Od cara Nikolaje II. po Putina. Toto jsou auta ruských i sovětských vůdců

Asi netřeba zvlášť zdůrazňovat, že v zemi, kde zítra znamená již včera, nemohli největší pohlaváři jezdit obyčejnými automobily. Lenin, Stalin, Brežněv či Putin – všichni brali to nejlepší, co bylo k mání.

Vladimír Putin se nedávno stal už počtvrté ruským prezidentem. Jeho inauguraci bychom v zásadě mohli přejít bez povšimnutí, protože politika nás zase tolik nezajímá, kdyby tady nebyla jedna podstatná maličkost. Tedy, maličkost…

Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Věc, která nás zaujala, má na délku přes 6,6 metru, s jejím vývojem pomáhalo Porsche, a kromě osmiválce se má mezi předními koly projektu nazvaného Kortež objevit dokonce přeplňovaný dvanáctiválec atakující hranici 900 koní.

Novinka nahradila v kremelské flotile dřívější Mercedes S 600 Pullman v pancéřovém provedení Guard, zatímco 400koňový ZIL-4112-R nedostal ani šanci, ačkoli tato značka úspěšně sloužila ruským, sovětským a dalším socialistickým papalášům od poloviny 30. let minulého století.

Auta českých prezidentů: V čem jezdili Masaryk, Gottwald nebo Havel?

Auta českých prezidentů: V čem jezdili Masaryk, Gottwald nebo Havel?

Zajímá vás to? A chtěli byste vědět, co bylo před obrněnými monstry automobilky „Zavodu-imeni-Lichačeva“? Tak se s námi pojďte podívat na podrobnější historický průřez dopravních prostředků vládců carského Ruska i sovětského impéria. Maximum snímků a informací najdete v galerii.

 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků