Od nového roku si drahé auto z daní neodepíšete

Od prvního ledna začne platit novela zákona o dani z příjmu, podle níž je maximální limit pro odpis automobilu z daní 900 000 korun. To platí i pro automobily koupené do firem přímo za účelem podnikání; výjimku tvoří dopravci a přepravci včetně taxislužeb. Pokud tedy bude automobil stát více než je limit pro odpis, může odepsat pouze tuto částku; zbytek zaplatí ze svého zisku. Novela platí i pro automobily koupené na leasing.

Vláda toto opatření odůvodňuje prostě: podnikatelé si podle ní kupují drahá a luxusní auta, která nepotřebují, jen aby snížili základ daně. Automobily pak používají i k soukromým potřebám, tedy nikoliv jen za účelem výdělku. A daňové úřady to nedokáži kontrolovat.

Jen dodávám, že nedávno byla zrušena možnost koupě automobilu v kategorii M1 bez DPH. To už ale prodejci obešli tím, že stejné automobily už nabízejí v úpravě N1, tedy homologované jako nákladní vozy.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

dnes | Jan Mička | 35 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků