Odborníci: Autonomní vozy mohou fungovat teprve až bude provoz plynulejší

Inženýři zabývající se rozvojem autonomních technologií mají vrásky na čele z kde čeho...
Odborníci: Autonomní vozy mohou fungovat teprve až bude provoz plynulejší

Také se vám zdá, že v dnešním hustém provozu nelze řídit opravdu plynule? Pokud při dnešním využití silnic pár řidičů spoléhá na styl brzda-plyn, přenese se to nutně i na ostatní. Tato realita je těžká zejména pro systémy autonomního řízení.

Skutečnost si uvědomují nejen automobilky, ale i dodavatelé, kterých je v České republice velké množství. Včetně těch nejdůležitějších. Zastupuje je mimo jiné i Sdružení automobilového průmyslu AutoSAP, které zorganizovalo specializovanou skupinu právě pro řešení plynulosti dopravy.

Autonomní auta Googlu svezou lidi kamkoli a zdarma. Kvůli sběru dat

Autonomní auta Googlu svezou lidi kamkoli a zdarma. Kvůli sběru dat

Naráží prý zejména na nekvalitní silniční síť. „Sebedokonalejší prvky autonomního řízení vyžadují určitý předpokládaný stav a vybavení silnic dopravním značením. Proto nás zajímá například aktivní řízení dopravních proudů a interaktivní komunikace vozidlo-infrastruktura, efektivní předávání dopravních informací účastníkům silničního provozu a jejich vzájemné sdílení a pozitivní motivace účastníků provozu na základě vhodné a rychlé zpětné vazby,“ říká Petr Karásek, který předsedá specializované skupině.

Problém špatného plynutí dopravy má podle zástupců sdružení však i druhou stranu, na kterou jsme poukázali v úvodu článku. Je v nás řidičích a naší šoférské výchově. Nedávno jsme vás informovali o tom, jaké novoty se chystají pro žáky v autoškole ve Velké Británii. Musí umět ovládat palubní přístroje, asistenty či navigaci:

Nezvládáte nastavit navigaci? Ve Velké Británii vám nevydají řidičák

Nezvládáte nastavit navigaci? Ve Velké Británii vám nevydají řidičák

Na podobné téma se hovoří i ve zmíněném sdružení: "Vývoj automobilů jde tak rychle dopředu, že jsou čerství majitelé nezřídka zaskočeni, co všechno jejich nové auto umí. Je to ale i naopak, řidiči by měli být lépe informováni i o tom, v jakých oblastech provoz vozu vyžaduje jejich permanentní součinnost a pozornost,“ dodává Karásek.

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků