Octavia Combi má dalšího soupeře. Peugeot zahájil prodej modelu 308 SW

Do České republiky oficiálně dorazil nový Peugeot 308 SW. Světovou premiéru si odbyl na autosalonu v Ženevě, odkud jsme vám také nabídli první dojmy a základní faktické údaje. Francouzská automobilka předpokládá, že novinka osloví zákazníky především prostorem a kvalitním zpracování.

Peugeot 308 SW nabídne solidní prostor. Na Octavii ale nestačí první dojmy

Peugeot 308 SW nabídne solidní prostor. Na Octavii ale nestačí první dojmy

Peugeot 308 SW je oproti základnímu hatchbacku prostornější. Zadní převis přibral 22 cm, jedenáct centimetrů dostal navíc rozvor a zadní sedadla se posunula o 29 mm směrem vzad. Cestování pak kromě kvalitního zpracování a prostoru může vylepšit třeba panoramatické střešní okno s celkovou plochou 1,69 m2.

Zavazadelník nabídne v základu 610 litrů. Nad podlahou máte k dispozici 556 litrů, v přihrádce pod dnem pak dalších 54 litrů. Samozřejmě udávané maximum platí pro verze vybavené sadou na lepení. Pokud zvolíte dojezdovou rezervu, ubude vám ve spodní přihrádce 47 litrů. S plnohodnotnou rezervou se nepočítá. Po sklopení dostanete 1660 litrů a zcela rovnou podlahu.

Detailní prohlídka Peugeotu 308 SW na 56 fotkách

Detailní prohlídka Peugeotu 308 SW na 56 fotkách

Nabídka motorizací zahrnuje přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech, starší jedna-šestku THP, naftovou jedna-šestku HDI a nový dvoulitr BlueHDI naladěný na 150 k. V červenci pak dorazí ještě BlueHDI s objemem 1,6 litru (100 a 120 k). Pokud máte zájem o benzinový čtyřválec, pak byste neměli příliš otálet. Jedna-šestka THP zůstane v prodeji do nástupu normy Euro 6. Čím bude nahrazena, to zatím Peugeot prozradit nechtěl.

Test Peugeot 308 1.6 THP: Správným směrem

Test Peugeot 308 1.6 THP: Správným směrem

První cena (1.2 PureTech 110 k) činí 397 000 Kč. Nejdostupnější diesel startuje na částce 422 000 Kč. Naopak absolutním maximem je provedení 2.0 BlueHDI s automatickou převodovkou a výbavou Allure za 610 000 Kč. Všechny zmíněné ceny jsou zaváděcí. Platit budou do konce července. Standardní ceny jsou v případě základních verzí Access vyšší o 15 000 Kč, respektive o 25 000 Kč u výbav Active a Allure.

Srovnávací test Peugeot 308 kontra Mazda 3: tváří v tvář

Srovnávací test Peugeot 308 kontra Mazda 3: tváří v tvář

Peugeot celkově očekává od modelové řady 308 velké věci. Kvůli poptávce byla zavedena v továrně Sochaux noční směna. V příštím roce chce automobilka vyrobit 230 000 kusů modelu 308, 70 000 z toho by měl být kombík. Začátkem příštího roku pak bude spuštěna výroba a prodej Peugeotu 308 také v Číně.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků