Od nového roku si drahé auto z daní neodepíšete

Od prvního ledna začne platit novela zákona o dani z příjmu, podle níž je maximální limit pro odpis automobilu z daní 900 000 korun. To platí i pro automobily koupené do firem přímo za účelem podnikání; výjimku tvoří dopravci a přepravci včetně taxislužeb. Pokud tedy bude automobil stát více než je limit pro odpis, může odepsat pouze tuto částku; zbytek zaplatí ze svého zisku. Novela platí i pro automobily koupené na leasing.

Vláda toto opatření odůvodňuje prostě: podnikatelé si podle ní kupují drahá a luxusní auta, která nepotřebují, jen aby snížili základ daně. Automobily pak používají i k soukromým potřebám, tedy nikoliv jen za účelem výdělku. A daňové úřady to nedokáži kontrolovat.

Jen dodávám, že nedávno byla zrušena možnost koupě automobilu v kategorii M1 bez DPH. To už ale prodejci obešli tím, že stejné automobily už nabízejí v úpravě N1, tedy homologované jako nákladní vozy.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků