Od této Škody Kodiaq dejte ruce pryč! V ČR těžce bourala, teď se tváří jako nová

Názory k článku

jenkolemjdoucí  |  05. 07. 2021 12:08

Všechny díly na autě jsou vyměnitelné a to včetně jakýchkoliv panelů karoserie,které jdou ofiko koupit.Pokud se dodrží předepsané postupy opravy nevidím v tom problém ani co se týče pevnosti karoserie a deformačních zón,tak tu zas pisálkové z redakce nestrašte.Jiná samozřejmně je pokud o takovéto opravě kupující neví,ale pokud ano a odpovídá tomu i cena,proč ne.Nebo pokud se takto někdo rozhodne opravit vůz pro sebe.

 |   |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jenkolemjdoucí  |  05. 07. 2021 12:18

jinak titulek hodný A-HA či blesku...

 |   |  Odpovědět
MKzB  |  05. 07. 2021 13:14

Teď otázka, zda se jedná o opravené vozidlo, nebo se jedná o jiné vozidlo, např. kradené, které postavili na papíry z té bouračky.

 |   |  Odpovědět
Pepe  |  05. 07. 2021 13:18

Takových automobilů po nehodě jezdí celku hodně ani o tom nevíte .Jednou jsem koupil od majitele auto říkal že byla pojistná událost CA 9500kc což podle cebie sedělo ale Podle zahraničí auto bylo pozkozene úplně jinde než cebia uvádí a škoda byla víš než bylo uvedeno.Jednalo se o přední část po střetu srnou což nevadí ale po zjištění auto podle jiných než cebia uvádí byla zadny část vozu pozkozene i mechaniky potvrdil .

 |   |  Odpovědět
Stringo  |  05. 07. 2021 13:19

Tohle by už nikdy nemělo. Pokud dostane auto jednou status "na odpis = totálka", mělo by následovat okamžitě vyřazení z registru a sešrotování, bohužel jak je zvykem, pár "chytrých hlupáků" zjistilo, jak na tom ještě vydělat, tak se to šmelí a pak si chudáci koupí slátaninu za cenu nebouraného auta. Ti chytráčci co tu tvrdí, že to bude cajk, ti mají v hlavě leda velké kulové a opravit to tak, aby to cajk bylo, se šmelinářům nevyplatí a proto co? A proto to dělají na kšeft tak, aby to vypadalo... Další taková stejná nehoda už bude stát řidiče život!!!

 |   |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Oliver  |  05. 07. 2021 14:28

Proč se hned auto nesešrotovalo, přijde mi to jako pojistný podvod..

 |   |  Odpovědi (22)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zombot  |  05. 07. 2021 14:30

Už jsem se dvakrát setkal s tím, že auto po totální škodě (vystřelené airbagy, zlámané poloosy, zdeformovaná karoserie) u pojišťovny vydražila firma, která se podle všeho na přesně takové opravy specializuje. Nejdřív mě překvapilo, když po mě chtěli servisní knížku a druhý klíč, ale potom mi došlo, že záznam o totálce se do servisní knihy nepíše a z technického průkazu to pokud vím také není poznat, takže je celkem snadné auto opravit a následně prodat jako nebourané po prvním majiteli včetně vzorně vedené servisní knihy. Pokud si nový zájemce auto nezkontroluje v nějaké databázi pojišťoven, tak nemá šanci totální škodu poznat a klidně koupí rakev na kolech posvařovanou z několika vraků.

 |   |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
miky  |  05. 07. 2021 14:34

Natažením na heverech se zlepšíly jízdní vlastnosti vozu,nejen čtyřkolka ale i čtyřstopa

 |   |  Odpovědět
Realita  |  05. 07. 2021 16:23

Ono to je celkom jednoduché. Totálna škoda = náklady na opravu prevyšujúce +-80% z trhovej ceny vozidla, neviem presne aká je tá výška, ale asi záleží od poisťovne.
A majiteľ stále zostáva rovnaký, akurát zaniká poistenie.
Takže človek je stále majiteľom vraku. Môže ho rozpredať na diely, stále môže byť kopec použiteľných vecí, ako kolesá, položí, motorčeky, zámky, elektronika...
Alebo má niekto v noci potiahnutý rovnaký kus a potrebuje VINko...

 |   |  Odpovědět
k.ik  |  05. 07. 2021 17:24

když jsou díly z vrakáče oprava vyjde levně

 |   |  Odpovědět
 |  05. 07. 2021 17:46

Myslím že pokud bude dobře spravene proč ne každý auto se nějakým způsobem zpravit. Běžte se podívat do AAA tam je pomalé každý auto bourane a nikdo to nepozná až pak podle autorizovanyho prodejce zjistí podle historie že to je totalka. Pokud vše sedí tak proč ne za mě ano

 |   |  Odpovědět
Honza  |  05. 07. 2021 19:33

Osobně jsem viděl jak chlapi dávali do kupi pro změnu karoqa v šedé barvě taky z výkupu od pojišťovny. Měli na place ještě jednoho karoqa bouraného od boku spolujezdce. Tak z nich udělali jedno. A i když to bylo uděláno poctivě tak bych takový auto fakt nechtěl. Po delší době co jsem pozoroval co se dováží za auta z Německa a u nás se na oko spraví a jdou do prodeje jako zánovní. Tak radši zvolím koupi nového auta než dovezenou ovci z Německa po doktorovi v důchodě jak bývá zvykem.

 |   |  Odpovědět
Borec  |  05. 07. 2021 20:23

Problém kokoti neni v tom jak a co kdo umí opravit nebo seskládat z kolika aut. Ale co se s děje autem dál. Sešpendlil sis totálku a jezdíš v ní? Ok. Udělal si z vraku "voňavku" a prodáváš ji s jasným upozorněním a přiznání jak vypadala po nehodě? Ok. Ale všichni víme, že právě tohle se tají nebo zlehčuje a to je ten problém!!!

 |   |  Odpovědět
Josef Novák  |  05. 07. 2021 20:40

Já bych varoval i před tím velkým autobazarem, mel jsem vybraná 3 auta od jedné Zn. u všech uváděli " po 1. pečlivém majiteli, nebourane" a byly vsechny po totální havarii, km neseděly, servisky prý nejsou důležité, byly to vraky !!!

 |   |  Odpovědět
Jarda  |  05. 07. 2021 21:04

V AAA ckach si to jistě svého kupce najde

 |   |  Odpovědět
Josef Novák  |  05. 07. 2021 21:22

Přesně tak, vohudlaji Té, namažou med kolem huby, že je to super, chudáci ti, kteří naletí, když se jim auto rozsype po pár km, mají smůlu, nikdy nekupovat !

 |   |  Odpovědět
Ondra  |  05. 07. 2021 21:40

Viděl jsem jak mistr karosářské opravuje karoserie silně havarovaného vozu , vše bylo v bodech odvrtané poškozené plechy vyměněny a znovu v bodech svařeny , klidně bych si takto poctivě opravené auto koupil, problém vidím v autech, která jsou po neodborné opravě,těm by měli rušit technické průkazy , protože jsou nebezpečná a Na silnici nepatří, samozřejmě by měli karosáři ručit za odborně provedenou práci aby to mělo řád

 |   |  Odpovědět
Ondra  |  05. 07. 2021 21:56

Myslím si ,že ti co opravují totalky s úmyslem to zatajit si nejprve prověří zda není záznam o nehodě,pokud není nikde záznam tak to taky nezjistite a ti co to zatají i přesto že záznam je to jsou hlupáci ,dnes jde prověřit vše online a na místě za pár korun ,pokud nechcete investovat pár korun do prověření vozu tak dobře vám tak šetřílci

 |   |  Odpovědět
Ondra  |  05. 07. 2021 22:14

Totální škoda podle pojišťoven je,pokud cena opravy převyšuje tržní cenu vozu ,to v praxi znamená, že tržní cena vozu je například 50000 ,díly na opravu stojí 5000 ,ale cena práce by byla dle tabulek 60000 ,tak to odepíšou jako totální škodu a vyplatí tržní cenu ,mohou vám nabídnout auto k prodeji za nějaký odhad nebo ho prodají sami v aukci

 |   |  Odpovědět
Bárt  |  05. 07. 2021 22:44

No tohle je totální vrak na odpis,ale v Polsku třeba měli dubl,zahleďte se kolem na silnice co do Polska tahaj!!!Tam seženete od palubky na Maserati po novou kastly s kardiaka.Takže asi tak a tohle jen tak někdo nevytáhne heverem nebo tak,to je na kastly a jestliže si to koupí někdo a pak si to teprv jede zkontrolovat tak je to blb, což je tady v ČR asi 30%Místo toho dát prachy a jet na kontrolu před koupí.

 |   |  Odpovědět
Victor CZ  |  05. 07. 2021 22:57

Reklama na AAA ?

 |   |  Odpovědět
Look  |  06. 07. 2021 10:03

podla mna je ten automechanik macher, pekne to spravil.

 |   |  Odpovědět
Petr  |  06. 07. 2021 10:49

Hezké, když si vezmu, že pojišťovna označila náš vůz jako totálku jen proto, že jsme si dovolili ho odvézt do autorizovaného servisu, tak je tohle moc hezké. Pro upřesnění, nabourala nás ožralá slečna na přechodu pro chodce, měnily se dveře kufru, zadní nárazník, tažné a lehce se natáhl podvozek, to kvůli tažnému. Oprava v jiném servisu asi 45 000. Tehdy to byl 8 let starý vůz.

 |   |  Odpovědět
Milan  |  06. 07. 2021 15:21

Všiml si někdo, že značky na havarovaném vraku a autě "po opravě" se malinko liší?

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Tom  |  06. 07. 2021 22:37

V roce 1996 jsme s kamarádem svařili Mitsubishi Pajero. Ze dvou kusů a pan, co to koupil s tím tahal loď do Chorvatska. První týden jsme měli strach, ale na konci sezony pán přišel a byl velice spokojený.Dokonce jsme dostali týdení pobyt na lodi zdarma.
Auto jelo rovně, nic neklepalo, vše fungovalo. Za mě žádný problém. Pajero jezdí dodnes, i když jen tady u nás. Ale stále tahá podvaly s auty.

 |   |  Odpovědět
Marthys  |  07. 07. 2021 05:47

Takové auto už pochopitelně na silnice nepatří. Má jiné vlastnosti než originál z továrny. Bohužel, tomuto stavu nahrávají pojišťovny. Vraky prodávají v aukci a pojištěný dostane rozdíl.

 |   |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Spinek86  |  09. 07. 2021 11:57

Nechápu proč se něco takového nezapisuje třeba do velkého TP. A zapsal by to likvidátor. A pak je na každém.

 |   |  Odpovědět
Brundibar  |  10. 07. 2021 07:53

Meli jsme znicene auto nehodou. Policie nam hned odebrala OTP. Auto muselo do autorizovaneho servisu a nasledne na "ponehodovou" technickou, pro novy OTP.
Je vsude v evidencich, ze je po nehode. Cebia ma i fotky. Kdyz ho budu chtit prodat, predpokladam, ze si to kupci prolustruji a budou vedet.
Jinak pojistovna dava odpis pouze z duvodu nakladu na opravu, ne bezpecnosti provozu. Od toho jsou STK.

 |   |  Odpovědět
Všímavý  |  10. 07. 2021 10:00

Četl jsem hned po zveřejnění, a spz vozidla je 85 84 . Vozidlo v příkopu sice začínalo na 85 ale dalsi dvojčíslí bylo jiné .

 |   |  Odpovědět
frangtisek  |  30. 08. 2021 18:19

Ze se do toho nekomu vubec chtelo. Vsechny hadicky, draty, rozlamane plastove dily z motoroveho prostoru atd atd.. krom ty novy kastle, co se na one strane musela udelat. A ladit geometrii. Musi auto po takovy nehode na STK? To by me zajimalo, co reknou tam.

 |   |  Odpovědět
Proto nikdy ojetinu  |  06. 10. 2021 09:56

Místo zánovního Kodiaqa cokoliv jiného nového za stejnou cenu. U této kategorie aut lze vždy očekávat nějakou levotu.

 |   |  Odpovědět
Zasílat reakce: Zasílat reakce Můj názor