Od nového roku si drahé auto z daní neodepíšete

Od prvního ledna začne platit novela zákona o dani z příjmu, podle níž je maximální limit pro odpis automobilu z daní 900 000 korun. To platí i pro automobily koupené do firem přímo za účelem podnikání; výjimku tvoří dopravci a přepravci včetně taxislužeb. Pokud tedy bude automobil stát více než je limit pro odpis, může odepsat pouze tuto částku; zbytek zaplatí ze svého zisku. Novela platí i pro automobily koupené na leasing.

Vláda toto opatření odůvodňuje prostě: podnikatelé si podle ní kupují drahá a luxusní auta, která nepotřebují, jen aby snížili základ daně. Automobily pak používají i k soukromým potřebám, tedy nikoliv jen za účelem výdělku. A daňové úřady to nedokáži kontrolovat.

Jen dodávám, že nedávno byla zrušena možnost koupě automobilu v kategorii M1 bez DPH. To už ale prodejci obešli tím, že stejné automobily už nabízejí v úpravě N1, tedy homologované jako nákladní vozy.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 85 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků