Odborníci: Autonomní vozy mohou fungovat teprve až bude provoz plynulejší

Inženýři zabývající se rozvojem autonomních technologií mají vrásky na čele z kde čeho...
Odborníci: Autonomní vozy mohou fungovat teprve až bude provoz plynulejší

Také se vám zdá, že v dnešním hustém provozu nelze řídit opravdu plynule? Pokud při dnešním využití silnic pár řidičů spoléhá na styl brzda-plyn, přenese se to nutně i na ostatní. Tato realita je těžká zejména pro systémy autonomního řízení.

Skutečnost si uvědomují nejen automobilky, ale i dodavatelé, kterých je v České republice velké množství. Včetně těch nejdůležitějších. Zastupuje je mimo jiné i Sdružení automobilového průmyslu AutoSAP, které zorganizovalo specializovanou skupinu právě pro řešení plynulosti dopravy.

Autonomní auta Googlu svezou lidi kamkoli a zdarma. Kvůli sběru dat

Autonomní auta Googlu svezou lidi kamkoli a zdarma. Kvůli sběru dat

Naráží prý zejména na nekvalitní silniční síť. „Sebedokonalejší prvky autonomního řízení vyžadují určitý předpokládaný stav a vybavení silnic dopravním značením. Proto nás zajímá například aktivní řízení dopravních proudů a interaktivní komunikace vozidlo-infrastruktura, efektivní předávání dopravních informací účastníkům silničního provozu a jejich vzájemné sdílení a pozitivní motivace účastníků provozu na základě vhodné a rychlé zpětné vazby,“ říká Petr Karásek, který předsedá specializované skupině.

Problém špatného plynutí dopravy má podle zástupců sdružení však i druhou stranu, na kterou jsme poukázali v úvodu článku. Je v nás řidičích a naší šoférské výchově. Nedávno jsme vás informovali o tom, jaké novoty se chystají pro žáky v autoškole ve Velké Británii. Musí umět ovládat palubní přístroje, asistenty či navigaci:

Nezvládáte nastavit navigaci? Ve Velké Británii vám nevydají řidičák

Nezvládáte nastavit navigaci? Ve Velké Británii vám nevydají řidičák

Na podobné téma se hovoří i ve zmíněném sdružení: "Vývoj automobilů jde tak rychle dopředu, že jsou čerství majitelé nezřídka zaskočeni, co všechno jejich nové auto umí. Je to ale i naopak, řidiči by měli být lépe informováni i o tom, v jakých oblastech provoz vozu vyžaduje jejich permanentní součinnost a pozornost,“ dodává Karásek.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 46 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků