Octavia RRS: nejrychlejší škodovka s 250 kW a 451 Nm

Na německé výstavě Essen Motor Show je mezi jinými upravenými automobily vystaven i model Škoda Octavia RRS upravený německým úpravcem Riechert Racing z původní Octavie RS. Ta má v základu RS motor 1.8T o výkonu 132 kW a maximálním točivém momentu 235 Nm. Úpravce do svého modelu RRS použil motor z Audi TT Quattro o výkonu 165 kW (stejný používá i Seat leon Cupra R), který upravil na neskutečných 250 kW (340 koní) při 6500 otáčkách. Maximálního točivého momentu 431 Nm dosahuje při 4070 otáčkách, maximálka je slušných 270 km/h.

Upraven musel být samozřejmě i podvozek, aby snesl téměř dvakrát vyšší výkon a hlavně vyšší rychlost. Nové jsou také brzdy AP Racing o průměru 330 mm, RRS vyjíždí na 19" kolech o šířce 8,5" a pneumatikách 245/30 ZR19 Dunlop Sport SP9000. V interiéru se pak nachází sportovní sedačky Recaro. Jen dodávám, že Octavia RRS není novinkou, úpravce ji nabízí už delší dobu za 35 tisíc eur, 28 tisíc pak stojí slabší verze se 170 kW. Více na www.derschnellsteskoda.de.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Tip: Stáhněte si video s jízdou (18 MB, 45 s)

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 38 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků