Octavia Scout: allroad nejen pro skautíky

Škoda dnes představila novinku, o které se již dlouho šeptalo - Octavii 4x4 s přídomkem Scout vyvedenou ve stylu allroadu. Co vše nabídne?
Octavia Scout: allroad nejen pro skautíky

Jedním z klíčů k úspěchu na dnešním trhu s automobily je nabídnout vůz, který spojí co nejvíce předností v jednom balení. Nebudeme si nic nalhávat, Škoda jde přesně touto cestou a ve svých vozech se vždy snaží nabídnout co nejvíce rozličných předností a uspokojit tak širokou škálu potřeb většiny zákazníků. Další evolucí na toto téma je rozšiření paletu nabízených modelů o verzi Octavia Scout, která bude v nabídce automobilky zastávat místo segmentu vozů vhodných pro práci i volný čas.
 
Octavia Scout vychází z modelu Octavia Combi 4x4. K jejím nesporným trakčním schopnostem a vnitřnímu prostoru přidává více individuality a odolnosti pro jízdu v náročnějším terénu. Její světlá výška je ve srovnání s klasickým modelem s pohonem pouze předních kol větší o 40 mm a oproti modelu Octavia 4x4 o 16 mm. To je základ pro ještě snazší překonávání špatných cest s vyjetými kolejemi či úseků s nezpevněným povrchem.

Tip: Přečtěte si náš test Octavie Combi 4x4.
 
Novinka je s délkou 4581 mm o zhruba jeden centimetr delší, 1,5 cm širší a 1,3 cm vyšší než Octavia Combi 4x4. Funkční změny výrazně ovlivnily i vzhled, vůz nezapře inspiraci úspěšným Audi A6 Allroad a je třeba říci, že mu to sekne; změny nepředstavují nějaké zběsilé oplastování, ale jemné zvýraznění odlišných schopností vozu. Vnější robustnost zvýrazňuje nový přední a zadní nárazník, boční ochranné lišty lakované v barvě karoserie a nástavce prahů. Vůz má standardně černé podélné střešní nosiče, pod hlavními světlomety jsou v nárazníku integrované přední mlhovky, na prazích ozdobné lišty s nápisy Scout a na blatnících ochranné lemy. Přední i zadní část vozu chrání zespoda velký nájezdový kryt. Standardem jsou rovněž 17palcová litá kola Proteus, jejichž optimalizovaný tvar brání jejich poškození při jízdě v terénu. Záď vozu Octavia Scout zdobí nápis s označením modelu a leštěná koncovka výfuku z ušlechtilé oceli.
 
V interiéru je standardem kůží obšitý volant, hlavice řadicí páky a madlo parkovací brzdy. Pod přední loketní opěrkou se nalézá klasický Jumbo-Box, speciálně pro Octavii Scout byly připraveny zvláštní potahové látky sedadel a pevné madlo na přístrojové desce před spolujezdcem.
 
Octavii Scout bude možné objednat jen s nejlepšími motory z nabídky verze 4x4. Půjde o benzinový motor 2,0 FSI s výkonem 110 kW (150 k) a turbodiesel 2,0 TDI PD se 103 kW (140 k). Motor 2,0 TDI je zároveň vybaven bezúdržbovým filtrem pevných částic. Oba motory jsou spojeny s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou.
 
Octavia Scout bude mít světovou výstavní premiéru letos v září na autosalonu v Paříži a na trh bude uvedena v 1. čtvrtletí roku 2007.

Tip: Stáhněte si tapety na plochu s Octavii Scout.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia Scout
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků