BMW řady 1 nás opravňují považovat nástup s prémiovým vozem do kompaktní třídy, která podléhá velkému konkurenčnímu prostředí, za vydařený“.
BMW řady 3 vstoupilo na trh 5. března a už bylo dodáno 6.444 těchto vozů. Jedná se o celosvětově nejprodávanější prémiový vůz své třídy. Vše nasvědčuje tomu, že BMW řady 3 tuto pozici dále posílí. Nadšené reakce odborníků, prodejců i zákazníků dokazuje nyní taky příliv objednávek.
Rovněž značka MINI dosáhla jak za první kvartál tak i v březnu svých nejlepších prodejích hodnot. V březnu se podařilo poprvé během jednoho měsíc prodat přes 20.000 vozů, přesně 22.130 kusů (loni: 19.740/+12,1%). Podíl verze Cabrio činí s 5.389 kusy okolo jedné čtvrtiny z celkového odbytu. Neohrožená první pozice patří v prodejích MINI své mateřské zemi, Velké Británii, kde se v březnu prodalo 7.244 vozů. Následují USA (4.127), Německo (2.755), Itálie (2.004) a Japonsko (1.621).
Také prodej motocyklů roste, v březnu o 10 %
V březnu se prodalo 11.793 motocyklů BMW, což představuje nárůst o 10,0 % (loni: 10.720). V období od ledna do března si motocykly našly 21.304 zákazníků, to je o 18,8 % více než loni. (2004: 17.935). Bestsellerem BMW zůstalo i v prvním kvartálu roku 2005 enduro R1200 GS s 6.772 prodanými kusy. V prodaném množství následuje sportovní K1200S S se 2.230 prodanými kusy. Třetí příčka patří cestovnímu R1200 RT (2.183).
Přehled odbytu BMW Group v březnu a za leden až březen 2005
Březen 2005 Opr .2004 1 až 3 2004 Opr. 2004
BMW Group Automobile 127.093 + 7,9% 292.207 + 8,2%
BMW 104.909 + 7,0% 239.387 + 7,8%
MINI 22.130 + 12,1% 52.694 + 10,3%
Rolls-Royce 54 + 10,0% 126 - 9,4%
BMW Motocykly 11.793 + 10,0% 21.304 + 18,8%