Octavia RRS: nejrychlejší škodovka s 250 kW a 451 Nm

Na německé výstavě Essen Motor Show je mezi jinými upravenými automobily vystaven i model Škoda Octavia RRS upravený německým úpravcem Riechert Racing z původní Octavie RS. Ta má v základu RS motor 1.8T o výkonu 132 kW a maximálním točivém momentu 235 Nm. Úpravce do svého modelu RRS použil motor z Audi TT Quattro o výkonu 165 kW (stejný používá i Seat leon Cupra R), který upravil na neskutečných 250 kW (340 koní) při 6500 otáčkách. Maximálního točivého momentu 431 Nm dosahuje při 4070 otáčkách, maximálka je slušných 270 km/h.

Upraven musel být samozřejmě i podvozek, aby snesl téměř dvakrát vyšší výkon a hlavně vyšší rychlost. Nové jsou také brzdy AP Racing o průměru 330 mm, RRS vyjíždí na 19" kolech o šířce 8,5" a pneumatikách 245/30 ZR19 Dunlop Sport SP9000. V interiéru se pak nachází sportovní sedačky Recaro. Jen dodávám, že Octavia RRS není novinkou, úpravce ji nabízí už delší dobu za 35 tisíc eur, 28 tisíc pak stojí slabší verze se 170 kW. Více na www.derschnellsteskoda.de.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Tip: Stáhněte si video s jízdou (18 MB, 45 s)

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků