Octavia: stará versus nová (srovnání vzhledu)

Abyste mohli lépe srovnat vzhled obou generací Octavie, pokusil jsem se najít oficiální fotografie současné verze, na nichž by byl vůz ve stejném úhu jako na pátečních fotografiích. Myslím, že nyní jsou rozdíly velmi dobře patrné.

Přední maska

Kapotě dominuje velmi výrazný lichoběžníkovitý prolis a masivní mřížka chladiče. Světlomety jsou více protažené do boků a mají noblesnější výraz. Mřížka ve spoileru není dělená na tři části, čímž se odlišuje od nového stylingu Audi a Volkswagenu. Mlhové světlomety již nejsou součástí hlavních světel, na můj vkus jsou ale příliš velké a výrazné. Stejně jako Octavia před faceliftem i nový model má na spodní straně spoileru černé ochranné lišty. Nová maska vypadá dle mého názoru daleko elegantněji; názor si ale udělejte každý sám.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Záď vozu

Největší změnou na zádi vozu jsou výše posazené světlomety, které zasahují až k horní hraně a rovněž trochu do boku vozu. Nová je také linka v úrovni horní strany prolisu pro registrační značku. Ač je to změna nepatrná, nová záď vypadá o poznání lépe. Oproti současné Octavii má novinka ochrannou lištu na spodní straně nárazníku, podobně jako Octavia před faceliftem v roce 2000. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Tip: Přečtěte si kompletní informace o nové Škodě Octavii a porovnejte technické parametry motorů, které se budou ukrývat pod kapotou.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků