Octavia Scout: allroad nejen pro skautíky

Škoda dnes představila novinku, o které se již dlouho šeptalo - Octavii 4x4 s přídomkem Scout vyvedenou ve stylu allroadu. Co vše nabídne?
Octavia Scout: allroad nejen pro skautíky

Jedním z klíčů k úspěchu na dnešním trhu s automobily je nabídnout vůz, který spojí co nejvíce předností v jednom balení. Nebudeme si nic nalhávat, Škoda jde přesně touto cestou a ve svých vozech se vždy snaží nabídnout co nejvíce rozličných předností a uspokojit tak širokou škálu potřeb většiny zákazníků. Další evolucí na toto téma je rozšiření paletu nabízených modelů o verzi Octavia Scout, která bude v nabídce automobilky zastávat místo segmentu vozů vhodných pro práci i volný čas.
 
Octavia Scout vychází z modelu Octavia Combi 4x4. K jejím nesporným trakčním schopnostem a vnitřnímu prostoru přidává více individuality a odolnosti pro jízdu v náročnějším terénu. Její světlá výška je ve srovnání s klasickým modelem s pohonem pouze předních kol větší o 40 mm a oproti modelu Octavia 4x4 o 16 mm. To je základ pro ještě snazší překonávání špatných cest s vyjetými kolejemi či úseků s nezpevněným povrchem.

Tip: Přečtěte si náš test Octavie Combi 4x4.
 
Novinka je s délkou 4581 mm o zhruba jeden centimetr delší, 1,5 cm širší a 1,3 cm vyšší než Octavia Combi 4x4. Funkční změny výrazně ovlivnily i vzhled, vůz nezapře inspiraci úspěšným Audi A6 Allroad a je třeba říci, že mu to sekne; změny nepředstavují nějaké zběsilé oplastování, ale jemné zvýraznění odlišných schopností vozu. Vnější robustnost zvýrazňuje nový přední a zadní nárazník, boční ochranné lišty lakované v barvě karoserie a nástavce prahů. Vůz má standardně černé podélné střešní nosiče, pod hlavními světlomety jsou v nárazníku integrované přední mlhovky, na prazích ozdobné lišty s nápisy Scout a na blatnících ochranné lemy. Přední i zadní část vozu chrání zespoda velký nájezdový kryt. Standardem jsou rovněž 17palcová litá kola Proteus, jejichž optimalizovaný tvar brání jejich poškození při jízdě v terénu. Záď vozu Octavia Scout zdobí nápis s označením modelu a leštěná koncovka výfuku z ušlechtilé oceli.
 
V interiéru je standardem kůží obšitý volant, hlavice řadicí páky a madlo parkovací brzdy. Pod přední loketní opěrkou se nalézá klasický Jumbo-Box, speciálně pro Octavii Scout byly připraveny zvláštní potahové látky sedadel a pevné madlo na přístrojové desce před spolujezdcem.
 
Octavii Scout bude možné objednat jen s nejlepšími motory z nabídky verze 4x4. Půjde o benzinový motor 2,0 FSI s výkonem 110 kW (150 k) a turbodiesel 2,0 TDI PD se 103 kW (140 k). Motor 2,0 TDI je zároveň vybaven bezúdržbovým filtrem pevných částic. Oba motory jsou spojeny s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou.
 
Octavia Scout bude mít světovou výstavní premiéru letos v září na autosalonu v Paříži a na trh bude uvedena v 1. čtvrtletí roku 2007.

Tip: Stáhněte si tapety na plochu s Octavii Scout.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia Scout
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků