Od Suzuki k Porsche: 6 tipů na ojetiny s pohonem 4x4, které nejsou SUV

33 komentářů

Jan
9. června • 10:16

Zajímavé názory. Osobně mám Suzuki SX4 4x4 1.9 Diesel a moc by mne zajímalo, kde jste vzali, že naftový motor je problematický. Mně to nijak nepřipadá, ani po najetí 50 000 km jsem s motorem neměl nijaký problém, dobře jezdí za 6l/100 km a to jsem vůz koupil již ojetý s 90 000 km. Naopak několik známých, kteří mají benzinovou verzi, si stěžují na spotřebu.

iuos
11. prosince • 20:37

s SX4 za 8 litru? Mam ji 5 let, moc ji nesetrim a jezdim pod sedm. A to mnozi dalsi jezdi za min. Kazdopadne prima auto, ktery je jednoduchy, obratny a predevsim bytelny (hlavne podvozek) ... zkratka neni duvod, aby nebylo spolehlivy, protoze se na tom nema moc co pokalet. Sice to nema mekceny plasty a "koncernovy" vychytavky, ale slouzit bude dyl.

čert
14. prosince • 14:22

Nezbývá mi, než obdivovat vaši lehkou nohu. Praha-Korfu a zpět průměr 8,2 l/100km, ježdění kolem Prahy průměr za cca 20.000 km je 7,5.
Je sice pravda, že palubní kecal ukazuje o 3/4 litru menší spotřebu, ale to bohužel na skutečné spotřebě nic nemění. Jinak souhlasím s tím, že to je povedený nezmar. :-)

massaraks
20. ledna • 10:33

Stejná zkušenost. Jakmile vezmete SX4 na dálnici a jedete normálních 130-135 km/h, jen těžko se dostanete pod 8l. Na; okreskách, při normální jízdě mi brala tak 7.2-7.3 l.

JA-NE
15. prosince • 13:35

sx4 od 2009 vyssie ma vylepsneny motor a inu prevodovku. modely do 2009 si celkom cucli ak sa bavime o motore 1.6 .

JA-NE
11. prosince • 9:30

pardon zabudol som na Audi

massaraks
20. ledna • 10:26

Dodnes lituju, že jsem SX4ku prodal. Neříkám, že to bylo nejlepší auto, se kterým jsem jezdil, ale tak nějak nejmilejší, prostě holka do nepohody, která nikdy nezradí. Byl jsem s ní i v Řecku na tamní poměry je to snad nejlepší možné auto. Byl jsem tak i s Foresterem a ten je v některých situacích trošku moc velký (průjezd horskými vesnicemi na Peloponésu). Vřele SX4 doporučuji. Jediný menší problém je, že posilování volantu začne fungovat až při trochu vyšších otáčkách, takže slabší jedinec může mít problém při výjezdech z těsného parkování.

JA-NE
11. prosince • 8:56

moj tajny typ pre fajnsmekra je AR 156 Crosswagon. samosvor Thorsen. poctiva 4 kola. v claku su pseudo 4 koly okrem Subaru..

Tom
11. prosince • 12:24

Jj Alfa 159 Q4 je dobra. Audi pouziva stejny system. Ale ze by Subaru byla poctiva ctyrkolka? S automatem dlouho pouzivali nejnizsi system s visco spojkou. I u aut s manualem ale jde porad o otevreny diferencial, u ktereho dojde k castecnemu uzavreni bud pomoci elektroniky nebo pomoci rozdilneho otaceni kol a opet visco spojkou. Takze i ten poctivy system potrebuje prokluz.
A je take otazka, kolik lidi dokaze posoudit a poznat rozdil mezi pseudo a full time 4x4. Mam kamarada, ktery si koupil subaru a ukazoval nam, jak to krsne projizdi zatacky atd. Byt jsem se zeptal, jestli to neni rozbity, protoze v zatacce se tomu porad chtelo po tecne ven. Po par dnech jsme zjistili, ze koupil pouze predohrab ;-). Takovym lidem urcite pripojitelny system poslouzi stejne a muzou si vybrat i z aut a vybav, ktera u subaru nejsou...

massaraks
20. ledna • 10:16

Subaru a předohrab? Subaru je vždy 4x4, jinak by to snad nebylo Subaru, ne ...

JA-NE
11. prosince • 15:59

subaru pouziva niekolko typov pohonu 4x4
impreza vo vybave zebrak, sa da, alebo dala kupit aj predohrab s motorom mrtvola 1.5 a spotrebou 8+ :-D

tom
11. prosince • 21:55

No jasneee. Ale pokud ma mezinapravovy dif, tak je to otevreny planetovy, za kterym musi byt neco, co zajisti prenos. A to je vzdy nejaka spojka. Nezamenuji to s pdovedenim v automatech, kde neni centralni dif, ale jsn ta spojka. Jinak byl dost prekvapen, ze ma predohrab:-)

mpolan
14. prosince • 7:15

No jo, kde jsou časy, kdy kombíky Subaru měly redukci a mezinápravovou uzávěrku...

Vana666
11. prosince • 10:48

Torsen se píše bez h

JA-NE
11. prosince • 10:55

Dakujem ta upozornenie ;-)

stealth01
11. prosince • 21:04

Je to tuším zkratka dvou slov Torque Sensitive, ale nejsem si jistej.

mpolan
14. prosince • 7:14

Je, řekl jsi to správně.

jarecek
11. prosince • 6:57

mercedes s - lexus - superb .. tak urcite

Tom
11. prosince • 22:21

nechapu myslenku komentare :-/

tom
11. prosince • 7:12

No a? Vse si muzu poridit v provedeni s pohonem vsech kol. Kde je problém?

Vana666
11. prosince • 2:55

Překvapilo mě, že u článku výslovně zaměřeného na provedení 4x4 je popis jednotlivých systémů pohonu tak odfláklý. Dokonce u posledních dvou aut už o něm není ani zmínka. Takže z mého pohledu docela žalostná úroveň.

tomi852
10. prosince • 21:49

dajte si pozor aby auto nevypadalo vyloženě zničeně :-D :-D :-D

Lol samej haldex trapas
11. prosince • 1:32

Jasně samý krámy s haldexem. Takže pseudo 4x4 vyjma subaru.

dpcstb
12. prosince • 14:11

kramy, ale zjavne zakaznici nic ine ani nepotrebuju, ked davaju haldex aj tam kde bolo predtym mechanicke 4x4

Pavel
7. června • 15:40

...přesně tak, konzum je konzum. Lidi preferujou slevomaty typu haldex a máš pravdu, že v naprosté většině případů to našim strrjcum stačí. Co už nestačí je podvozek, ten na slevomatu oproti Subaru už nedostaneš...o)

Tom
11. prosince • 22:19

mě teba haldex nikdy nenechal na chalupě ve sněhu pod kopcem
ani mě nevyprovodil ze zatáčky
2xoctavia I (tady to spojení opravdu chruplo), octavia II, volvo XC60
pro info ta octavia I byla skoro na začátku produkce 4x4 podzim 99, 66kW a dodnes slouží v Harrachově

Vegasgeek
11. prosince • 18:23

A uz jsi zkusil jezdit s haldexem, kdyz tak vehementne tvrdis, ze je to kram? ;-)
Nerikam, ze je to lepsi jak stalej pohon 4x4, ale rozhodne je to o 100% lepsi nez predni nahon.
Jezdil jsem s haldexem asi 6 let a byl jsem hodne spokojen. Reakce docela rychla (zadny sekundovy prodlevy a pod. jak si nekdo mysli) a rozhodne jsem s tim nemel problemy a nelitoval jsem, ze to v aute mam ani na sekundu. Spis jsem vzdycky litoval ty co maj predni nahon.

stealth01
11. prosince • 21:06

Tak a teď dostaneš minimálně deset minusů. Ovšem nechci vidět az ti znalci zjisti, ze Haldex neni nic od VAG, ale švédská technologie.

Toper
11. prosince • 12:00

Subaru už u modelů s automatem používá svůj "haldex".
další info zde.
http://www.autoforum.cz/technika/subaru-konci-s-t... ... ;-)

Zelí
11. prosince • 15:29

Tato věc byla jasná už před dvaceti lety, že směr je v elektronickém podvozku. Samozřejmě, že japonci byli pozadu a klasicky o cca 20 let. Fanouškům vyplachovali celou dobu mozek a těch tutanů se vyskytují po celé zeměkouli mraky. Takže žádné nepřekonatelné atmosféry a žádný trvalý symetrický 4x4, prostě jen hromady blábolů. Konečně dopajcovali přimovstřikové benzínové turbomotory, haldex, dvojspojkové převodovky (přímovstřikové diesly ani nevzpomínám....to byla taky marketingová výplachovka). Že by se ti tutani naštvali, že si z nich dělali celá léta srandu.... ani náhodou, oni jsou dokonce šťastní, hned zase vytrubují, jak to ti japonci všem natřou.

Pavel
7. června • 15:36

o) elektronika je dobrá do domácích spotřebičů, mezi pořádná auta typu Subaru nám ji moc netahej...o)

Vana666
11. prosince • 13:38

Je to částečně pravda, ovšem ten odkaz na článek plný aprílových nesmyslů jsi nezvolil úplně šťastně

tom
11. prosince • 7:09

Pozor znaleeec:-)

Doporučujeme

Články odjinud