Od Suzuki k Porsche: 6 tipů na ojetiny s pohonem 4x4, které nejsou SUV

tomi852  |  10. 12. 2015 21:49

dajte si pozor aby auto nevypadalo vyloženě zničeně

Odpovědět  |   | 
Lol samej haldex trapas  |  11. 12. 2015 01:32

Jasně samý krámy s haldexem. Takže pseudo 4x4 vyjma subaru.

Odpovědět  |   | 
tom  |  11. 12. 2015 07:09

Pozor znaleeec

Odpovědět  |   | 
Toper  |  11. 12. 2015 12:00

Subaru už u modelů s automatem používá svůj "haldex".
další info zde.
http://www.autoforum.cz/technika/subaru-konci-s-t... ...

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  11. 12. 2015 13:38

Je to částečně pravda, ovšem ten odkaz na článek plný aprílových nesmyslů jsi nezvolil úplně šťastně

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  11. 12. 2015 15:29

Tato věc byla jasná už před dvaceti lety, že směr je v elektronickém podvozku. Samozřejmě, že japonci byli pozadu a klasicky o cca 20 let. Fanouškům vyplachovali celou dobu mozek a těch tutanů se vyskytují po celé zeměkouli mraky. Takže žádné nepřekonatelné atmosféry a žádný trvalý symetrický 4x4, prostě jen hromady blábolů. Konečně dopajcovali přimovstřikové benzínové turbomotory, haldex, dvojspojkové převodovky (přímovstřikové diesly ani nevzpomínám....to byla taky marketingová výplachovka). Že by se ti tutani naštvali, že si z nich dělali celá léta srandu.... ani náhodou, oni jsou dokonce šťastní, hned zase vytrubují, jak to ti japonci všem natřou.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  07. 06. 2016 15:36

o) elektronika je dobrá do domácích spotřebičů, mezi pořádná auta typu Subaru nám ji moc netahej...o)

Odpovědět  |   | 
Vegasgeek  |  11. 12. 2015 18:23

A uz jsi zkusil jezdit s haldexem, kdyz tak vehementne tvrdis, ze je to kram?
Nerikam, ze je to lepsi jak stalej pohon 4x4, ale rozhodne je to o 100% lepsi nez predni nahon.
Jezdil jsem s haldexem asi 6 let a byl jsem hodne spokojen. Reakce docela rychla (zadny sekundovy prodlevy a pod. jak si nekdo mysli) a rozhodne jsem s tim nemel problemy a nelitoval jsem, ze to v aute mam ani na sekundu. Spis jsem vzdycky litoval ty co maj predni nahon.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  11. 12. 2015 21:06

Tak a teď dostaneš minimálně deset minusů. Ovšem nechci vidět az ti znalci zjisti, ze Haldex neni nic od VAG, ale švédská technologie.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  11. 12. 2015 22:19

mě teba haldex nikdy nenechal na chalupě ve sněhu pod kopcem
ani mě nevyprovodil ze zatáčky
2xoctavia I (tady to spojení opravdu chruplo), octavia II, volvo XC60
pro info ta octavia I byla skoro na začátku produkce 4x4 podzim 99, 66kW a dodnes slouží v Harrachově

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  12. 12. 2015 14:11

kramy, ale zjavne zakaznici nic ine ani nepotrebuju, ked davaju haldex aj tam kde bolo predtym mechanicke 4x4

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  07. 06. 2016 15:40

...přesně tak, konzum je konzum. Lidi preferujou slevomaty typu haldex a máš pravdu, že v naprosté většině případů to našim strrjcum stačí. Co už nestačí je podvozek, ten na slevomatu oproti Subaru už nedostaneš...o)

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  11. 12. 2015 02:55

Překvapilo mě, že u článku výslovně zaměřeného na provedení 4x4 je popis jednotlivých systémů pohonu tak odfláklý. Dokonce u posledních dvou aut už o něm není ani zmínka. Takže z mého pohledu docela žalostná úroveň.

Odpovědět  |   | 
jarecek  |  11. 12. 2015 06:57

mercedes s - lexus - superb .. tak urcite

Odpovědět  |   | 
tom  |  11. 12. 2015 07:12

No a? Vse si muzu poridit v provedeni s pohonem vsech kol. Kde je problém?

Odpovědět  |   | 
Tom  |  11. 12. 2015 22:21

nechapu myslenku komentare

Odpovědět  |   | 
JA-NE  |  11. 12. 2015 08:56

moj tajny typ pre fajnsmekra je AR 156 Crosswagon. samosvor Thorsen. poctiva 4 kola. v claku su pseudo 4 koly okrem Subaru..

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  11. 12. 2015 10:48

Torsen se píše bez h

Odpovědět  |   | 
JA-NE  |  11. 12. 2015 10:55

Dakujem ta upozornenie

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  11. 12. 2015 21:04

Je to tuším zkratka dvou slov Torque Sensitive, ale nejsem si jistej.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 12. 2015 07:14

Je, řekl jsi to správně.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  11. 12. 2015 12:24

Jj Alfa 159 Q4 je dobra. Audi pouziva stejny system. Ale ze by Subaru byla poctiva ctyrkolka? S automatem dlouho pouzivali nejnizsi system s visco spojkou. I u aut s manualem ale jde porad o otevreny diferencial, u ktereho dojde k castecnemu uzavreni bud pomoci elektroniky nebo pomoci rozdilneho otaceni kol a opet visco spojkou. Takze i ten poctivy system potrebuje prokluz.
A je take otazka, kolik lidi dokaze posoudit a poznat rozdil mezi pseudo a full time 4x4. Mam kamarada, ktery si koupil subaru a ukazoval nam, jak to krsne projizdi zatacky atd. Byt jsem se zeptal, jestli to neni rozbity, protoze v zatacce se tomu porad chtelo po tecne ven. Po par dnech jsme zjistili, ze koupil pouze predohrab . Takovym lidem urcite pripojitelny system poslouzi stejne a muzou si vybrat i z aut a vybav, ktera u subaru nejsou...

Odpovědět  |   | 
JA-NE  |  11. 12. 2015 15:59

subaru pouziva niekolko typov pohonu 4x4
impreza vo vybave zebrak, sa da, alebo dala kupit aj predohrab s motorom mrtvola 1.5 a spotrebou 8+

Odpovědět  |   | 
tom  |  11. 12. 2015 21:55

No jasneee. Ale pokud ma mezinapravovy dif, tak je to otevreny planetovy, za kterym musi byt neco, co zajisti prenos. A to je vzdy nejaka spojka. Nezamenuji to s pdovedenim v automatech, kde neni centralni dif, ale jsn ta spojka. Jinak byl dost prekvapen, ze ma predohrab

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 12. 2015 07:15

No jo, kde jsou časy, kdy kombíky Subaru měly redukci a mezinápravovou uzávěrku...

Odpovědět  |   | 
massaraks  |  20. 01. 2016 10:16

Subaru a předohrab? Subaru je vždy 4x4, jinak by to snad nebylo Subaru, ne ...

Odpovědět  |   | 
JA-NE  |  11. 12. 2015 09:30

pardon zabudol som na Audi

Odpovědět  |   | 
massaraks  |  20. 01. 2016 10:26

Dodnes lituju, že jsem SX4ku prodal. Neříkám, že to bylo nejlepší auto, se kterým jsem jezdil, ale tak nějak nejmilejší, prostě holka do nepohody, která nikdy nezradí. Byl jsem s ní i v Řecku na tamní poměry je to snad nejlepší možné auto. Byl jsem tak i s Foresterem a ten je v některých situacích trošku moc velký (průjezd horskými vesnicemi na Peloponésu). Vřele SX4 doporučuji. Jediný menší problém je, že posilování volantu začne fungovat až při trochu vyšších otáčkách, takže slabší jedinec může mít problém při výjezdech z těsného parkování.

Odpovědět  |   | 
iuos  |  11. 12. 2015 20:37

s SX4 za 8 litru? Mam ji 5 let, moc ji nesetrim a jezdim pod sedm. A to mnozi dalsi jezdi za min. Kazdopadne prima auto, ktery je jednoduchy, obratny a predevsim bytelny (hlavne podvozek) ... zkratka neni duvod, aby nebylo spolehlivy, protoze se na tom nema moc co pokalet. Sice to nema mekceny plasty a "koncernovy" vychytavky, ale slouzit bude dyl.

Odpovědět  |   | 
čert  |  14. 12. 2015 14:22

Nezbývá mi, než obdivovat vaši lehkou nohu. Praha-Korfu a zpět průměr 8,2 l/100km, ježdění kolem Prahy průměr za cca 20.000 km je 7,5.
Je sice pravda, že palubní kecal ukazuje o 3/4 litru menší spotřebu, ale to bohužel na skutečné spotřebě nic nemění. Jinak souhlasím s tím, že to je povedený nezmar.

Odpovědět  |   | 
JA-NE  |  15. 12. 2015 13:35

sx4 od 2009 vyssie ma vylepsneny motor a inu prevodovku. modely do 2009 si celkom cucli ak sa bavime o motore 1.6 .

Odpovědět  |   | 
massaraks  |  20. 01. 2016 10:33

Stejná zkušenost. Jakmile vezmete SX4 na dálnici a jedete normálních 130-135 km/h, jen těžko se dostanete pod 8l. Na; okreskách, při normální jízdě mi brala tak 7.2-7.3 l.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  09. 06. 2017 10:16

Zajímavé názory. Osobně mám Suzuki SX4 4x4 1.9 Diesel a moc by mne zajímalo, kde jste vzali, že naftový motor je problematický. Mně to nijak nepřipadá, ani po najetí 50 000 km jsem s motorem neměl nijaký problém, dobře jezdí za 6l/100 km a to jsem vůz koupil již ojetý s 90 000 km. Naopak několik známých, kteří mají benzinovou verzi, si stěžují na spotřebu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 50 N/A
Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A