Od roku 2014 bude Ford nabízet v Evropě tři elektrifikované modely

Společnost Ford Motor Company oznámila, že od roku 2014 bude mít v nabídce pro Evropu vedle vozů poháněných zážehovými a vznětovými motory také tři různé elektrifikované modely.
Od roku 2014 bude Ford nabízet v Evropě tři elektrifikované modely

V příštím roce dorazí na evropské trhy nový plug-in hybrid C-MAX Energi a Mondeo Hybrid. Obě novinky se připojí k elektromobilu Ford Focus Electric, který se vyrábí v německém Saarlouis a zákazníci si ho mohou objednávat již nyní.

„Ford využívá svých globálních znalostí a zkušeností k uvedení řady elektrifikovaných automobilů, které dohromady utvářejí široký a lákavý výběr,“ řekla Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů. „Evropským zákazníkům velmi záleží na životním prostředí a stále více z nich vnímá elektrifikované automobily jako způsob, jak vyvážit obavy o ně s potřebou vlastnit automobil.“

Ford je druhý největší výrobce hybridních vozů na světě. V USA, kde automobilka loni prodala přibližně 46 000 elektrifikovaných automobilů, se její podíl v tomto segmentu za jediný rok zečtyřnásobil.

Nabídku elektrifikovaných vozů Ford pro evropský trh budou tvořit:
• Focus Electric s vyspělým elektromotorem o výkonu 105 kW. Vůz vyvine nejvyšší rychlost 137 km/h a na jedno nabití ujede až 162 km. Zabudovaná 6,6kW nabíječka nabije sadu kapalinou chlazených lithium-ion akumulátorů o kapacitě 23 kWh za tři až čtyři hodiny, pokud je zapojena do sítě pod napětím 32 A.*
• C-MAX Energi, první sériově vyráběný plug-in hybrid značky Ford. Tento model kombinuje hybridní hnací ústrojí s vysokonapěťovým lithium-ion akumulátorem o kapacitě 7,6 kWh. V čistě elektrickém režimu ujede asi 30 km a po homologaci by měl vykazovat emise CO2 v kombinovaném cyklu pod 50 g/km. Plné nabití z nabíjecí stanice trvá méně než tři hodiny.
• Fusion Hybrid kombinuje spalovací motor s elektromotorem a akumulátorem. V elektrickém režimu vyvine rychlost až 136 km/h. Při rozjezdech a v nižších rychlostech využívá elektrický pohon, zatímco při vyšším zatížení vstoupí do hry spalovací motor, který dobíjí akumulátor. Fusion Hybrid se bude v Evropě prodávat jako Mondeo Hybrid. Ford očekává kombinovanou spotřebu pod 4,5 l/100 km a emise CO2 nižší než 99 g/km.

Ford Focus Electric a C-MAX Energi jsou již integrované do dopravní struktury německého Kolína nad Rýnem, kde se účastní výzkumného projektu „colognE-mobil“. Projekt financovaný částkou 13,2 milionu eur (v přepočtu asi 339 milionů Kč) by se mohl stát vzorem při zavádění infrastruktur pro elektromobily v dalších německých městech.

Elektrifikované modely se v nabídce Fordu zařadí po bok mimořádně úsporných vozů poháněných zážehovými a vznětovými motory, k nimž patří mimo jiné:
• Focus ECOnetic se spotřebou 3,4 l/100 km a emisemi CO2 88 g/km**
• Focus 1.0 EcoBoost 74 kW v nové verzi plánované na začátek příštího roku, která bude mít kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km a emise CO2 99 g/km
• Sedm motorizací Fiesty s emisemi CO2 pod 99 g/km

Motor 1.0 EcoBoost kombinuje přímé vstřikování paliva s proměnným časováním ventilů a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem. Díky tomu dosahuje nižší spotřeby bez kompromisů v otázce dynamiky. V letech 2012 a 2013 zvítězil nejmenší EcoBoost v anketě „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku).

Fordem sponzorovaný průzkum ukázal, že většině Evropanů záleží na životním prostředí. Mnoho z nich pokládá klimatické změny za největší problém, kterému dnešní svět čelí. Z odpovědí šesti tisíc respondentů rovněž vyplynulo, že lidé přesně nevědí, jak žít ekologicky šetrnějším stylem, většina se nechce vzdát vlastnictví automobilu a že elektromobily jsou obecně považovány za šetrnější k životnímu prostředí.

Ford zadal realizaci průzkumu přední konzultační společnosti „The Futures Company“***, aby získal přesnější představu o postojích veřejnosti ke vztahu mezi osobní mobilitou a životním prostředím. Průzkum ukázal, že:
• 72 procent pokládá elektrifikované automobily za ekologicky šetrnější
• 54 procent považuje klimatické změny za největší problém dnešního světa
• 52 procent by si neumělo představit život bez auta
• 38 procent neví přesně, jak vést ekologicky šetrnější životní styl
• 28 procent by uvažovalo o pořízení automobilu s elektrifikovaným pohonem
• 23 procent chce do budoucna cestovat ekologičtějším způsobem

První elektrický automobil vyrobil Ford přesně před 100 lety. Jednalo se o elektrizovanou verzi Fordu Model T, která se ale do sériové výroby nedostala. Společný projekt zakladatele Ford Motor Company Henryho Forda a vynálezce Thomase Edisona, kteří chtěli přivést na svět „levný a praktický elektrický automobil“, ztroskotal na tehdejší technické úrovni akumulátorů.

„Ford má velkou tradici ve zpřístupňování inovativní techniky co nejširšímu okruhu lidí a má také jednu z nejúplnějších nabídek automobilů s emisemi CO2 pod 99 g/km,“ řekla Barb Samardzich.

*Celková doba nabíjení se odvíjí od klimatických podmínek a způsobu využívání vozidla. Uváděné časy jsou přibližné a mohou se lišit v závislosti na jízdním stylu, zatížení spotřebičů, stavu akumulátoru a teplotě vzduchu. Dobu nabíjení ovlivňuje rovněž konstrukce rozvodné sítě. Uváděné hodnoty dojezdu na jedno nabití byly naměřeny v souladu s technickými požadavky a specifikacemi evropské směrnice 715/2007 v aktuálním znění a normy UN-ECE 101 v aktuálním znění. V jiných částech světa se spotřeba elektřiny zjišťuje jinými postupy, proto se hodnoty uváděné pro stejný model na mimoevropských trzích mohou lišit.

** Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropské směrnice (EC) 715/2007 v aktuálním znění. V jiných částech světa se spotřeba paliva zjišťuje jinými postupy, proto se hodnoty uváděné pro stejný model na mimoevropských trzích mohou lišit.

*** Průzkum realizovala The Futures Company v červenci a srpnu 2012 mezi 6028 respondenty z Dánska, Francie, Německa, Itálie, Španělska a Velké Británie.

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 250 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 685 km
Cena: 105 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 129 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků