Od této Škody Kodiaq dejte ruce pryč! V ČR těžce bourala, teď se tváří jako nová

79 komentářů

Proto nikdy ojetinu
6. října • 9:56

Místo zánovního Kodiaqa cokoliv jiného nového za stejnou cenu. U této kategorie aut lze vždy očekávat nějakou levotu.

frangtisek
30. srpna • 18:19

Ze se do toho nekomu vubec chtelo. Vsechny hadicky, draty, rozlamane plastove dily z motoroveho prostoru atd atd.. krom ty novy kastle, co se na one strane musela udelat. A ladit geometrii. Musi auto po takovy nehode na STK? To by me zajimalo, co reknou tam.

Všímavý
10. července • 10:00

Četl jsem hned po zveřejnění, a spz vozidla je 85 84 . Vozidlo v příkopu sice začínalo na 85 ale dalsi dvojčíslí bylo jiné .

Brundibar
10. července • 7:53

Meli jsme znicene auto nehodou. Policie nam hned odebrala OTP. Auto muselo do autorizovaneho servisu a nasledne na "ponehodovou" technickou, pro novy OTP.
Je vsude v evidencich, ze je po nehode. Cebia ma i fotky. Kdyz ho budu chtit prodat, predpokladam, ze si to kupci prolustruji a budou vedet.
Jinak pojistovna dava odpis pouze z duvodu nakladu na opravu, ne bezpecnosti provozu. Od toho jsou STK.

Spinek86
9. července • 11:57

Nechápu proč se něco takového nezapisuje třeba do velkého TP. A zapsal by to likvidátor. A pak je na každém.

Marthys
7. července • 5:47

Takové auto už pochopitelně na silnice nepatří. Má jiné vlastnosti než originál z továrny. Bohužel, tomuto stavu nahrávají pojišťovny. Vraky prodávají v aukci a pojištěný dostane rozdíl.

JirkaK
8. července • 11:40

Marthys má pravdu - podvod se z toho stává teprve tím, že někdo auto opraví a následně prodá nevědomému kupci jako nehavarované. Tady v článku se tepe oprava těžce havarovaného auta jako exemplární případ, přitom neexistuje jediný dúkaz o tom, že by původní majitel chtěl auto podvodně prodat dál. Třeba s ním bude dál jezdit a je to jeho auto a jeho věc. Zatímco pokud by si nechal od pojišťovny zaplatit "totální škodu", pojišťovna s velkou pravděpodobností přeprodá auto opraváři kšeftmanovi a za pár týdnů bude stát na place nějakého autobazaru s legendou "pravidelně servisované, nehavarované, po starém pánovi z Německa".
A ještě jednu věc bych připoměl - v devadesátých letech se takhle opravovaly bouračky běžně. Aut svařovaných často i doma v garáži ze dvou - tří kusů jezdily desetitisíce, ne-li statisíce. Byl s tím nějaký problém? Nebyl. Nevím o jediném případě, kdy by takové auto způsobilo nehodu kvůli technickému stavu.

Brundibar
10. července • 7:57

S tema radama tisícu bych byl opatrnejsi. Tolik autogenu jsme tady ani nemeli, aby to byly statisice aut :-D

Tom
6. července • 22:37

V roce 1996 jsme s kamarádem svařili Mitsubishi Pajero. Ze dvou kusů a pan, co to koupil s tím tahal loď do Chorvatska. První týden jsme měli strach, ale na konci sezony pán přišel a byl velice spokojený.Dokonce jsme dostali týdení pobyt na lodi zdarma.
Auto jelo rovně, nic neklepalo, vše fungovalo. Za mě žádný problém. Pajero jezdí dodnes, i když jen tady u nás. Ale stále tahá podvaly s auty.

Milan
6. července • 15:21

Všiml si někdo, že značky na havarovaném vraku a autě "po opravě" se malinko liší?

Spinkar
7. července • 2:10

To je celkem jedno, původní přední RZ byla určitě poškozena a tak vlastník nechal RZ vyměnit. V tom nevidím problém. Problém vidím spíš v neodborné opravě a budoucích úmyslech majitele.

Petr
6. července • 10:49

Hezké, když si vezmu, že pojišťovna označila náš vůz jako totálku jen proto, že jsme si dovolili ho odvézt do autorizovaného servisu, tak je tohle moc hezké. Pro upřesnění, nabourala nás ožralá slečna na přechodu pro chodce, měnily se dveře kufru, zadní nárazník, tažné a lehce se natáhl podvozek, to kvůli tažnému. Oprava v jiném servisu asi 45 000. Tehdy to byl 8 let starý vůz.

Look
6. července • 10:03

podla mna je ten automechanik macher, pekne to spravil.

Victor CZ
5. července • 22:57

Reklama na AAA ?

Bárt
5. července • 22:44

No tohle je totální vrak na odpis,ale v Polsku třeba měli dubl,zahleďte se kolem na silnice co do Polska tahaj!!!Tam seženete od palubky na Maserati po novou kastly s kardiaka.Takže asi tak a tohle jen tak někdo nevytáhne heverem nebo tak,to je na kastly a jestliže si to koupí někdo a pak si to teprv jede zkontrolovat tak je to blb, což je tady v ČR asi 30%Místo toho dát prachy a jet na kontrolu před koupí.

Ondra
5. července • 22:14

Totální škoda podle pojišťoven je,pokud cena opravy převyšuje tržní cenu vozu ,to v praxi znamená, že tržní cena vozu je například 50000 ,díly na opravu stojí 5000 ,ale cena práce by byla dle tabulek 60000 ,tak to odepíšou jako totální škodu a vyplatí tržní cenu ,mohou vám nabídnout auto k prodeji za nějaký odhad nebo ho prodají sami v aukci

Ondra
5. července • 21:56

Myslím si ,že ti co opravují totalky s úmyslem to zatajit si nejprve prověří zda není záznam o nehodě,pokud není nikde záznam tak to taky nezjistite a ti co to zatají i přesto že záznam je to jsou hlupáci ,dnes jde prověřit vše online a na místě za pár korun ,pokud nechcete investovat pár korun do prověření vozu tak dobře vám tak šetřílci

Ondra
5. července • 21:40

Viděl jsem jak mistr karosářské opravuje karoserie silně havarovaného vozu , vše bylo v bodech odvrtané poškozené plechy vyměněny a znovu v bodech svařeny , klidně bych si takto poctivě opravené auto koupil, problém vidím v autech, která jsou po neodborné opravě,těm by měli rušit technické průkazy , protože jsou nebezpečná a Na silnici nepatří, samozřejmě by měli karosáři ručit za odborně provedenou práci aby to mělo řád

Josef Novák
5. července • 21:22

Přesně tak, vohudlaji Té, namažou med kolem huby, že je to super, chudáci ti, kteří naletí, když se jim auto rozsype po pár km, mají smůlu, nikdy nekupovat !

Jarda
5. července • 21:04

V AAA ckach si to jistě svého kupce najde

Josef Novák
5. července • 20:40

Já bych varoval i před tím velkým autobazarem, mel jsem vybraná 3 auta od jedné Zn. u všech uváděli " po 1. pečlivém majiteli, nebourane" a byly vsechny po totální havarii, km neseděly, servisky prý nejsou důležité, byly to vraky !!!

Borec
5. července • 20:23

Problém kokoti neni v tom jak a co kdo umí opravit nebo seskládat z kolika aut. Ale co se s děje autem dál. Sešpendlil sis totálku a jezdíš v ní? Ok. Udělal si z vraku "voňavku" a prodáváš ji s jasným upozorněním a přiznání jak vypadala po nehodě? Ok. Ale všichni víme, že právě tohle se tají nebo zlehčuje a to je ten problém!!!

Honza
5. července • 19:33

Osobně jsem viděl jak chlapi dávali do kupi pro změnu karoqa v šedé barvě taky z výkupu od pojišťovny. Měli na place ještě jednoho karoqa bouraného od boku spolujezdce. Tak z nich udělali jedno. A i když to bylo uděláno poctivě tak bych takový auto fakt nechtěl. Po delší době co jsem pozoroval co se dováží za auta z Německa a u nás se na oko spraví a jdou do prodeje jako zánovní. Tak radši zvolím koupi nového auta než dovezenou ovci z Německa po doktorovi v důchodě jak bývá zvykem.

5. července • 17:46

Myslím že pokud bude dobře spravene proč ne každý auto se nějakým způsobem zpravit. Běžte se podívat do AAA tam je pomalé každý auto bourane a nikdo to nepozná až pak podle autorizovanyho prodejce zjistí podle historie že to je totalka. Pokud vše sedí tak proč ne za mě ano

k.ik
5. července • 17:24

když jsou díly z vrakáče oprava vyjde levně

Realita
5. července • 16:23

Ono to je celkom jednoduché. Totálna škoda = náklady na opravu prevyšujúce +-80% z trhovej ceny vozidla, neviem presne aká je tá výška, ale asi záleží od poisťovne.
A majiteľ stále zostáva rovnaký, akurát zaniká poistenie.
Takže človek je stále majiteľom vraku. Môže ho rozpredať na diely, stále môže byť kopec použiteľných vecí, ako kolesá, položí, motorčeky, zámky, elektronika...
Alebo má niekto v noci potiahnutý rovnaký kus a potrebuje VINko...

miky
5. července • 14:34

Natažením na heverech se zlepšíly jízdní vlastnosti vozu,nejen čtyřkolka ale i čtyřstopa :-D:-D

Zombot
5. července • 14:30

Už jsem se dvakrát setkal s tím, že auto po totální škodě (vystřelené airbagy, zlámané poloosy, zdeformovaná karoserie) u pojišťovny vydražila firma, která se podle všeho na přesně takové opravy specializuje. Nejdřív mě překvapilo, když po mě chtěli servisní knížku a druhý klíč, ale potom mi došlo, že záznam o totálce se do servisní knihy nepíše a z technického průkazu to pokud vím také není poznat, takže je celkem snadné auto opravit a následně prodat jako nebourané po prvním majiteli včetně vzorně vedené servisní knihy. Pokud si nový zájemce auto nezkontroluje v nějaké databázi pojišťoven, tak nemá šanci totální škodu poznat a klidně koupí rakev na kolech posvařovanou z několika vraků.

Marek71
5. července • 15:04

Zákon to nepožaduje, posouzení stavu je na STK. Pojišťovna vyplatí škodu, v tomto případě odhadní cenu auta podle jejich tabulek mínus sumu, za kterou se jí povedlo vydražit ten vrak. Toto zaplatí majiteli a ten pak může ten vrak prodat za tu vydraženou sumu a teoreticky má v rukou sumu potřebnou na nákup cca. stejného auta. teoreticky. A nebo si prachy nechá a na vlastní náklady (levněji) vůz opraví.Záleží od bouračky, něco patří hned na vrakoviště, ale u některých totálek je auto v pohodě opravitelné a nadále v provozu bezpečné.

Mirek
5. července • 16:10

Pokud je auto pojišťovnou označené za totálku, nikdy by se na cesty nemělo vrátit. Totálka a v pohodě opravitelná a bezpečná? To je snad protimluv. Některé pevnostní díly nejde v autě jen tak vyměnit a tvrdit, že to nemá vliv na bezpečnost.

Nyte
8. července • 17:26

Totálka může znamenat, že má auto v háji 2x matrix LED a 3 radary za 250 tisíc Kč. Neříká to nic o pevnosti.

Miroslav
6. července • 9:38

U Octavie 1 stačí vystřelený airbag a je to dle pojišťovny totalka. Je potřeba si neplést slovo "totalka a totalka"

Marek71
5. července • 19:10

Jak už bylo napsáno, nechápete pojem "totálka" z pohledu pojišťovny. Totálka klidně může být ťukanec na předek, kde se mění např. nárazník, obě světla a řekněme kapota. Nic nemusí být hnuté, ale náklady na opravu (třeba LED světla) mohou být u staršího auta takové, že dosáhnout skoro ceny toho auta. Pro pojišťovnu totálka, prakticky ale auto v pohodě, jen se dají světla z jiné bouračky a kapota a nárazník klidně origo. A vyjde to na polovinu.

MiK
5. července • 16:46

Právě před nedávnem mi pojišťovna označila auto jako totálku. Přitom na parkovišti jen do dveří nacouval jiný řidič. Dveře se zavíraly, jen se s nimi muselo víc třísknout. Zadní se normálně vyměnily za jiné a bylo hotovo.

petr r. (petrumr)
6. července • 8:43

máš někde fotku? Tuším, že tady je forum o autech které projdou STK.

Mirek
5. července • 22:00

Dobrá beru pojišťovnu zpět, já to myslel trochu jinak, ale tohle už jsou snad staré pověsti české. To auto nemělo hodnotu ani dveří?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Atnarfus
6. července • 22:38

Pojišťovny počítaji ceny autorizovaného servisu a originál dílu. Navíc teď už nesmějí počítat amortizaci. Když vám někdo drbne do dveří u jedničkové Fabie, v autorizáku to bude oprava za 30 000Kč. Spousta aut nemá cenu dveří, laku, práce a náhradniho vozidla.
Za Fabii vám daji 18 000Kč (totální škoda), na bazoši popadnete dveře za tisícovku v barvě a sedmnáct tisíc máte v kapse.

buds
5. července • 16:20

Úplně nechápete pojem "totálka" ve smyslu pojištění - tam to nemusí znamenat úplně zbořené auto, ale prostě součet všech oprav převyšuje zbytkovou cenu vozu a pro pojišťovnu je výhodnější to auto odepsat celé. Přitom základ auta může být v pořádku a žádné bezpečnostní riziko by po opravě nehrozilo, ale bylo by to prostě zbytečně drahé. Ovšem to není případ tohoto vozu, tady byla totálka opravdu totálka :-)

Oliver
5. července • 14:28

Proč se hned auto nesešrotovalo, přijde mi to jako pojistný podvod..

petr r. (petrumr)
5. července • 19:14

taky myslím o tym podvodu, jestli pojištovna vyplatila totálku a né opravu tak korupční pisálek to měl to VINko vymazat z databáze aut. Oprava v dnešní době může být ok, ale nikdy ta kastle nebude protikorozní jak nebourané.

Atnarfus
5. července • 20:18

Totální škoda je podvod vždy - podvod který páchá pojišťovna na klientovi. Rozhodnutí o tom zda se bude auto opravovat, nebo zda to bude totálka je v pravomoci pojišťovny. Pojišťovna vypočítá cenu opravy, porovná s aktuální cenou auta a když je cena auta menší, než náklady na opravu, tak to likviduje jako totální škodu.
V praxi to znamená, že pomocí speciálního software zjistí aktuální výkupní cenu auta (tedy sumu, kterou by klient dostal při prodeji auta do bazaru), od této částky odečte zůstatkovou cenu vraku a to vyplatí klientovi. Lidově řešeno - dá mu velké kulové. Klient si za to podobné auto v bazaru nekoupí, protože prodejní ceny jsou proti výkupním úplně někde jinde a navíc ten odečet vraku.
S vrakem si matitel může dělat co chce. Totální škoda je pouze pojišťovácká terminologie a v reálu je možné auto pohodlně opravit. Když vám někdo dnes nabourá jedničkovou Octavii (nárazník, blatník a světlo), tak to bude pojišťovna řešit jako totálku i když stačí je jedno odpoledne vyměnit tři blbosti z vrakoviště.
Tak jaký je to pojistný podvod?

Nyte
8. července • 17:19

Nemůžu souhlasit, dostali jsme za totálku rok starého auta více, než kolik stálo po slevě za financování. A odepsané auto jde do dražby, kde zvítězí nějaký bazarník a vy musíte na nabídku přistoupit, abyste měli garantováno celé plnění.

Marek71
6. července • 8:36

Cenu toho "vraku" pojišťovna zjistí tak, že ho nechá vydražit. A vy ho za tu sumu můžete prodat nebo si ho nechat a auto optavit, co je pro vás výhodnější. Měl jsem dvě totální škody a u obou bylo výhodné si auto opravit.

Mirek
6. července • 9:44

Také nesmysl, bratr měl totálku, naboural ho druhý, který vyletěl v zatáčce do protisměru. Cenu auta, šrotu, stanovil odhadce pojišťovny a zaplatili mu rozdíl v ceně za totálku a cenou vraku. Žádné dražení neproběhlo a cenu za vrak mu stanovili nesmyslně vysoko, nikdo to za tu cenu nechtěl koupit. Vím, že to řešil i s právníky, že ho takto pojišťovna vzala na hůl.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Nyte
8. července • 17:22

Nesmysl píšeš ty, mnou nabourané auto šlo do dražby.

Marek71
13. července • 15:56

Přesně stejnou zkušenost mám i já. Asi záleží od pojišťovny.

Marek71
6. července • 9:55

Není to nesmysl, je to moje zkušenost. Pojišťovna nabídla vrak na prodej a pak jsem dostal kontakt na majitele autobazaru, který by ten vrak za tu cenu koupil. Byl to 7 let staré auto, bourané na předek, odhadní cena cca. 140 tis., cena opravy přes 120 tis., takže totálka. Ten bazarmík, na kterého mi pojišťovna dala kontakt, to byl ochoten koupit za 50 tis. Neprodal jsem, za nějakých 80 tis. jsem si to nechal opravit a auto jezdí doteď, je to už tak 5 let.Tipuji, že ten bazarník by to opravil podstatně levněji (a hůř) a slušně by na tom vydělal.

Mirek
6. července • 12:20

To je nějaké divné, vrak patří majiteli a to pojišťovna rozhodně není a nemůže ho takto ani nabízet. Bratrovi pouze oznámili ohodnocení znalce a vyplatili rozdíl a že si to může za odhadnutou cenu prodat, což bylo naprosto nereálné. Nic víc neproběhlo. Auto bylo opravdu neopravitelné, jedině, že by motor a převodovku, snad sedadla, dali do nového auta.

Marek71
6. července • 12:40

Ano, vrak patří majiteli, proto mi dala pojišťovna na výběr, jestli chci ten vrak prodat. No a tu prodejní cenu určili právě tak, že to nabídli do dražby. Ale samozřejmě s tím, že majitel (jako já) na to nemusí přistoupit. A ani jsem nepřistoupil. Pokud by auto bylo obtížně opravitelné, tak ten vrak prodám.

Mirek
5. července • 22:06

Tohle také není pravda. Pokud máš havarijní pojistku, tak to takhle rozhodně není. Já mám auto pojištěné na nějakou hodnotu a platím dle toho pojistku. Pokud požádám o přepočítání ceny pojištění, stanovuje se nová cena auta pro totální škodu. Dělal jsem to již docela dostkrát, abych byl ochoten přistoupit na tvrzení o výkupní ceně.

petr r. (petrumr)
6. července • 8:39

ano, já mám na skoro 8 letým citroenu v případě totálky 360tkč na učtě. Na konci roku budu přepočítávat smlouvu a budu platit méně, ale taky méně dostanu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
joe
6. července • 13:10

pokud stál nový 2.5 mega tak té částce i věřím...B-]

Mirek
6. července • 9:45

Musím uznat, že máš pravdu, tak to je.

Marek71
6. července • 8:34

Takže pokud jsem koupil ojeté auto za, řekněme půl milionu a na tuto částku mám auto havarijně pojištěné, tak tato částka odpovídá pojmu "totální škoda"? Je to dva a půl roku, co jsem pojistku uzavřel a tu sumu jsem neměnil, pořád je ta samá. Samozřejmě ale, to auto tu hodnotu už nemá. Takže vy tvrdíte, že při pojistné události, teoreticky když mi auto ukradnou, pojišťovna mi vyplatí toho půl mega? To silně pochybuji.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Peter(Charouz)
6. července • 22:02

Auto se pojišťuje buď na časovou cenu, nebo cenu nového. Já uzavírám pojistky na cenu nového, takže po odečtení spoluúčasti na 90% ceny nového. Ale je pravda, že nejezdím 15 let starými.

Mirek
6. července • 9:39

Píšeš to špatně. Částku na totálku stanoví pojišťovna a dle toho platíš, je jedno za kolik jsi to koupil, a do doby, než necháš pojištění přepočítat, nebo tohle neudělá pojišťovna, s tvým vědomím, tak dostaneš to, co je stanoveno.

Marek71
6. července • 9:59

Ve smlouvě mám pojistnou částku shodnou s nákupní cenou auta, smlouva je stará 2 roky. Žádné přepočítávání ceny se nekonalo, na výročí dostanu nový předpis, kde je nová pojistná suma, ale žádná zmínka o změně pojistné částky. Znamená to, že auto je pořád pojištěné na tu původní částku? To asi ne. Taky pojišťovák mi řekl, že nemá smysl přepočítavat to, protože pojistná částka se nijak dramaticky nemění a pojišťovna to stejně bere z tabulek. Jak mi bylo řečeno, nelze auto "přepojistit" na nějakou nesmyslně vysokou sumu, vyšší než cca. tržní cena auta.

Mirek
6. července • 12:24

A ještě detail, když jsem chtěl naposledy přepočítat cenu pojištění, byl jsem upozorněn, že vše stouplo v ceně, před rokem, a pojištění mi nesnížili.

Marek71
6. července • 12:44

Ano, to souhlas, každý rok platím o něco víc než předchozí rok, pojistky stoupají. A to i když mám pořád delší bezeškodný průběh. A neplatil bych méně ani kdybych si nechal spočítat na novou cenu auta, toto nemá skoro žádný vliv.Co jsem koukal na historii, tak jsem v 11/2018 začínal na 1417 měs., pak 1471 a od 11/2020 platím 1529/měs. Komplet POV i HAV.

Mirek
7. července • 16:33

Já nemyslel zdražování pojistného, ale cenu auta. Cena pojistného vytrvale asi dva roky stoupá.

Mirek
6. července • 12:21

Divné, pojistná částka s kupní cenou byla u mě pouze krátce, asi rok, a to u nového auta, potom to sama pojišťovna přehodnotila.

Stringo
5. července • 13:19

Tohle by už nikdy nemělo. Pokud dostane auto jednou status "na odpis = totálka", mělo by následovat okamžitě vyřazení z registru a sešrotování, bohužel jak je zvykem, pár "chytrých hlupáků" zjistilo, jak na tom ještě vydělat, tak se to šmelí a pak si chudáci koupí slátaninu za cenu nebouraného auta. Ti chytráčci co tu tvrdí, že to bude cajk, ti mají v hlavě leda velké kulové a opravit to tak, aby to cajk bylo, se šmelinářům nevyplatí a proto co? A proto to dělají na kšeft tak, aby to vypadalo... Další taková stejná nehoda už bude stát řidiče život!!!

Pavel
11. července • 19:47

Nemate uplne pravdu, totalkou je oznacene auto kde oprava vyjde na stejne nebo vyssi penize nez je nominalni hodnota auta coz u nekterych vozu muze znamenat i mali tukanec nebo vystreleni bagu tak do totalky davaj vsechny auta starsi 5 let, ale pravdu mate ze by se melo posoudit zda je po nehode vozidlo schopne opravy.

Vítězslav
10. července • 16:36

Jsi člověk úplně mimo... Až v životě uděláš pár aut tak poznáš, že,, status,, TOTALKA,, může dostat auto s minimálním poškozením... A pro soukromé opravy a užití nnema vliv...

III
6. července • 8:53

Nesmysl. Manželka při zajíždění do garáže bouchla pravý přední roh, odneslo to světlo, blatník a nárazník. Bohužel to bylo na Ceedu rok 2013 v plné, tj.xenon s led, ostřikovač, parkovací senzory, senzor automatického parkování, nárazník. Zůstatková cena auta byla v té době asi 230 000, ale vzhledem k tomu, že Kia si za originál pravý xenon s led chrochtá 70 000 (nevěříte? Koukněte se!) a jeden senzor za 4 000 (x2 - pravý a prostřední pravý se prý museli vyměnit, i když fungovaly), senzor aut.parkování 7 000, nárazník, blatník, nějaký plasty plus práce a lakování, likvidátor to prohlásil za totálku a hotovo. Rám byl samozřejmě v pořádku, motor a chladič jakbysmet. Tak jsme řekli OK, shrábli peníze, auto opravili svépomocí a jezdí nám doteď. A na STK technici nechtěli věřit, že to spadlo do totálky. Takže jak vidno, totálka neznamená vždy šrot na odpis, ale je daná cenou opravy.

Karlos
6. července • 9:11

Přesně tak. Totalka pro pojišťovnu znamená TOTÁLNÍ FINANČNÍ ŠKODA , kde oprava převyšuje cenu auta.
U nás si bohužel všichni myslí,že totalka je auto na odpis.

Marek71
5. července • 14:09

Blbost. Ne každá totálke rovná se automaticky nebezpečné auto a vrak. Měl jsem havárii se starším Mercedesem, poškozený přední nárazník, chladič, jedno světlo, jeden blatník, kapota a přední stěna motoru. Byl to lehký náraz v nepozornosti při rozjíždění. Autorizák to spočítal dle jejich ceníku na takovou částku, že se to blížilo odhadní ceně auta dle pojišťovny, to znamená z jejich pohledu "totálka". Přitom auto bylo plně pojízdné, těch pár dílů se vyměnilo, nic se nerovnalo a vesele jezdí dál už dalších 6 let :-)Takže to vaše kategorické tvrzení je nesmyslné, vždy je potřeba se podívat na konkrétní případ.

Axel
5. července • 15:35

Úplne súhlasím....mal som to podobné.
Je to individuálne.

LOL
5. července • 14:34

A tenhle Naopaq z fotek tedy vypadá na lehkou havárku? :-P

Marek71
5. července • 15:00

Přečti si můj příspěvek ještě jednou a pak zareaguj. A pokud možno tak, abys nebyl za hlupáka :-) Ale odpovím ti, aby ses nemusel namáhat s přemýšlením. Ne, tento Kodiaq není lehká havárka a tento konkrétní kus měl skončit na vrakáči.

Pepe
5. července • 13:18

Takových automobilů po nehodě jezdí celku hodně ani o tom nevíte .Jednou jsem koupil od majitele auto říkal že byla pojistná událost CA 9500kc což podle cebie sedělo ale Podle zahraničí auto bylo pozkozene úplně jinde než cebia uvádí a škoda byla víš než bylo uvedeno.Jednalo se o přední část po střetu srnou což nevadí ale po zjištění auto podle jiných než cebia uvádí byla zadny část vozu pozkozene i mechaniky potvrdil .

MKzB
5. července • 13:14

Teď otázka, zda se jedná o opravené vozidlo, nebo se jedná o jiné vozidlo, např. kradené, které postavili na papíry z té bouračky.

jenkolemjdoucí
5. července • 12:18

jinak titulek hodný A-HA či blesku...

jenkolemjdoucí
5. července • 12:08

Všechny díly na autě jsou vyměnitelné a to včetně jakýchkoliv panelů karoserie,které jdou ofiko koupit.Pokud se dodrží předepsané postupy opravy nevidím v tom problém ani co se týče pevnosti karoserie a deformačních zón,tak tu zas pisálkové z redakce nestrašte.Jiná samozřejmně je pokud o takovéto opravě kupující neví,ale pokud ano a odpovídá tomu i cena,proč ne.Nebo pokud se takto někdo rozhodne opravit vůz pro sebe.

Tom
30. srpna • 21:51

Na tak zasadni nehodu pochybuji ze existuji tovarni postup na opravu, krom výměny cele karoserie. Výměna bocnice ještě ano za dodrzeni tovarnich postupu, ale i tady uz klesa uroven bezpecnosti a pevnosti karoserie. Zde je ale cela leva strana včetně bezpec. vyztuh na odpis. Postup vyroby karoserie je u dnešních aut narocny na presnost i pouzite technologie, mnozstvi lepidla, cistotu svaru, parametry svareni apod. ze jej těžko může suplovat nějaká autodilna. Kazdy svar je presne nastaven a laboratorne otestovan na rovnováhu mezi dostatečným protavenim a rozstrikem. Auto jiz nikdy po tak zasadni oprave nebude mit ani zdaleka srovnatelné bezpecnostni vlastnosti jak melo původně pred nehodou.

boh
6. července • 19:39

preco by sa dodrziavali vsetky postupy, ked nedodrziavanie postupov stoji menej?

LOL
5. července • 14:32

ano, ale určitě nikdo neměnil samotnou samonosnou klec karoserie, na které jsou přimontovány blatníky apod. Ta musela dostat pecku a velmi jasně třeba A-sloupek u řidiče byl poškozen. A to znamená, že se vyvařovalo a měnily se části této klece, a to zase znamená, že to auto, až se příště zase někde s něčím potká, nebude bezpečné.

Petr
5. července • 13:08

Co píšete je možná pravda, ale pokud to někdo opravuje na prodej udělá se to, aby to vypadalo nikdo nebude kupovat cele panely karoserie že by se mu to nevyplatilo

buds
5. července • 12:34

Teoreticky pravdu máte, ale prakticky to takhle nefunguje, protože by to nedávalo žádný ekonomický smysl - tohle bude někdo dělat jedině u nějakého speciálního auta, ale určitě ne u sériovky. A zvláště ta pevnost karoserie a funkčnost deformačních zón je silně pochybná i při poctivé opravě, protože na mnoha místech nemusí dojít ani k viditelné deformaci, ale v materiálu už mikrodefekty mohou být, nemluvě o tom, že drtivá většina oprav bude probíhat narovnáním a tam se o stejných vlastnostech po opravě fakt bavit nemůžeme.

Doporučujeme

Články odjinud