Octavia 2.0 TDI najela 500.000 km. Proklepli jsme ji s expertem na ojetiny

128 komentářů

Fercheater
15. června • 13:27

Třiválce stačí, když turbo tlačí, tak co :-D

Zuzka
28. července • 15:52

A ja mam zasa Skoda Fabiu 1.9 TDI 6Y (elegance) , r.2002 s vyse 502 000 km :-))
Aj moju kupi SKODA Mlada Bolsalv (tam bola vyrobena) ??? :-)

Frenky
20. července • 21:02

Potřebuji vědět co znamená servis na palubní pc. 800.km za 54dni.Octava.2.dyki

Frnky
20. července • 20:59

Potřebuji vědět co znamená servis na palubní pc. 800.km za 54dni.Octava.2.dyki

Dotaz
4. října • 10:26

Dobry den, redakce.
Ten test ve valcove zkusebne tedy probehl nebo se to nakonec nepovedlo?

Libor F.
1. října • 19:35

To ze lidi se bojej najezdu na tachometru jak cert krize to je jasny kdyz jsou to ovce, ja verim ze dobry motor a dobre zpracovane auto muze vydrzet "vecnost" neco o tom vim delam v lese. Dlouha leta s Lada Niva- verna holka, ale pred par lety jsem mel potrebu presedlat a poridil jsem si v autobazaru AAA Nissan Xtrail 2,2 DCI 2004 a musim rict ze to byl dobry kauf, auto mam 3 roky a uzivam ho kazdy den, zatim jsem menil pouze predni levy cep ktery je komplet s ramenem, oprava stala 4,5tisice, jinak jen a pouze provozni kapaliny a filtry- je to drzak

Trent
30. září • 9:10

Takže jestli jsem to dobře pochopil, Škoda auto se chlubí vozem nižší střední třídy, protože ujel 500 tisíc km, i když na to nebyl projektován? Nebo proč kolem toho dělat takový humbuk(už druhý článek s tímto autem; ani bych se nedivil, kdyby se objevil v něčem tištěném.)?

Gusta Pičkovič
28. září • 23:36

Když náhodou vydrží Oktávka 500 000 km, tak ten inzerát tady visí měsíc! Bouchá se šampaňské opékají se vepři na rožni a pívo teče proudem! Bohužel moje osobní zkušenost je jiná! Nájezd 24 000 km motor htp v prdeli a škoda auto nekomunikuje! Doufám,že mě zdejší cenzor Škoda za pravdu alespoň nesmaže! :-/ Rozkaz zní jasně....potřeba dělat auta na hovno, aby náš největší servis v zemi nechcípnul hladem a propagovat jako nejlepší,nejchutnější šunku na trhu! B-]

htp
4. října • 10:36

HTP ma bohuzel dost vadnych kusu. Ty dobre maji klidne 300 tisic km, ale takovi majitele si nebudou stezovat. Naopak sousedovi se ventily podpalily pri 16000km - to je asi rekord. Pristup ze strany Skoda auto je asi vzdycky spatny. Nastesti mensi servisy jejich vozy dost dobre opravuji - levneji, poctive a taky se s vama bavi jako s clovekem.

Trent
30. září • 8:50

O motorech htp se ale obecně ví, že to není žádná sláva. A proč se o tom od vás musíme dočítat pod každým článkem hned několikrát je mi tedy také záhadou.

krypled
26. září • 13:48

to že každá druhá octávka ma to stejny se ale mlčí zajimavé.....

Tomáš
26. září • 9:21

Koukám že tady se dělá věda s toho že TDi má najeto 500tis/km...Znám Felicii 1.3i rok 1996,má ji od nového auta a má ted najeto 650tis/km....

Petr
24. září • 16:07

Zdravím, mám škodu octavii scout z roku 2007 nalítaných má cca 170 000 a hlasitě píská nejspíš turbo jak jste uvedli v článku o "škodě 500". Je to nějaká závada a je to potřeba nějak řešit ? Díky za radu .

Zelí
25. září • 11:14

S turbem jsem neměl problém u žádného dieslu. Některé turba pískaly už v novém autě tj. bylo slyšet jak se roztáčejí při přidání plynu. Jinak se raději zeptej u borců co turba repasují. Můžou to být i ložiska....

eLzyx
24. září • 17:25

u turbodýzlů je zapotřebí občas zkontrolovat jestli ti nejde neprosakuje olej skrz turbo do IC, resp. sání. Pokud ano a ve velké míře, může se stát, že se ten olej začne spalovat a pak už ten motor nezastavíš ... jedině přes kvalt, nebo zadřením motoru.
Nicméně to už musí být fakt vyjetý vergl s brutálně vylágrovaným turbem.

Martin
24. září • 11:09

Neviem, kto pisal, ze si nerozumie kto si v dnesnej dobe kupi jazdene vozidlo, alebo cosi v tom zmysle.
Ja som si 2 roky naspat kupil 4 rocnu jazdenku nepremiovej znacky za tretinovu cenu hodnoty noveho vozidla. Kilometre boli trolinku upravene, no nic strasne a viem na com som, tak auto servisujem podla realnych km a nie podla tachometrovych. Nechcem to zarieknut, no nevyzadovala zatial ziadne nepredvidane servisne naklady. Pokiaľ mi este 2 roky bude sluzit bez problemov, je to win win. Usetril som na obstaravacej cene, urobilo mi rovnaku sluzbu a este ho ako zachovaly kus môžem rozumne predat a dolozit opat na nejaku 4 rocnu jazdenku...

LOL
24. září • 11:16

ono 4 roky staré auto je v podstatě ještě nové, ale ten, kdo ho po 4 letech prodal na tom šíleně prodělal... A o tom to je, měl jsi štěstí na člověka, který měl hodně zbytečných peněz (anebo prázdno v hlavě) ;-)

Had
24. září • 12:10

Já bych to viděl na 5 roků staré auto premiové značky po ukončeném leasingu s nájezdem 100-150t km za 1/10-1/15 pořizovací ceny!? :-/

komik
24. září • 8:43

Auto mohlo stát tak 49.ooo, dalších 50 budou stát opravy a za rok další.. Auto bude sloužit max.4 roky. Pořád nechápu lidi, co si myslí, že koupí ojetiny ušetří.. všichni jsou totiž blbí, dají do bazaru lehce jeté auto a ještě ho před tím opraví. Radši bych jezdil třeba i20\dacii, dám za něj 200, za 25 na plyn - bude úspornější, bezpečnější a i rozměrově v kabině podobné (vzhledem k tomu jak auta rostou). Radši dát 230 tis na 10 let, než 100 tis s vyhlídkou 4 pokažených let. Už s ohledem na to, že jsou možnosti financování na 1\2, nebo na 1\3 takže splátky budou v podstatě kopírovat investice do takových vraků...

Tycoon
24. září • 20:39

Měl jsem na nové, ale stejně jsem koupil ojeté. Třeba ta i20 má jen slabé motory (jezdím převážně dálnici), které si právě s plynem moc nerozumí a má dost drahý základní servis. řekl bych, že me vyjde levněji servisovat ojetinu, ačkoliv toho musím měnit víc.

Zelí
25. září • 11:11

Korejské a japonské motory zodpovědní plynaři nepřestavují. Říkají, že je to vyrobeno z hnoje.

Tycoon
25. září • 18:17

"Můj plynař" říkal víceméně to samé.
Když jsem k němu přijel s Fabií 2.0 MPI, tak jsem zjistil, že jsem motor vybral správně - on má ve svém soukromém autě (jiný typ auta) ten samý motor :-D

LOL
24. září • 11:14

v podstatě píšu totéž kus výše, naprostý souhlas.. Jenže existuje sorta lidí, pro které je jezdit třeba dacií nebo hnůjdajem je pod jejich úroveň a raději si pořídí "voňavou" značkovou 15 let starou káru z áček (samozřejmě po důchodci, pane!).Každý kdo umí trochu počítat (a nerhraje na náhodu, s tím že se mu nic nepokazí), si takový kauf modernějšího auta velmi rozmyslí. Jiná věc jsou třeba poslední osmiventily nebo první TDI (či dokonce staré SDI), které jezdí a jezdí. Jenže taková auta se už přes 10 let nevyrábí a některým to ještě nedošlo..

Had
24. září • 11:28

No nevím, ale mám pocit že právě ty starší auta stáří 10-15 let jsou mnohem kvalitnější než současná ošizená kam se jen podíváš! Pochopitelně ale záleží na tom kolik mají skutečně najeto a kdo a jak s nimi zacházel!? Další aspekt pak je jakým způsobem a za jakou cenu jsi schopen auto provozovat! Pokud jsi odkázán jen na servis, pak to je nesmysl, ale pokud jsi z oboru pak víš co kupuješ a co od toho můžeš čekat! B-]

LOL
24. září • 13:12

však o tom píšu (asi kousek níž). Problém je, že těchto zachovalých "patnáctek" postupně ubývá, jak stárnou/bourají a případně je ničí tuzeři a podobná svoloč. Takže třeba za 5 let bude takových aut v bazarech už minimum a místo nich tam začnou přibývat sračky jako 1.2TSI a podobné skvosty opotřebovávacího inženýrství. Samozřejmě nepopírám, že lze i dnes z druhé ruky koupit "držák", ale chce to další "investice" (třeba i časové) a z mého pohledu to prostě není výhodné.Nejsem z "oboru" (možná proto si můžu dovolit nová auta) a ani nemám čas se zabývat hledáním úspor na servise - jsem jen prostý uživatel, co rád a často jezdí (i trochu sportovně, když je k tomu příležitost). To prosím není vychloubání (toho jsem dalek), pouhé konstatování faktu.

NoName
24. září • 8:24

Týýý jo, a čo teraz s tým pokazeným motorom? Však ten šialenec mení olej podľa servisky každých 30tis.km! Všade predsa čítame, že podľa správnej olej loby treba vymeniť olej najneskôr 10-15tis. km inak už nemaže a teraz toto ? To predsa nie je dobré pre motor a určite sa rozpadne po 100tis.km ...

stanley
24. září • 1:24

viete mi ludia vysvetlit, co vas vedie k tomu kupit si auto s pol milionom km?
Ja si take nieco neviem predstavit, ani zadarmo... Hlavne dnes, ked su auta lacne ako nikdy..

Antiautomat
23. září • 20:32

'''a používání originálních dílů nemusí ani 500 000 km znamenat jízdenku na vrakoviště''.
No pokial sa novym dielom sa rozumie aj motor? (trebars TSi), potom naozaj nie ;-)

ondra
23. září • 21:13

Tak ono takhle se dá vyměnit úplně všechno, dokonce i kastle... a auto může bejt nesmrtelný. Stejně ale nechápu, proč má někdo radost, že Octávka dala půl míče. Je to asi jako radovat se z toho, že se mi nedaří už deset let vyléčit syfilis. Kdybych takovej krám měl, tak bych se modlil, ať se to vysere co nejdřív a můžu se toho zbavit.

Octa
23. září • 18:18

To auto najede ještě hafo, dost mu pomohlo to, že mělo jednoho majitele ale kámoš koupil jedničkovou SDI z áček asi před rokem a ta měla nalítaných 450000, teď ukazuje krásných 550000. To je hned když se jezdí pravidelně daleko. Klidně bych do ní šel taky.

Jirka
23. září • 15:37

Se starým Escortem jsem najezdil 650 tisíc a v takhle dezolátním stavu teda nebyl. Navíc se obešel skoro bez oprav, jen pak ke konci už byl celkem rezatý a občas mu stávkovala elektrika. Teď jezdím AR 159 a zatím 760 tisíc a drží dobře. Vlastně až na prasklé štefty na výfukových svodech, rozsypaný klimachladič a tekoucí servo jsem na ní nic z těch nespotřebních věcí neměnil.

Zelí
23. září • 20:20

Kolega jezdil v eskortu cca 5 let a podotýkám, kupoval ho jako nový, a když ho prodával byla to totální plečka. A to je krvaťák s diplomatkou, žádný chalupář a pejskař. Takže těch 650 tisíc v super stavu kolegu rozesmálo a vzkazuje, že to jsi tam mohl natočit tak leda vrtačkou. Nehovoře o tom, že konstrukčně a jízdně to byl totální šmejd. Dalšího forda už si nekoupil. No a teď si vyber, co člověk to jiný názor.PS. K tomu eskortu se váže ještě historka z nákupu. Když si ho tady koupil a dmul se pýchou nad tím jakou americkou hvězdu získal, tak ho synátor, který dlouhodobě pobýval v usa, zprdnul, jak si mohl koupit forda a proč se ho předem nezeptal, že to tam kupují jen negři a nezaměstnaní.

revan_21
23. září • 17:04

Oto také záleží, jak stím autem bylo zacházeno.

Lumír Fiřtík
23. září • 19:35

Ale asi nejvíce záleží na tom o jakou značku se jedná!? B-]

Jirka
23. září • 17:17

No jezdil jsem s tím na LTO a směsnou naftu. Do toho moderního common railu bych si to ale už netroufl. Servis jen co je třeba, olej co 15 tisíc, jednou za dva roky brzdovka, desky jak jsou potřeba. Prostě že bych to s údržbou přeháněl se říct nedá. Je nesmysl dělat věci preventivně, je to vždycky potřeba nechat projevit.

Had
23. září • 17:21

To myslíš vážně, že budeš s výměnou rozvodového řemene čekat až se projeví a praskne!? :-D:-D:-D

eLzyx
23. září • 17:34

u některých aut to tak šlo praktikovat. Já to tak praktikoval u Opelu 1.6 8V. Prasknul řemen, tak se sundal, vyměnila se zadřená kladka, natočila se klika a vačky do správné polohy, natáhl se nový řemen a vrčelo se dál. Předepsaná výměna byla po 60t km, vydržel skoro 110t km.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Had
23. září • 17:55

Mimo jiné, pokud si nenecháš pravidelně u Octavie 2 seřizovat geometrii zadní nápravy tak sjedeš zadní pneumatiky za cca 6000,-!? atd. atd! :-/

jan novotný
25. září • 13:28

To je taky nesmysl. Na letnich gumach u sluzebni oktavy mame po 40 tis. Vzorek skoro 2,5mm. Geometrie se delala po prejeti tyci vysoko zdvyz.voziku na 30 tis

Had
25. září • 13:49

Naopak nesmysl je se na to vykašlat! Pokud nenecháš po zimě zkontrolovat geometrii zadní nápravy, tak ti časem zareznou exentry a pak budeš dělat co? Nejdříve sjedeš gumy a pak budeš dělat repas zadní nápravy! Ale jedná se o prevenci, která je vždy levnější jak řešit následky! Měl bys, nemusíš, věc názoru a kvalita údržby!? Docela bych si tipnul, že to nedělá 90% majitelů Oct2!? B-]

Had
23. září • 17:48

Bohužel to už dnes ale není pravda, zkus nechat prasknout řemen u Octavie!? Prevence nebo pravidelný servis je vždy levnější než čekat co a kde ti upadne!? Ale to je věc názoru a finančních možností!? :-/

jan novotný
25. září • 12:32

Nemohu souhlasit, u fabie sem delal rozvody na 130 tis km, predepsane jsou na 90. Proc to delat preventivne.

Trent
30. září • 8:39

V 90 je předepsaná kontrola, ne výměna. To že se to mění rovnou je věc jiná a neříkám, že nutně špatná.

eLzyx
23. září • 19:37

tak to je samozřejmé, že prevence vyjde levněji. Minimálně na tom, že ten opotřebený díl s sebou nevezme do pekel i jiný díl. Ony to jsou maličkosti, ale třeba tady začne trošku bouchat silentblok a támhle někde na druhé straně se vymlátí kvůli zvýšené námaze a rázům nějaký čep.
Nikdy nezapomenu na jízdu s kamarádem ... jedeme jeho autem, kravál, hučení, najedou se vyskytly pazvuky chrr, grrr, křup, cink a mizící cinkání kovu někde v dáli za autem. Vyděšeně se ho ptám "co to bylo?". A on mi se vší vážností odpovídá "nevim, ale už to nehučí a jede to dál, takže se to spravilo".

DaewooMaster
23. září • 16:24

Souhlas, na běžné dojíždění používám 22-letého Escorta s atmosférickým dieselem a kdyby nehnil jak o život, patrně by mě i přežil. ;) Bohužel má jen 5-místné počítadlo km, takže netuším, kolik už má najeto, ale odrbaný vevnitř není ani trochu a jezdí se s tím denně.

Petr
23. září • 11:42

vymění ošoupané čudle za nějaké novější z vrakáče a auťák se dostane do bazáru s 120 tis. nejeto a nějaký strýc co si jej koupí a bude se mu to srát se bude rozčilovat, že dnes auta nic nevydrží

st
23. září • 11:26

Myslím, že takových půlmilionových Octavíí jezdí podstatně více. Jen o tom mnohdy jejich majitelé neví. Je fakt, že když se člověk rozumně chová k autu, tak se mu může odměnit dlouhou životností podloženou stovkami tisíc km.

mpolan
23. září • 14:57

To rozumné chování stojí za deset let více, než nové auto; ona technicky to je víceméně "nová" Octavia, vzhledem k tomu, že vyměnili co šlo i nešlo. Pro mne každopádně jasná záruka toho, že letitým ojetinám nevěřím... Vždyť tohle je časovaná bomba - čepy, silentbloky, zadní náprava, turbo... to všechno jen čeká na vhodnou chvilku.

st
24. září • 9:22

Dovolím si nesouhlasit. Protože když by ten pán měnil auto každé tři roky, tak ho to vyjde podstatně, ale podstatně dráže. Navíc se dá hodně ušetřit tím, že auto místo do autorizovaného jezdí do nějakého místního, solidního servisu. Navíc ty věci se dají sehnat za poměrně rozumné peníze i to turbo jde repasovat. Navíc u takového vozu je mnohem menší riziko že vás nechá stát kvůli závadě elektroniky.
Je samozřejmé, že se taková ojetina vezme a udělá se "tunning" aby budoucí majitel měl pocit z dobré koupě, že za dobré peníze koupil vůz co má najeto necelých 200 000 km.

mpolan
24. září • 13:56

A proč zrovna každé tři roky? Aby vám to líp vyšlo ve prospěch té olítané herky? A co třeba po pěti letech - cena auta v obdobné výbavě je od té doby nižší. A pořád jsme u nižšího rizika závad nového vozu oproti té ojetině.

LOL
24. září • 11:02

a ještě jeden podstatný aspekt: auto si člověk zajede sám, ví jak se k němu choval a co od něj může čekat.A ať jsem počítal jak jsem počítal, tak s výjimkou škodovek, které se dají prodat hňupům a jiným revanům za přemrštěnou cenu, se vyplatí koupit nové auto a rozumně jej udržovat (tj. dopřát mu standardní servisní úkony předepsané výrobcem). Pokud to není nějaký poseroutka (a ten se vyskytuje u všech značek a modelů), tak potom jsou výdaje za údržbu velmi dobře plánovatelné a člověk celkem přesně ví, kolik za to auto utratí. Mně třeba přijde údržba ročně na cca 15 tisíc plus spotřebák (brzdy, gumy, atd, které nepočítám, protože to bych platil tak jako tak). To je za 4 roky nějakých 60 tisíc, přitom rozdíl ceny nové auto minus cena ojetiny při prodeji je daleko vyšší. Podle mých výpočtů se to láme až někde kolem 8. až 9. roku, kdy dochází k potřebě měnit airbagy, většinou i větším servisům motoru apod. A tak auto pošlu do světa, kde ho někdo dojezdí okolo komína, mezitím jsem našetřil na nové a cena starého je pouhý bonus např. na novou sadu zimních gum plus ráfků (což dělá obvykle cenu okolo těch 50-60 tisíc).

Had
24. září • 11:44

Tak to by mě opravdu zajímalo za jakou údržbu těch 15t Kč ročně vynaložíš!? Já najedu ročně sice jen cca 20 - 25t km a na údržbu dám maximálně 2 - 3t Kč!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
24. září • 13:01

tak ono třeba záleží, kolik se do motoru leje oleje, kolik stojí servisní intervaly apod.
Samozřejmě že bych si mohl nosit např. vlastní olej nebo chodit do neautorizáku, ale ušetřit pár tisíc mi přijde jako trochu zbytečné, v těch ostatních nákladech se to ztratí.

Had
24. září • 14:01

Jasně otázka možností! Já mám servisní interval 20t km, v motoru 6l oleje Shel Helix Ultra 5W-40 za 130,-Kč za litr, olejová papírová vložka 60,-Kč, vzduchový a filtr klimy cca 400,-Kč! Autorizák ti do auta naleje olej sudový za 600-800,-Kč za litr a veškeré díly z originálních obalů, ve kterých se nachází i díly vyrobené v Číně! Většina automobilek včetně Škody má speciální oddělení o kterém se nikde nepíše, kde se zkouší díly různých výrobců a pokud vyhoví kvalitě a hlavně délce poskytované záruky pak se montuji do prvovýroby a prodávají jako originální náhradní díly! Jeden z posledních přehmatů koncernu byly právě rozvodové řetězy motorů TSI! Takže není všechno zlato co se třpytí! Na kvalitním servisu se dá právě ušetřit nejvíce, ale zase záleží na tom kdo ho provádí! Proto se také nelze divit právě Revanovi, který si servis provádí také sám a vidí tuto problematiku právě za svého pohledu!?

LOL
24. září • 14:50

Myslím, že nejsme ve sporu a v podstatě oba tvrdíme totéž. Já ani nahaním Revana (v tomto ohledu), znám spousty jiných lidí, kteří to řeší takto - mají čas, možnosti a znalosti si auto opravit sami, a tak je celkem logické, že této možnosti využijí. Jen říkám, že člověk, který má auto na ježdění a jinak se s ním moc nekamarádí většinou nákupem ojetiny moc neušetří, jediný rozdíl je objem peněz vložený na začátku do samotného auta.

MuVo
27. září • 10:36

Ano, suhlasim, pre automechanika, alebo niekoho, kto ma cas a moznosti to servisovat u znamenho, kamarata, ma k tomu vztah a podobne je bazarove auto snad dobrou volbou.Pre nas, ktori auto berieme ako spotrebak, ktory sa kupi, vyuzije s minimalnou namahou a kupi dalsie je nove auto najlahsia a jedina cesta :-P V akej cenovej hladine, to si uz dle vkusu kazdeho soudruha, ze B-]

Had
24. září • 14:59

Naprosto souhlasím, nákup ojetiny ať takové nebo makové není prostě pro každého! Nikomu to nepřeju, ale může se z toho stát dost velká noční můra a v horším případě i rodinná tragédie!? :-/

eLzyx
23. září • 20:09

čeká, ale i tak jsou pro mnohé ty letité ojetiny dobrou alternativou, jak jezdit vlastním autem. Na nové by musel špórovat, takže by po tu dobu nejezdil ... nemyslitelné. Takže leasing. Dávat pravidelně každý měsíc bůra? Ou, to s mnohými rodinnými rozpočty slušně zamává (promiň synáčku, nemůžeme ti koupit lyže, abys jel s kamarády na hory, všechny prachy jdou na tátovo auto ... fakt super).
Takže ojetina. Koupí se za tolik, kolik mají, polepí se nejpalčivější problémy (nejčastěji brzdy a pro jistotu i rozvody) a jezdí se. Začal bouchat silentblok? Mno, tak se koupí, za litr je to i s výměnou. Proti lízačce jsi ten měsíc 4000 v plusu. Odešlo turbo? Vrakoviště jich jsou plná, za bůra ti ho i vymění. No a ten měsíc jsi proti lízačce neušetřil nic, ale také netratil (nebo ne moc, záleží na šikovnosti).

Gusta Pičkovič
23. září • 11:16

Tak kdy proklepneme fábii s motorem 1,2 Htp 40 Kw s nájezem půl milionu? Tedy jestli takový vůz na světě vůbec existuje. Moje motorizace vydržela jen 24 000 km než došlo k podpálení ventilů, když budu chtít najet 500 000 km potřebuji sehnat 21 nových motorů? A to je fakt finančně drsný :-O :-O :-O

jan novotný
23. září • 13:38

Ja najel s hatapkou 1,2 47kw temer 140 tis.km a bez problemu. Co vim tak vesele jezdi dal. Jestli da pul mil.nevim ale 250 urcite.

Gusta Pičkovič
23. září • 16:36

Ta silnější 12 V varianta je na tom lépe! Máme tu slabší 6 V a to je teda průser Po jednom tisíci km u toho nového auta odešel katalyzátor ... dle značkového servisu jsem musel natankovat špatné palivo a víc nikdo z těch pacientů nekomunikoval! Naštěstí to šlo někam na expertízu a já nemusel platit za nějaké konstruktérské neschopné nemehlo třicet tisíc za opravu! Nepočítám zapalovací cívky, které z nějakého důvodu odcházejí, jak na povel+spoustu dalších závad! A teď po nájezdu 24 107 km naskočila žlutá kontrolka hlásající závadu a motor při ohřátém stavu skočil do nouzového režimu tak, že přestal dodávat palivo do válce a začalo to skákat na dva! Po změření tlaku ve válcích se došlo k závěru,že se jedná o podpálené ventily na válci! Rozborka ukázala také velkou vůli ve vodítkách ventilů! Jsem rád,že alespoň někomu ten škodící automobil slouží...asi jsem vyfasoval zrovna originál simple clever! 3-[ Provozováno především po městě,nevytáčeno,nepodtáčeno,výměna oleje po roce-při malém nájezdu to nevydrželo ani tu nejlepší péči....prostě kus na hovno! 3-[

jan novotný
24. září • 12:03

Zrejme patecni kus z odpoledni smeny :-)
Ja teda skutecne na tenhle motor nemuzu rict spatny slovo. Napr.1.rozvody sem nechaval delat na cca 130 tisicich, az kdyz to zacalo po startu trochu rachtat. Jinak ten vykon byla slabota ale zase manzelce to stacilo.

Radim
23. září • 10:28

....s jedničkovou oktávkou 66Kw v automatu jsem ujel 560 000... taxík podotýkám na motoru žádný problém.S jedničkovým Supem v 1.8 v plynu 280 000 a praskla hlava.....:-D

Zajda
23. září • 10:02

Já by jsem chtěl vidět obyčejného dnešního člověka,který si nemůže dovolit servis origo Škoda(byť se slevou),ale pořád výrazně drazší než druhovýrobné díly a pokukuje právě po těchto dílech...Zajímala by mě částka kterou do toho za 10 let těch slavných slev nasypal...půl mega Octavia a 250 000 servis?Jako sorry ale to je 25 ročně a to pro spousta lidí představuje docela problém.Na takovou čásku se bohužel v druhoýrobě neodstanu ani kdybych vyměnil čtvrt auta a se slevou kterou jako mechanik mám už zdaleka ne....Pokud tedy auto funguje a nerozhodne se stávkovat tak jako to tyhle 103kw dělají poměrně rádi,pak ti nepomůže ani svěcená voda,natož Škodovka...

sosko
23. září • 18:39

Za posledne 4 roky, od 157k do 247k vratane spotrebneho materialu:
- komplet spojka; predne silentbloky na ramenach; PP lozisko; komplet predne brzdy; 2xletne 1x zimne gumy; 6x olej+filter; 3x vzduchovy f.; 3x pelovy f.; 2x palivovy f.; motorcek stieracov; stierace; klimovy chladic + 3x naplnenie; 6x H7; 1x prevodovy olej; rozvody+vodna pumpa; ... +praca
+ domontovanie Jumbo-boxu a folie na okna.
na viac si takto nespomeniem :) co sa dalo bolo Bosch, ked som to preratal je to okolo 500 EUR rocne na udrzbu. :-)

Wolruf
23. září • 11:33

Tak do auta za 10 let nalili neco pres 500 litru, nejvice mezi 200-300t km a dale. Do svoji 16 let stare Leganzy jsem nalil tak cca 60-70 litru a to musim pocitat i sadu zimnich/letnich gum a kupoval jsem to auto 5 let stare, momentalne cca 280t km a ma se stale cile k svetu.. nicmene priznavam, ze pokud bych s tim chtel jezdit komfortne dale, musel bych do toho nalit tak dalsich 50.

Had
23. září • 10:16

Taková auta si může dovolit koupit jen slušný mechanik, který si vše opraví sám a náklady představují jen cenu dílů z druhovýroby! I koupě nového auta při dotržení všech povinných ročních servisních kontrol v rozsahu 3 - 7 let není zrovna žádnou procházkou v růžovém sadu!? Ale to by nám snad tady mohl vysvětlit zdejší odborník Hat!? B-]

Hat
23. září • 8:33

Je tu smutno. Kde je řitík? :-(

Had
23. září • 9:43

A nějakou o autech neznáš!?

Hat
30. září • 21:11

Jo, znas tu jak jede řitík na koloběžce a zajede hada?

wolff
22. září • 23:22

No jako ja se omlouvam, ale mne to auto prijde jako srot. V podstate jak to tak ctu... co mohl majitrl vymenit vymenil, co nevymenil vymenila sama skodovka. Vubec mi to neprijde, ze by se jednalo o nejakou super kondici. A to jeste beru v potaz, ze jr to auto 10 let stare. V zasade by to nemelo projit ani technickou... a to nevime v jakem stavu jsou rozvody elektro. Nejspis uz tam taky polovic veci nefunguje.

cert
25. září • 9:05

Tak ale vies co je vo vyspelejsom svete srot, to je v CR/SR a pod. povazovane za "zanovne". ;-)

eLzyx
23. září • 7:51

proč by to nemělo projít technickou? Jezdí to, brzdí to, svítí to, nikde z toho nic extra neteče ... to na STK stačí. Že to má půlmega na tachu ... no a? Jsou auta, která mají přes milion na tachu a technickou prochází, byť se v tom autě vyměnilo ledasco (třeba i sedačka řidiče, nebo komplet zadní náprava)

wolff
23. září • 8:23

To si právě nejsem jistý, jestli to co si vypsal je O.K.
Nikde se o tom nepíše. Elektrickou část v tomto textu nezkoumali. A brzdy byly taky mrtví, ty měnila automobilka po koupi. Takže fakticky bys kupoval auto, co by nejspíš reálně technickou skutečně neprošlo.
P.S. Teče... (to, že to někdo umyl na tom nic nemění) MImoto všechny manžety popraskané, klouby před, či chvilku po smrti.

eLzyx
23. září • 9:38

téměř žádná 10 letá ojetina neprojde po koupi v bazaru jen tak STK. Vždy je zapotřebí nějakého servisu resp. výměny některého spotřebního materiálu, aby to mohlo jezdit dál.
Teče resp. rosí to mírně, to se píše do lehkých závad. Rozpraskaných manžet jsem si nevšiml, vždyť tam píší, že poloosy jsou nedávno měněny. Není důvod, aby byly klouby před smrtí.
Co se týče elektroinstalace ... asi funguje, když se o tom ani nezmínili.
Upřímně řečeno, když kupuji ojetinu, tak takové ty věci typu brzdy, rozvody, ramena mám raději opotřebené až těsně před smrtí. Můžu si tam pak koupit kvalitu jakou chci a prodávajícího stáhnout na ceně ojetiny. Furt lepší než když je to na place supr servisovaný stav polepený ze "Starlajnů" a podobného hnoje, který po pár tísících kilometrů musím tak jako tak vyměnit.

Lumír Fiřtík
24. září • 9:45

Bohužel jsou nová auta, která nejsou schopná přímo po upuštění výrobní linky projít řádnou STK, vše se pak řeší v rámci záruky, servisy musí také z něčeho žít! B-]

wolff
23. září • 10:55

Taky názor. Já ojetiny nekupuju, tak nevím.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
eLzyx
23. září • 16:24

já jo, mám rád tu finanční svobodu. Koupím si pojízdný šuplik, na který mám, nemusím řešit splátky, pojištění splácení, klepat se v práci o místo, servis mě vyjde násobně levněji ... nedovedu si představit jak bych se strachoval nechat své nové auto někde na ulici, když mám strach i o starou paštiku.

MuVo
23. září • 16:56

Chapem ako je to myslene. Ale je tu aj druhy pohlad:
Kupim auto za hotove, dam dobru poistku a vysledok? = mierne upraveny predosly text
"Koupím si nove auto, na který mám, nemusím řešit splátky, klepat se v práci o místo, servis ma nestoji v podstate nic ... nedovedu si představit jak bych se strachoval nechat své nepoistene auto někde na ulici."
Takto mam 100% istotu ze dojdem tam, kde chcem, bez zbytocneho stresu zo zavady, ci ukradnutia, do auta lejem len naftu, olej a vodu do ostrekovaca a jazdim.Staci zmenit uhol pohladu, ze? A vysledok opacny.
B-]

eLzyx
23. září • 17:30

jasně je to o úhlu pohledu. Já ten tvůj text vidím zase trochu jinak ...
koupím si nové auto, na které mám ... a sakra. Nemám, protože splácím barák a na roční finanční rezervu kvůli takové blbině jako je nové auto nešáhnu. Ale budiž ... vyhrál jsem, nebo dostal od rodičů, případně je mi 45, barák splacený ... koupím si nové auto a stejně se strachuju, že nedojedu. Pravděpodobnost závady je u nového stejná jako u jetého. U jetého se bojíš, která součástka je opotřebovaná natolik, že přestane fungovat. U nového se bojíš, co kde ve fabrice podělali. A že těch průserů je. Jezdím po strojírenských firmách a mnohdy vidím/slyším o takových průserech ... třeba 100000ks vadných hadic ke klimakompresoru, namontováno již v autech :-D Zajímavé je, že zatím svolávačka nebyla. Fabriku by to zruinovalo, takže se mlčí.

MuVo
23. září • 18:20

k financiam -> ano, nie kazdy si moze dovolit nove auto v hotovosti hned. Niekedy sa musi setrit. Ale i tak sa priklanam ku kupe v hotovosti po nasetreni, nez na dlh, alebo jazdene. Ak jazdene, tak len ako prve na cas, kedy dosetrim na nove.k porucham -> ano, aj nove auto moze mat poruchu, ale pravdepodobnost je ovela nizsia. A ked sa to stane, tak velmi pomoze dobra asistencna sluzba k havarijke (nahradne auto v EU, nahradu ubytovania, oprava v najblizsom servise, atd podla situacie)Preto pre jednoduchost vzdy budem preferovat nove auto+dobra poistka na povedzme 4-5 rokov a potom znovu nove, nez jazdene. Nemam cas ani energiu sledovat co sa kazi, co treba vymenit a servisakom neverim ze by spravne opravili starsie auto, (to skor vymenia co sa jednoducho vymenit da a dostanu zarobit nez aby chceli auto naozaj dat do spolahliveho stavu), takze takto je to jednoduchsie a v konecnom dosledku mozno ani nie moc drahsie. Inak auto vydrzi dost, ked sa k nemu clovek dobre sprava. (nevytacat za studena, nejazdit ako blazon, dochladit turbo, menit pravidelne olej) Momentalne na tom, co mam, je cca 45tis najazdenych a ide a vyzera ako vcera kupene a to uz je nieco viac ako 2 roky.Jazdil som uz na viacerych znackach a je to dost podobne, spolahlivost aut medzi znackami a krajinou vyroby sa mi javi DNES rovnaka a zalezi od stastia aka smena auto montovala a z coho (mam znamych v automotive, tak tiez som pocul svoje) (inak jazdim strednu triedu s normalnymi motormi, nie downsize pre doplnenie)Ale samozrejme uprimne zavidim tym, co dokazu kupit Range Rover vo FULL vybave za 1/2 toho co dam za auto ja a daju si ho sami za dalsich par tisic do stavu ze jazdi ako novy, a jazdia s nim pohodlne 4 roky a potom to este predaju skoro za cenu ako to kupili. A mozu kupit dalsiu generaciu, atd... No holt, nie vsetci sa vyzname do vsetkeho, ze? :-P

JirkaK
23. září • 22:13

"Nie kazdy si moze dovolit nove auto v hotovosti hned" - no já bych tuto větu trochu popravil: "Jen velmi málo lidí v této zemi si může dovolit nové auto". Ono jaxi průměrná populace se neskládá z lékařů, právníků, managerů a úspěšných podnikatelů, z nějakých dvanácti - čtrnácti tisíc čistého, co si většina obyčejných lidí v nejbližší kolbence v téhle zemi plus minus vydělává, si těžko může někdo dovolit vyhodit každých pět let čtvrt melounu. Ojetina ve stáří mezi 10 - 20 lety je jediná šance jak mít vůbec nějaké auto.

MuVo
23. září • 22:39

Hm, asi som sa zle vyjadril. Ano, vacsina obyvatelstva v absolutnej hodnote na nove auto zrejme nebude mat. Ale zasa ludi nepodcenujte, nie len manageri a pravnici a lekari maju na nove auto.
Sikovny remeselnik (elektrikar, murar, vodar, stolar atd...) ma vacsinou vyssi prijem ako ten dav kancelarskych pozicii v bankach, poistovniach a po pravnickych kancelariach - bezni zamestnanci, nie veduci. Len to nesmie byt uplny blbec, co nic nevie, cele vecery prechlasta a zamestna sa iba na stavbe developera za nizku mzdu, lebo jeho praca je lava. A potom tak aj vyzera kvalita tych "luxusnych" stavieb :-P

Developer
27. září • 1:10

.. dělám v IT a v kraji kde pracuji mám dost nadprůměrný plat ... byli jsme u známých, stejná rodinná situace, oba děti, manželky doma .. on elekroinstalatér OSVČ jezdící za zakázkama po celém kraji .. a u polorozpadlého grilu, když se ptal co dělám, a já mu vykládál o obřích zahraničních zákaznících, kterým spravujeme a vyvíjíme kritické systémy, stál s hlavou dolů, poslouchal a o své práci mluvit moc nechtěl ... jenže, za ním stál obří barák co postavil a na manželčiny nedávné narozeniny ji pořídil nový foťák za 30kKč+ ... očemž já si mohu nechat jen zdát ....

eLzyx
23. září • 19:57

jasný, každý máme to svoje. Někdo má tu příležitost slušně si vydělat, nicméně stojí ho to spoustu času, případně duševních sil a tak si pohodlně koupí nové a nemusí řešit věci kolem. A někdo prostě tápe, o slušně placenou práci nezavadí a tak si musí vystačit s tím co má, resp. na co má ... na ojetinu a musí se víc snažit ji udržet "po kupě", přičemž si musí dávat pozor na "servisáky" co se jej snaží jen odrbat. Takže naproti nízké pořizovací ceně ojetiny musí počítat i s nějakým časem k získání vědomostí o autech, dílech, postupech atp.
Jinak těm, co si můžou dovolit Range Rover za 1/2 pořizovačky taky závidím. Já kupuji auta tak za 1/10-1/15 původní ceny. Dle mého názoru to auto za ty roky(obvykle 8-10letá ojetina) neztratilo 9/10-14/15 užitné či estetické hodnoty. Svoje Volvo S60 jsem kupoval ještě v době, kdy se stále vyrábělo. Nové by bylo za 1,3M, moje bylo za 100t Kč (124t km najeto, 8let staré).

Lumír Fiřtík
24. září • 9:37

JJ já své první Volvo S60 2,5t kupoval 5roků staré najeto 120t km, výbava Summum, celé v kůži, automatická duální klima, telefon, navigace, atd. za 200t Kč, bylo původně koupeno v ČR za cenu 1,5 mil Kč, od GE MONEY AUTO,A.S.! Opravy krom běžného spotřebáku žádné a navíc si vše dělám jako automechanik sám! Druhé pro manželku vloni V40 T3 2011 najeto 16t km za 22t Eu v Německu, v podstatě nové auto! Tak proč kupovat nové když za cenu nového můžu mít 2 skoro nová v perfektním stavu a za super peníze!? Jak se říká obsah a kvalitu ničím nenahradíš! Věc názoru a možností!?B-]

Hat
26. září • 4:55

Marja pano...řitíku. Proč tu na sebe práskáš v jakým jezdíš šrotu čínským. A tvoje manželka to má za to že si tě vzala......:-)

Had
26. září • 7:59

Něco o autech neznáš Dežo?! :-/

Had
26. září • 11:18

Nebo třeba něco o Subaru!? :-D

Hat
30. září • 21:09

Jo to bych mohl, ale řítík by to nerozdejchal.

MuVo
24. září • 20:20

ano, keby som bol automechanik a do opravy aut sa rozumel tak mozno to vidim tiez inak :-P

MuVo
23. září • 22:29

len detail na doplnenie: myslel som cenu jazdeneho Range Roveru za 1/2 ceny auta strednej triedy, co zhruba zodpoveda tej 1/10 ceny noveho Range Roveru...

Had
23. září • 17:44

Jelikož jsem si celý život šetřil, tak si při odchodu do důchodu udělám radost a koupím si nějakou prémiovou značku např. Fabie III 1.0 44Kw a začnu si užívat! :-D

ctrl
23. září • 0:18

Šrot? Spíše bych řekl že stav odpovídá stáří, počtu najetých km a ceně vozu. Nic méně, nic vice.

Lumír Fiřtík
25. září • 13:02

Dnes ráno na Náchodsku u Hronova čelní střet Octavie a Fordu Escortu! Řidič Oktávie pro četná zranění zemřel, řidička Fordu utrpěla jen lehká zranění!? :-(

Petr
23. září • 11:38

opravdu to odpovídá stáří na počtu najetých km :-O:-O:-O já měním auta okolo 100 tisíc, tak takové zkušenosti nemám, ale kamarád má C5 minulé generace, atmosféru benzín a má natočeno 380 tis. a mění a dolejvá jen spotřební materiál a auto nemá extrémně ošoupaný jediný čudlík

mex
23. září • 15:21

Tak neni to nemecka plecka :-D

Had
23. září • 9:48

To bych chtěl vidět jak by to dopadlo na poctivé STK kontrole!:-D:-D:-D

eLzyx
23. září • 16:11

pár lehkých závad, ale způsobilé na další 2 roky

wolff
23. září • 8:21

Takže fakticky šrot.
Neříkám, že to je lepší a nebo horší než jinde. Přijde mi to jako odpovídající stav opotřebovaného auta, tedy nic, čím by se měla automobilka chlubit, či dokonce být na to pyšná a obdobně opačně to taky není nic, za co se stydět (bez znalosti provozních režimů).

Hanes
23. září • 1:57

Asi tak, ale za 60 tisíc bych to nekoupil. S tím, co se do toho musí nasypat, by se to nevyplatilo.

FocusHB
22. září • 21:21

"...měla kompletně doloženou servisní historii v autorizovaném servisu."
Hlavne ze serviska konci v roce 2006 a pokracuje az v 2013. Pokud jezdila do autorizovaneho servisu nepretrzite, tak proc nema zaznamy v servisce? Skutecne tohle vozidlo muzou ukazovat nejake slabomyslne bytosti, ktera jim uveri vsechno.

netrunner
22. září • 22:04

To je tak, když neumíš koukat na obrázky. To co píšeš, jsou servisní záznamy z oprav. Pravidelné prohlídky jsou tam zapsané všechny, to jsou ty další obrázky :)

FocusHB
22. září • 21:11

"...zato bez filtru pevných částic. Ostatně kyselý zápach za nastartovaným autem už opravdu není z dnešní doby."
Mno, tak kysely zapach je od oxydu disku NOx, ktere resi filtr SCR (EU6) a ne DPF(EU4/5). Prave auta s DPF maji kyselejsi zapach, protoze tam uz nesmrdi ten cerny kour (takovy ten Avia smrad), ale jenom NOx.

Luboš
22. září • 20:51

Když budu jezdit slušne a dodržovat servis, tak taky na jezdím bez větších problémů s každý autem a ne že s Octavkou.

Michal
22. září • 20:49

Bude taky graf z brzdy? :-)

LOL2000
22. září • 20:18

No jsem zvědav, kolik do toho nasypal v udržbě.....hlavně v době, když byla služební.Bude to mazec....a hned to bude "jinak výhodné".Ale nechám se překvapit...

Ondra
23. září • 8:43

O tyhle octe byl clanek na seznamu a narvali do toho 550 tis, ale z toho bylo prej 200 tis za drobne opravy po nehodach

FocusHB
22. září • 21:14

Kolik nasypala firma, potom novy maitel a kolik toho vymenila Skodovka - volant, brzdy,...
Takze je to vlastne uz treti Octavie, ne ta puvodni.

LOL
22. září • 21:11

já dávám autu veškerou standardní údržbu a díly nechávám měnit už při prvním náznaku, že něco nefunguje správně. Např. brzdy okamžitě při prvním zaváhání nebo cukání. Čekat se moc nevyplatí, protože pak začnou odcházet jiné věci okolo a úspora je hned prodělkem. Auta už jsou delší dobu složeniny ze spotřebních celků, doby samodomo oprav poškozených komponent jsou už tytam, je třeba se s tím smířit.Naštěstí už nemám škodovku, a tak se těch vadných dílů moc neobjevuje, zatím to byly jen brzdy a kotouče, které jsem z nadšení z nového vozíčku vypotřeboval za dva roky. :-) Teď si už dávám pozor a i gumy mi vydrží déle než rok :-D

Rata
23. září • 5:29

A cim jezdis?

LOL
23. září • 13:58

není to tajemství! Má to 4 kola motor a volant!:-D

Rata
26. září • 4:57

Ale no tak, nestyd se

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
26. září • 13:31

nestydím se, ale s ohledem na značku/typ by mě asi pár lidí poznalo a já nechci přijít o pohodlnou anonymitu.

Ludek_II
29. září • 6:51

Fluence ?

Michal
22. září • 19:10

Tak nejvíc mě dostalo konstatování: "Následně s LED svítilnou zkoumá přední část motorového prostoru." Autor zřejmě dostal honorář za to, když v článku uvede LED svítilnu.

Piratelu
26. prosince • 21:13

Já jsem si také opatřil tuhle lampu... 5€ ...

james
22. září • 19:03

to okolo stahovania okien u sofera alebo ten vypinac svetiel to je co? :) to ovladali srobovakom? hentake skratance su trochu prepalene, snad ste trochu "netunili" aby vypadala tak moc jazdena..

sosko
22. září • 19:31

mam takuto octaviu z r 2004, originalnych 250k km , a ovladanie svetiel uz mam presne take iste osuchane; vypinac svetiel asi z polovice tak osuchany ako je zobrazene tu; nedavno sa do toho pridalo olupovanie nastavenia zrkadiel; o madle dveri alebo volante ani nehovorim...a to som na auto celkom pedant..holt caka ma v blizkej dobe vymena tychto dielov, vyzera to priserne :-|

james
22. září • 19:48

u nas v rodine bola taka (octavia 1) co skoro za 12 rokov dosiahla takmer 200tis km a podobne sa tam nevyskytlo, bolo to samozrejme trochu obsuchane ale toto mi prislo ako extrem. leda ze by polavili v kvalite :)

Trent
30. září • 8:12

Ani nemuseli polevit v kvalitě. Jde o to, že všechny tyto prvky jsou pogumované. Softouch se tomu říká? A to se prostě loupe. Koukněte golfy IV, které to také takto měli a po letech to vypadalo naprosto příšerně. Vím o čem mluvím, měl jsem takové auto.

sosko
22. září • 19:32

sorry preklep... "ovladanie okien" namiesto ovladanie svetiel :-)

Rodrigo
22. září • 19:29

Taky jsem si všiml... - to vypínání světel je odřené na úplně nesmyslném místě. A spíš než odřené bych řekl poškrabané...

4154545
22. září • 19:54

Podle mě dluhé nechty nějaké slepice.

Olšan
22. září • 18:38

Jezdím s BMW 745 rok 2006, auto má aktuálně najeto 640 000 km a v interiéru je jako nové, motor v záběhu a pomalu se připravuje na 3/4 milionu km :) prostě normální auto se kterým se jezdí.

BMW
24. září • 8:35

Nevím co je na tom tak zvláštního, jezdím starou bmw e38 740i momentálne na me svíti 1 123 000 km, pravda generálka se dělala už všeho, ale nikdy me nenechalo v rejzi. A taky nechápu ty mínusy, Co je natom spatne když auto bez velkého humbuku najede k milionu a jezdí dal ?

mpolan
24. září • 13:51

Generálka všeho... takže vlastně už druhé auto...

k22
23. září • 14:02

tak jasně, je to přeci famous BMW, doufám, že po 1 000 000 km už snad bude zajeté a připravené na stočení;-)

Doporučujeme

Články odjinud