Felicia Pick-up z dílny Laureta Auto už není dělníkem, ale zajímavým sběratelským exemplářem. Znáte její příběh?
Škodu Felicia Pick-up si většinou koupí lidé pro tvrdou práci a je to na nich vidět. Tento inzerovaný kousek by ale mohl zaujmout i sběratele, protože rozhodně není obyčejný. Jedná se o nejdelší verzi vyráběnou v letech 1998 až 2001 českou společností Laureta Auto. Dealerství se sídlem v Mladé Boleslavi vedl Jaroslav Jelínek, podnikatel a automobilový závodník, který ve svém okolí slýchával stížnosti na malou ložnou plochu klasické Felicie Pick-up.
Krátký rozvor po technické stránce vyřešil inženýr Václav Novák, jenže měl problém najít dostatečně velké prostory pro lakování. Těmi ale Jaroslav Jelínek disponoval, a tak pojal nápad koncepci převzít a rozjet výrobu.
To přineslo i řadu byrokratických překážek v podobě splnění výjimek daných ministerstvem dopravy. Pro získání všech povolení a ražby VIN štítků musel pan Jelínek komunikovat i s patřičným úřadem ve Washingtonu. Jen tato peripetie ho tehdy vyšla v přepočtu na 112.000 korun.
Finální kompletace probíhala v zázemí pana Jelínka, ale například holé karoserie včetně bočnic a podlahy se svařovaly v Uherském Hradišti. Vzhledem ke značným rozměrům se skelety na ochrannou lázeň vozily do zázemí Avie v pražských Letňanech.
Rozvor byl prodloužen o 600 mm na celkových 3050 mm s možností otevřené i kryté nástavby z laminátu. Díky nosnosti mezi 560 až 580 kg vůz vyhovoval i pro účely sanitních či pohřebních služeb a nemálo řemeslníků jej používalo jako pojízdnou dílnu. Dokonce byla možnost volby mezi jednodílnými, nebo dvoudílnými zadními dveřmi. Motorizace vycházely z tehdejší nabídky, takže pod kapotou jste mohli vídat zážehové čtyřválce o objemech 1,3 a 1,6 litru, případně vznětovou 1.9 D. Ve všech případech byla maximální rychlost omezena na 130 km/h.
Logo mladoboleslavské Škody byste na voze hledali marně, protože se automobilka od projektu distancovala. Původně bylo plánováno vyrobit během tří let 300 vozů, nakonec jich vzniklo kolem 265 kusů. V roce 2001 Škoda ukončila výrobu pick-upu a nabídla panu Jelínkovi odkup výrobních technologií, aby mohl v projektu pokračovat. Z finančního hlediska to ale nebylo reálné, a tak souběžně skončila i produkce J. Laurety.
Tento kousek vypadá nejen zachovale, ale dostalo se mu i pečlivého servisu. Prodejce zmiňuje nové rozvody včetně oleje a filtrů, tlumiče i zkontrolované brzdy. V pěkném stavu jsou rovněž světla a oba nárazníky. Samozřejmostí jsou platné doklady a nedávno nová STK. Cena vozu je stanovena na 495 000 Kč.