Octavia je na trhu již přes 20 let. 8 závad, které majitele první generace často trápí

Úspěšný model mladoboleslavské automobilky je na trhu již dvě desítky let a stále patří mezi vyhledávané bazarové kousky. Zeptali jsme se majitelů i mechaniků, s jakými závadami se u první Octavie nejčastěji setkávají.

Škoda Octavia dorazila na automobilový trh v roce 1996 a po dlouhých letech se jednalo o zcela nový model značky. Práce na autě však mladoboleslavský výrobce zahájil už o několik měsíců dříve a roku 1994 vznikl první prototyp. Model jako první viděli porotci ankety Evropské auto roku, od kterých si Octavia mezi 26 konkurenty vysloužila čtvrté místo.

Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Dva roky po premiéře byla uvedena také varianta kombi, v roce 2000 pak model prošel modernizací, která se týkala především vzhledu exteriéru i interiéru. Poslední Octavia první generace se vyrobila v závěru roku 2010 a celkem bylo vytvořeno přes 1,4 milionu kusů.

První "Oktávky" dodnes patří mezi často vyhledávaná bazarová auta, třeba jako první vůz pro čerstvého majitele řidičského průkazu. I když je model celkově vnímán jako spolehlivý, určité drobné závady se na něm až podezřele často opakují.

10 spolehlivých motorů "držáků", jejichž koupí nešlápnete vedle

10 spolehlivých motorů "držáků", jejichž koupí nešlápnete vedle

Optali jsme se několika majitelů na trable, které se svým vozem museli řešit. Přidali jsme také postřehy automechaniků z menších servisů, kam vlastníci starších kusů jezdí nejčastěji. Záměrně jsme vynechali problémy týkající se motorů samotných. To by byla kapitola sama pro sebe, i kvůli tomu, že paleta pohonných jednotek Octavií je opravdu pestrá. Nakonec vznikl seznam osmi bodů, které se při našich dotazech objevovaly nejpočetněji...

Prohlédněte si fotogalerii první generace Škody Octavia...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků