Od září budeme platit za nové dálnice a silnice

Od září tohoto roku ministerstvo dopravy zpoplatní nové úseky dálnic a rychlostních silnic. Nynějších 712 km zpoplatněných komunikací se rozšíří o osmnáct nový úseků. Mezi nově zpoplatněné dálníční úseky bude patřit na dálnici D3 úsek Chotoviny-Měšice (8,7 km), na D8 Řehlovice - Trmnice (4,7 km) a na rychlostních komunikacích se zpoplatní např. úseky na R6 Kamenný Dvůr - Cheb (12,1 km), na R56 se zpoplatní celý úsek mezi Ostravou a Frýdkem Místkem (12,5 km). 

Jak uvedla mluvčí ministerstva vnitra, jedná se o zpoplatnění nových nebo opravených části, kdy řidiči užívající těchto komunikací byly doposud zvýhodněni vůči ostatním oblastem v ČR. Na druhou stranu se proti zpoplatnění R36 (Ostrava - Frýdek Místek) postavili jak představitelé severomoravského kraje, tak i stínový ministr dopravy Martin Říman, který argumentuje, že pokud dálniční síť plní kromě tranzitu roli i v místní dopravě, poplatky se neplatí. „To respektuje i nová vyhláška, která například nezpoplatňuje úsek D1 kolem Brna v délce 20 km,“ řekl Říman. Zástupci kraje se navíc obávají, že v případě zpoplatnění této komunikace budou lidé více využívat vedlějších cest spravované krajem, což sníží bezpečnost silničního provozu v obcích.  

Ministerstvo dopravy také ujistilo, že přes rozšíření zpoplatněných úseku nebude navyšovat cenu dálničních známek. Změnou prošla pouze doba platnosti, kdy měsíční a desetidenní známky nahradily známky dvoutýdenní a dvouměsíční. Roční známka pro osobní automobily bude tedy stát i nadále 900 korun, kamiony do 12 tun zaplatí 7 000 korun a nad 12 tun zaplatí 14 000 korun.

Tip: Mapa zpoplatněných silnic; celý seznam nových úseků

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků