Vývoj zcela nového ID. Buzz dal osobní i užitkové divizi Volkswagenu pěkně zabrat. Zdroj: Volkswagen

Vývoj zcela nového ID. Buzz dal osobní i užitkové divizi Volkswagenu pěkně zabrat. | Zdroj: Volkswagen

Platforma MEB pro elektrické vozy sice byla k dispozici, ale jinak automobilka stavěla úplně od začátku. Zdroj: Volkswagen

Platforma MEB pro elektrické vozy sice byla k dispozici, ale jinak automobilka stavěla úplně od začátku. | Zdroj: Volkswagen

Během vývoje využila zkušenosti, které za sedmdesát let historie modelu Bulli načerpala. Zdroj: Volkswagen

Během vývoje využila zkušenosti, které za sedmdesát let historie modelu Bulli načerpala. | Zdroj: Volkswagen

Novinka totiž musí splňovat vysoké standardy osobní i užitkové verze a každá míří trochu jiným směrem. Zdroj: Volkswagen

Novinka totiž musí splňovat vysoké standardy osobní i užitkové verze a každá míří trochu jiným směrem. | Zdroj: Volkswagen

Je třeba uspokojit nejen současné majitele vozů Volkswagen, ale také podnítit příchod nových zájemců.   Zdroj: Volkswagen

Je třeba uspokojit nejen současné majitele vozů Volkswagen, ale také podnítit příchod nových zájemců.   | Zdroj: Volkswagen

Není divu, že od prototypu k sériovému vozu to trvalo pět let. Zdroj: Volkswagen

Není divu, že od prototypu k sériovému vozu to trvalo pět let. | Zdroj: Volkswagen

Jízdní asistent Travel Assist funguje napříč celým rozsahem rychlostí, ke svému fungování umí využít crowdsourceovaná data a vůbec poprvé umožňuje automatizovanou změnu jízdního pruhu v rychlostech nad 90 km/h.  Zdroj: Volkswagen

Jízdní asistent Travel Assist funguje napříč celým rozsahem rychlostí, ke svému fungování umí využít crowdsourceovaná data a vůbec poprvé umožňuje automatizovanou změnu jízdního pruhu v rychlostech nad 90 km/h.  | Zdroj: Volkswagen

Jenže ono to není jen o autě samotném. Zdroj: Volkswagen

Jenže ono to není jen o autě samotném. | Zdroj: Volkswagen

V rámci projektu probíhala řada doprovodných aktivit jako školení zaměstnanců a přizpůsobení výrobních linek. Zdroj: Volkswagen

V rámci projektu probíhala řada doprovodných aktivit jako školení zaměstnanců a přizpůsobení výrobních linek. | Zdroj: Volkswagen

ID. Buzz je pro Volkswagen natolik důležitý, že se rozhodl o jeho cestě na veřejné silnice natočit působivý dokument, kde se podíváte do jinak nepřístupného zákulisí vývoje a montáže. Zdroj: Volkswagen

ID. Buzz je pro Volkswagen natolik důležitý, že se rozhodl o jeho cestě na veřejné silnice natočit působivý dokument, kde se podíváte do jinak nepřístupného zákulisí vývoje a montáže. | Zdroj: Volkswagen

Od prvních skic se přechází k ručně vyrobenému prototypu, kde se ukáže, zda je možné veškerá konstrukční data a simulace přenést z virtuálního světa do reality. Zdroj: Volkswagen

Od prvních skic se přechází k ručně vyrobenému prototypu, kde se ukáže, zda je možné veškerá konstrukční data a simulace přenést z virtuálního světa do reality. | Zdroj: Volkswagen

Tento náročný proces stojí za dosud nejlepším součinitelem odporu vzduchu řady Bulli (cx) 0,285. Zdroj: Volkswagen

Tento náročný proces stojí za dosud nejlepším součinitelem odporu vzduchu řady Bulli (cx) 0,285. | Zdroj: Volkswagen

Potvrzení efektivně navržené koncepce lze ale prokázat pouze testováním. Zdroj: Volkswagen

Potvrzení efektivně navržené koncepce lze ale prokázat pouze testováním. | Zdroj: Volkswagen

ID. Buzz absolvoval po celé Evropě maraton komplexních a náročných testů za extrémních podmínek. Volkswagen Press

ID. Buzz absolvoval po celé Evropě maraton komplexních a náročných testů za extrémních podmínek. | Volkswagen Press

Byl vystaven vysokým teplotám v suchém i vlhkém prostředí. Různým úrovním vlhkosti byl vystavěn také při tuhých mrazech. Volkswagen Press

Byl vystaven vysokým teplotám v suchém i vlhkém prostředí. Různým úrovním vlhkosti byl vystavěn také při tuhých mrazech. | Volkswagen Press

Mezitím jezdil po cestách, které byly od zpevněných silnic hodně vzdálené. Volkswagen Press

Mezitím jezdil po cestách, které byly od zpevněných silnic hodně vzdálené. | Volkswagen Press

Tady vývojáři testovali pronikání prachu, vody, sněhu a ledu spárami do karoserie, které by mohlo později způsobovat problémy. Volkswagen Press

Tady vývojáři testovali pronikání prachu, vody, sněhu a ledu spárami do karoserie, které by mohlo později způsobovat problémy. | Volkswagen Press

To prověřilo také schopnosti podvozku, jemuž byl věnován program ve Skandinávii. Volkswagen Press

To prověřilo také schopnosti podvozku, jemuž byl věnován program ve Skandinávii. | Volkswagen Press

ID. Buzz a ID. Buzz Cargo jsou pro vysoký jízdní komfort vybaveny víceprvkovou zadní nápravou s odděleným přenosem podélných a příčných sil. Volkswagen Press

ID. Buzz a ID. Buzz Cargo jsou pro vysoký jízdní komfort vybaveny víceprvkovou zadní nápravou s odděleným přenosem podélných a příčných sil. | Volkswagen Press

Celková míra komfortu závisí od mnoha dílčích parametrů. Volkswagen Press

Celková míra komfortu závisí od mnoha dílčích parametrů. | Volkswagen Press

Inženýři zkoumají odolnost materiálů, spolehlivost elektrických a elektronických funkcí, nastavení podvozku a chování vozu při rozjezdu, brzdění a změnách směru. Volkswagen Press

Inženýři zkoumají odolnost materiálů, spolehlivost elektrických a elektronických funkcí, nastavení podvozku a chování vozu při rozjezdu, brzdění a změnách směru. | Volkswagen Press

To vše za různých úrovních adheze. Volkswagen Press

To vše za různých úrovních adheze. | Volkswagen Press

Zimní prostředí je rovněž ideální pro ověřování schopnosti vozu pracovat s provozními teplotami pohonné soustavy, prvků výbavy a interiéru.

Zimní prostředí je rovněž ideální pro ověřování schopnosti vozu pracovat s provozními teplotami pohonné soustavy, prvků výbavy a interiéru.

Například při simulacích v klimatické komoře nastavené na -20 °C musí zrcátko rozmrznout během třech minut. Volkswagen Press

Například při simulacích v klimatické komoře nastavené na -20 °C musí zrcátko rozmrznout během třech minut. | Volkswagen Press

Platforma MEB pro elektrické vozy sice byla k dispozici, ale jinak automobilka stavěla úplně od začátku. Zdroj: Volkswagen
Během vývoje využila zkušenosti, které za sedmdesát let historie modelu Bulli načerpala. Zdroj: Volkswagen
Novinka totiž musí splňovat vysoké standardy osobní i užitkové verze a každá míří trochu jiným směrem. Zdroj: Volkswagen
Je třeba uspokojit nejen současné majitele vozů Volkswagen, ale také podnítit příchod nových zájemců.   Zdroj: Volkswagen
24
Fotogalerie

Od digitálních skic k sériovému vozu: Nahlédněte do jinak nepřístupného vývoje rodiny ID Buzz

S modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo vstoupila automobilka do nové dimenze rodiny Bulli. Pětiletý vývoj zahrnoval mimořádně komplexní programy vývoje a testování. Na co všechno se nesmí zapomenou?

Vývoj nového modelu ID. Buzz dal osobní i užitkové divizi Volkswagenu pěkně zabrat. Platforma MEB pro elektrické vozy sice byla k dispozici, ale jinak automobilka stavěla úplně od začátku. Během vývoje využila zkušenosti, které za sedmdesát let historie modelu Bulli načerpala. Novinka totiž musí splňovat vysoké standardy osobní i užitkové verze a každá míří trochu jiným směrem. Je třeba uspokojit nejen současné majitele vozů Volkswagen, ale také podnítit příchod nových zájemců. Není divu, že od prototypu k sériovému vozu to trvalo pět let.

Jenže ono to není jen o autě samotném. V rámci projektu probíhala řada aktivit jako školení zaměstnanců a přizpůsobení výrobních linek. ID. Buzz je pro Volkswagen natolik důležitý, že se rozhodl o jeho cestě na veřejné silnice natočit působivý dokument, kde se podíváte do jinak nepřístupného zákulisí vývoje a montáže.

Od prvních skic se přechází k ručně vyrobenému prototypu, kde se ukáže, zda je možné veškerá konstrukční data a simulace přenést z virtuálního světa do reality. Tento náročný proces stojí za dosud nejlepším součinitelem odporu vzduchu řady Bulli (cx) 0,285. Potvrzení efektivně navržené koncepce lze ale prokázat pouze testováním.

ID. Buzz absolvoval po celé Evropě maraton komplexních a náročných testů za extrémních podmínek. Byl vystaven vysokým teplotám v suchém i vlhkém prostředí. Různým úrovním vlhkosti byl vystavěn také při tuhých mrazech.

Mezitím jezdil po cestách, které byly od zpevněných silnic hodně vzdálené. Tady vývojáři testovali pronikání prachu, vody, sněhu a ledu spárami do karoserie, které by mohlo později způsobovat problémy. To prověřilo také schopnosti podvozku, jemuž byl věnován program ve Skandinávii. ID. Buzz a ID. Buzz Cargo jsou pro vysoký jízdní komfort vybaveny víceprvkovou zadní nápravou s odděleným přenosem podélných a příčných sil.

Celková míra komfortu závisí od mnoha dílčích parametrů. Inženýři zkoumají odolnost materiálů, spolehlivost elektrických a elektronických funkcí, nastavení podvozku a chování vozu při rozjezdu, brzdění a změnách směru. To vše za různých úrovních adheze.

Zimní prostředí je rovněž ideální pro ověřování schopnosti vozu pracovat s provozními teplotami pohonné soustavy, prvků výbavy a interiéru. Například při simulacích v klimatické komoře nastavené na -20 °C musí zrcátko rozmrznout během třech minut.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud