Novou řadou dodávek bude chtít Mercedes zaujmout co nejširší pole zákazníků, a to nabízenou výbavou i možnými pohony.
Nedávno zveřejněné plány Mercedesu na nadcházející dva roky zmiňovaly mimo jiné uvedení dlouho očekávané řady víceúčelových dodávek, vyvíjené na specifických modulárních platformách. Na brzký příchod těchto modelů nyní německá automobilka láká prvním pohledem na maskované prototypy z testování ve švédském Arjeplogu a taky hrstkou informací o technice.
Oznámení nových investicí Mercedesu do vývoje konvenčních, respektive hybridních motorů znamenají, že platformu VAN.EA (Van Electric Architecture) pro elektrické dodávky nově doplní také její varianta VAN.CA, určená pro nejmodernější spalovací jednotky. Všechny vozy se přitom dočkají nejnovější verze operačního systému Mercedes-Benz (MB.OS), který bude mít premiéru v nové generaci sedanu CLA.
Podrobnosti o spalovacích jednotkách nových dodávek zatím Mercedes neodhaluje. V případě elektrických variant máme ale v rámci 800V architektury očekávat také dvoumotorové konfigurace pro zajištění pohonu všech kol 4Matic, přičemž do výbavy zamíří i 22kW palubní AC nabíječka. Z dalších inovací zmiňuje Mercedes nový systém adaptivního podvozku nebo volitelně nabídku systému natáčení kol zadní nápravy pro lepší manévrovatelnost.
Na maskovaných prototypech toho sice mnoho nevidíme, Mercedes ale říká, že bez ohledu na zvolené pohonné ústrojí umožní nová architektura jasné rozlišení mezi civilními dodávkami v luxusním segmentu a užitkovými modely v prémiovém segmentu. V případě civilních dodávek máme čekat portfolio od rodinných MPV až po luxusní velkoprostorové „limuzíny“ pro VIP klientelu. Uvedení nových víceúčelových modelů chystá automobilka na začátek příštího roku.