Od cara Nikolaje II. po Putina. Toto jsou auta ruských i sovětských vůdců

Asi netřeba zvlášť zdůrazňovat, že v zemi, kde zítra znamená již včera, nemohli největší pohlaváři jezdit obyčejnými automobily. Lenin, Stalin, Brežněv či Putin – všichni brali to nejlepší, co bylo k mání.

Vladimír Putin se nedávno stal už počtvrté ruským prezidentem. Jeho inauguraci bychom v zásadě mohli přejít bez povšimnutí, protože politika nás zase tolik nezajímá, kdyby tady nebyla jedna podstatná maličkost. Tedy, maličkost…

Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Věc, která nás zaujala, má na délku přes 6,6 metru, s jejím vývojem pomáhalo Porsche, a kromě osmiválce se má mezi předními koly projektu nazvaného Kortež objevit dokonce přeplňovaný dvanáctiválec atakující hranici 900 koní.

Novinka nahradila v kremelské flotile dřívější Mercedes S 600 Pullman v pancéřovém provedení Guard, zatímco 400koňový ZIL-4112-R nedostal ani šanci, ačkoli tato značka úspěšně sloužila ruským, sovětským a dalším socialistickým papalášům od poloviny 30. let minulého století.

Auta českých prezidentů: V čem jezdili Masaryk, Gottwald nebo Havel?

Auta českých prezidentů: V čem jezdili Masaryk, Gottwald nebo Havel?

Zajímá vás to? A chtěli byste vědět, co bylo před obrněnými monstry automobilky „Zavodu-imeni-Lichačeva“? Tak se s námi pojďte podívat na podrobnější historický průřez dopravních prostředků vládců carského Ruska i sovětského impéria. Maximum snímků a informací najdete v galerii.

 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků