Octavia GT, více výkonu pro jižany přímo z továrny

Nejedná se o žádný aprílový žertík, ale o známou Octavii první generace v ostrém provedení. Místo nám dobře známe Octavie RS zde najdete označení GT. Nejedná se ovšem o pouhou obměnu dvou písmen, Octavia GT totiž disponuje i vyšším výkonem.

Výkon známého motoru 1,8T byl u Octavie GT mírně navýšen. Místo klasických 132 kW (180 k) v naší Octavii RS disponuje agregát 142 kW (193 k) při 5 300 ot./min a točivým momentem 276 Nm při 3 020 ot./min (ORS 235 Nm).

Vyšší výkon přináší i lepší dynamiku. GéTé se může pochlubit sprintem na stovku za 7,6 s (Octavia I RS za 7,9 s) a maximální rychlosti 240 km/h (235 km/h). Při tom si řekne o 8 l naturalu na 100 km v kombinovaném provozu. Samotný styling vozu je pak věrnou kopií eReSky.

Možná se divíte, proč by nyní Škoda přicházela s ostrým modelem Octavie první generace, který již dříve vyřadila z nabídky. Divíte se správně, gétéčko je totiž určeno primárně pro Řecký trh (pravděpodobně se objeví i na dalších trzích), v Česku těžko bude kdy nabízeno. Pokud jste ale fanoušky první generace Octavie a chcete si jí pořídit v její nejvýkonnější kdy vyrobené verzi, která se dynamicky blíží nové RS, není problém si k nám vůz do dovézt. Cena Octavie GT na řeckém trhu je stanovena na 20 990 eur (přibližně 595 000 Kč), což je cena zajímavá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Octavia GT
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků