Octavia: od prosince končí naftový motor 1.9 SDI

Jak praví naše neoficiální zdroje, od prvního prosince už v nabídce nenalezneme vznětový motor 1.9 SDI u Octavie a Octavie Combi. Atmosfericky plněný čtyřválec poskytuje výkon pouhých 50 kW/68 koní a točivý moment 133 Nm, na druhou stranu se vyznačuje relativně nízkou spotřebou. Silnější turbodiesel 1.9 TDI/66 kW se prodává o 33 tisíc dráž, což zase není tolik, aby si většina diesel chtivých nepřiplatila za tišší chod a vyšší výkon.

V rámci koncernu bude tento motor nahrazen dvoulitrovou variantou o výkonu 55 kW/75 koní. Pod kapotou nového Golfu se například objeví v roce 2004.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků