Od roku 2019 bude v nabídce jen benzin E10, který ničí staré motory

Od roku 2019 bude v nabídce jen benzin E10, který ničí staré motory

Klasický Natural 95 tak, jak ho známe, v sobě obsahuje pětiprocentní biosložku v podobě etanolu. Někdy ho proto také můžete vidět s označením E5. Již v roce 2019 ale v celé řadě evropských zemích včetně Česka nahradí Natural 95 nové palivo označované jako E10, které bude mít desetiprocentní podíl biosložky.

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší [Test naft 2013]

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší [Test naft 2013]

Díky podílu biosložky je palivo sice ekologičtější, ale starším motorům, které na něj nejsou homologované, zcela prokazatelně způsobuje problémy. Řešení existuje v podobě prémiových paliv, ty ale majitele přijdou dráž - aktuální rozdíl mezi Naturalem 95 a 98 činí přibližně 3 koruny na litr.

Německý autoklub ADAC před časem zkoušel, jak ovlivní ekologické palivo motor u Opelu Signum se zážehovým motorem o objemu 2,2 litru. S vozem najeli 27 tisíc kilometrů, následně došlo k poškození benzinového čerpadla. A podle autoklubu bylo na vině právě nové palivo. 

Jak jezdit úsporně (tipy, rady, postřehy)

Jak jezdit úsporně (tipy, rady, postřehy)

Problém je, že podle roku výroby nepoznáte, zda musíte tankovat prémiové palivo, či můžete bez obav tankovat ekologičtější palivo E10. Přehledný seznam nevyhovujících aut a motocyklů najdete na této stránce (v Němčině), případně se s dotazem můžete obrátit na výrobce vašeho vozu.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků