Octavia Scout: allroad nejen pro skautíky

Škoda dnes představila novinku, o které se již dlouho šeptalo - Octavii 4x4 s přídomkem Scout vyvedenou ve stylu allroadu. Co vše nabídne?
Octavia Scout: allroad nejen pro skautíky

Jedním z klíčů k úspěchu na dnešním trhu s automobily je nabídnout vůz, který spojí co nejvíce předností v jednom balení. Nebudeme si nic nalhávat, Škoda jde přesně touto cestou a ve svých vozech se vždy snaží nabídnout co nejvíce rozličných předností a uspokojit tak širokou škálu potřeb většiny zákazníků. Další evolucí na toto téma je rozšiření paletu nabízených modelů o verzi Octavia Scout, která bude v nabídce automobilky zastávat místo segmentu vozů vhodných pro práci i volný čas.
 
Octavia Scout vychází z modelu Octavia Combi 4x4. K jejím nesporným trakčním schopnostem a vnitřnímu prostoru přidává více individuality a odolnosti pro jízdu v náročnějším terénu. Její světlá výška je ve srovnání s klasickým modelem s pohonem pouze předních kol větší o 40 mm a oproti modelu Octavia 4x4 o 16 mm. To je základ pro ještě snazší překonávání špatných cest s vyjetými kolejemi či úseků s nezpevněným povrchem.

Tip: Přečtěte si náš test Octavie Combi 4x4.
 
Novinka je s délkou 4581 mm o zhruba jeden centimetr delší, 1,5 cm širší a 1,3 cm vyšší než Octavia Combi 4x4. Funkční změny výrazně ovlivnily i vzhled, vůz nezapře inspiraci úspěšným Audi A6 Allroad a je třeba říci, že mu to sekne; změny nepředstavují nějaké zběsilé oplastování, ale jemné zvýraznění odlišných schopností vozu. Vnější robustnost zvýrazňuje nový přední a zadní nárazník, boční ochranné lišty lakované v barvě karoserie a nástavce prahů. Vůz má standardně černé podélné střešní nosiče, pod hlavními světlomety jsou v nárazníku integrované přední mlhovky, na prazích ozdobné lišty s nápisy Scout a na blatnících ochranné lemy. Přední i zadní část vozu chrání zespoda velký nájezdový kryt. Standardem jsou rovněž 17palcová litá kola Proteus, jejichž optimalizovaný tvar brání jejich poškození při jízdě v terénu. Záď vozu Octavia Scout zdobí nápis s označením modelu a leštěná koncovka výfuku z ušlechtilé oceli.
 
V interiéru je standardem kůží obšitý volant, hlavice řadicí páky a madlo parkovací brzdy. Pod přední loketní opěrkou se nalézá klasický Jumbo-Box, speciálně pro Octavii Scout byly připraveny zvláštní potahové látky sedadel a pevné madlo na přístrojové desce před spolujezdcem.
 
Octavii Scout bude možné objednat jen s nejlepšími motory z nabídky verze 4x4. Půjde o benzinový motor 2,0 FSI s výkonem 110 kW (150 k) a turbodiesel 2,0 TDI PD se 103 kW (140 k). Motor 2,0 TDI je zároveň vybaven bezúdržbovým filtrem pevných částic. Oba motory jsou spojeny s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou.
 
Octavia Scout bude mít světovou výstavní premiéru letos v září na autosalonu v Paříži a na trh bude uvedena v 1. čtvrtletí roku 2007.

Tip: Stáhněte si tapety na plochu s Octavii Scout.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia Scout
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků