Od roku 2019 bude v nabídce jen benzin E10, který ničí staré motory

Od roku 2019 bude v nabídce jen benzin E10, který ničí staré motory

Klasický Natural 95 tak, jak ho známe, v sobě obsahuje pětiprocentní biosložku v podobě etanolu. Někdy ho proto také můžete vidět s označením E5. Již v roce 2019 ale v celé řadě evropských zemích včetně Česka nahradí Natural 95 nové palivo označované jako E10, které bude mít desetiprocentní podíl biosložky.

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší [Test naft 2013]

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší [Test naft 2013]

Díky podílu biosložky je palivo sice ekologičtější, ale starším motorům, které na něj nejsou homologované, zcela prokazatelně způsobuje problémy. Řešení existuje v podobě prémiových paliv, ty ale majitele přijdou dráž - aktuální rozdíl mezi Naturalem 95 a 98 činí přibližně 3 koruny na litr.

Německý autoklub ADAC před časem zkoušel, jak ovlivní ekologické palivo motor u Opelu Signum se zážehovým motorem o objemu 2,2 litru. S vozem najeli 27 tisíc kilometrů, následně došlo k poškození benzinového čerpadla. A podle autoklubu bylo na vině právě nové palivo. 

Jak jezdit úsporně (tipy, rady, postřehy)

Jak jezdit úsporně (tipy, rady, postřehy)

Problém je, že podle roku výroby nepoznáte, zda musíte tankovat prémiové palivo, či můžete bez obav tankovat ekologičtější palivo E10. Přehledný seznam nevyhovujících aut a motocyklů najdete na této stránce (v Němčině), případně se s dotazem můžete obrátit na výrobce vašeho vozu.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 24 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků