Odborníci: Autonomní vozy mohou fungovat teprve až bude provoz plynulejší

Inženýři zabývající se rozvojem autonomních technologií mají vrásky na čele z kde čeho...
Odborníci: Autonomní vozy mohou fungovat teprve až bude provoz plynulejší

Také se vám zdá, že v dnešním hustém provozu nelze řídit opravdu plynule? Pokud při dnešním využití silnic pár řidičů spoléhá na styl brzda-plyn, přenese se to nutně i na ostatní. Tato realita je těžká zejména pro systémy autonomního řízení.

Skutečnost si uvědomují nejen automobilky, ale i dodavatelé, kterých je v České republice velké množství. Včetně těch nejdůležitějších. Zastupuje je mimo jiné i Sdružení automobilového průmyslu AutoSAP, které zorganizovalo specializovanou skupinu právě pro řešení plynulosti dopravy.

Autonomní auta Googlu svezou lidi kamkoli a zdarma. Kvůli sběru dat

Autonomní auta Googlu svezou lidi kamkoli a zdarma. Kvůli sběru dat

Naráží prý zejména na nekvalitní silniční síť. „Sebedokonalejší prvky autonomního řízení vyžadují určitý předpokládaný stav a vybavení silnic dopravním značením. Proto nás zajímá například aktivní řízení dopravních proudů a interaktivní komunikace vozidlo-infrastruktura, efektivní předávání dopravních informací účastníkům silničního provozu a jejich vzájemné sdílení a pozitivní motivace účastníků provozu na základě vhodné a rychlé zpětné vazby,“ říká Petr Karásek, který předsedá specializované skupině.

Problém špatného plynutí dopravy má podle zástupců sdružení však i druhou stranu, na kterou jsme poukázali v úvodu článku. Je v nás řidičích a naší šoférské výchově. Nedávno jsme vás informovali o tom, jaké novoty se chystají pro žáky v autoškole ve Velké Británii. Musí umět ovládat palubní přístroje, asistenty či navigaci:

Nezvládáte nastavit navigaci? Ve Velké Británii vám nevydají řidičák

Nezvládáte nastavit navigaci? Ve Velké Británii vám nevydají řidičák

Na podobné téma se hovoří i ve zmíněném sdružení: "Vývoj automobilů jde tak rychle dopředu, že jsou čerství majitelé nezřídka zaskočeni, co všechno jejich nové auto umí. Je to ale i naopak, řidiči by měli být lépe informováni i o tom, v jakých oblastech provoz vozu vyžaduje jejich permanentní součinnost a pozornost,“ dodává Karásek.

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků