Octavia Scout: allroad nejen pro skautíky

Škoda dnes představila novinku, o které se již dlouho šeptalo - Octavii 4x4 s přídomkem Scout vyvedenou ve stylu allroadu. Co vše nabídne?
Octavia Scout: allroad nejen pro skautíky

Jedním z klíčů k úspěchu na dnešním trhu s automobily je nabídnout vůz, který spojí co nejvíce předností v jednom balení. Nebudeme si nic nalhávat, Škoda jde přesně touto cestou a ve svých vozech se vždy snaží nabídnout co nejvíce rozličných předností a uspokojit tak širokou škálu potřeb většiny zákazníků. Další evolucí na toto téma je rozšiření paletu nabízených modelů o verzi Octavia Scout, která bude v nabídce automobilky zastávat místo segmentu vozů vhodných pro práci i volný čas.
 
Octavia Scout vychází z modelu Octavia Combi 4x4. K jejím nesporným trakčním schopnostem a vnitřnímu prostoru přidává více individuality a odolnosti pro jízdu v náročnějším terénu. Její světlá výška je ve srovnání s klasickým modelem s pohonem pouze předních kol větší o 40 mm a oproti modelu Octavia 4x4 o 16 mm. To je základ pro ještě snazší překonávání špatných cest s vyjetými kolejemi či úseků s nezpevněným povrchem.

Tip: Přečtěte si náš test Octavie Combi 4x4.
 
Novinka je s délkou 4581 mm o zhruba jeden centimetr delší, 1,5 cm širší a 1,3 cm vyšší než Octavia Combi 4x4. Funkční změny výrazně ovlivnily i vzhled, vůz nezapře inspiraci úspěšným Audi A6 Allroad a je třeba říci, že mu to sekne; změny nepředstavují nějaké zběsilé oplastování, ale jemné zvýraznění odlišných schopností vozu. Vnější robustnost zvýrazňuje nový přední a zadní nárazník, boční ochranné lišty lakované v barvě karoserie a nástavce prahů. Vůz má standardně černé podélné střešní nosiče, pod hlavními světlomety jsou v nárazníku integrované přední mlhovky, na prazích ozdobné lišty s nápisy Scout a na blatnících ochranné lemy. Přední i zadní část vozu chrání zespoda velký nájezdový kryt. Standardem jsou rovněž 17palcová litá kola Proteus, jejichž optimalizovaný tvar brání jejich poškození při jízdě v terénu. Záď vozu Octavia Scout zdobí nápis s označením modelu a leštěná koncovka výfuku z ušlechtilé oceli.
 
V interiéru je standardem kůží obšitý volant, hlavice řadicí páky a madlo parkovací brzdy. Pod přední loketní opěrkou se nalézá klasický Jumbo-Box, speciálně pro Octavii Scout byly připraveny zvláštní potahové látky sedadel a pevné madlo na přístrojové desce před spolujezdcem.
 
Octavii Scout bude možné objednat jen s nejlepšími motory z nabídky verze 4x4. Půjde o benzinový motor 2,0 FSI s výkonem 110 kW (150 k) a turbodiesel 2,0 TDI PD se 103 kW (140 k). Motor 2,0 TDI je zároveň vybaven bezúdržbovým filtrem pevných částic. Oba motory jsou spojeny s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou.
 
Octavia Scout bude mít světovou výstavní premiéru letos v září na autosalonu v Paříži a na trh bude uvedena v 1. čtvrtletí roku 2007.

Tip: Stáhněte si tapety na plochu s Octavii Scout.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia Scout
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků