Od roku 2019 bude v nabídce jen benzin E10, který ničí staré motory

Od roku 2019 bude v nabídce jen benzin E10, který ničí staré motory

Klasický Natural 95 tak, jak ho známe, v sobě obsahuje pětiprocentní biosložku v podobě etanolu. Někdy ho proto také můžete vidět s označením E5. Již v roce 2019 ale v celé řadě evropských zemích včetně Česka nahradí Natural 95 nové palivo označované jako E10, které bude mít desetiprocentní podíl biosložky.

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší [Test naft 2013]

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší [Test naft 2013]

Díky podílu biosložky je palivo sice ekologičtější, ale starším motorům, které na něj nejsou homologované, zcela prokazatelně způsobuje problémy. Řešení existuje v podobě prémiových paliv, ty ale majitele přijdou dráž - aktuální rozdíl mezi Naturalem 95 a 98 činí přibližně 3 koruny na litr.

Německý autoklub ADAC před časem zkoušel, jak ovlivní ekologické palivo motor u Opelu Signum se zážehovým motorem o objemu 2,2 litru. S vozem najeli 27 tisíc kilometrů, následně došlo k poškození benzinového čerpadla. A podle autoklubu bylo na vině právě nové palivo. 

Jak jezdit úsporně (tipy, rady, postřehy)

Jak jezdit úsporně (tipy, rady, postřehy)

Problém je, že podle roku výroby nepoznáte, zda musíte tankovat prémiové palivo, či můžete bez obav tankovat ekologičtější palivo E10. Přehledný seznam nevyhovujících aut a motocyklů najdete na této stránce (v Němčině), případně se s dotazem můžete obrátit na výrobce vašeho vozu.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků