Od roku 2014 bude Ford nabízet v Evropě tři elektrifikované modely

Společnost Ford Motor Company oznámila, že od roku 2014 bude mít v nabídce pro Evropu vedle vozů poháněných zážehovými a vznětovými motory také tři různé elektrifikované modely.
Od roku 2014 bude Ford nabízet v Evropě tři elektrifikované modely

V příštím roce dorazí na evropské trhy nový plug-in hybrid C-MAX Energi a Mondeo Hybrid. Obě novinky se připojí k elektromobilu Ford Focus Electric, který se vyrábí v německém Saarlouis a zákazníci si ho mohou objednávat již nyní.

„Ford využívá svých globálních znalostí a zkušeností k uvedení řady elektrifikovaných automobilů, které dohromady utvářejí široký a lákavý výběr,“ řekla Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů. „Evropským zákazníkům velmi záleží na životním prostředí a stále více z nich vnímá elektrifikované automobily jako způsob, jak vyvážit obavy o ně s potřebou vlastnit automobil.“

Ford je druhý největší výrobce hybridních vozů na světě. V USA, kde automobilka loni prodala přibližně 46 000 elektrifikovaných automobilů, se její podíl v tomto segmentu za jediný rok zečtyřnásobil.

Nabídku elektrifikovaných vozů Ford pro evropský trh budou tvořit:
• Focus Electric s vyspělým elektromotorem o výkonu 105 kW. Vůz vyvine nejvyšší rychlost 137 km/h a na jedno nabití ujede až 162 km. Zabudovaná 6,6kW nabíječka nabije sadu kapalinou chlazených lithium-ion akumulátorů o kapacitě 23 kWh za tři až čtyři hodiny, pokud je zapojena do sítě pod napětím 32 A.*
• C-MAX Energi, první sériově vyráběný plug-in hybrid značky Ford. Tento model kombinuje hybridní hnací ústrojí s vysokonapěťovým lithium-ion akumulátorem o kapacitě 7,6 kWh. V čistě elektrickém režimu ujede asi 30 km a po homologaci by měl vykazovat emise CO2 v kombinovaném cyklu pod 50 g/km. Plné nabití z nabíjecí stanice trvá méně než tři hodiny.
• Fusion Hybrid kombinuje spalovací motor s elektromotorem a akumulátorem. V elektrickém režimu vyvine rychlost až 136 km/h. Při rozjezdech a v nižších rychlostech využívá elektrický pohon, zatímco při vyšším zatížení vstoupí do hry spalovací motor, který dobíjí akumulátor. Fusion Hybrid se bude v Evropě prodávat jako Mondeo Hybrid. Ford očekává kombinovanou spotřebu pod 4,5 l/100 km a emise CO2 nižší než 99 g/km.

Ford Focus Electric a C-MAX Energi jsou již integrované do dopravní struktury německého Kolína nad Rýnem, kde se účastní výzkumného projektu „colognE-mobil“. Projekt financovaný částkou 13,2 milionu eur (v přepočtu asi 339 milionů Kč) by se mohl stát vzorem při zavádění infrastruktur pro elektromobily v dalších německých městech.

Elektrifikované modely se v nabídce Fordu zařadí po bok mimořádně úsporných vozů poháněných zážehovými a vznětovými motory, k nimž patří mimo jiné:
• Focus ECOnetic se spotřebou 3,4 l/100 km a emisemi CO2 88 g/km**
• Focus 1.0 EcoBoost 74 kW v nové verzi plánované na začátek příštího roku, která bude mít kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km a emise CO2 99 g/km
• Sedm motorizací Fiesty s emisemi CO2 pod 99 g/km

Motor 1.0 EcoBoost kombinuje přímé vstřikování paliva s proměnným časováním ventilů a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem. Díky tomu dosahuje nižší spotřeby bez kompromisů v otázce dynamiky. V letech 2012 a 2013 zvítězil nejmenší EcoBoost v anketě „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku).

Fordem sponzorovaný průzkum ukázal, že většině Evropanů záleží na životním prostředí. Mnoho z nich pokládá klimatické změny za největší problém, kterému dnešní svět čelí. Z odpovědí šesti tisíc respondentů rovněž vyplynulo, že lidé přesně nevědí, jak žít ekologicky šetrnějším stylem, většina se nechce vzdát vlastnictví automobilu a že elektromobily jsou obecně považovány za šetrnější k životnímu prostředí.

Ford zadal realizaci průzkumu přední konzultační společnosti „The Futures Company“***, aby získal přesnější představu o postojích veřejnosti ke vztahu mezi osobní mobilitou a životním prostředím. Průzkum ukázal, že:
• 72 procent pokládá elektrifikované automobily za ekologicky šetrnější
• 54 procent považuje klimatické změny za největší problém dnešního světa
• 52 procent by si neumělo představit život bez auta
• 38 procent neví přesně, jak vést ekologicky šetrnější životní styl
• 28 procent by uvažovalo o pořízení automobilu s elektrifikovaným pohonem
• 23 procent chce do budoucna cestovat ekologičtějším způsobem

První elektrický automobil vyrobil Ford přesně před 100 lety. Jednalo se o elektrizovanou verzi Fordu Model T, která se ale do sériové výroby nedostala. Společný projekt zakladatele Ford Motor Company Henryho Forda a vynálezce Thomase Edisona, kteří chtěli přivést na svět „levný a praktický elektrický automobil“, ztroskotal na tehdejší technické úrovni akumulátorů.

„Ford má velkou tradici ve zpřístupňování inovativní techniky co nejširšímu okruhu lidí a má také jednu z nejúplnějších nabídek automobilů s emisemi CO2 pod 99 g/km,“ řekla Barb Samardzich.

*Celková doba nabíjení se odvíjí od klimatických podmínek a způsobu využívání vozidla. Uváděné časy jsou přibližné a mohou se lišit v závislosti na jízdním stylu, zatížení spotřebičů, stavu akumulátoru a teplotě vzduchu. Dobu nabíjení ovlivňuje rovněž konstrukce rozvodné sítě. Uváděné hodnoty dojezdu na jedno nabití byly naměřeny v souladu s technickými požadavky a specifikacemi evropské směrnice 715/2007 v aktuálním znění a normy UN-ECE 101 v aktuálním znění. V jiných částech světa se spotřeba elektřiny zjišťuje jinými postupy, proto se hodnoty uváděné pro stejný model na mimoevropských trzích mohou lišit.

** Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropské směrnice (EC) 715/2007 v aktuálním znění. V jiných částech světa se spotřeba paliva zjišťuje jinými postupy, proto se hodnoty uváděné pro stejný model na mimoevropských trzích mohou lišit.

*** Průzkum realizovala The Futures Company v červenci a srpnu 2012 mezi 6028 respondenty z Dánska, Francie, Německa, Itálie, Španělska a Velké Británie.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2005
Stav: 168 078 km
Cena: 40 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků