Odborníci: Autonomní vozy mohou fungovat teprve až bude provoz plynulejší

Inženýři zabývající se rozvojem autonomních technologií mají vrásky na čele z kde čeho...
Odborníci: Autonomní vozy mohou fungovat teprve až bude provoz plynulejší

Také se vám zdá, že v dnešním hustém provozu nelze řídit opravdu plynule? Pokud při dnešním využití silnic pár řidičů spoléhá na styl brzda-plyn, přenese se to nutně i na ostatní. Tato realita je těžká zejména pro systémy autonomního řízení.

Skutečnost si uvědomují nejen automobilky, ale i dodavatelé, kterých je v České republice velké množství. Včetně těch nejdůležitějších. Zastupuje je mimo jiné i Sdružení automobilového průmyslu AutoSAP, které zorganizovalo specializovanou skupinu právě pro řešení plynulosti dopravy.

Autonomní auta Googlu svezou lidi kamkoli a zdarma. Kvůli sběru dat

Autonomní auta Googlu svezou lidi kamkoli a zdarma. Kvůli sběru dat

Naráží prý zejména na nekvalitní silniční síť. „Sebedokonalejší prvky autonomního řízení vyžadují určitý předpokládaný stav a vybavení silnic dopravním značením. Proto nás zajímá například aktivní řízení dopravních proudů a interaktivní komunikace vozidlo-infrastruktura, efektivní předávání dopravních informací účastníkům silničního provozu a jejich vzájemné sdílení a pozitivní motivace účastníků provozu na základě vhodné a rychlé zpětné vazby,“ říká Petr Karásek, který předsedá specializované skupině.

Problém špatného plynutí dopravy má podle zástupců sdružení však i druhou stranu, na kterou jsme poukázali v úvodu článku. Je v nás řidičích a naší šoférské výchově. Nedávno jsme vás informovali o tom, jaké novoty se chystají pro žáky v autoškole ve Velké Británii. Musí umět ovládat palubní přístroje, asistenty či navigaci:

Nezvládáte nastavit navigaci? Ve Velké Británii vám nevydají řidičák

Nezvládáte nastavit navigaci? Ve Velké Británii vám nevydají řidičák

Na podobné téma se hovoří i ve zmíněném sdružení: "Vývoj automobilů jde tak rychle dopředu, že jsou čerství majitelé nezřídka zaskočeni, co všechno jejich nové auto umí. Je to ale i naopak, řidiči by měli být lépe informováni i o tom, v jakých oblastech provoz vozu vyžaduje jejich permanentní součinnost a pozornost,“ dodává Karásek.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků