Octavia GT, více výkonu pro jižany přímo z továrny

Nejedná se o žádný aprílový žertík, ale o známou Octavii první generace v ostrém provedení. Místo nám dobře známe Octavie RS zde najdete označení GT. Nejedná se ovšem o pouhou obměnu dvou písmen, Octavia GT totiž disponuje i vyšším výkonem.

Výkon známého motoru 1,8T byl u Octavie GT mírně navýšen. Místo klasických 132 kW (180 k) v naší Octavii RS disponuje agregát 142 kW (193 k) při 5 300 ot./min a točivým momentem 276 Nm při 3 020 ot./min (ORS 235 Nm).

Vyšší výkon přináší i lepší dynamiku. GéTé se může pochlubit sprintem na stovku za 7,6 s (Octavia I RS za 7,9 s) a maximální rychlosti 240 km/h (235 km/h). Při tom si řekne o 8 l naturalu na 100 km v kombinovaném provozu. Samotný styling vozu je pak věrnou kopií eReSky.

Možná se divíte, proč by nyní Škoda přicházela s ostrým modelem Octavie první generace, který již dříve vyřadila z nabídky. Divíte se správně, gétéčko je totiž určeno primárně pro Řecký trh (pravděpodobně se objeví i na dalších trzích), v Česku těžko bude kdy nabízeno. Pokud jste ale fanoušky první generace Octavie a chcete si jí pořídit v její nejvýkonnější kdy vyrobené verzi, která se dynamicky blíží nové RS, není problém si k nám vůz do dovézt. Cena Octavie GT na řeckém trhu je stanovena na 20 990 eur (přibližně 595 000 Kč), což je cena zajímavá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Octavia GT
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků