Od této Škody Kodiaq dejte ruce pryč! V ČR těžce bourala, teď se tváří jako nová

Práci mechaniků nelze neobdivovat, zájemcům o ojetinu však budou vstávat chlupy na těle.

Ani hrozivá nehoda, na jejímž konci má vozidlo status „totálka“ často neznamená, že by se takové auto nemohlo vrátit zpátky na silnice. Po fotkách zničené Octavie z Ruska, kterou dali tamní mechanici zpátky do kupy, zde máme obdobný a zdokumentovaný případ také z Česka. Zájemci o Škodu Kodiaq z druhé ruky by měli zpozornět.

Letos v březnu přinesl Týdeník policie zprávu o těžké nehodě na Pelhřimovsku, kde řidiče Škody Kodiaq zastihl během řízení mikrospánek. „Zaklíněného řidiče nejprve museli z vozu vyprostit hasiči a poté byl předán do péče našich zdravotníků,“ zaznělo tehdy od ZZS Kraje Vysočina. Šofér si naštěstí odnesl jen zlomenou ruku, SUV od Škody však dopadlo mnohem hůře.

Tato Škoda Octavia byla po nehodě na odpis. V Rusku z ní udělali nové auto

Tato Škoda Octavia byla po nehodě na odpis. V Rusku z ní udělali nové auto

Z fotek ZZS bylo zjevné, že je Škoda Kodiaq na odpis. K odepsání a cestě na šrotiště ale v tomto případě nedošlo. Na facebookových stránkách fanclubu Škoda SUV club cz/sk se totiž auto v červnu objevilo s informací, že podstupuje opravu. A dodatečné fotografie ukázaly, v jakém rozsahu bylo auto doopravdy poškozeno.

Podstatná část levé strany vozu chyběla, kdy poškození zasahovalo až do místa kabiny k druhé řadě sedadel. Pokud byste ale čekali, že v takovém stavu nemá SUV šanci na záchranu, budete na omylu. Další nedávný příspěvek ve fanclubu potvrzuje, že je auto nyní téměř kompletně opraveno.

Z příspěvků ve fanclubu nelze potvrdit, že auto bude hledat nového majitele. Tento případ ale může fungovat jako obecné upozornění. Podobné exempláře se totiž v  inzerci často objevují. Často bez upřímné zmínky či dokumentace, že auto přežilo těžkou nehodu.

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Zdůvodnění takto rozsáhlé (a nepochybně nákladné) opravy je určitě na místě. Třeba bude sloužit k demonstraci toho, že i po důkladné opravě vůz při další podobné nehodě nedosáhne původní pevnosti. To by pak oprava dávala smysl. Opět se ale potvrzuje, že největším strašákem kupujících nejsou stočené kilometry, ale koupě totální bouračky svařené z několika kusů. Důkladné prověření původu a historie auta je naprosto klíčová věc. A pokud něco zavání levotou, radši dejte ruce pryč.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků