Octavia RRS: nejrychlejší škodovka s 250 kW a 451 Nm

Na německé výstavě Essen Motor Show je mezi jinými upravenými automobily vystaven i model Škoda Octavia RRS upravený německým úpravcem Riechert Racing z původní Octavie RS. Ta má v základu RS motor 1.8T o výkonu 132 kW a maximálním točivém momentu 235 Nm. Úpravce do svého modelu RRS použil motor z Audi TT Quattro o výkonu 165 kW (stejný používá i Seat leon Cupra R), který upravil na neskutečných 250 kW (340 koní) při 6500 otáčkách. Maximálního točivého momentu 431 Nm dosahuje při 4070 otáčkách, maximálka je slušných 270 km/h.

Upraven musel být samozřejmě i podvozek, aby snesl téměř dvakrát vyšší výkon a hlavně vyšší rychlost. Nové jsou také brzdy AP Racing o průměru 330 mm, RRS vyjíždí na 19" kolech o šířce 8,5" a pneumatikách 245/30 ZR19 Dunlop Sport SP9000. V interiéru se pak nachází sportovní sedačky Recaro. Jen dodávám, že Octavia RRS není novinkou, úpravce ji nabízí už delší dobu za 35 tisíc eur, 28 tisíc pak stojí slabší verze se 170 kW. Více na www.derschnellsteskoda.de.

   

Tip: Stáhněte si video s jízdou (18 MB, 45 s)

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud