Od kdy je auto veterán? Zelené značky ušetří peníze, nezískáte je však snadno

Thomas Fuk  |  15. 08. 2019 08:12

Většina pojišťoven u vozidel starších 30 let uplatní nízkou sazbu povinného ručení i na běžných značkách. Sám mám taková auta 4 a pojišťovna FIVA průkaz ani V- značky nepožadovala.

Odpovědět  |   | 
JK  |  15. 08. 2019 10:15

Zdravím, mám auto z roku 1982, původní stav, avšak běžné bílé značky, protože prostě chci jezdit... Nechal jsem si udělat kalkulace na poviné ručení a nenašel jsem pojišťovnu, co by mi automaticky nabídla zvýhodněnou pojistku... Platím tedy plné pojistné. Šlo by dát nějaký kontakt na konkrétní pojišťovnu, která je ochotna vzít v potaz ročník vozu? Díky.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  15. 08. 2019 11:25

mám auto z roku 1973 (VW T2 1.6), bílé značky a jsem pojištěný u ČPP. Platím asi 600Kč ročně. Akorát mám pocit, že jako historické vozidlo, které nemá testaci, berou jako limit 40 let.
Co tak vím z okolí, tak veterány řeší víceméně jen ČPP, Hasičská a Slavia (ale ta snad jen 60+ veterány).

Odpovědět  |   | 
D11 R  |  15. 08. 2019 13:08

Hmm, takže podvodníci, kteří nezaplatí a pak po Vás bude někdo vymáhat škodu.

Odpovědět  |   | 
Lucie  |  08. 07. 2020 08:42

Máme Škoda 1100 MB z roku 1968 na bílých značkách bez testace a nejlevnější povinné ručení nám nabídla Generali (750,-). Jinde několikanásobně víc.

Odpovědět  |   | 
MURPHY  |  15. 08. 2019 11:30

Ja jsem si udelal klubovou testaci, protokol z ni jsem poslal na CPP a misto 3500 platim POV asi 900kc... a mam bile znacky....

Vyhoda vete znacek je ze nemusis na stk a casem mozna nejaka vyjimka z emisnich zon....

Odpovědět  |   | 
Josef Buřt  |  15. 08. 2019 09:42

A jako titulni foto nemohla chybet nase MILOVANA SKODOVENKA! Velky potlesk koncernove redakci!

Odpovědět  |   | 
beck  |  15. 08. 2019 09:54

k titulku by se víc hodil favorit, ale ten zase nevypadá tak "historicky", i když ve skutečnosti byl starý už když se začal vyrábět....

Odpovědět  |   | 
Honza  |  27. 06. 2020 13:36

Mohli třeba vybrat něco z https://www.benzin-nafta.eu/auto-zpravy/3-veterany-kt... ... ... I takový Velorex by mi udělal radost.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  15. 08. 2019 09:52

proč furt tlačíte tu tezi, že veterán = zelené značky. Případně, že zelené značky jsou něco extra. Naopak, zelené značky hodnotu vozu snižují. S takovým autem nemůžete podnikat, neměl byste jej za úplatu ani pronajímat. Zelené značky také říkají, že z nějakého důvodu to auto zaniklo a nejspíše bylo znovu vystavěno z dílů jiných vraků. Už to říká, že je to méně hodnotné, než auto, které se zachovalo v podstatě kompletní. Také je zde mnohonásobně vyšší riziko, že vůz byl před lety odcizen, identifikátory posléze nahrazeny jinými a původ "doložen" zaniklými doklady od jiného vozidla.
Poměrně dost vzácných historických aut je v ČR na běžných značkách a mají "akorát" udělanou/udělenou veteránskou testaci.

PS: placení povinného ručení je u takto starých aut naprosto zanedbatelná položka, takže mít to jako hlavní důvod pro zahození (černo)bílých značek je tak trochu zcestné. Na servisu a předzásobení se díly pro takové auto vydáte mnohonásobně více peněz.

Odpovědět  |   | 
R  |  15. 08. 2019 16:46

S tím co říkáte bych souhlasil u youngtimeru, ale u old uz jsou zelené značky akceptovatelné

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  15. 08. 2019 19:33

a pak je na světě více originálních Porsche 356 než kolik jich Porsche vlastně vyrobilo.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  15. 08. 2019 11:16

Mít na zelené značce V? Jeden z důvodů, proč jsem koupil moje auto je právě to PEA-64-32

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  15. 08. 2019 12:09

Normalni povinne ruceni je pro auta nejvyssich kategorii kolem 2000+ czk/rok (ano nesmi byt cypata pojistovna s cypatym zastupcem) takze o usetreni to moc neni. Cenejsi mi prijde zcela puvodni znacka, at treba XY 10-11 nebo nejlepe jeste starsi, rucne malovana Kdy clovek dostal z dopravky papirek a znacku si mel namalovat a udrzovat ji citelnou doma. Lide jeste meli ve skolach krasopis, takze to podle toho take vypadalo.

Zelena znacka s veckem mi prijde neco jako kockopes. Stejne jako meli nedotazenou snahu o znacky na prani. (jsou zabite tim, ze maji pevne dany pocet znaku a cislo, slovo je roztrzeno krouzky uprostred, tak vetsi cast slov ztraci vyznam ). Jistou vyhodou by mohl mit nakladak, kdy je cestovni dan a jine poplatky dost velke. A co treba mytne? Tatra 138 sice trvale 80km/h+ nepojede, takze na dalnici nemuze. Ale treba Volvo F89 nebo bus Skoda SM by mohla. Ale nedelam si nadeje, kdyby neco melo byt extra vyhodne, stat by to zarizl

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  15. 08. 2019 16:23

No já teda nevím, ale s bmw f30 335i a 50% bonusem za bezškodní průběh jsem se pod 3.500,- na povinném ručení nedostal, takže tvoje hláška, že pro auta nejvyšších kategorií je POV kolem 2.000,- czk/rok trochu mimo. A nejvyšší kategorii aut si představuji docela jinde, než relativně obyč 335i

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  16. 08. 2019 11:02

Auto nejvyssi kategorie na POV je pro pojistovnu nad 2500 ccm. Zda je to prohnila T613 nebo slusny Silver Spirit mas v tomhle fuk. Tak bud jsi mlady zajda, nebo jsi nekde neco zavinil, nebo bydlis v centru spatne lokace nebo si z tebe dela pojistovna dobry den. Jak to mas nevim, ale vim dobre kolik za kazde auto platim ja.

Odpovědět  |   | 
Mesto  |  17. 08. 2019 14:38

Lol! Povinne rucenie za Favorita platim 90€ a za jednotkovu Octavku 120€

Odpovědět  |   | 
pacho  |  16. 08. 2019 22:12

To akože keď mám auto rok výroby 1969, a mám biele značky, tak nie je veterán?. Trocha pritiahnuté za vlasy!!!. U nás na SK bohu žial staré značka už oficiálne zanikli, takže len napr. LM 900 CZ. so znakom EU. Na druhej strane 2-takt a autá vyrobené pred 1.1.1970. nepoliehajú emisnej kontrole. Ekodaň neexistuje. Cca 60€ ročne za PZP zasa človeka nezruinuje.

Odpovědět  |   | 
David  |  17. 08. 2019 13:43

Ne, i u vás na Slovensku máte EČV pro historické vozidla. To že auto má ČS značku z něj nedělá veterána ani u nás.

Odpovědět  |   | 
Jan Vybral  |  30. 12. 2019 13:05
Jarda  |  31. 01. 2020 11:37

Pěkně se tomu věnujeme i tento web https://sites.google.com/view/jak-prihlasit-veterana/...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
S Renaultem Captur E-Tech poprvé v ČR: Jezdí skvěle a za málo, i díky Formuli 1

Renault Captur E-Tech PHEV

Plug-in hybridní model Renaultu v nabídce chyběl. Francouzi ale nedávno na český trh uvedli hned dva – Captur E-Tech a Megane Grandtour E-Tech. Dnes si povíme, co čekat od prodejně velmi úspěšného městského crossoveru.

13.  10.  2020 | Jan Mička | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nád…

Registrační značka neklame, jedna ze Zemanových Tater stále brázdí české silnice. Ta druhá si hoví v prostorách muzea.

12.  10.  2020 | | 82 N/A
Rusol David
PrezidentTatra
Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácná. Slavný první kus jezdí v Česku

Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácn…

Mezi speciality první novodobé škodovky s pohonem předních kol patřívaly nejen akční modely, ale i zahraniční přestavby. Nejunikátnější z nich byla dopřána Holanďanům.

17.  10.  2020 | | 8 N/A
Prejzek Lukáš
Škoda FavoritRetro
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O levné SUV-kupé může být velký zájem

Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O l…

Stylové SUV-kupé za lidovou cenu zprvu určené pro Rusko míří dále do světa. Česku se rovněž nevyhne.

23.  9.  2020 | | 48 N/A
Fuglevič Daniel
EvropaArkanaRenault
Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD Slušovice ale tajně testovali v ČSSR

Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD …

Audi léta tvrdí, že muzejní exponát Sport Quattro RS 002 skupiny S s pětiválcem uprostřed je nástupce Sport Quattra S1 E2 skupiny B. Není to tak docela pravda. Mezi těmito automobily stojí funkční prototypy RS 001, které byly kvůli utajení před Volkswagenem testovány za železnou oponou v Československu. Když se existence strojů provalila, pod osobním dohledem Piëcha musely být rozebrány a dodnes se o nich nemluví.

27.  9.  2020 | | 38 N/A
Mihálik Miro
WRCprototypQuattroRallyeAudiTajnéRetro