Od cara Nikolaje II. po Putina. Toto jsou auta ruských i sovětských vůdců

jean  |  04. 06. 2018 13:28

Pekne auta. Ruski inzinieri boli vzdy dobri, len seriova vyroba sovietom nikdy nesla. Vlastne ani Rusom

Odpovědět  |   | 
lojza  |  04. 06. 2018 14:10

Sovjet neni národnost. Je to označeni politického uspořádání. Sovjet = rada.

Odpovědět  |   | 
jean  |  04. 06. 2018 18:33

Vsak ja som ani nechcel pisat narodnost. Jednoducho v zssr boli schopni vyvinut vsetko, len to nevedeli vyrabat seriovo v ludskej kvalite. Vlastne plati pre cely vychodny blok.

Odpovědět  |   | 
VS3  |  04. 06. 2018 21:15

no vyvíjet nebo tvrdit, že to vyvíjí, je jedna věc a umět to vyrbit a ukázat že to funguje je věc druhá, rusové toho uměli minimum u aut v podstatě nic, jediné co mělo trochu nějaku kvalitu byla italská licence

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  04. 06. 2018 21:26

Tak Lada bol az do roku cca 2005 okrem Mazdy jediny vyrobca, ktory vyrabal a predaval auta s wankelom :) A jasne, vsetky wankely su licencovane, ale kazdy si ich dalej vyvijal sam, vratane Lady.

Odpovědět  |   | 
k22  |  04. 06. 2018 14:21

Hodně ruských (sovětských) technických řešení pocházelo (stále pochází) z Německa a USA (i dalších zemí..).

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  04. 06. 2018 18:25

no, diesel motor urcite

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  04. 06. 2018 21:29

Sikorski, von Braun... ;)

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  04. 06. 2018 18:15

...zjavne ani trebars taky T34, ze.

Odpovědět  |   | 
jean  |  04. 06. 2018 18:36

Ano, ani T34. Ten tank vyhral vojnu vdaka poctom, nie kvoli tomu, ze previsoval tanky supera parametrami. Ale to generalissimita aj tak nepochopi, ani to necakam. T34 mal pokrokovy motor, od verzie 34-85 aj dobry kanon. Ale vysielacky v tom nemali, system vedenia palby bol zufaly, kvalita vyroby - taky pojem vtedy na vychode ani nepoznali.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  04. 06. 2018 18:59

jean, preBoha, nemiesajte sa do niecoho, comu naozaj nerozumiete.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  04. 06. 2018 19:02

Zaklad koupeny z USA. T34 valku nevyhrala (ani poctem), Rusove meli lepsi/silnejsi tanky. System vedeni palby atd ani nemohl byt na urovni mj protoze generalni/dustojnicky stab radne proridl Stalinovyma cistkama.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  04. 06. 2018 19:18

cize ustupovali az do dobytia Reichstagu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  05. 06. 2018 06:06

Za jakou cenu

Odpovědět  |   | 
k22  |  04. 06. 2018 19:39

Ano, jistě, t34 používal americký systém zavěšení kol - lze říci, že rusové nikdy nic nevymysleli - tedy pardon, jednu věc přece jen - vodku

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  04. 06. 2018 20:05

Te system, ktory vynalezca musel predat do najzaostalejsej krajiny sveta, ktorej gardovy tankovy oddiel dobyl reichstag.

Odpovědět  |   | 
Elanius  |  04. 06. 2018 20:30

Souhlas, ta země byla velmi zaostalá. Dnes na tom, až na velká, a spíše západně orientovaná, města, ostatně není o moc líp.

Nicméně by se to dalo napsat také tak, že to ten vynálezce prodal do zaostalé země, která měla s Německem od druhé poloviny 20. let smlouvu o přátelství a neutralitě, kterou pro jistotu ještě obě země potvrdily v 38. roce paktem Molotov-Ribbentrop. Kromě toho, že si mezi sebou rozdali Polsko, tak lze také dohledat hospodářské, průmyslové a obchodní dopady. Z toho lze také vydedukovat zaostalost tehdejšího SSSR. Jednalo se o zbraně, technologické zázemí, výrobní prostředky, samozřejmě že především spojené s válečnou výrobou. SSSR za to Němcům poskytoval suroviny a umožnil jim transporty po Transsibiřské magistrále.

To jsou paradoxy, co, Vaněk?

Odpovědět  |   | 
VS3  |  04. 06. 2018 21:17

ano, své spojence porazili, ale bez podpory Západu by se tak nikdy nestalo, v 1941 neměli ani střelný prach, ani co žrát, ani čím vojenskou techniku dopravovat a z čeho výrábět, 90 % všech polí bylo na Němci okupovaných území, Hitler počítal, že když nic tak je vyhladoví, ale natušil, že jim Západ pomůže

Odpovědět  |   | 
kkk  |  04. 06. 2018 22:45

Pro ůplnost by bylo dobré doplnit ,že ty dodávky začaly narůstat v roce 1942 ,do té doby to bylo spíše symbolické, Ad T34 tady je vývoj a použití bez zbytečné ideologie http://www.panzernet.net/tankist/stranky/tanky/t34... ...

Odpovědět  |   | 
VS3  |  05. 06. 2018 23:12

soukromý blog opravdu není zdroj k ničemu

Odpovědět  |   | 
kkk  |  05. 06. 2018 23:55

A nějaký konkrétní výhrady?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  04. 06. 2018 22:15

Ta zeme by bez pomoci zapadu na zacatku valky resp bez otevreni druhe fronty s velkou pravdepodobnosti padla. Ano, dobyli (nastesti) RS, ale za jakou cenu

Odpovědět  |   | 
tom  |  05. 06. 2018 21:43

Jaka pomoc zapadu na zacatku valky? Vzdyt nebyla zadna. Amici na zacatku valky nepomahali ani Britanii, ne ze CCCP.
Bitvu u Moskvy, klicovou, vyhrali v lednu 42. Prvni americka pomoc prisla koncem roku.
Za cenu potrebnou k vitezstvi. Ale co o tom vi nekdo z kapitulantskeho naroda.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  05. 06. 2018 22:23

pomoc prisla uz v roce 41 kratce po napadeni (Hurricany, Tomahawky, pozdeji tanky a dalsi)... Od srpna 41 do kvetna 45 arktickou cestou do Murmansku nebo Archangelska zdokumentovano 78 konvoju. Privjet, tovarisc!

Odpovědět  |   | 
kkk  |  05. 06. 2018 22:49

Jistě ,ale to množství bylo symbolické ,a skutečné dodávky začaly až v roce 42.V roce 41 měli američani a britové sami nedostatek válečného materiálu ,to se začalo měnit až v roce 42 kdy se v usa masivně rozjela válečná vyroba ,hezky to rozebírá Miloš Hubáček

Odpovědět  |   | 
VS3  |  05. 06. 2018 23:15

ruské lži, sami ruské archivy mluví jinak https://www.valka.cz/13329-Ekonomicka-situace-... ...

Odpovědět  |   | 
kkk  |  06. 06. 2018 00:10

To že máte nějakou fobii z ruska je vaše věc ,ale chtělo by to více nadhledu .Ad odkaz takových si můžeme vygůglovat stovky na obě strany ,tady tvrdí něco jiného V roce 1941 byl objem dodávek z důvodu rozbíhající se výroby zanedbatelný https://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1kon_o_p%C5%AF... ... a pokud budete trochu uvažovat tak v roce 41 toho z mnoha důvodů nemohli moc poslat

Odpovědět  |   | 
kkk  |  06. 06. 2018 00:20

Prvního strategického obratu na východě - zastavení Němců před Moskvou v prosinci 1941 - Rudá armáda dosáhla v podstatě bez západní pomoci, která se teprve rozbíhala (do konce roku 1941 bylo do SSSR dodáno 669 letadel a 445 tanků z Británie, z nichž se bitvy u Moskvy účastnilo malé množství. Z USA se dodávky plně rozběhly až od počátku roku 1942). https://www.fronta.cz/dotaz/vyznam-lend-lease-p... ...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  05. 06. 2018 06:09

Protoze ten gardovy tankovy oddil si mohl dovolit ztraty az 10:1

Odpovědět  |   | 
tom  |  05. 06. 2018 21:45

A bud rad, jinak bys byl otrokem Germanu kdesi na Sibiri

Odpovědět  |   | 
VS3  |  04. 06. 2018 21:12

tank T-34 byla americká koncepce (Christie) s americkým (Liberty) a německým motorem (BMW), vyrobená ze surovin dovezných ze Západu

Odpovědět  |   | 
jean  |  04. 06. 2018 21:18

T34 nemala bmw motor. Pouzili hlinikovy motor povodne vyvijany pre lietadlo :). Jeho derivat sa vyraba dodnes

Odpovědět  |   | 
VS3  |  05. 06. 2018 23:10

to že něco neznáte, neznamená, že to nebylo bando debílků

Odpovědět  |   | 
kkk  |  06. 06. 2018 00:13

Opravdu inteligentní odpověď ,něco to o Vás vypovídá

Odpovědět  |   | 
jean  |  06. 06. 2018 12:47

Bmw motor malo mozno 1000 tankov z celkoveho poctu 50+ tisic kusov. Ten motor tam dali ako nudzovku, kym nabehla vyroba povodne projektovaneho.

Odpovědět  |   | 
tom  |  05. 06. 2018 21:48

TY ses takovej brouk Pytlik, vid?
wiki: "Tanky T-34 byly poháněny vznětovým motorem V-2, který vznikl jako pokračování vývoje experimentálního leteckého motoru. To se odráželo v jeho neobvykle nízké hmotnosti, dané rozsáhlým použitím hliníkových slitin.[4] Většina strojů vyrobených v roce 1940 však byla kvůli nedostatku motorů V-2 vybavená motorem Mikulin M-17 (z tanku BT), což byl v licenci vyráběný německý motor BMW VI.[

Odpovědět  |   | 
VS3  |  04. 06. 2018 21:09

v čem byli dobří, všechny auta byly nakvalitní západní plagiáty, tak jako je tomu dnes, slepenina ze zápandích značek, světla z Chryslera, inteiér z Fordu a Mercedesu

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A