Od července 2022 musely mít všechny nové homologované typy vozů na palubě tzv. „černou skříňku“, respektive záznamové zařízení, které nahrává data několik sekund před a po nehodě. Zdroj: BMW Česká republika

Od července 2022 musely mít všechny nové homologované typy vozů na palubě tzv. „černou skříňku“, respektive záznamové zařízení, které nahrává data několik sekund před a po nehodě. | Zdroj: BMW Česká republika

Od 7. července letošního roku ho musejí mít všechny nově registrované vozy kategorií M1 a N1. Foto: Toyota

Od 7. července letošního roku ho musejí mít všechny nově registrované vozy kategorií M1 a N1. | Foto: Toyota

 | Lexus RZ 450e Foto: Michal Kollert

 | Lexus RZ 450e | Foto: Michal Kollert

To znamená osobní automobily s maximálně osmi místy bez započtení řidiče a lehké užitkové vozy do 3,5 tuny. Foto: Toyota

To znamená osobní automobily s maximálně osmi místy bez započtení řidiče a lehké užitkové vozy do 3,5 tuny. | Foto: Toyota

Event Data Recorder (EDR), jak se zařízení nazývá, spustí nahrávání, pokud dojde ke krizové situaci, kterou vyhodnotí skrze zásah asistenčních nebo bezpečnostních systémů, nebo pokud dojde k nečekaně prudkému pohybu vozidla přesahujícímu 8 km/h v příčném či podélném směru. Zdroj: BMW Česká republika

Event Data Recorder (EDR), jak se zařízení nazývá, spustí nahrávání, pokud dojde ke krizové situaci, kterou vyhodnotí skrze zásah asistenčních nebo bezpečnostních systémů, nebo pokud dojde k nečekaně prudkému pohybu vozidla přesahujícímu 8 km/h v příčném či podélném směru. | Zdroj: BMW Česká republika

Tedy podobné parametry, při kterých se aktivuje systém nouzového volání eCall. Zdroj: Honda

Tedy podobné parametry, při kterých se aktivuje systém nouzového volání eCall. | Zdroj: Honda

EDR tak zachytí sekvenci před nehodou a několik sekund po ní.

EDR tak zachytí sekvenci před nehodou a několik sekund po ní.

Smyslem je lépe pochopit co se při nehodách děje, jak jednotlivé bezpečností systémy fungují a kde je prostor pro zlepšení. Zdroj: Honda

Smyslem je lépe pochopit co se při nehodách děje, jak jednotlivé bezpečností systémy fungují a kde je prostor pro zlepšení. | Zdroj: Honda

K údajům budou mít přístup vnitrostátní orgány, kterým bude sloužit k analýzám a ve sporných případech i určování viníka nehody. Zdroj: Toyota

K údajům budou mít přístup vnitrostátní orgány, kterým bude sloužit k analýzám a ve sporných případech i určování viníka nehody. | Zdroj: Toyota

Cílem Evropské unie je vytvořit celoevropskou databázi nehod, z níž by následný vývoj dalších systémů a legislativy vycházel.  Zdroj: Toyota

Cílem Evropské unie je vytvořit celoevropskou databázi nehod, z níž by následný vývoj dalších systémů a legislativy vycházel.  | Zdroj: Toyota

Od 7. července letošního roku ho musejí mít všechny nově registrované vozy kategorií M1 a N1. Foto: Toyota
 | Lexus RZ 450e Foto: Michal Kollert
To znamená osobní automobily s maximálně osmi místy bez započtení řidiče a lehké užitkové vozy do 3,5 tuny. Foto: Toyota
Event Data Recorder (EDR), jak se zařízení nazývá, spustí nahrávání, pokud dojde ke krizové situaci, kterou vyhodnotí skrze zásah asistenčních nebo bezpečnostních systémů, nebo pokud dojde k nečekaně prudkému pohybu vozidla přesahujícímu 8 km/h v příčném či podélném směru. Zdroj: BMW Česká republika
10
Fotogalerie

Od července musejí mít všechny nové vozy černé skříňky. Pomohou při prevenci nehod

Evropská unie bude mít nový nástroj k potírání nehodovosti. Všechny nové vozy dostanou tzv. černou skříňku.

Skoro každým rokem přidává Evropská unie do automobilů nějaká hejblata, která mají řidičům pomoci předcházet porušování předpisů nebo fungují jako prevence krizových situací. Unie si totiž dala za cíl nulovou úmrtnost na silnicích do roku 2050. Letos v nových vozech přibyde další zařízení, které motoristy k tomuto cíli přiblíží.

Od července 2022 musely mít všechny nové homologované typy vozů na palubě tzv. „černou skříňku“, respektive záznamové zařízení, které nahrává data několik sekund před a po nehodě. Od 7. července letošního roku ho musejí mít všechny nově registrované vozy kategorií M1 a N1. To znamená osobní automobily s maximálně osmi místy bez započtení řidiče a lehké užitkové vozy do 3,5 tuny.

Event Data Recorder (EDR), jak se zařízení nazývá, spustí nahrávání, pokud dojde ke krizové situaci, kterou vyhodnotí skrze zásah asistenčních nebo bezpečnostních systémů, nebo pokud dojde k nečekaně prudkému pohybu vozidla přesahujícímu 8 km/h v příčném či podélném směru během zlomku vteřiny. Tedy podobné parametry, při kterých se aktivuje systém nouzového volání eCall. EDR tak zachytí sekvenci před nehodou a několik sekund po ní.

Smyslem je lépe pochopit co se při nehodách děje, jak jednotlivé bezpečností systémy fungují a kde je prostor pro zlepšení. K údajům budou mít přístup vnitrostátní orgány, kterým bude sloužit k analýzám a ve sporných případech i určování viníka nehody. Cílem Evropské unie je vytvořit celoevropskou databázi nehod, z níž by následný vývoj dalších systémů a legislativy vycházel. 

Doporučujeme

Články odjinud