Octavia GT, více výkonu pro jižany přímo z továrny

Nejedná se o žádný aprílový žertík, ale o známou Octavii první generace v ostrém provedení. Místo nám dobře známe Octavie RS zde najdete označení GT. Nejedná se ovšem o pouhou obměnu dvou písmen, Octavia GT totiž disponuje i vyšším výkonem.

Výkon známého motoru 1,8T byl u Octavie GT mírně navýšen. Místo klasických 132 kW (180 k) v naší Octavii RS disponuje agregát 142 kW (193 k) při 5 300 ot./min a točivým momentem 276 Nm při 3 020 ot./min (ORS 235 Nm).

Vyšší výkon přináší i lepší dynamiku. GéTé se může pochlubit sprintem na stovku za 7,6 s (Octavia I RS za 7,9 s) a maximální rychlosti 240 km/h (235 km/h). Při tom si řekne o 8 l naturalu na 100 km v kombinovaném provozu. Samotný styling vozu je pak věrnou kopií eReSky.

Možná se divíte, proč by nyní Škoda přicházela s ostrým modelem Octavie první generace, který již dříve vyřadila z nabídky. Divíte se správně, gétéčko je totiž určeno primárně pro Řecký trh (pravděpodobně se objeví i na dalších trzích), v Česku těžko bude kdy nabízeno. Pokud jste ale fanoušky první generace Octavie a chcete si jí pořídit v její nejvýkonnější kdy vyrobené verzi, která se dynamicky blíží nové RS, není problém si k nám vůz do dovézt. Cena Octavie GT na řeckém trhu je stanovena na 20 990 eur (přibližně 595 000 Kč), což je cena zajímavá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Octavia GT
TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

včera | Vladimír Kadera | 56 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků