Odborníci: Autonomní vozy mohou fungovat teprve až bude provoz plynulejší

Inženýři zabývající se rozvojem autonomních technologií mají vrásky na čele z kde čeho...
Odborníci: Autonomní vozy mohou fungovat teprve až bude provoz plynulejší

Také se vám zdá, že v dnešním hustém provozu nelze řídit opravdu plynule? Pokud při dnešním využití silnic pár řidičů spoléhá na styl brzda-plyn, přenese se to nutně i na ostatní. Tato realita je těžká zejména pro systémy autonomního řízení.

Skutečnost si uvědomují nejen automobilky, ale i dodavatelé, kterých je v České republice velké množství. Včetně těch nejdůležitějších. Zastupuje je mimo jiné i Sdružení automobilového průmyslu AutoSAP, které zorganizovalo specializovanou skupinu právě pro řešení plynulosti dopravy.

Autonomní auta Googlu svezou lidi kamkoli a zdarma. Kvůli sběru dat

Autonomní auta Googlu svezou lidi kamkoli a zdarma. Kvůli sběru dat

Naráží prý zejména na nekvalitní silniční síť. „Sebedokonalejší prvky autonomního řízení vyžadují určitý předpokládaný stav a vybavení silnic dopravním značením. Proto nás zajímá například aktivní řízení dopravních proudů a interaktivní komunikace vozidlo-infrastruktura, efektivní předávání dopravních informací účastníkům silničního provozu a jejich vzájemné sdílení a pozitivní motivace účastníků provozu na základě vhodné a rychlé zpětné vazby,“ říká Petr Karásek, který předsedá specializované skupině.

Problém špatného plynutí dopravy má podle zástupců sdružení však i druhou stranu, na kterou jsme poukázali v úvodu článku. Je v nás řidičích a naší šoférské výchově. Nedávno jsme vás informovali o tom, jaké novoty se chystají pro žáky v autoškole ve Velké Británii. Musí umět ovládat palubní přístroje, asistenty či navigaci:

Nezvládáte nastavit navigaci? Ve Velké Británii vám nevydají řidičák

Nezvládáte nastavit navigaci? Ve Velké Británii vám nevydají řidičák

Na podobné téma se hovoří i ve zmíněném sdružení: "Vývoj automobilů jde tak rychle dopředu, že jsou čerství majitelé nezřídka zaskočeni, co všechno jejich nové auto umí. Je to ale i naopak, řidiči by měli být lépe informováni i o tom, v jakých oblastech provoz vozu vyžaduje jejich permanentní součinnost a pozornost,“ dodává Karásek.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků