Od kdy je auto veterán? Zelené značky ušetří peníze, nezískáte je však snadno

Thomas Fuk  |  15. 08. 2019 08:12

Většina pojišťoven u vozidel starších 30 let uplatní nízkou sazbu povinného ručení i na běžných značkách. Sám mám taková auta 4 a pojišťovna FIVA průkaz ani V- značky nepožadovala.

Odpovědět  |   | 
JK  |  15. 08. 2019 10:15

Zdravím, mám auto z roku 1982, původní stav, avšak běžné bílé značky, protože prostě chci jezdit... Nechal jsem si udělat kalkulace na poviné ručení a nenašel jsem pojišťovnu, co by mi automaticky nabídla zvýhodněnou pojistku... Platím tedy plné pojistné. Šlo by dát nějaký kontakt na konkrétní pojišťovnu, která je ochotna vzít v potaz ročník vozu? Díky.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  15. 08. 2019 11:25

mám auto z roku 1973 (VW T2 1.6), bílé značky a jsem pojištěný u ČPP. Platím asi 600Kč ročně. Akorát mám pocit, že jako historické vozidlo, které nemá testaci, berou jako limit 40 let.
Co tak vím z okolí, tak veterány řeší víceméně jen ČPP, Hasičská a Slavia (ale ta snad jen 60+ veterány).

Odpovědět  |   | 
D11 R  |  15. 08. 2019 13:08

Hmm, takže podvodníci, kteří nezaplatí a pak po Vás bude někdo vymáhat škodu.

Odpovědět  |   | 
MURPHY  |  15. 08. 2019 11:30

Ja jsem si udelal klubovou testaci, protokol z ni jsem poslal na CPP a misto 3500 platim POV asi 900kc... a mam bile znacky....

Vyhoda vete znacek je ze nemusis na stk a casem mozna nejaka vyjimka z emisnich zon....

Odpovědět  |   | 
Josef Buřt  |  15. 08. 2019 09:42

A jako titulni foto nemohla chybet nase MILOVANA SKODOVENKA! Velky potlesk koncernove redakci!

Odpovědět  |   | 
beck  |  15. 08. 2019 09:54

k titulku by se víc hodil favorit, ale ten zase nevypadá tak "historicky", i když ve skutečnosti byl starý už když se začal vyrábět....

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  15. 08. 2019 09:52

proč furt tlačíte tu tezi, že veterán = zelené značky. Případně, že zelené značky jsou něco extra. Naopak, zelené značky hodnotu vozu snižují. S takovým autem nemůžete podnikat, neměl byste jej za úplatu ani pronajímat. Zelené značky také říkají, že z nějakého důvodu to auto zaniklo a nejspíše bylo znovu vystavěno z dílů jiných vraků. Už to říká, že je to méně hodnotné, než auto, které se zachovalo v podstatě kompletní. Také je zde mnohonásobně vyšší riziko, že vůz byl před lety odcizen, identifikátory posléze nahrazeny jinými a původ "doložen" zaniklými doklady od jiného vozidla.
Poměrně dost vzácných historických aut je v ČR na běžných značkách a mají "akorát" udělanou/udělenou veteránskou testaci.

PS: placení povinného ručení je u takto starých aut naprosto zanedbatelná položka, takže mít to jako hlavní důvod pro zahození (černo)bílých značek je tak trochu zcestné. Na servisu a předzásobení se díly pro takové auto vydáte mnohonásobně více peněz.

Odpovědět  |   | 
R  |  15. 08. 2019 16:46

S tím co říkáte bych souhlasil u youngtimeru, ale u old uz jsou zelené značky akceptovatelné

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  15. 08. 2019 19:33

a pak je na světě více originálních Porsche 356 než kolik jich Porsche vlastně vyrobilo.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  15. 08. 2019 11:16

Mít na zelené značce V? Jeden z důvodů, proč jsem koupil moje auto je právě to PEA-64-32

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  15. 08. 2019 12:09

Normalni povinne ruceni je pro auta nejvyssich kategorii kolem 2000+ czk/rok (ano nesmi byt cypata pojistovna s cypatym zastupcem) takze o usetreni to moc neni. Cenejsi mi prijde zcela puvodni znacka, at treba XY 10-11 nebo nejlepe jeste starsi, rucne malovana Kdy clovek dostal z dopravky papirek a znacku si mel namalovat a udrzovat ji citelnou doma. Lide jeste meli ve skolach krasopis, takze to podle toho take vypadalo.

Zelena znacka s veckem mi prijde neco jako kockopes. Stejne jako meli nedotazenou snahu o znacky na prani. (jsou zabite tim, ze maji pevne dany pocet znaku a cislo, slovo je roztrzeno krouzky uprostred, tak vetsi cast slov ztraci vyznam ). Jistou vyhodou by mohl mit nakladak, kdy je cestovni dan a jine poplatky dost velke. A co treba mytne? Tatra 138 sice trvale 80km/h+ nepojede, takze na dalnici nemuze. Ale treba Volvo F89 nebo bus Skoda SM by mohla. Ale nedelam si nadeje, kdyby neco melo byt extra vyhodne, stat by to zarizl

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  15. 08. 2019 16:23

No já teda nevím, ale s bmw f30 335i a 50% bonusem za bezškodní průběh jsem se pod 3.500,- na povinném ručení nedostal, takže tvoje hláška, že pro auta nejvyšších kategorií je POV kolem 2.000,- czk/rok trochu mimo. A nejvyšší kategorii aut si představuji docela jinde, než relativně obyč 335i

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  16. 08. 2019 11:02

Auto nejvyssi kategorie na POV je pro pojistovnu nad 2500 ccm. Zda je to prohnila T613 nebo slusny Silver Spirit mas v tomhle fuk. Tak bud jsi mlady zajda, nebo jsi nekde neco zavinil, nebo bydlis v centru spatne lokace nebo si z tebe dela pojistovna dobry den. Jak to mas nevim, ale vim dobre kolik za kazde auto platim ja.

Odpovědět  |   | 
Mesto  |  17. 08. 2019 14:38

Lol! Povinne rucenie za Favorita platim 90€ a za jednotkovu Octavku 120€

Odpovědět  |   | 
pacho  |  16. 08. 2019 22:12

To akože keď mám auto rok výroby 1969, a mám biele značky, tak nie je veterán?. Trocha pritiahnuté za vlasy!!!. U nás na SK bohu žial staré značka už oficiálne zanikli, takže len napr. LM 900 CZ. so znakom EU. Na druhej strane 2-takt a autá vyrobené pred 1.1.1970. nepoliehajú emisnej kontrole. Ekodaň neexistuje. Cca 60€ ročne za PZP zasa človeka nezruinuje.

Odpovědět  |   | 
David  |  17. 08. 2019 13:43

Ne, i u vás na Slovensku máte EČV pro historické vozidla. To že auto má ČS značku z něj nedělá veterána ani u nás.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

21.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 45 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 59 N/A