Octavia Scout: allroad nejen pro skautíky

Škoda dnes představila novinku, o které se již dlouho šeptalo - Octavii 4x4 s přídomkem Scout vyvedenou ve stylu allroadu. Co vše nabídne?
Octavia Scout: allroad nejen pro skautíky

Jedním z klíčů k úspěchu na dnešním trhu s automobily je nabídnout vůz, který spojí co nejvíce předností v jednom balení. Nebudeme si nic nalhávat, Škoda jde přesně touto cestou a ve svých vozech se vždy snaží nabídnout co nejvíce rozličných předností a uspokojit tak širokou škálu potřeb většiny zákazníků. Další evolucí na toto téma je rozšiření paletu nabízených modelů o verzi Octavia Scout, která bude v nabídce automobilky zastávat místo segmentu vozů vhodných pro práci i volný čas.
 
Octavia Scout vychází z modelu Octavia Combi 4x4. K jejím nesporným trakčním schopnostem a vnitřnímu prostoru přidává více individuality a odolnosti pro jízdu v náročnějším terénu. Její světlá výška je ve srovnání s klasickým modelem s pohonem pouze předních kol větší o 40 mm a oproti modelu Octavia 4x4 o 16 mm. To je základ pro ještě snazší překonávání špatných cest s vyjetými kolejemi či úseků s nezpevněným povrchem.

Tip: Přečtěte si náš test Octavie Combi 4x4.
 
Novinka je s délkou 4581 mm o zhruba jeden centimetr delší, 1,5 cm širší a 1,3 cm vyšší než Octavia Combi 4x4. Funkční změny výrazně ovlivnily i vzhled, vůz nezapře inspiraci úspěšným Audi A6 Allroad a je třeba říci, že mu to sekne; změny nepředstavují nějaké zběsilé oplastování, ale jemné zvýraznění odlišných schopností vozu. Vnější robustnost zvýrazňuje nový přední a zadní nárazník, boční ochranné lišty lakované v barvě karoserie a nástavce prahů. Vůz má standardně černé podélné střešní nosiče, pod hlavními světlomety jsou v nárazníku integrované přední mlhovky, na prazích ozdobné lišty s nápisy Scout a na blatnících ochranné lemy. Přední i zadní část vozu chrání zespoda velký nájezdový kryt. Standardem jsou rovněž 17palcová litá kola Proteus, jejichž optimalizovaný tvar brání jejich poškození při jízdě v terénu. Záď vozu Octavia Scout zdobí nápis s označením modelu a leštěná koncovka výfuku z ušlechtilé oceli.
 
V interiéru je standardem kůží obšitý volant, hlavice řadicí páky a madlo parkovací brzdy. Pod přední loketní opěrkou se nalézá klasický Jumbo-Box, speciálně pro Octavii Scout byly připraveny zvláštní potahové látky sedadel a pevné madlo na přístrojové desce před spolujezdcem.
 
Octavii Scout bude možné objednat jen s nejlepšími motory z nabídky verze 4x4. Půjde o benzinový motor 2,0 FSI s výkonem 110 kW (150 k) a turbodiesel 2,0 TDI PD se 103 kW (140 k). Motor 2,0 TDI je zároveň vybaven bezúdržbovým filtrem pevných částic. Oba motory jsou spojeny s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou.
 
Octavia Scout bude mít světovou výstavní premiéru letos v září na autosalonu v Paříži a na trh bude uvedena v 1. čtvrtletí roku 2007.

Tip: Stáhněte si tapety na plochu s Octavii Scout.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia Scout
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků