Od nového roku si drahé auto z daní neodepíšete

Od prvního ledna začne platit novela zákona o dani z příjmu, podle níž je maximální limit pro odpis automobilu z daní 900 000 korun. To platí i pro automobily koupené do firem přímo za účelem podnikání; výjimku tvoří dopravci a přepravci včetně taxislužeb. Pokud tedy bude automobil stát více než je limit pro odpis, může odepsat pouze tuto částku; zbytek zaplatí ze svého zisku. Novela platí i pro automobily koupené na leasing.

Vláda toto opatření odůvodňuje prostě: podnikatelé si podle ní kupují drahá a luxusní auta, která nepotřebují, jen aby snížili základ daně. Automobily pak používají i k soukromým potřebám, tedy nikoliv jen za účelem výdělku. A daňové úřady to nedokáži kontrolovat.

Jen dodávám, že nedávno byla zrušena možnost koupě automobilu v kategorii M1 bez DPH. To už ale prodejci obešli tím, že stejné automobily už nabízejí v úpravě N1, tedy homologované jako nákladní vozy.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků