Octavia: stará versus nová (srovnání vzhledu)

Abyste mohli lépe srovnat vzhled obou generací Octavie, pokusil jsem se najít oficiální fotografie současné verze, na nichž by byl vůz ve stejném úhu jako na pátečních fotografiích. Myslím, že nyní jsou rozdíly velmi dobře patrné.

Přední maska

Kapotě dominuje velmi výrazný lichoběžníkovitý prolis a masivní mřížka chladiče. Světlomety jsou více protažené do boků a mají noblesnější výraz. Mřížka ve spoileru není dělená na tři části, čímž se odlišuje od nového stylingu Audi a Volkswagenu. Mlhové světlomety již nejsou součástí hlavních světel, na můj vkus jsou ale příliš velké a výrazné. Stejně jako Octavia před faceliftem i nový model má na spodní straně spoileru černé ochranné lišty. Nová maska vypadá dle mého názoru daleko elegantněji; názor si ale udělejte každý sám.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Záď vozu

Největší změnou na zádi vozu jsou výše posazené světlomety, které zasahují až k horní hraně a rovněž trochu do boku vozu. Nová je také linka v úrovni horní strany prolisu pro registrační značku. Ač je to změna nepatrná, nová záď vypadá o poznání lépe. Oproti současné Octavii má novinka ochrannou lištu na spodní straně nárazníku, podobně jako Octavia před faceliftem v roce 2000. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Tip: Přečtěte si kompletní informace o nové Škodě Octavii a porovnejte technické parametry motorů, které se budou ukrývat pod kapotou.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků