Octavia GT, více výkonu pro jižany přímo z továrny

Nejedná se o žádný aprílový žertík, ale o známou Octavii první generace v ostrém provedení. Místo nám dobře známe Octavie RS zde najdete označení GT. Nejedná se ovšem o pouhou obměnu dvou písmen, Octavia GT totiž disponuje i vyšším výkonem.

Výkon známého motoru 1,8T byl u Octavie GT mírně navýšen. Místo klasických 132 kW (180 k) v naší Octavii RS disponuje agregát 142 kW (193 k) při 5 300 ot./min a točivým momentem 276 Nm při 3 020 ot./min (ORS 235 Nm).

Vyšší výkon přináší i lepší dynamiku. GéTé se může pochlubit sprintem na stovku za 7,6 s (Octavia I RS za 7,9 s) a maximální rychlosti 240 km/h (235 km/h). Při tom si řekne o 8 l naturalu na 100 km v kombinovaném provozu. Samotný styling vozu je pak věrnou kopií eReSky.

Možná se divíte, proč by nyní Škoda přicházela s ostrým modelem Octavie první generace, který již dříve vyřadila z nabídky. Divíte se správně, gétéčko je totiž určeno primárně pro Řecký trh (pravděpodobně se objeví i na dalších trzích), v Česku těžko bude kdy nabízeno. Pokud jste ale fanoušky první generace Octavie a chcete si jí pořídit v její nejvýkonnější kdy vyrobené verzi, která se dynamicky blíží nové RS, není problém si k nám vůz do dovézt. Cena Octavie GT na řeckém trhu je stanovena na 20 990 eur (přibližně 595 000 Kč), což je cena zajímavá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Octavia GT
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků