Od kdy je auto veterán? Zelené značky ušetří peníze, nezískáte je však snadno

24 komentářů

david
29. října • 20:03

dobrý den mám otázku mám trabanta chci ho opravit ale kousek podlahy je zrezlí a když ho opravím projde trabant zkouškou na veteránské papíry?

Tryxik
24. června • 22:01

Jak znám dnešní buzeraci a šikanu, tak se pokusí udělat maximum pro to, aby vše selhalo a aby s tím měl člověk co nejvíc problémů, ale za pokus to rozhodně stojí.
Milionkrát raději se na silnici ohlédnu za trabantem, než za nějakým 3 tunovým odporným polotankem SUV s náhonem 4x4, co teď lidi kupují jako magoři, protože je to asi prý COOL nebo co...
A to už jsem z modernější doby, kdy COOL byly BMWčka s obdelníkovou mřížkou. Dodnes o něm sním. Dodnes dělají v BMW SUV krávoviny, na kterých už chybí jen 152mm houfnice. Prý to není pro Evropský trh ale pro Čínský... Číňani to mají prostě rádi

Jarda
31. ledna • 11:37

Pěkně se tomu věnujeme i tento web https://sites.google.com/view/jak-prihlasit-veterana/...

Jan Vybral
30. prosince • 13:05
pacho
16. srpna • 22:12

To akože keď mám auto rok výroby 1969, a mám biele značky, tak nie je veterán?. Trocha pritiahnuté za vlasy!!!. U nás na SK bohu žial staré značka už oficiálne zanikli, takže len napr. LM 900 CZ. so znakom EU. Na druhej strane 2-takt a autá vyrobené pred 1.1.1970. nepoliehajú emisnej kontrole. Ekodaň neexistuje. Cca 60€ ročne za PZP zasa človeka nezruinuje.

David
17. srpna • 13:43

Ne, i u vás na Slovensku máte EČV pro historické vozidla. To že auto má ČS značku z něj nedělá veterána ani u nás.

Rokyta ex Acz
15. srpna • 12:09

Normalni povinne ruceni je pro auta nejvyssich kategorii kolem 2000+ czk/rok (ano nesmi byt cypata pojistovna s cypatym zastupcem) takze o usetreni to moc neni. Cenejsi mi prijde zcela puvodni znacka, at treba XY 10-11 nebo nejlepe jeste starsi, rucne malovana B-] Kdy clovek dostal z dopravky papirek a znacku si mel namalovat a udrzovat ji citelnou doma. Lide jeste meli ve skolach krasopis, takze to podle toho take vypadalo. Zelena znacka s veckem mi prijde neco jako kockopes. Stejne jako meli nedotazenou snahu o znacky na prani. (jsou zabite tim, ze maji pevne dany pocet znaku a cislo, slovo je roztrzeno krouzky uprostred, tak vetsi cast slov ztraci vyznam ). Jistou vyhodou by mohl mit nakladak, kdy je cestovni dan a jine poplatky dost velke. A co treba mytne? Tatra 138 sice trvale 80km/h+ nepojede, takze na dalnici nemuze. Ale treba Volvo F89 nebo bus Skoda SM by mohla. Ale nedelam si nadeje, kdyby neco melo byt extra vyhodne, stat by to zarizl :-/

Lukáš
15. srpna • 16:23

No já teda nevím, ale s bmw f30 335i a 50% bonusem za bezškodní průběh jsem se pod 3.500,- na povinném ručení nedostal, takže tvoje hláška, že pro auta nejvyšších kategorií je POV kolem 2.000,- czk/rok trochu mimo. A nejvyšší kategorii aut si představuji docela jinde, než relativně obyč 335i

Rokyta ex Acz
16. srpna • 11:02

Auto nejvyssi kategorie na POV je pro pojistovnu nad 2500 ccm. Zda je to prohnila T613 nebo slusny Silver Spirit mas v tomhle fuk. Tak bud jsi mlady zajda, nebo jsi nekde neco zavinil, nebo bydlis v centru spatne lokace nebo si z tebe dela pojistovna dobry den. Jak to mas nevim, ale vim dobre kolik za kazde auto platim ja.

Mesto
17. srpna • 14:38

Lol! Povinne rucenie za Favorita platim 90€ a za jednotkovu Octavku 120€ :-D

Moik
15. srpna • 11:16

Mít na zelené značce V? Jeden z důvodů, proč jsem koupil moje auto je právě to PEA-64-32 :-)

eLzyx
15. srpna • 9:52

proč furt tlačíte tu tezi, že veterán = zelené značky. Případně, že zelené značky jsou něco extra. Naopak, zelené značky hodnotu vozu snižují. S takovým autem nemůžete podnikat, neměl byste jej za úplatu ani pronajímat. Zelené značky také říkají, že z nějakého důvodu to auto zaniklo a nejspíše bylo znovu vystavěno z dílů jiných vraků. Už to říká, že je to méně hodnotné, než auto, které se zachovalo v podstatě kompletní. Také je zde mnohonásobně vyšší riziko, že vůz byl před lety odcizen, identifikátory posléze nahrazeny jinými a původ "doložen" zaniklými doklady od jiného vozidla.
Poměrně dost vzácných historických aut je v ČR na běžných značkách a mají "akorát" udělanou/udělenou veteránskou testaci. PS: placení povinného ručení je u takto starých aut naprosto zanedbatelná položka, takže mít to jako hlavní důvod pro zahození (černo)bílých značek je tak trochu zcestné. Na servisu a předzásobení se díly pro takové auto vydáte mnohonásobně více peněz.

R
15. srpna • 16:46

S tím co říkáte bych souhlasil u youngtimeru, ale u old uz jsou zelené značky akceptovatelné B-]

eLzyx
15. srpna • 19:33

a pak je na světě více originálních Porsche 356 než kolik jich Porsche vlastně vyrobilo.

Pepa
14. března • 20:00

Nevím, jak ve světě, asi máte zkušenosti z celého světa- klobouk dolů. 356 provozované u nás, v České republice a jsou to repliky, tak to mají zapsáno v dokladech. Na západ od nás si NIKDO nedovolí u takového auta neuvést v dokladech, že se jedná o repliku.

Josef Buřt
15. srpna • 9:42

A jako titulni foto nemohla chybet nase MILOVANA SKODOVENKA! Velky potlesk koncernove redakci!

Honza
27. června • 13:36

Mohli třeba vybrat něco z https://www.benzin-nafta.eu/auto-zpravy/3-veterany-kt... ... ... I takový Velorex by mi udělal radost.

beck
15. srpna • 9:54

k titulku by se víc hodil favorit, ale ten zase nevypadá tak "historicky", i když ve skutečnosti byl starý už když se začal vyrábět....

Thomas Fuk
15. srpna • 8:12

Většina pojišťoven u vozidel starších 30 let uplatní nízkou sazbu povinného ručení i na běžných značkách. Sám mám taková auta 4 a pojišťovna FIVA průkaz ani V- značky nepožadovala.

JK
15. srpna • 10:15

Zdravím, mám auto z roku 1982, původní stav, avšak běžné bílé značky, protože prostě chci jezdit... Nechal jsem si udělat kalkulace na poviné ručení a nenašel jsem pojišťovnu, co by mi automaticky nabídla zvýhodněnou pojistku... Platím tedy plné pojistné. Šlo by dát nějaký kontakt na konkrétní pojišťovnu, která je ochotna vzít v potaz ročník vozu? Díky.

MURPHY
15. srpna • 11:30

Ja jsem si udelal klubovou testaci, protokol z ni jsem poslal na CPP a misto 3500 platim POV asi 900kc... a mam bile znacky....Vyhoda vete znacek je ze nemusis na stk a casem mozna nejaka vyjimka z emisnich zon....

eLzyx
15. srpna • 11:25

mám auto z roku 1973 (VW T2 1.6), bílé značky a jsem pojištěný u ČPP. Platím asi 600Kč ročně. Akorát mám pocit, že jako historické vozidlo, které nemá testaci, berou jako limit 40 let.
Co tak vím z okolí, tak veterány řeší víceméně jen ČPP, Hasičská a Slavia (ale ta snad jen 60+ veterány).

Lucie
8. července • 8:42

Máme Škoda 1100 MB z roku 1968 na bílých značkách bez testace a nejlevnější povinné ručení nám nabídla Generali (750,-). Jinde několikanásobně víc.

D11 R
15. srpna • 13:08

Hmm, takže podvodníci, kteří nezaplatí a pak po Vás bude někdo vymáhat škodu.

Doporučujeme

Články odjinud