Od neděle nemusíme po celý den svítit, využijete toho?

Nadcházející víkend změní na několik měsíců život všem českým motoristům. V noci ze soboty 26. na neděli 27. března se totiž změní čas ze zimního na letní, což kromě složitého přenastavování všech hodinek o hodinu vpřed přinese také o jednu povinnost méně - při jízdě autem nebudeme muset celý den svítit. Celodenní svícení rozděluje motoristy už léta na dva nesmiřitelné tábory, z nichž jeden by tuto povinnost zavedl celoročně, neboť ji považuje za velký přínos bezpečnosti, druhý zase za zbytečné mrhání zdroji, které navíc může při spolehnutí na to, že všichni ostatní svítí, nehodu naopak způsobit.

I přesto, že od prvního momentu, kdy jsem osedlal nějakého ocelového oře, jezdím výlučně se zapnutými světly a byl bych rád, kdyby tak činili všichni, nejsem příznivcem takových povinností. Raději než povinné svícení v zimě či po celý rok bych přivítal důslednou osvětovou kampaň popisující výhody a nevýhody celodenního svícení a nechal na rozhodnutí každého, zda bude či nebude za jízdy za nesnížené viditelnosti svítit. Na osvětlenost všech protijedoucích vozidel se beztak spoléhat nedá a současná úprava vede k tomu, že policisté kontrolují dodržování povinnosti svítit často pouze v hustém městském provozu, kde má svícení přes den prakticky nulový přínos.

A co vy? Svítíte pouze v zimě nebo po celý rok? Byli byste pro zavedení celoročního svícení nebo naopak zrušení současné povinnosti vázající se k zimnímu času? Těšíme se na vaše názory. (Další diskusi na toto téma najdete v Garáži.)

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků