Octavia: stará versus nová (srovnání vzhledu)

41 komentářů

Adéla Kreidlová
21. září • 15:20

nevim proč se většině lidí nelíbí,mě připadá,že je to nejhezčí auto na světě.Hned jak přijde na trh,tak si ho koupíme!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

david h
3. března • 17:05

predek mi po chvili zacal pripadat trochu a la volvo style, zadek ma tak trochu neco ze starsiho C mercedesu......nebo se mi to jenom zda??

kazdopadne to neni spatny - predpokladam ale, ze cena bude stejne ostra jako vzhled

Petr
4. února • 11:11

ahoj, dneska ráno jsem se přesouval z Prahy do Jizerek a na R10 se "napojila" Octavia II ( u Kosmonos), která byla zamaskovaná jako Volvo. Přední mřížka přelepená a větší, včetně uhlopříčky se znakem Volvo a na zadku nalevo pod světlem VOLGO, napravo S04 + prodloužený světla směrem na kufr (folie). Byla v černý barvě a néé, nikdo jí neočumoval.  Ani se nebránili. V kufru jsem měl DV kameru, ale než bych zastavil a vyndal ji, tak by byli v čoudu. Jeli jsme vedle sebe až k prvnímu sjezdu za Boleslaví (za letadlem), tušim, že na Mn. hradiště???

Můžu zodpovědně říct, že fotky jsou OK. Vypadá větší a to hlavně ve zpětným zrcátku Jinak celkově to nebylo špatný (z toho, co jsem viděl mimo maskování).

Petr

Ron Jeremy
3. února • 14:33

Přemýšlel jsem, kde jsem podobnou organizaci zadních světel viděl, a myslím, že vím. Blikač a brzdové světlo spojené do ležatého U má Mercedes C nebo také CLK. Neříkám, že jde o přímé plagiátorství, ale jistá "inspirace" zde asi byla. Inu, když už se inspirovali těmi blinkry na zrcátkách (i když nejsou jediní), tak co by ne zadní světla, že...
(Stál

VIP
3. února • 16:43

No, ona Skodovka Mercedes kopiruje dost nepokryte

Jen prikladem: maska, oznaceni verzi (MB - Classic, Elegance, Avantgarde; Skoda - Classic, Ambiente a Elegance), takovy ten kovovy ramecek u posledniho bocniho okna kombiku (i kdyz, to uz mely staricke Fiaty...)...

Plagiatori to jsou. Nic vic, nic min.

Ron Jeremy
4. února • 19:09

Nejen v designu aut, ale třeba ve vizuálním stylu tiskových prezentací. Jeden čas škodovka používala v prospektech a reklamách škodafabia atp., tedy bez mezery slepená značka a model, rozlišené tučností písma. Jenže před nimi s tím přišel Ford: fordfocus. Jak vidět, škodovka více prosazuje značku, ford zase model, ale plagiátorství je zřejmé.

Pavel
3. února • 22:52

Jo a kopírují ještě čtyři kola-to už jsem taky u některých aut dřív viděl!

VIP
4. února • 10:40

Nechce se mi verit, ze bys opravdu byl tak hloupy a tohle myslel vazne...

lyžař - zabiják
2. února • 10:55

Nevím, asi budu mít zcela odlišný názor jak ostatní, ale nový předek je velmi pěkný (dokonce i ty mlhovky)- je to výborný příklad zdařilé evoluce. Zadek je naopak o mnoho horší než u stávající verze. Je mnohem konzervativnější a to je krokem zpět- připadá mi jako styl "nikoho si nenasrat", něco jako obměna u Audi A3. Původní A3 sice byla divná, ale číšila z ní jistá neuspořádaná agresivita- to co sportovní hatch potřebuje. Nová je o tolik uhlazenější, podbízivější a rádoby vzhledově dodělanější, až se stává neskutečně nudnou. Stejným příkladem je třeba i Vectra. Zadní světla Octávky se navenek snaží svým umístěním ukazovat převratný designový prvek, ale tím ztrácí vlastní nastolenou originalitu. Osobně bych ke krásnému předku Octávie přidal záď ve stylu Tudoru- to by ten předek jen podpořilo.

Osobně ale dál do Octavie II nepůjdu. Nejsem totiž zas až tak moc spokojený s jedničkovou TDI 110k a navíc za ty peníze (který by ovšem byly) toho člověk dle mého moc nedostane. Možná budu znít vadně, ale doslova jsem se zamiloval do nové 407. Mělo to docela zajímavý průběh (a to znám jen fotky): studie 407 Elixír byla skvělá a předek mi naprosto učaroval. Pak přišly oficiální fotky nové 407 a já z hrůzou obhlížel ten přední převis a celkově podivné vyznění celého auta. Vpředu byla najednou až moc velká díra a všechno působilo značně nedotaženě. Nemožné se však stalo skutkem- ten přední převis mi od té doby vzhledově neskutečně učaroval a všechno před mýma očima dostalo to správné koření. Počkám na 2.7HDI V6 v kombíku a už jsem rozhodnut! Nástupce dosud nejkrásnějšího kombi v této třídě (Laguna II Grandtour) je na světě!

Vlada
2. února • 16:05

No a do Octávie II RS 2.0 16V TDI 132KW (180k) se ti nechce?

Už je někde zveřejněno kolik bude mit 2.7 V6 HDI v Peugeotu výkon? Prej bude slabší než 3.0 155Kw benzín co tam budou taky dávat. Ovšem v Jaguaru má mit to HDI tušim přes 150KW

geroc
1. února • 22:50

Jak na to koukám (po všech možných servrech) tak na mně z toho vyčuhuje Volvo jak sláma z bot. Škodovka sice občas vykřikuje že chce být konkurentem Volva, ale tak nějak až takhle?

VIP
1. února • 14:01



Michal
1. února • 15:42

Člověče, jak vy to děláte???

Vlada
1. února • 14:44

Další retuše?  Zadek vypadá jek ze současné Octávie Combi

Šumík
1. února • 17:00

Ale předek vypadá pěkně, to se musí nechat....

VIP
1. února • 15:31

Jiste, Photoshop, ale daleko od pravdy to nebude... Ona cela ta "nova" octavie vypada jak "ze soucasne" Holt, ve Skode asi o pokroku nikdy neslyseli

Pavel
3. února • 23:00

Hele VIP zná Photoshop-to vysvětluje ty fotky se špatným lícováním u nového Golfa-hlavně když si chlapec hraje a neplače!Pro takový je jediný slovo ....
A jak se chlapec rozčiloval na můj příspěvek o ůpravě fotek..

VIP
4. února • 10:35

Ja neznam Photoshop a jak uz jsem psal jinde, nejsem autorem tehle montaze, pouze ji MAM primo od autora. Tomu spatnemu licovani u Golfa samozrejme verit nemusite, ale proste to tak je. Tech fotek se nikdo ani nedotkl... a ostatne, problemy s kvalitou Golfu priznal i sam Pischetsrieder.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel
4. února • 22:38

Obrázek Golfu byl taky upravený Photoshopem jak moc to nevím,ale upravený byl to se snadno pozná.

Kamil
4. února • 15:52

uvidíme...

JoKo
4. února • 18:53

ja som pocul, ze vraj sa ma cena golfa v znizit /na 3mesiace/. dovodom ma byt nedostatocny predaj.

neviem co je na tom pravdy, pocul som to na nejakom radiu ked som bol v obchode. ale velmi o tom pochybujem, pretoze si myslim, ze golf v je velmi kratko na trhu. skor by som povedal, ze sa malo jednat o uvadzaciu cenu...

jimi
4. února • 21:49

dobre si pocul...

a nielen golf ale aj touran ma problemy s predajom-tie predajne cisla nie su take, ake ocakavali...(s povnanim s uvedenim G.IV)

Golem
2. února • 13:56

No asi jsme moc nároční. Každopádně je nutné si uvědomit, že před deseti lety ještě škodovka vyráběla rozhrkané favority, takže v tom pokrok je! 

Pavel
3. února • 14:57

Tak nějak

Vlada
1. února • 16:18

Je pravda že jsi sou dost podobný, ale proč riskovat jinej desing když ten starej byl pomerně úspěšnej? To je jasně vidět že ve Škodě se "bojí" vystřídat modely Octávie najednou, aby to nemělo za následek pokles prodejů.

Vodnik
1. února • 13:55

Hmmm, je to takovy cesky Daewoo... Vcelku solidni, svuj ucel to plni, ale to je tak vse. A uz by taky tem korejskem automobilkam mel konecne nekdo vysvetlit, ze premira chromu na masce kvalitni auto nedela.

Petrik
1. února • 14:16

len dufam ze strojovnu ma lepsiu ako Daewoo, lebo aby sa rozsmelcovali rozvody po 220 tis. kilometroch (Espero) tak to by potom mali predavat tak za 300 tis. Czk a nie 400 :) Celkovo ja osobne tie rakosnicke vozy v citane japonskych nemam rad. Nic to nevydrzi, clovek to musi kupit nove (dalsi priklad - Toyota Corolla 250 tis. km - vysoka spotreba oleja, namodraly dym)...

Lubos
3. února • 12:46

Prave Toyoty patria k uplne najspolahlivejsim autam co sa tyka ojazdenych. Su na to testy.
Ale podla jedneho kusu sa neda usudzovat spolahlivost vseobecne

Marek
2. února • 9:52

Odhadujem, ze take Espero po 220 tkm malo mat za sebou uz 2 vymeny rozvodov. A pokial by si na jeden remen najazdil tolko km povedzme aj s Golfom (iba ako priklad), tiez by uz mal toho dost a pravdepodobne by praskol.

Napr. benzinove Nissany maju rozv. retaz, takze tam nemusis menit nic.

daewooman
1. února • 22:50

No možná by neškodilo, občas ten řemen a kladky vyměnit, jenomže vy na slovensku, jste zjistili že auto má řemen až když Vám praskne)

Vodnik
1. února • 14:25

Ne nahodou se skodovkam rika olejnicky Takze jak znovu opakuji, je to takovy cesky Daewoo. Svou praci to odvede, je to levny, takze cloveka tak nestvou ty castejsi navstevy servisu a kdyz to doslouzi, tak se toho s klidem zbavis, protoze k srdci ti tyhle krabice na ctyrech kolech neprirostou...

Funcarver
1. února • 12:44

POdle mého je zřejmé, že Octávie II je novější, modernější auto po všech stránkách....

"Čumák" mi ze všeho nejvíc připomíná Lanciu Y ..

Michal
1. února • 13:24

A hlavně dospělejší a elegantnější.

Kenika
1. února • 12:31

nepřipomíná vám kapota nějaký typ Volva? Já si nemůžu pomoct, ale tu hranu přecházející do A sloupku jsem už někde viděl a nemůžu si vzpomenout kde. Jinak design není nejhorší. Uvidíme jak na tom bude life. Jinak jeden detail z interiéru: postřehl jsem, že zadní opěrky budou vyklápěcí.

P.S.: K pánovi, co kritizoval Golfa: viděl jste ho ve skutečnosti? Nevypadá zas tak moc špatně. Naopak mě se u Golfu 4 nelíbí moc přední část  a ta je u nového Golfu velmi pěkná. Já bych design Golfu až tam moc neodsuzoval.

Denis

All Bunda
1. února • 23:21

No tu hranu jsi asi viděl tady (Mazda3)

ace3
31. ledna • 23:01

Ceny uz se nebojim, ta bude tak jako tak vyssi, co se da delat, na to uz sem se pripravil, ale bojim se pohotovostni hmotnosti... Stara oktavka totiz mele tu vyhodu, ze byla lehoucka ,a tak kdyz se do ni nacpalo turbo tak ficela jako mala raketka.. Ted se ale bojim toho, ze s vetsimi rozmery pribyde i na vaze a tim padem to bude liny.. Este k tomu tam narvou dvoulitr bez turba s mensim kroutakem a shodnym vykonem misto toho aby to vykompenzovali treba o par koniku silnejsim mototem typu 1,8t 120kw... Fakt to nechapu..

Vlada
1. února • 3:17

Nevim co je lehký, ale současná Octávia 1.9 TDI váží 1275Kg a to není nic lehoučkýho. Spíš bych ji zařadil asi do prostřed.

1.8 Turbo má svá nejlepší léta za sebou, tak proto ho tam už nedali. Vývoj jde dál. A pro spotrovce tam bude 2.0 FSI Turbo 147Kw a krouták odhaduju okolo 260Nm v širokém spektru otáček..

Jarda
31. ledna • 23:00

Mě se nelíbí ta kapota, protože jestli se bude otvírat v místě toho lichoběžníku, tak nebude přístupná polovina motoru a světla. Je to nějaký divný.

Vlada
1. února • 3:11

Podobně kapotu do lichoběžníku má i Peugeot 607 a nejsou tam problémy. Myslim že výrobce je dost profesionál aby to dobře konstkukčně vyřešil. Nemá cenu dělat nějaká závěry že to bude nepřístupný atd., když se ještě nikdo pod kapotu nepodíval!

neo
31. ledna • 22:50

Jo vypada pekne, ale mohli by zapracovat na detailech, napr dolni dil predniho a zadniho narazniku v barve, stejne tak ochranny listy na boku, predni spojler jeste dole rozdelit aby tam nebyla takova podelna dira, a co hlavne,oblozeni "b" sloupku, dneska to ma kazdy novy auto a vypada to mnohem elegantneji (doufam jen ze to nebudou pak trapne polepovat cernou nalepkou jako u stary) jinak se mi docela libi, rozhodne je to jako celek lepsi nez kreace typu Golfu 5 kerej v dobe mody ostrejsich rysu ala Audi A3 vyrukuje se zakulacenym designem(samo o sob eot spatny neni) ale u Golfa to nema hlavu ani patu, jako celek nevkusny, muj nazor.... jednotlivy detaily by nemusely bejt spatny na jinim aute (zadni svetla atd)... ale tady to dohromdy fakt nesedi...  bude se to prpdavat jen ze je to golf... volkswagen ma dost problemy s designem... 
postamble();

Pavel
31. ledna • 22:28

Na první pohled se mi moc nelíbila, ale když je teď vidím vedle sebe, musím uznat, že Octavia II je vážně hezčí! Teď ještě znát ceny a možná ji příští rok kúpim.

Doporučujeme

Články odjinud