Od nového roku si drahé auto z daní neodepíšete

Od prvního ledna začne platit novela zákona o dani z příjmu, podle níž je maximální limit pro odpis automobilu z daní 900 000 korun. To platí i pro automobily koupené do firem přímo za účelem podnikání; výjimku tvoří dopravci a přepravci včetně taxislužeb. Pokud tedy bude automobil stát více než je limit pro odpis, může odepsat pouze tuto částku; zbytek zaplatí ze svého zisku. Novela platí i pro automobily koupené na leasing.

Vláda toto opatření odůvodňuje prostě: podnikatelé si podle ní kupují drahá a luxusní auta, která nepotřebují, jen aby snížili základ daně. Automobily pak používají i k soukromým potřebám, tedy nikoliv jen za účelem výdělku. A daňové úřady to nedokáži kontrolovat.

Jen dodávám, že nedávno byla zrušena možnost koupě automobilu v kategorii M1 bez DPH. To už ale prodejci obešli tím, že stejné automobily už nabízejí v úpravě N1, tedy homologované jako nákladní vozy.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků