Od roku 2019 bude v nabídce jen benzin E10, který ničí staré motory

asdf  |  29. 07. 2016 16:44

děkujme voličům majitele webu

Odpovědět  |   | 

Načepujte ještě víc řepky agenta Bureše.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 

Oprava: Načepujte ještě víc biolihu agenta Bureše!
Řepka se dává do nafty, biolíh (kukuřice, obilí) do benzinu.
Pro nás prašt jako uhoď.

http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/svet-milia... ...

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
kuz  |  30. 07. 2016 01:29

co sis vycinkal to máš ..

Odpovědět  |   | 
kolejdoucí  |  01. 08. 2016 10:43

On Křetínského nebo Savova někdo volil?

Neplete si majitele webu s někým jiným? Není to ten klasický omyl, že Mladá Fronta není MAFRA?

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  29. 07. 2016 17:22

Otázka je, co dneska vlastně koupit za motor, aby se s ním hravě najelo přes půl milionu. Skoro to vypadá, že diesely i se svou složitostí na tom při pravidelném servisu budou o něco lépe. Ovšem, co se stane, až přihodí další biosložku do nafty....

Odpovědět  |   | 
sokar  |  29. 07. 2016 17:49

Seru na ekologii - kupuju natural 100.

Odpovědět  |   | 
MildaS  |  05. 09. 2018 14:03

...a podpálím ventily

Odpovědět  |   | 
bobeš  |  29. 07. 2016 18:20

Kupujte si víceoktanové benziny,tam je podíl biosložky ještě vyšší ......ekologičtější
Všechno švindl a věčné stejné diskuse,celý článek úplně o ničem.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  30. 07. 2016 18:27

Je to bobeši trošku jinak. V tzv. prémiových palivech (Verva, Maxxmotion) je líh v jiné chemické podobě a díky tomu není hygroskopický. Největší potíž u benzinových motorů s větším monožstvím lihu je zimní provoz, kde jímaná voda má snahu ucpat vstřiky. V Brazílii mohou jezdit na líh když tam mají poměrně teplo. Ovšem u nás to zvyšování podílu lihu bude problém.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  30. 07. 2016 19:27

Ja,ja. Pavel mít pravdu. http://www.petroleum.cz/slovnik.aspx...

Odpovědět  |   | 

Pohřeb za pohřbem.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Zombot  |  29. 07. 2016 19:19

Majitelé veteránů budou mít radost. Ale co, pro životní prostředí se musí trpět, protože žádná oběť ekologickému náboženství není dost velká. Až zrušíme palivo pro stará auta a zavedeme nízkoemisní zóny do všech měst, tak vlastnictví auta bude opět jen pro bohaté a nemytí plebejci se konečně vrátí kam patří, tedy do podzemních tunelů a povrchových dobytčáků, kde svojí přítomností nebudou obtěžovat vyvolenou elitu národa. Mladým a fyzicky zdatným jedincům bude nadto dovoleno využívat špičkových výdobytků našeho ekologického ráje v podobě cyklostezek, protože nic není pro lidské zdraví lepší než jezdit v půlce února každý den ze Žižkova do Dejvic a zpět. A všichni dohromady se budou moci společně složit na státem dotované elektromobily pro příslušníky vyšších společenských vrstev, protože co by to bylo za svět bez sociální spravedlnosti garantované státem přerozdělovanými penězi od daňových poplatníků. Osobně se na tom celém konceptu nejvíce těším na to, jakým způsobem naše osvícená strana a vláda vyřeší výpadek spotřební daně z fosilních paliv, problematiku dálkové dopravy, zásobování lidí i podniků (nejen) v nízkoemisních zónách a problematiku užitkových vozidel celkově. No nic, zpátky do kolbenky a pěkně makat vstříc zářným zítřkům zalitým slunečními paprsky bez zápachu spalovacích motorů a bez individuální automobilové dopravy!

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  30. 07. 2016 01:04

většině veteránů by to mělo být jedno. Předválečné na líh resp. na směs lihu s benzinem jezdili normálně. U poválečných není problém upravit karburaci.
Větší problém bych viděl u aut s ŘJ, která s takovým sajrajt palivem neumí počítat.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  29. 07. 2016 19:54

Ekologové všech zemí, vyližte si prdel!

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  29. 07. 2016 20:09

Jak kdyby šlo o ekologii...

Odpovědět  |   | 
lež  |  29. 07. 2016 21:11

Lžou jak když tiskne - pěstování řepky na palivo do motorů vůbec není ekologické, zpracování také není zrovna dvakrát ekologické, navíc je to rozežranost - potraviny dovážíme, domácí výroba stagnuje nebo rovnou krachuje, a my pěstujeme místo potravinových plodin řepku?? Proč proboha? A zemědělce dotují, aby NEpěstovali.

Kdyby radši dotovali technologie na pohon plynem (LPG/CNG). Plynu je víc než dost, je levný a daleko míň zatěžuje životní prostředí, než kapalná uhlíková paliva. Navíc je kompatibilní se stávajícími technologiemi, stačí jen relativně jednoduché úpravy.

Odpovědět  |   | 

Jenže na ply nu vydělá jen omezená skupina lidí, kdežto na řepce obrovské syndikáty - tam se točí prachy....

Odpovědět  |   | 
Jan  |  30. 07. 2016 19:50

V podstatě s vaším názorem nelze než souhlasit, jen bych k tomu přidal, že tolik nenáviděná EU se od řepky odklání k šetrnějším technologiím. U nás je ovšem vše jinak, a u řepky zůstáváme, neboť firma ministra financí je jejím největším zpracovatelem v zemi. (Abych byl zcela upřímný, je to také proto, že řepka má vysokou výtěžnost, dá se zužitkovat skoro celá rostilna a strašně jednoduše se pěstuje) Ale že se domácím zemědělským podnikům nedaří, to bych netvrdil. Jen se podívejte na Agrofert, jak jim to hezky šlape:)

Odpovědět  |   | 
Marekx  |  31. 07. 2016 00:18

A proč by LPG/CNG měli dotovat? Lepší je si to hradit sám a nic po státu nechtít, neboť se pak taky může stát, že zvýší daně na tyto paliva, aby se jim to nějak vrátilo a pak výhoda těchto paliv ztratí na své ekonomické výhodnosti. Může vás pak pouze hřát pocit, že jezdíte více ekologicky, na který každý státu hází bobek. Už jsem si tak předělal v průběhu 11 let několik aut pro provoz na LPG a nepotřebuji aby to stát dotoval. Návratnost investic do přestavby má většina řidičů do 2 let při běžném provozu a při větším nájezdu i mnohem dříve, tak nač to chcete dotovat?
Momentálně co vím, jediná benzinka v ČR EuroOil prodává paliva bez biosložky, neboť vytváří i strategické rezervy PHM pro stát. A pokud dojde k navýšení podílu biosložky, tak jednoznačně pro starší benzínové motory 10 až 15 let to až tak problém, bude stačit pouze dodat ŘJ, která přenastaví spalování tohoto paliva. Ethanol bohužel bude motor více zatěžovat tak či tak (koroze některých částí motoru, horší startovatelnost v zimním období) a také bude nutno zkrátit i interval pro výměnu oleje. Jinak velmi podrobný a obsáhlí článek na téma Ethanolu http://www.peugeotclub.eu/clanek/jak-to-je-s-palive... ...

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  31. 07. 2016 08:28

10% etanolu,případně ETBE neškodí vůbec žádnému motoru. Je to úplné nic. A startování v zimě takové množství také neovlivní. Jediné co to ovlivní je spotřeba paliva,která se zvýší.Pokud bude toto palivo stát stejně jako čistý benzín,tak jde o zdražení.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  31. 07. 2016 08:35

A doplněk. Většina ŘJ se přizpůsobí sama do nějakých 30% etanolu.Některé mají tak velký rozsah (hlavně jejich lambdy) ,že jsou schopny fungovat i na E 100.(kromě startování studeného motoru) Opotřebení motoru a částí jsem ponechal stranou. Jednu výhodu etanol má u přímovstřikových motorů ,kde je palivo vstřikováno přímo do válců + recyrkulace sraček zpět do sání(skurvená ekologie) jsou tyto sračky čistější a nedochází tak ke karbonizaci motoru.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  31. 07. 2016 08:48

Výhřevnost benzín 100% .ETBE 84% ,etanol 62%

Odpovědět  |   | 
Míra  |  31. 07. 2016 10:29

Zaulaja mě jedna tvoje myšlenka. Jestliže výrobce přidá do auta EGR okruh, aby tebou vyrobené jedovaté sračky nevyletěly ven a nepřispěly k zamoření světa, ale zůstaly ti pěkně v motoru, tak je to zkurvená ekologie?

Odpovědět  |   | 
lež  |  31. 07. 2016 12:52

To jste mě špatně pochopil, já nechci nic dotovat. Bylo to myšleno tak, že když stát chce za každou cenu něco podporovat a prosazovat (jako to dělá u elektromobilů), tak by takto mohl podporovat spíš ta plynová auta (a zrušit pěstování řepky do motorů), než nevyzrálou technologii, která ještě dlouho nevyzrálá bude a která má až 400x nižší účinnost uložení energie (a na kterou navíc nemáme připravenou infrastrukturu, která také bude vyžadovat mnoho peněz, které v současnosti nemáme).

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  29. 07. 2016 21:31

Tak si ty ekology dej do uvozovek

Odpovědět  |   | 
David  |  29. 07. 2016 20:55

Všichni víme oč tu běží,tak hlavně v den voleb pořádně rozhodněte zda chcete bruselské parazity nebo kvalitní benzín.

Odpovědět  |   | 
ello  |  29. 07. 2016 21:29

Suhlasim David,ale tak ci onak to bude stale iba "o nas,bez nas".

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  29. 07. 2016 22:40

Asi si znovu pořídím Wartburga. Ten spálí všechno co hoří a teče.

Odpovědět  |   | 
Aleš  |  30. 07. 2016 10:10

Neboj! Časem ti ho stejně zakážou...

Odpovědět  |   | 
aaa  |  29. 07. 2016 23:03

Heh, koukám, že ty sračky od Chryslera umí jezdit bezproblému na E10 již od roku 1989 :D Tak mě to asi trápit nemusí
Že by zase 20let za opicemi :D :D

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  30. 07. 2016 01:14

E10 je vhodný pro všechny značky Volvo modelového roku 1976 a dále. (kdo je tu 20 let za opicemi? )
E10 je vhodný pro všechny benzinové modely Saab od roku 1979
E10 je vhodný pro všechny modely Opel kromě 2,2 litru se vstřikováním (ID: Z22YH), který je v modelovém roku 2003-2010
E10 je vhodný pro všechny po roce 1992, s výjimkou Ford Mondeo 1,8 Sci-modely (96 kW, 130 koní), který je vyroben v období 2003-2006.
.
.
.
E10 je vhodný pro následující modely Škoda:
Octavia Combi a HB: všechny benzinové modely s výjimkou 1,8T RS (132 kW) (AUQ motor)
Fabia HB, Sedan a Combi: všechny benzinové modely s výjimkou modelů 2,0 l (85 kW) (AZL motor)
Superb: všechny benzinové modely s výjimkou modelů 2,8 l 30V V6 (142 kW) (AMX-motor)
Felicia: všechny benzínové modely však vyžadují výměnu palivového tlakového systému O-kroužek u motoru 1,3 l (40 kW a 50 kW).
Yeti: všechny benzinové modely
Roomster: všechny benzínové modely
Škoda u shora uvedených modelů, které nejsou vhodné pro E10, návod požaduje, aby používaly 98-oktanový benzín. Ostatní modely Škoda (Forman, Favorit, atd.) nejsou vhodné pro E10.

Odpovědět  |   | 
aaa  |  30. 07. 2016 10:48

Dva švédi a němec ti z celé EU průměr nezlepší
Ford je americký křáp

A škodovku bych raději nepsal :D Umí jen pár motorů a ještě se musí měnit půl auta

Stačí, že u nás se DRL masově začala montovat do aut někdy v roce 2010 a na těch US krámech před 90. léééééty

Odpovědět  |   | 

Kolik za todle bude žalob?

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Dandy  |  30. 07. 2016 08:30

Většina stáda ovcí stejně auto nepotřebuje. No ni?

Odpovědět  |   | 
 |  30. 07. 2016 11:33

Mnoho poviku pro nic. At zije eu a "ekologove".

Odpovědět  |   | 

Myslíš "ekologa" Bureše co si na tom jen bude mastit kapsu?

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 

Bureš už na to myslel v roce 2011
http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/svet-milia... ...

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  31. 07. 2016 13:09

Opět článek, který koluje po všech webech a vypadá spíš na pořádný fake.
Palivo E10 údajně ničí starší motory. Co na nich ničí, proč, čím? Nic není v článku vysvětleno, podloženo, jen že údajně nalili E10 do nějakého staršího Opelu a kleklo palivové čerpadlo. No a co, já jsem včera natankoval plnou a po 150 km mi kleknul alternátor..... Že by to bylo taky benzínem?
Pokud by to byla pravda, tak by si Bureš pěkně nasral do gatí, protože jestli majitelé starších aut budou mít skutečně problémy, klesne odbyt benzínu a výpadek spotřební daně položí státní rozpočet.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  01. 08. 2016 07:50

Vylez z té jeskyně a prober se.
Na E10 se jezdí už dávno západním směrem od nás.
A dávno mají zkušenosti, testy, poznatky a přesně ví, co a jak.
A tvá dedukce kalkuluje s čím?
Je tu 5mega aut, když se zákonem 2x zvýší podíl marasu, tak má Bureš 2x větší odbyt.
Ne, neboj se, nenastane to, že by zároveň 2x klesnul prodej paliva. Někteří jezdit přestanou, někteří půjdou do novějších a někteří to budou řešit nějakými "zlepšováky"

Odpovědět  |   | 

Tak kdopak nám zaplatí ty nový hadičky, membrány a nádrže co odoloj tomu agresivnímu lihu?
Žeby Brusel nebo agent Bureš?

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
petr164  |  12. 08. 2016 16:57

Ty, co se musely měnit i u čistě benzínového provozu? Kdo kupuje to, co má hadičky a gufera z netěsnícího a stárnoucího zmetku, pak se nesmí divit. Není pryž jako pryž...

Odpovědět  |   | 
Kebab  |  13. 11. 2018 19:21

Stárnou všechny hadičky a pak netěsní, ty chytráku. Mužu mít nové kvalitní hadičky ale tady bude potřeba prostě odlišné s odolností proti ethanolu se kterým výrobce nepočítal v době výroby, kdo to zaplatí?

Odpovědět  |   | 
Net  |  01. 08. 2016 09:00

Naneštěstí ani v roce 2019 nebudou biotechnologie ziskové, stále se víc energie spálí v ropě, než se pak získá z ekvivalentu v biopalivech:/ Nechápu, proč se snižuje CO2 všude možné, motory aut se omezují kde to jen jde, až firmy podvádějí, a pak se rozhodne, že je potřebu zvýšit emise CO2 z fosilních paliv podporou biopaliv. Kdyby alespoň počkali, až budou mít zisková biopaliva z geneticky upravených řas, místo toho se používají řepkové a palmové oleje, jejichž pěstování spálí víc paliva než se získá, nehledě na ničení přírody a zemědělství s tím spojené. A to nemluvím o tom, že současná biopaliva jsou všechno, jen ne chemicky čistá, takže při spalování se uvolní o hodně víc než CO2 a H2O:/

Odpovědět  |   | 
petr164  |  12. 08. 2016 16:54

Odchod od ropy je již v globální kormidelně hotovou věcí, Musk to ví a dělá s bateriovým řešením, co může i za cenu ztrátovosti. To SOFC je jiné kafe, levné a bezdotační i oproti současné ropné spalovací technologii.

Odpovědět  |   | 
Ja  |  12. 08. 2016 12:19

Protože se můj příspěvek záhadně ztratil, tak ještě jednou. Ukažte mi zákon, vyhlášku nebo nařízení vlády. Jinak je to jen okurková sezóna, což v tomto případě jednoznačně je!

Odpovědět  |   | 
petr164  |  12. 08. 2016 16:52

Ach jo, zrovna Signum není ten nejlepsí testbed. benzínová čerpadla mají být dimenzovaná kromě oproti naftě nemazající benzín, ale i trochu té zejmána s lihem se kamarádící vody (hygroskopie při netěsnosti nádrží a mizerném skladování). Nechápu, že to u Signum nefunguje, když to funguje u mého Volva S60 z roku 2001. Když v GM neumějí gumové hadičky a těsnění, tak to nemají dělat. Jinak aditiva typu VIF dnes řeší nejen toto, ale i běžný čistě benzínový provoz. E10 ostatně neí řešení, tím je bioetanolový elektročlánek a tankování bioetanolu k výrobě elektřiny, nikoli smradu a toxinů ze spalované ropy v jakékoli úpravě. Proto jezdím na 30% bioetanol bez jakékoli úpravy nejen ve Volvu, ale i ve starších Alfách.

Odpovědět  |   | 
Dee  |  16. 08. 2016 11:43

Je zdá se čas na defenestraci. Já se pořád divím, že nepřispíváme české tradici a tu a tam nějakého úředníčka nedefenestrujeme, aby ostatní si pak dali pozor a nevymýšleli takové nesmysly.

Odpovědět  |   | 
ofčan  |  26. 08. 2016 01:18

Moc tomu nerozumím, ale vychází mně, že pokud by pan Babiš neprodukoval řepku, tak ji budeme muset dovážet a přitom on z produkce platí daně v ČR a zaměstnává lidi. V tom případě lidé, kteří mu nadávají do Burešů, jsou mdlého rozumu a jsem rád, že můj ministr financí není debil, ale pouze jeho kritici. Druhá věc je, proč se místo potravin, pěstuje nesmyslná komodita. Budí to dojem, že někdo mimo dluhů, chce vyhladovět lidi, ovládnout je, uspořádat v EU Majdan a potom je poslat na nějakého "nepřítele" a o ekologii vůbec nejde, ale jak jsem napsal, nemusí to být pravda. Spokojený národ s nikým válčit dobrovolně nebude a k tomuto účelu možná slouží "řepky" a myslící člověk to nedovede pochopit..

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

dnes | Jan Mička | 24 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

včera | Lukáš Prejzek | 10 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků

Nejčtenější články

Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 51 N/A
Rusol David
Elektromobily
Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 19 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody …

Píše se rok 1996, léto je v plném proudu a nejlepším autem Škody, které vás odveze k vodě, je bezpochyby žlutá Felicia Fun. Good times…

1.  8.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda FeliciaRaritaRetro