Škodovce by nejvíc pomohl vstup do EU, a odstranění práva monopolu. MOžná by se pak zaměstnanci autoservisů Škoda tvářil i stejně přívětivě jako zaměstnanci servisů jiných značek. MOžná i Škodovky na na ašem trhu by měly elektroinstalace jako škodovky vyvážené do zemí EU. Máme v rodině novou ( téměř) Octavii 1,6 i a ty problémy se servisem a drahotou bych přál vidět: 1. opakovaně znepojízdnění, příčina vadné relé, agresivní chování personálu v servisu ( " To víte, když kupujete nějaký levný sračky a ne pořádnej benzín " - podotýkám že do auta se lil pouze OMV, Shell, a podobné benzíny) , 2. po roce odešlo ložisko v předním kolem, 2500,- Kč v prdeli, bez nároku na záruku. 3. Po 1,5 roce výměna lambda sond, 12000,- Kč, v rámci záruky nárok pouze na materiál (????!!!!- skandální !), za práci několik tisíc. To dál nemluvím o drobných závadách... Ještě mi chce kdokoli tvrdit, že Octavia je výhodné auto? Mám 2+ roky starého Japonce,a dosud jsem neplatil ani korunu. Pravda, v OCtavii jsou použité kvalitnější mateiály interiéru a bla bla bla lecos dalšího, ale na to já při jízdě seru - čumím na silnici a zajímá mě, jak auto jede , jak je stabilní na silnici !!! A propos - velký kufr, tolik proklamovaná výhoda hybridu zmaného Octavie: zkuste ho naplnit na dovolenou a vyrazit. Auto, přetížené na zadek, se chová naprosto děsně v zatáčkách. U dieselu to tak znát není, auto je lépe vyvážené.
Ty jsi byl na dovolené s naloženým kufrem u Octavie? Já ano. Dokonce se třema dětma (18, 15 a 8 let) a manželkou. A nebyl problém. Jenom si musí "řidič" uvědomit, kam má co naložit - nedávat těžké věci úplně na kraj kufru. Mám druhou Octavii 1,6i, najel jsem dosud 210 000 km a jediný problém který byl, tak klepající zadní dveře - jednou za 2 týdny servis, stříknutí sprejem v režii servisu (tj. zadara) a hurá domů. Machanici OK. A co blekotáš o monopolu. Myslím, že Ty nemáš monopol ani na používání svého mozku. Příště nezvracej na web v diskusi a laskavě udělej pár kroků na WC. Primitive.
.... ale fakt je, že 435 táců za takhle vybavené auto je láce. Proč tam ty paka z VW nedávají 1,6 i , 77kW????
Protože to je nový motor do VW. Přece tak mají konkurenční výhodu proti Škodě nebo Seatu. Když už k nám Němci posílají 3. jakost a český zbohatlík se může utlouct, aby si koupil Passata o 35% dráž než to samé od Škodovky, tak jedině tak utáhnou hlupáky na vařené nudli. A co meleš o ceně? Já jsem platil 410 litrů za standartní výbavu Ambiente. Prostě opakovaně v diskusi blekotáš, hlupče.
80k u Stila je naprosto skvělá věc , motor je 1,2 s vyšším výkonem než 1,4 u Oktáfky. Navíc má šestikvalt, tak pozor pozor !!!
Moje řeč....a o výbavě v základu,ani nemluvě....
A rozvor 2600 mm čímž se vzadu dá sedět v klidu, aniž by člověk měl kolena mezi zuby ... A díky šestikvaltu se jezdí v klidu (a pohodově) za 6 a méně litrů Stilo Forever
s perlami jako airbrag (cte se ajrbrak?) nebo digitalni klima za 5400. No tak ((
http://www.skoda-auto.cz/action/OctaviaRider/http://www.skoda-auto.cz/action/OctaviaDrive/
Nemuzu si pomoc , ale pokud jsou ta auta stejne chybova jako tento clanek, tak do toho rozhodne nepujdu. A jen mezi nami. Proc si kupovat koktavku za pul melounu, kdyz za priblizne stejnou castku kooupim podstatne pohodlnejsi auto.
Muzes byt krochu konkretnejsi? Podle tebe je pohodlnejsi auto treba Kia nebo Hyundai co?
Podívej se na příspěvek o spolehlivosti aut v USA, kde si VW Kia a Hyudai můžou ve spolehlivosti podat ruce na chvostu tabulky. Ještě že se tam nevozí škodovky, to by by byla mezikontinentální ostuda .
Meritko spolehlivosti v USA a v Evrope je trosku jine. Pro nas berme jako voditko napr. spolehlivost dle TÜV... A tam je to trosku jinak
Jo, zásadní rozdíl je v tom, že v Německu podle statistiky TUV jsou to problémy na jejich technických kontrolách, a ty v USA neexistují. . Takže v amerických statistikách se neobjeví vyhazov z TK za ojeté gumy nebo vymlácený čep v přední nápravě. Pro americké statistiky je rozhodující stav, kdy auto přestalo být pojízdné. Navíc se do USA nedováží Fiaty, Seaty, Renaulty Škodovky, a jiné značky které u nás a v Německu tvoří druhou polovinu tabulky. Nemluvě o tom, kolik v průměru najezdí německý řidič a kolik americký řidič. Takže je zajímavé zjištění, že spolehlivost VW je jen o chloupek lepší než "korejských šunek". Nakonec kdyby byli korejci tak špatní, tak by se v USA neprodávali. Těžko by si tam někdo znova koupil značku, se kterou zůstal několikrát stát na kraji silnice, přijel pozdě do práce a dostal padáka....
Další věc je komfort jako samostatná kategorie. Taková Kia Magentis je proti Oktávce o dvě třídy výš, má třílitrový šestiválec, spoustu místa v interiéru, pohodlná sedadla, komfortně naladěné pérování, atd. Můžeme se bavit o tom, že oktávie TDI má menší spotřebu, nebo sportovnější jízdní vlastnosti, ale komfortnější než Magentis rozhodně nebude.
Jo rozdílů je tady víc. Už jen první věcí, které si všimne i slepej jsou silnice. Zatímco ve státech máž všechno skoro vyžehlený u nás jsou to tankodromy. A ty auta se podle toho taky dělaj. A pokud chceš vidět jak vypadaj americký superbouráky po pár letech provozu v čr, skoč se podívat do bazaru na do prahy českobrodský - specializuje se na americký káry. A pokud si chceš ušetřit cestu, tak ti prozradím že je to hrůza. (i když cesta za to stojí, protože o kus dál maj pár Humvee a jednu H2. - ale to je trochu z jinýho soudku )
A o objektivnosti americkejch statistik u nás jsem psal v auditku pod příslušným článkem, takže se nebudu opakovat.
PeeKaa
PS: až tu kiu budeš po 3-5 letech prodávat, tak za ni dostaneš jako za stejně starou koktávku SDI classic. Takže fakt dobrá koupě .
A pan chytrej. Mohl bys mi prozradit jak poznáš jen tak od pohledu že jsou ty "americký superbouráky" ve špatným stavu po pár letech provozu ? Taky bych chtěl být tak dobrejže od pohledu poznáš, že levej dolní kulát je na sračky, zadní tlumiče je už na 20%.. Jsi fakt #1. Jinak stejně jako někteří z vás si myslím totéž. Kvalita VW je hodně nadsazená a nekoresponduje s reálným stavem. Stále se snaží těžit ze své pověsti ze začátku 90 let. Dnes je VW molochem, který nevyniká ani spolehlivostí, která je z worldwide měřítka přinejmenším diskutabilní, ani bezpečností dosahující jen "standardu", design těžko o něm hovořit. V době kdy automobilky dělají designerské skvosty jako je Mazda 6, Honda Accord, Renault Avantime, nový Espace či Magane II, či z jihu Alfa, nebo nové Lancie si VW dovolí příjet s takovou příšerností jako je Touran a Golf V. To jen dakazuje jeho totální desorientaci na dnešním trhu. No jinak na americký značky našahej. Jsou to nejinovativnější automobilky, které dělají velmi kvalitní a zajímavé auta s razantně zvyšující se kvalitou a to vše za více jak rozumnou cenou. U VW dostaneš holátko s 1.4... za půl mega. Popřípadě takové komereční příšernosti jako AUDI A3 se skvělou 1.6 již od 560 tis no považ to je cena nad kterou se dlouho neuvažuje :)
ááá specialisti se ozvali
Jak to poznám? Ty snad nepoznáš když jsou tlumiče v háji? Když odchchází náprava do věčných lovišť? Když má podvozek dost?
No jo je fakt že při tom si člověk musí lehnout pod auto a to by se asi všichno výše zmiňovaní odborníci umazali. Ono je lepší se posadit do koženejch sedaček, zapnout klimu a vychvalovat jak jsou ty ameriky pohodlný. Ale říkám - udělejte si obrázek sami a navštivte zmiňovaný bazar...
A co se týče silnic - na TV a filmy moc nekoukám, takže nevím jaké dálnice jsou v nich, ale když člověk srovná silnice ve městech v us a u nás, tak snad jen slepej může tvrdit že jsou srovnatelný.
A co se týče ceny jednotlivejch aut (z tý luxusnější třídy) - to nehodlám hodnotit - někdo si kupuje drahej alkohol, jinej "investuje" do oblečení a někdo to holt dává do aut. Nějak si nedokážu představit jak zastavuju někoho v obleku od klajna a směju se mu, že jsem podobnej koupil u op za desetinvou ceny. Každej prostě máme svý prioriy.
PS: nemám oblek od k ani nejezdím ve škodě.
Tys asi nikdy nebyl v USA co? To ze tam jsou vyzehleny silnice to mas tak mozna z filmu. A taky si nekupoval novy auto. Na kazdym novy aute stratis velky penize a Octavia patrik tem na kterych se trati nejmene. Jeji cena v bazarech je nadsazena.
No to bych netvrdil - mel jsem tu cest byt nejakou dobu v Kalifornii a hodne silnic (hlavne dalnic ve meste) bylo v naprosto strasny kvalite. Ne ze by tam byly teda diry jako u nas, to ne, ale povrch mi dost pripominal dalnici Praha-Pardubice. Prave proto mi je jasny to jejich naladeni podvozku - komfortni, aby to auto pres ten povrch jen preplulo ... Nemluve o tom, ze hodne cest je treba i nezpevnenych ...
Ano a to je právě to, ty díry
Ona je nějaká dálnice Pha - Pardubice? Tak to bych prosil o navigační údaje, já jouda jezdím po hradecký a u poděbrad musím na starou smrťáckou...
Jo - jasne ze Praha - Podebrady - ja tim smerem jezdim jednou za dva roky a moc to tam neznam, takze se mi porad pletou pardubice s podebradama, sorry za zmateni ....
Tak tak oni si ty VW budou obhajovat až do smrti... a přitom když nad tím přemýšlím nejhorší koncern na naší planetě :) Špatná kvalita, průměná bezpečnost, zastaralej design a ceny vs. výbava vs. auto je spíš k pláči. VW umírá někdo to, ale stále nechápe :) Pokud nezačnou dělat pěkná auta za rozumnou cenu, tak se článků zabývající se kvalitou VW začne po právu objevovat více a zažitý mýtus o nějaké údajné spolehlivosti se začně rychle rozpouštět...
No jasně zvláště na západě USA jsou jen štěrkovité cesty poměrně často. Asfalt je v obcích, na státních silnicích (dálnice, statní a mezistátní) pak hlavní tahy, ale cesta k nějaké vesnici či místu je velmi často jen ze sypaného štěrku. Film je něco jinýho :) tam jsou všude 6 proudové highway :)
S tim Magnetisem je to pravda, ale me kromne pohodli zajimaji, jako vetsinu ridicu, provozni naklady (tj. spotreba, havarijni pojisteni, povine ruceni) a take za jakou cenu vuz za 2 roky prodam. A v tom Octavia vede, podivejte se na jeji bazarove ceny. BTW: Octavii nemam:)
Teda ten výpis položek je fakt super, hned si běžím koupit ŠkodaSlov protože jako akčního modelu je výhoda neuvedení motorizace
No ani se "domácímu" výrobci nedivím, protože dávat do tak těžký krávy motor 1,4 je skutečně geniální a většina majitelů takového skvostu je rádo, že nikdo nevidí jakej šunt si koupili. No nevidi - tedy pokud se to auto nesnaží pohybovat, taknevidí, protože jinak si toho všimne hnedka, protože se při takovéto motorizaci doporučuje spolucestujícím před každým kopečkem vylézt a tlačit
Ale co by marketingoví odporníci ze Škody neudělali pro dobrý obchod - zákazníka přeci omráčí počet doplňkových položek a ne jejich kvalita
No Octávka je jen o 50kg těžší než Fabie, takže ten motor zas tak slabý na to auto není. Navíc většina výrobců začíná u modelů nižší střední třídy s motorem o výkonu 55kW. A rozhodně Octávka s tímto základním motorem jede líp než o něco lehčí Fabie s motorem o výkonu 40kW.
Nevim proc je tak dulezity si na auto davat cedulku o tom co ze je tam za motor. Leda to, ze chcete vsem ostatnim dokazat, ze na ten motor mate a ze vam nemaj prekazet na ceste nebo prave chcete vybizet ostatni k tomu, aby se vam to pokusili natrit. Jinak mi to neni jasny ... (BTW cedulku na aute nemam a urcite to neni protoze bych se za ten motor stydel ...)
Má to smysl hlavně kvůli krádežím. Octavia TDI se krade 10x častěji, než Octavia 1.6, takže to už stojí za to!
Dát si na Oktávku TDI štítek 1.6 je z pohledu cena/hodnota zdaleka nejefektivnější opatření proti krádeži, jaké můžete udělat!
A ty i Iceman si myslite, ze zlodeji jsou fakt tak blby? Typ motoru u stojiciho auta prece snadno poznas napr. podle:
Skryti motorizace ma smysl akorat za jizdy - ostatni ridici nepoznaj, jakej motor je predjizdi/ jakej oni predjizdej. To se ale zase TDI v 90 % prozradej oblakem sazi pri seslapnuti plynu.
Souhlas. Neuvedeni motorirace nabizi i BMW a MB. A ma to neco do sebe. Mit napr. Octavii TDI a pekne to vzadu napsane a nechat ji stat prez noc na nejakem okrajovem sidlisti to se rovna 100% kradezi.
Jde o to, že to škoda uvádí jako "mimořádnou" výbavu a součást paketu. Prostě jen marketingový blábol kvůli počtu položek odlišujících standard a akční model.
Taky nemám na autě "motorizaci".
Asi byl můj příspěvek špatně pochopen.
OK asi jsem to fakt spatne pochopil. Kazdopadne mas pravdu s tim marketingovym blabolem - zvlast kdyz je neuvedeni motorizace u beznych modelu skodovka nabizi za 0,- Kc jako option.
Ve vsech poslednich akcnich modelech nebyla vyznacena motorizace. Vyznaceno je pouze logo akcniho modelu nad smerovkami (tj. kde je bezne znazornen stupen vybavy).
Fiat Stilo má taky motor 1,2 a jezdit se s ním dá
No ta 1,2 u Stila má o 10% větší výkon než 1,4 u Oktávky, a i když jsem nenašel hmotnosti, tak Stilo je asi i lehčí (když je o 30 cm kratší). Se Škodou se taky dá jezdit, ale kdo se má za ní ploužit do kopce, když má naloženej kufr a 4 dospělý vevnitř
A bohužel většinu jízd najedu po kopečkách, takže pro mě to vychází, že Oktávka 1,4 je totální nesmysl pro "socky", který by rádi chtěli velký auto
Sám si socka ichtyle koženej
šmankote, o celých 10%? Tak to je super. Když si tam dá člověk ještě spojler a na zadní okno nápis "Sony car audio", tak to určitě pojede do 50% líp než nějaká koktávka pro socky. No fakt už si ho běžím koupit. Kdepak koktávka, fiat, to je kauf roku.
PS fiat: 1090-1320, oktávka 1175-1385
Nechci do toho panum redaktorum z AR moc kecat, ale zda se mi, ze to straneni domacimu vyrobci uz trochu prehanite. Nemam nic proti uverejneni tiskovych zprav, nemam ani nic proti takoveto analyze akcnich modelu, urcite to pripadni zajemci oceni,ale trochu mi vadi, ze tohle delate prakticky jen u skodovky a pritom si myslim, ze i jini vyrobci maji zajimave akce, na ktere by stalo za to ctenare upozornit. No nic.
jo.
Kdyby se jednalo o tiskovou zprávu, byla by zveřejněna v sekci tiskové zprávy
Pak tedy opravdu nerozumim, proc to delate timto zpusobem. Jsem rad, ze delate podobne analyzy, ale proc jen pro Skodovku a ne i pro akcni modely jinych vyrobcu. Neni to prilis objektivni a verim ze rada ctenaru by privitala i jine znacky.
Jedná se o to, že informace o zveřejněných akčních modelech nejsou (nebo by neměly být) zatím přístupny. Autorevue.cz je získalo od "tajného" spolupracovníka redakce. Pokud se nepletu, o Octavii Drive ani Rider zatím nikdo neinformoval.
Ale o to prece nejde, ja jsem rad, ze informujete a delate i rozbor co je vyhodne a co ne, jen se mi nezda, ze to delate fer u vsech znacek. Takovouto analyzu jsem tu videl jen u Skody a nikdy ne u zadne jine znacky (jestli tu byla, tak se omlouvam). Proto ta objektivita. Reknu to takhle, zajimalo by me treba jakou akcni slevu mi da nejen Skoda, ale i Ford, Opel, Fiat, VW apod.
Ano, to je objektivní poznámka. Bereme na vědomí a pokusíme se tento nedostatek odstranit....
Koupil jsem Fokus, Ford vychazi zakaznikum daleko vice vstric )
Treba jen vybava v cene 100 000 zdarma
Souhlasím. Především je Focus technicky vyspělejší auto (podvozek, většina motorů), a uvnitř prostornější, má pohodlnější sedadla atd. než Octavia
Pokud srovnáš Focus a Octavii, tak jseš vedle - co do vyspělosti je Octavie hodně, ale hodně lepší. Kolik máš najeto v Octavii a kolik ve Focusu? Já osobně v Octavii 210 000 km. A jen jednou jsem jel v Mondeu (2 800 km), ale hrůza. Ta výbava, ty sedadla, ovládací prvky, provedení a dílenské zpracování, zavírání kufru, děs.. . Srovnatelné akorát s Fabií. A Focus není o nic lepší. Jedním slovem Ford = plečka.
Zdarma? Teda to jsou lidumilové
Ber to tak, že tě jen nenatáhli tolik jako ty co si Fokuse koupili před tebou bez "akce".
Ony tyhle "akce" jsou dost velkej podvod na lidi, co už si stejný auto koupili před časem a tímto se jím jejich investice ještě více znehodnotí.
Ale jinak gratuluji
Takže jseš jeden z těch, co si auto koupili před uvedením akční verze? Vždycky je to tak, že když je auto novinka, tak u něj není potřeba dělat akční modely, až pak když se okouká a zestárne a prodeje jdou dolů, tak se začíná s těmito modely, takže se to dá očekávat. Někdo prostě musí mít za každou cenu novinku hned a někdo počká až auto vyzraje.
Mě zase třeba hrozně vadí jak výrobce obvzláště Škoda přísně tají informace o novém modelu či faceliftu. Takže věřím tomu, že když bych si teď třeba koupil Fabii tak na podzim přijdou s faceliftem (po 4 letech výroby by se to dalo očekávat) a moje auto rázem zestárne a má investice se tím znehodnotí.
s prvním odstavcem souhlasím
k druhému odstavci - facelift se dělá s přechodem na modelový roku a to bylo vždy od 1. srpna (datum výroby), jediná výjimka byla snad v roce 2001, kdy modelový rok 2002 startoval od 1. června 2001 (nebo dokonce od 1. května?), nebo se snad pletu?
Samozřejmě je nejvýhodnější si auto objednat 1. července (objednávky na srpen), auto dostanete během srpna a bude to modelový rok 2004, což při přímém prodeji řekněme za 3 roky bude argument (bazaru je to jedno, ten se řídí rokem výroby). Vše výše uvedené platí pro Škodu, jak je to u Focusu a spol. nevím.
To se mi nějak nezdá. Jak je tedy možné, že facelift Octavie přišel na přelomu roků 2000/2001?
Fabii jsem si objednal začátkem července a dodána mi bude koncem srpna, sice to bude modelový rok 2004, ale rok výroby bude stejně 2003, takže při následném prodeji to podle mě nebude hrát žádnou roli.
No, první auta po dovolené a/nebo po faceliftu nemusí být zrovna výhra... Chvíli trvá, než se stroje i pracovníci "doštelují"...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.