Octavia 1.8 turbo nebo 1.9 TDI? (velký srovnávací test)

162 komentářů

Martin Najman
10. července • 15:24

výkon (W) = točivý moment * otáčky * PI/30. Co to znamena to PI? K cemu je to dobre? Diky za ujasneni.

Laco Lauko
21. listopadu • 15:10

Výkon P=Moment * omega (uhlová rýchlosť)=Moment * 2* PI (3.14159..)* f (v cykloch za sekundu)=Moment * PI * f (v cykloch za minútu)/30

 

Tester
22. ledna • 11:57

Dobrý den, v článku se vyskytla věta, ve které se říká že když nachipuju motor a dodržím zásady tak motor nezničím. Zajímalo by mne pak, jaké zásady se mají dodržovat ..

Cestak
14. prosince • 8:56

Zdravim.

Hodne jezdim a mel jsem moznost jezdit dva roky s 1,8t v Octavce. Za tu dobu najezdeno asi 110 000 kilometru. Dlouhodbe se da opravdu jezdit za 8-8,5 litru. Jizda samozrejme + - v mezich dopravhich predpisu. Nekdo tady psal ze pokud nekdo jezdi s touhle spotrebou ze je pro neho motor skoda. Neni. Pri predjizdeni nebo v nejakem maleru se vyssi vykon hodi. Jde i o vybavu, v zakladu ma 1,8T dost tech divnych pismenek jako ABS, ASR ESP a nevim  co jeste.....A o to tu jde.

Nyni jsem od firmy dostal zde porovnavany naftak. Opravdu jde hodne o zvyk. Vykon je taky dostatecny to je bezdebat. Nyni po par tisich kilometrech uz rozdil prilis nevnimam. o cem chci ale psat, je to ekonomika provozu. Nafta se uz nyni moc nevyplaci. A to ani pri tom zpusobu jezdeni jaky mam. Spotreba je sice nizsi, nafta o trosku levnejsi (kouknete kolik ted stoji zimni), ale zajedu do servisu a tam to lita. Mnohem drazsi hodinova prace technika na naftaku, neporovnatelne drazsi filty na naftu, svicky.... Navic co jsem si vsimnul a technik potvrdil diky tezkemu motoru dostavaji zabrat brzdove kotouce. Na 1,8T nedoslo k jejich vymene. Tady mam pry ocekavat na nejakych 70 tis. vymenu. A tak je to bohuzel u toho naftaku s vicero vecmi.

Myslim ze nejaky 2-3,,- koruny u cerpaci stanice nevyvazi naklady s udrzbou vozu.

Jinak jsou to vazne super auta v dobe kdy si na ne zvyknete.

--
30. listopadu • 1:55

Příspěvek smazán. Redakce

--
30. listopadu • 1:55

Příspěvek smazán. Redakce

--
30. listopadu • 1:55

Příspěvek smazán. Redakce

123
28. listopadu • 22:42

Tento tyden jsem presedlal z petileteho 66kw tdi do zanovni 1.8T (okta). 

Zaznelo tady hodne o hluku. Rekl bych ze benzinak ma vyrazne navrch pri nizsich rychlostech do 110 km/h, co se tyce vnitrniho hluku.  V tomto rezimu je oktavkove tdi asi vzdy hlucnejsi, s jakoukoliv verzi motoru. Benzinak neprodukuje tolik hluku v nizkych kmitoctech, proto zni v benzinaku muzika lip a taky se lip telefonuje.

Co se tyce spotreby, rekl bych ze kdyz u tdi byla prumerna mimoprazska spotreba 5,0 l/100km, u 1,8t je to 7,0.

Usporna jizda s 1,8t v duchodcovskem tempu vysla 5,9 l/100km, na trase OVA-HK. To bych mel s tdi asi 4,4 l.

Na D1 byla spotreba u benzinu 8,8, coz by odpovidalo u tdi asi 5,8l.

eteric
27. listopadu • 2:07

Mrknete na graf eteric.webpark.cz - usudek si udelejte sami.

To Petr BROZA: Vami namerene hodnoty povazuji za objektivni, +- nejake drobne.

kolecko
26. listopadu • 21:13

Vazeni diskutujuci, na OCTAVII COMBI TDI SLX(2000, 81kW) jazdim uz nejakych 157000 km a mozem zodpovedne prehlasit, ze je to shit(tak na 75%). Tolko vasne, teraz fakty:
- podvozok, posed za volantom, miesto vzadu, image, a zasa ten podvozok su velke minus.
- motor je OK(v danej kategorii), kufor a design zozadu je skvely.
- kvalita vypracovania a servis je tak neutral( bodli by dlhsie servisne intervaly). Interier je vzrusujuci asi ako stara Blaskova.

Na objasnenie. Predtym som jazdil ma Mondeu TD (1993, 66kW), ktore sice bolo lenive a malo mizerne brzdy, ale v zakrutach so sa s usmevom zaradil za vytuneny trojkovy bavorak, co mal obute gumy co su aj v F1 zakazane( ja som mal seriove 185/65/14) a vyblikoval som, ze nech sa uhne. Na Oktavii ma na trase Zilina-Ruzomberok-Presov zozerie aj s topankami kazda Fabia MPI !!!

Resume:
Za tie peniaze je Oktavia celkom slusne rodinne vozitko, netreba vsak od nej cakat sportove ambicie( pozrite si tracktest Octavie RS na DSF, kde sa zaradila niekde medzi Smart a Trabant 600).

Osobne odporucam radsej moju milovanu E32 (najradsej s revucim R6, moze byt aj bublavy V8, nie vsak tazkotonazny V12), s ktorou aj dnes(na seriovom podvozku a obuti) usadim vsetkych nagelovanych teenagerov na kvazisportovych VW Golf 1,8 GT, Octaviach RS, Leonoch 1,8 a podobnych  VW sunkach.

Prajem prijemny den.


Huf
28. listopadu • 0:54

Podle kvality příspěvku bude "kolečko" asi bývalý redaktor Blesku nebo Hromu vyhozený za nekompetentnost (což u těchto periodik hraničí s imbecilitou)

kolecko
28. listopadu • 8:58

Ospravedlnujem sa, ak som niekoho z priazdnivcov Oktavii urazil. Bol uz pozdnejsi cas, mal som natankovane asi zo litrik rizlingu vlasskeho, takze som sa nechal uniest a vyliezlo zo mna nieco trosku off topics.

K teme:
TDI vs 1.8T: az na sadzby povinneho rucenia na Slovensku podla mna vedie TDI, ktore az na zrychlenie z 0 na 100 ponuka porovnatelnu dynamiku jazdy (do cca150km/h, potom nestiha s dychom), pri neporovnatelne nizsej spotrebe. Priemer sa mi drzi na nejakych 5,8 l/100km, po meste cca 7,5 l/100km. Pocty by sa zmenili mozno namontovanim splynovaca do 1,8T( Da sa to? Je to legalne? Skusenosti nemam.), zasa by sa zmensil kufor, takze neviem.

Prijemny den,

Kolecko


Leonardo Cupranek
27. listopadu • 16:53

Tech aut, ktere natrhnou prdel Golfu R32, nebo Leonu Cupra zas tak moc neni...

Mira
25. listopadu • 16:51

Já že mám toho nejslabšího turbodiesela (66kW) a když jezdím předpisově a s lehkou nohou, tak se dostanu pod 4l/100 km, dle palubního počítače a to pěkně prosím s bionaftou. A to i s přejezdem kopců v Beskydech (okamžitá spotřeba na trojku asi 20 l, než se člověk vyšplhá na kopec a pokud nechce být pomalejší než kamion).

Po dálnici předpisově (130 km/h) a s lehkou nohou tak za 5,5 l.

TO
26. listopadu • 17:05

A co takhle srovnat  1.9 TDI /66KW/ a 2.0 /66KW/ HDI???? ci jenom proste jestli je lepsi HDI ci TDI motor...

romcigan
25. listopadu • 16:50

Ať si říká nebo počítá kdokoliv cokoliv, já si vyberu vždy "traktor", a to na základě zcela iracionálních důvodů. Prostě .... TDI forever

Eraser
25. listopadu • 11:00

Jak vidím článek o Octavii, mám jistotu, že si počtu ve spoustě příspěvků. Tento článěk není výjimkou. Co že u jiných článků není taková velká diskuze?

Petr Broža
25. listopadu • 11:25

Asi má každý Octavii  Nebo má potřebu ji alespoň trošku pomluvit.

mracelllo
24. listopadu • 23:10

Je zcela zřejmé, že motorizace 1,8 T je diskvailifikována absencí 6. převodového stupně, alepoň z hlediska hlučnosti ve vyšších rychlostech. Kdyby byla k dispozici šestka, není co řešit, odmyslíme - li od směšného rozdílu v spotřebě PHM. Vždy mi byly k smíchu typy kupci vuzů typicky Mercedes řada S vybavené chrochtavou verzí pohonného ústrojí, takopví šetřílci ať raději do teéo debaty nepříspivají :))

meďa
26. listopadu • 14:56

Nevím jestli jste někdy jel MB 400 CDI, ale podle zvuku nepoznáte v čem jedete, akcelerace s takto velkým autem za 7,8 s. je velmi slušná a navíc myslet si, že ja to o šetření na benzínu nebo naftě? Ono je to spíš o nutnosti a četnosti zastavování na benzinkách. Navíc Ska mají automaty, tak o závodění to taky není.

 

meďa
26. listopadu • 14:56

Nevím jestli jste někdy jel MB 400 CDI, ale podle zvuku nepoznáte v čem jedete, akcelerace s takto velkým autem za 7,8 s. je velmi slušná a navíc myslet si, že ja to o šetření na benzínu nebo naftě? Ono je to spíš o nutnosti a četnosti zastavování na benzinkách. Navíc Ska mají automaty, tak o závodění to taky není.

 

Jirka
25. listopadu • 23:42

Není šetření jako šetření. Mi by se třeba s S 600 nechtělo každých 300 - 400 km tankovat. S 400 CDI se dá hravě ujet dvojnásobek.

Funny
1. prosince • 14:32

Mám měsíc Touareg TDI R5, do nádrže se včetně expanzního prostoru vejde 126 litrů a průměrná spotřeba je při zatím slušném zacházení je 8,4. Takže už jsem tankoval i po 1400 km. Uvidíme kam to vyleze až mu šlápnu víc na krk nebo vjedu mimo silnice. S benzínovým motorem bych ho nechtěl.

M.T.
3. prosince • 9:20

Ale s TDI V10 by zas bylo víc legrace. No za 8 a půl by nejezdil, no.

Funny
5. prosince • 9:25

To nepopírám ale při předváděčce se s V10 dovádělo sice bombasticky ale za nějakých 16 litrů. Takže jsem zvolil rozumný kompromis. I R5 táhne docela hezky a jede potichu.

Petr Broža
24. listopadu • 23:23

Šestka vážně chybí; nechal bych zpřevodování jaké je, jen bych přidal šestku, která by mohl mít cca o 500-600 ot. méně než pětka. Na dálnici by pak motor ve 150 km/h brumlal někde na 3200 ot., což by bylo více než příjemné.

Leonardo Cupranek
25. listopadu • 10:18

I bez sestky by TDI tocilo pri stejne rychlosti mene a tudiz i mene rvalo.

Nejlepsi jsou kritici dieselu, kteri kritizuji TDI za hluk a pritom maji 1.6 16v, ktere ma (mozna) 100 koni pri 6500 otackach. TDI je ma ve 2000 otackach - a kterepak auto asi bude hlucnejsi? TDI@2000, nebo benzin@6500?????

Nechapu, jak si nekdo (Marcello) muze myslet, ze lidi si kupuji Mercedes 320CDI ci Touareg/Phaeton 5.0 V10 TDI ci 530d aby usetrili. U auta za dva a vice milionu bych asi nepredpokladal, ze jejich majitele potrebuji usetrit litr mesicne (pri padesatilitrove leasingove splatce). Takze to bude asi v necem jinem. Nepredpokladam totiz, ze tito lide jsou na hlavu padli a mam pocit, ze vetsina medaku, bavoraku a audin je prave dieselovych. A jelikoz to fakt v teto kategorii nebude snahou o usporu kazde koruny, mel by se Marcelllo zamyslet a pokusit se racionalni duvod najit nekde jinde. Verim mu, urcite na neco prijde.

Leonblázen
11. února • 15:03

1,9 TDi     66 kW  to je myslím 90 kobylek.

Kde máš těch 100 koní při 2000 otáčkách???

Petr Broža
25. listopadu • 10:29

Na druhou stranu ne každý nafťák má šestku, takže většina jich točí ve 140 km/h 3000-3500 a tam je již hluk značný. Oproti tomu TDI 96 kW šestku má, ve 140 km/h točí nějakých 2400 ot., takže je v autě klid. U TDI se po překročení hranice 3000 ot. hluk hodně zvyšuje, u 1.8T motor ještě není ani pořádně slyšet  Zato v 6000 ot. je to pořádný randál, ale tehdy už jede auto přes 220 km/h.

PS. Lidem asi nejvíce vadí hluk v nízkých otáčkách a vibrace, jakmile se diesel dostane přes 2000 ot., hodně se zklidní. Nejhorší je startování studeného motoru, zejména u TDI-PD je to síla... To ale ty neznáš, když máš nezávislé topení

Leonardo Cupranek
25. listopadu • 11:04

Jasne, v nizkych otackach a na volnobeh je diesel (hlavne studeny a hlavne PD) dost slyset. Ale kdo pouziva auto na volnobeh? To bys rovnou mohl rikat, ze nejtissi je vypnuty motor a mel bys pravdu .

Mozna ze se u TDI po prekroceni 3000 hluk hodne zvysuje, ale ono neni az tak  moc duvodu ty 3000ot prekracovat .

Pravda je, ze studene PD v nizkych otackach je fakt hrozny zvuk. Prijde mi strasne tvrdy, jakoby ten motor nekdo rozbijel kladivama. Topeni samozrejme pomaha, ale ne vzdy ho clovek pouzije.

Ne kazdy naftak sice ma sestku, ale pomalu se to stava standardem. Ja bych moooc chtel sedmicku a osmicku .

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mida
27. listopadu • 17:31

Chlape vydr este chvilku a budes brecet po 11

Gustáv Husák
27. listopadu • 15:18

Jak tak čtu ty tvoje názory, tak si myslím, že nepotřebuješ sedmičku ani osmičku... Co tak těžší (delší) stálý převod?

Leonardo Cupranek
27. listopadu • 16:51

Ktery z obou stalych prevodu? Oba dva? Na ja bych to bral, ale kdo to dela?

Petr Broža
25. listopadu • 11:22

Pokud má někdo pětikvalt a slabší motor (např. 1.4, 1.5), pak mu to točí ve 140 km/h určitě více než tři tisíce, aniž by řidič chtěl  Např. Picasso 2.0 HDI, kterou právě testujeme, skutečně v této běžné rychlosti dost hlučí, stejně jako C3 1.4 HDI atd... Zkrátka pokud auto nemá šest kvaltů (a malé diesely nemají), pak je v autě dost silný hluk od motoru.

Leonardo Cupranek
25. listopadu • 12:03

No jo. Ale proc se bavime o tom, ze je problem, kdyz si nekdo koupi nakladak (Scenic), se slabym motorem a pouze s petikvaltem? To bychom taky mohli resit problemy ridicu, kteri si koupili Octavii LX 1.4 44kW...

Akai
8. prosince • 16:53

Vidíš, docela by mě zajímaly zkušenosti někoho, kdo takový "stroj" má. Podle mě musí být celkem utrpení v tom jet. Nebo jsou v základu i přidavná šlapátka pro spolujezdce ?

mupet
25. listopadu • 10:01

firma EUROTUNING nabízí na svých stránkách přidání 6. stupně do octávky. jsou dvě varianty:

1. KOMFORTNÍ varianta

Varianta s přidaným 6°, který je "těžší" než původní 5°, snižuje hluk motoru při jízdě a zároveň, díky posunu pracovních otáček motoru do oblasti nižší měrné spotřeby, snižuje spotřebu paliva

Dodací podmínky
Cena dílů: 29.900 Kč (bez DPH)
Montáž: 6.900 Kč (bez DPH)
Doba montáže: 1 den

2.SPORTOVNÍ varianta

Varianta se změnou odstupňování 3, 4, 5 a 6, má výrazně kratší rozsah mezi převodovými stupni, zlepšuje dynamické vlastnosti automobilu a ve všech jízdních režimech umožňuje řidiči plné využití výkonu motoru.

Dodací podmínky
Cena: 38.900 Kč (bez DPH)

Montáž: 9.900 Kč (bez DPH)
Doba montáže: 2 dny

a k tomu zvuku motoru...1,8T nemá zvuk špatný, ale 2.0 i-vtec  je trochu jiné kafe.

Drrrak.2
25. listopadu • 6:48

Jen pro info:

1,9TDI 66kW si brumla na:

- 2000ot pri 95km/h - 3000ot pri 145km/h - 4000ot pri 195km/h

a pro uplnost: z mirneho kopecka to jede taky 210km/h. A dodavam, ze to jsou tachometrove udaje, takze to bude kapecke nizsi. Petre Broziku, reagoval jsem na tu Anglii v Garazi... (http://www.autorevue.cz/diskuze/SubChild.asp?Qst=45463&Main=88)

Peter L
25. listopadu • 12:40

195 km/h? Čo takto vymeniť tachometer?

Drrrak.2
25. listopadu • 14:08


Rikam, ze je to tachometrovych... Ale jedu do Prahy v so, takze to muzu zmerit na dalnici pres Climatronic... Je libo?

Drrrak.2

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Peter L
25. listopadu • 14:26

no ten climatronic ti dá ešte väčší blud ako tachometer. U mňa je rozdiel medzi climatronicom a ručičkou tachometra až 20  - 25 km/h. Správny údaj bude asi niekde v strede. 

Leonardo Cupranek
25. listopadu • 15:11

Me pri 220km/h na tachometru ukazuje climatronic 212km/h.

Asi dvakrat jsem jel i tak, ze rucicka tachometru vyjela z kalibrovaneho pole (za 240km/h), ale to jsem zrovna manipulovat s climatronicem nemel cas

Funcarver
25. listopadu • 19:48

Lidi o co jde s tim Climatronicem???? Vzdyt to je klima... Ze by to melo jeste dalsi funkci?? Rád se poučím... A co resetovat palubni pocitac za jizdy..pri dostatecne rychlosti, udrzovane, je pak prumerna rychlost okamzitou :))

Leonardo Cupranek
25. listopadu • 21:45

Climatronic dokaze zobrazovat velke mnozstvi informaci, dokonce jde i nektere hodnoty menit.

matty
27. listopadu • 14:04

kde jak, je někde návod co ten Climatronic všechno umí !!!!!!!!!!

Leonardo Cupranek
28. listopadu • 16:44

Pro jake auto? Climatronicu je nekolik. Octavia ma jiny, nez Toledo, Audi ma jiny, nez VW - a to zde jeste jsou dvouzonove climatronicy jako treba v Seatu Alhambra.

Takze rada je jedina : www.google.com

 

Petr Broža
25. listopadu • 20:47

Climatronic v servisním režimu ukazuje skutečnou rychlost...

Peter L
26. listopadu • 8:30

Ja by som skôr povedal, že ukazuje presne to isté, len prenásobené inou bulharskou konštantou. Skutočnosť je niekde medzi.

Drrrak.2
25. listopadu • 21:34

CTRL + ATL + DEL

cili stisknout otacky dolu + teplota dolu + ECON a pod nejakym cislem (modre nebo cervene tlacitko pro rolovani) je rychlost podle eeeeer kondisn


 

Huf
25. listopadu • 15:53

Leoš> Změř si 0-200, ať vím, jak Ti to jede. Můžeš přidat i 40-160.

Pája
25. listopadu • 18:18

Hm, až budu mít letní gumy, tak to zkusím taky....

btw: nešlo by to 40-150? Abych nemusel řadit za tři...  A taky 0-195? bych nemusel zase za čtyři...

Takže na yaře

PavelKo
25. listopadu • 8:31

No jo, ale 1.8T jede těch 210 i do kopečka. A to je drobný rozdíl...

Drrrak.2
25. listopadu • 9:00

A ja jsem ted v drrrrobne depresi...

Lada
24. listopadu • 21:26

CHYBIČKY SE VLOUDILY

OCTAVIA

1,9 TDI.............66KW

1.9 TDI 4X4.....74 KW                

1.9 TDI............81KW                  

1.9 TDI............96 KW 

1.9 TDI............110 KW  - NENÍ V OCTAVII!!!

FABIA:

1.4 MPI..........44KW

1.4 MPI..........50KW

1.4 16V.........55KW

1.4 16V.........74KW

1.9 TDI..........74KW

SUPERB

1.9 TDI......74KW

1.9 TDI......96KW   

 

Leonardo Cupranek
25. listopadu • 10:09

Sorry, tvoji opravu jsem prehledl. Ale jeste ti tu chybi Fabia RS TDI 96kW.  Taky by bylo zajimave uvest kroutak, protoze TDI 96kW v octavii a superbu ho NEMA stejny.

Taky by bylo zajimave uvest spotrebu, na kolik ktere TDI jde cipnout, jake ma vstrikovani, atd )

Jo a taky ti tam chybi TDI 85kW, to se ale snad do zadne skodovky nedavalo (stejne jako to TDI 110kW).

Lada
24. listopadu • 21:24

OCTAVIA

1,9 TDI.............66KW

1.9 TDI 4X4.....74 KW                

1.9 TDI............81KW                  

1.9 TDI............96 KW  - NENÍ V OCTAVII!!!

1.9 TDI............110 KW

FABIA:

1.4 MPI..........44KW

1.4 MPI..........50KW

1.4 16V.........55KW

1.4 16V.........74KW

1.9 TDI..........74KW

SUPERB

1.9 TDI......74KW

1.9 TDI......96KW   

1.9 TDI ....74 KW  

Iceman
24. listopadu • 19:13

1.8 T jsme meli kdysi v Passatu a rozhodne nejdezdil za 8 l, prumer min 9, spise 10 l/100 km, vetsina dalnice. To same jezdil Passat TDI PD 96 kW za 5,5 l , coz mi prijde odrovsky rozdil. Takze pokud clovek trochu vice jezdi tak je volba jasna, i kdyz zimni studene starty jsou silene. BTW: Nejprijde mi, ze 1,8 T ma zas tak hezky zvuk (v porovnani treba s Hondou)...

Vlk
24. listopadu • 21:58

Necelé 2 roky jsem jezdil 1.8T. Nalítám ročně přes 80k (většinou D1 a po Německu) - průměr přes 11 l. Teď mám druhým rokem TDI - rychlostní průměry srovnatelné, hluk výrazně na 6 menší (před ránem Bratislava za 2 hoďky) - spotřeba 8,2 l.

Petr Broža
24. listopadu • 22:39

Po dálnici je ve vyšších rychlostech hluk skutečně u TDI nižší, šestka je šetka; ostatně to píšu v článku. 1.8T už točí dost vysoko a na hlučnosti je to znát.

Leonardo Cupranek
25. listopadu • 15:31

Stejne by me zajimalo, na kolik ve vyrobnich nakladech prijde ten jeden rychlostni stupen navic. Podle me na moc ne. Ja bych si tedy za sedmicku klidne priplatil. A zadne jemnejsi odstupnovani, 1-6 nechat jak je a sedmicku hezky se stejnym odstupem pridat za sestku! Vzdyt ja ted petku skoro vubec nepouzivam, casto radim 1-2-6, nebo pri mirnejsim rozjezdu 1-2-3-6. Ctyrku pouzivam obcas ve meste, pri takove divne zacpove cukave rychlosti mezi 30 az 40 kmh, nebo nekdy pri predjizdeni v nizsich rychlostech (okresky), ale petka kdyby tam nebyla, snad bych to ani nepoznal. Az to auto budu prodavat, budu rikat: "ma najeto 150000km, ale petka je jako nova" 
A nebo si mohu dat inzerat: "vymenim zachovalou, malo pouzivanou petku za sedmicku ve slusnem stavu".

Nekde jsem cetl, ze Mercedes chce delat sedmistupnove automaty. Ja bych radeji manual, ale alespon 7 kvaltu bych bral.

Pája
25. listopadu • 18:13

Ne že chce dělat (MB), ale dělá, tuším 7G-tronic se to jmenuje.... Kdeže jsou časy dvou- a třístupňových automatů, achjo

Stejně, pokud ti nestačí jedna rychlost, máš slabý motor

No ono podle mně, na výrobních nákladech to moc nepřidá, ale osvěta a školení obsluhy autorizovaných servisů taky něco stojí.... A programátorům databází se nechce pořád do systému zanášet nové a nové součástky, protože jako všichni správní programátoři jsou líní...  

Pája
24. listopadu • 19:27

...nebo Korvetou... pěkná blbost. Já myslím, že tady se porovnával zvuk 1,8T a 1,9 TDI a i když 1,8T má vysavačový saund, tak přece jen lepší než kadla-kadla tédéíčko...

Iceman
24. listopadu • 19:43

Samoznejme, ze 1.8 T ma lepsi zvuk nez TDI, o tom nemusime polemizovat... Ale jsou zase benzinove motory, ktere maji jeste lepsi...

Pája
24. listopadu • 19:53

Jasně. Samozřejmě, že ze všeho nejlepší zvuk má klasický americký osmiválec....

Petr Broža
24. listopadu • 21:55

Ani evropský osmiválec na tom není kdovíjak špatně.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dup
24. listopadu • 23:36

a kdyz 'sem kdysi u razdvatrojky urval o parez 'vejfuk, tak to taky byl super zvuk

vita
24. listopadu • 19:03

Pane Broža proč když srovnáváte nafta-benzin kalkulujete jen suše spotřebu, ale zapomenete srovnat třeba prodej po 4letech . Plácnu 46000.- rozdíl při nákupu může být i 30000.- po prodeji a už se vyplatí nafta i těm co jezdí 15k/rok. Nedávno jste psali opis z něm. Autobildu a tam došli k závěru ,že se Bmw 320d vs Bmw318ti vyplatí až při 27k/rok což mi přijde blbost

Jinak jsem se chtěl pro ůplnost zeptat jáký je interval servosních prohlýdek 1,8T a 1,9tdi.

Petr Broža
24. listopadu • 19:15

TDI se většinou prodává s více najetými km, takže ten rozdíl nebude tak velký. Navíc v článku šlo spíše o srovnání motorů jako takových, pokud bych bral v potaz kompletní ekonomiku jízdy, musím znát přesný počet najetých km ročně, abych dokázal určit náklady na servis, havarijní a povinné ručení atd.

dup
24. listopadu • 23:33

ugh?
a nemluvil vita nahodou u 15kkm za rok? to uz najednou jde prodat lip, co?

Petr Broža
24. listopadu • 23:47

A proč by někdo kupoval diesel s 15 kkm/r s plánovanou dobou vlastnictví 4 roky? U nafťáků se obecně počítá s daleko vyšším ročním zatížením.

Leonardo Cupranek
25. listopadu • 10:06

Tvrzeni "s TDI se najede vice" je preci nesmysl. Srovnani vyhodnosti je exaktni zalezitost a takova tvrzeni a osobni nazory do nej nepatri.

Proste pokud chcete kalkulovat rentabilitu dieselu (tedy vlastne ROI - Return On Investment), musite proste pocitat vedecky a bez najekych osobnich soudu.

Takze:

1) Porizovaci cena TDI je vyssi. Musite take pocitat s casovou hodnotou investice (neco jako urok) - zaplatit naraz 60000Kc navic je vice penez, nez 3 roky po sobe usetrit 20000Kc. Dobre byste to videl na navyseni leasingu.

2) Na druhou stranu TDI ma nizsi spotrebu a levnejsi palivo.

3) Servisni prohlidky ma TDI mozna o neco drazsi, zato az po 50000km.

4) Prodejni cena TDI pri stejnem stavu (nebourano, najeto stejne jako 1.8T, servisovano ve znackovem servisu, atd..) bude o dost vyssi

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ETERIC
25. listopadu • 10:47

Jeste si spocitej ROA a ROE, likviditu, vazanost aktiv, zadluzenost a etc. S tim se jdi vycpat.

Leonardo Cupranek
25. listopadu • 12:10

A jeje, nejakej moudrej clovek.

Pokud pocitam vyhodnost (rentabilitu) variant benzin a nafta, tak proste musim pocitat doopravdy. Nebo bych to dilema snad mel resit stouranim se v zadku, nebo jinou (vami doporucenou) metodou?

Normalni clovek pouziva adekvatni metody a nastroje. Na obed pouzije pribor, na zatluceni hrebiku kladivo a na vypocet renatbility prislusnou ekonomickeou metodu (ne nutne podle ucebnice, staci selsky rozum). Velice rad bych vas videl, jak obedvate a cim zatloukate hrebik, kdyz vypocet rentability chcete resit "chozenim se vycpat".

Petr Broža
25. listopadu • 10:23

Ano, záleží na konkrétním případě. Mně by se třeba diesel nevyplatil ani po deseti letech, protože najedu se svým autem docela málo km a navíc mám turbobenzín radši. Kamarád zase najezdil za dva roky 240 tkm, takže se mu TDI 66 kW vyplatilo velmi rychle.

Navíc nikdo neví několik let dopředu přesně, jak bude jezdit; třeba přijde o práci a přestane jezdit autem, nebo naopak začne podnikat a pka bude jezdit jako ďas.

Leonardo Cupranek
25. listopadu • 10:58

A taky samozrejme dopredu nikdo nevi, jake ceny paliva nam ta socanska banda nadeli.

Ja fakt nechapu, proc si to my ridici nechame libit. Uz ted (pri cene 25Kc za litr benzinu) je z toho 17.50Kc dan a jen 7.50 realna cena benzinu (to v sobe zahrnuje naklady a profit vsech v tom retezci - od osatkovanych arabu v Zalivu az po posledniho pumpare).

Stat si uplne za nic vezme 17.50 a jeste to od novyho roku chce zase podstatne zvysovat. Kdyz se pumpari domluvi a zvednou cenu o padesatnik, tak stat rve, ze jsou to zlodeji a posila na ne Antimonopolni urad. Ale kdo je tady vlastne doopravdy ten nejvetsi zlodej a nejodpornejsi monopolista ?!?!

 

Pája
25. listopadu • 18:42

Těžko říct... je to idealista Špidla, robustní Škromach nebo doktorka Součková? ...anebo snad telefonista Vlastík Tlustý, exministr tuším několika resortů Míťa Římanů (ten je obzvlášť... jak to říct slušně a neurazit...ne úplně nejzdatnější), ... ekonomický expert, ostříž Kalousek, dále... dle mého názoru zamindrákovaní kryptohomosexuálové a zároveň "zákonodární" masochisti Karas a Tollner, a poslanec Pavel Severa (schválně, kdo z vás ještě pamatuje internetovou akci JOINT PRO SEVERU???).... VYBER SI, je jich mnoho, ale zatím asi ne tolik, aby se jejich společné "převedení na druhou stranu řeky" (defenestrace z výšky) dalo prohlásit za pouhou statistiku...

...proč vždycky když si připomenu tu naši "elitu národa" mi na mysli vyvstane pouze jediné slovo... ATOM

Jenže podle mně je třeba s tím opravdu bojovat, a takové (píp) už prostě dále nevolit...

"Prohlašuji, že tento názor je pouze mým vlastním názorem, vyjadřuje čistě moje znechucení současnou politikou a nemusí být nutně kompatibilní se stanoviskem redakce... "

dup
25. listopadu • 9:53

jasne, ale tady se bavime o hypotetickym clovickovi, kterej si spocita, ze se mu vyplati ted koupit chrochtla, par let s nim (relativne malo) jezdit a potom ho prodat mnohem draz, nez stejne staryho benzina se stejnejma kilometrama.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
25. listopadu • 10:01

To ano, nicméně uvažujme spíše reálně. Většina lidí by v případě, že by chtěla jezdit úsporně, raději ušetří rovnou při nákupu a koupí TDI 81 kW, což je rozumný kompromis mezi výkonným motorem, úspornou jízdou a pořizovací cenou, nebo TDI 66 kW, který stojí doslova pakatel - o téměř 100 tisíc méně než TDI 96 kW. A určitě bych neřekl, že ten motor jede špatně.

dup
25. listopadu • 22:02

to je samozrejme pravda...

[]D[][]V[][][]D
24. listopadu • 13:09

to leonardo: s tim dieslem v leonu bych rek ze se pletes, moje mama ma leona 1.9TDI se 150konema  (a jezdi to pekelne :p )

btw to me privadi k tomu, ze sem jednou videl oktavku ktera mela taky vsechny pismena TDI cerveny, coz by odpovidalo tem 150konim nebo ne? cumel sem na to jako puk, nikdy pred tim sem to nevidel, ale halucinace to nebyla!  ...nebo ze by se snad dal v OBI koupit stitek s TDI namisto TDI?

Leonardo Cupranek
24. listopadu • 14:12

To je otazka, cemu rikas "pekelne". Ja mam taky TDI 150PS (upravene na necelych 200PS) a taky mi ze zacatku prislo velmi svizne. Ale clovek si na lepsi zvyka rychle a ted mi to prijde docela line.

U octavie se evidentne cisla prebarvuje ledaskdo - je to tam daleko lehci, nez u Seatu ci VW, kde jsou pismenka jednotliva a probarvena. U octavie si staci od stary pujcit lak na nehty, vybarvit cerne pismenko a zavodak je na svete. Myslim, ze to dost casto lidi delaj prave po chipu. Nekdo ma treba TDI 81kW, cipne to na 103kW a rika si:" to uz je skoro 110kW" a vybarvi si na cerveno i to T a D a hned ma TDI.

A jeste drsnejsi frajeri jdou k mymu autu a to TDI mi sloupnou a ja pak musim dat 560Kc (!) za novy tri pismenka - priste se na to vyprdnu a jestli nekoho chytnu, zprelamu mu vsechny koncetiny.

Petr Broža
24. listopadu • 14:16

Já se naopak chystám ze své Octavie označení motoru odstranit zcela

mupet
25. listopadu • 9:48

Moje minulé auto byla  octávka kombi 1,8T SLX a po prvním vykradení jsem zadní štítek předělal z "20V TURBO" na "LX" a dá se říci, že pak byl klid od puberťáckých zlodějíčků(samo, že profíka to neodradí, jelikož jsou i jiné znaky, podle kterých se nedá verze moc utajit). Ovšem přibylo "závodníků", kteří se divili, proč jim ten základní model tak nakládá.

Leonardo Cupranek
24. listopadu • 14:39

Jo, na tom taky neco je. Kdyz mi nejaka hyena ukradla ta kovova pismenka TDI, tak tam po tom zbylo lepidlo a prach, takze to vypadalo jako obycejne TDI. Takze nekteri "zavodnici" zazivali neprijemne prekvapeni.

Ale jestli bych demontazi stitku realne docilil treba snizeni rizika kradeze, to nevim. Odbornik to pozna jednoduchym pohledem do interieru (tachometr, sestikvalt, otackomer, ...).

Petr Broža
24. listopadu • 15:00

Když jedu po dálnici, nestíhám si všímat, zda je TDI červené nebo černé; navíc nemyslím, že by se běžní řidiči moc podle zadních štítků orientovali.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Michal
24. listopadu • 15:48

Ja mam Polo 1.4 16V, na zadi je oznaceni 16V, takze jednoduchou vymenou jsem ziskal V6. Nekteri docela koukaj. Teda ne ze bych jim ujizdel, to spis kdyz to je nekde zaparkovany

Jirka
24. listopadu • 18:39

:) To jste taky mohl jednoduchou zamenou dostat V16............

..............nebo V61 (ale to uz by bylo fakt trochu moc :)

dup
24. listopadu • 18:51

nebo treba 4.1 V6

Michal
24. listopadu • 21:54

No vidite to me nenapadlo. Bohuzel tam je puvodne jen 16V, ne 1.4 16V. Udelat z toho ale V61, byl bych king. Mozna bych se dostal i do nejakyho casopisu, ze to je novej prototyp  I kdyz verohodnejsi by bylo WWWWW61 - tedy rovnobezne usporadani mnoha malych valecku

Pája
24. listopadu • 19:20

To 4.1V6 zní lépe, tenhle objem už se dá brát vážně.... Véčkový jednašedesátiválec by i přes konstrukci do "V" měl dost dlouhou klikovku (předevčírem v hospodě jsme řešili tramvaj poháněnou dieselovým pětapadesátiválcem v rozměrném a hlavně dlouhatánském středovém tunelu ) a přesto by byl nevyvážený... Takže traktorový zvuk RULEZZ

Hlavně se ale nemohu ubránit dojmu, že tento "článek" vznikl pouze proto, aby se rozvířil prach usedající na diskuzní fóra článků na Autorevue. Je to škoda, protože ve světě jsou i jiná auta, než Oktávky a hufova RS... A hláška v textu "vyměnil bych kůži za látku..." to je bohužel bez komentáře  ...spotřeba 11 litrů s 1,8T při trochu svižnější jízdě mne taky dost vyděsila, to si většinou neodváží pápnout ani můj 3,5V6.... obchodní politika Fau-Vé nenabízet nejsilnější TDi do oktávky je hanebnost sama... už nevím co k tomu dodat, protože mi vstávají vlasy na hlavě  

A pak ještě číst komentáře o barvách písmenek v nápisu TDI... ještě že se najde člověk, který si koupí tuto kravinu za 560 korun, ináč by ten kapitalismus nefungoval

Takže říkám to velice nerad a s velkým sebezapřením, ale kupovat si někdy oktávku (což nehrozí, rád se totiž nechávám vozit  a dozadu se do Oktávky nevejdu), tak volím motor jen podle spotřeby... tož asi nějaký naftový malotraktor, jen nevím jaký, poňadž se o motory pod tři litry vpodstatě nestarám... kdož mně znáte, víte že naftu rád nemám, ale tady je snad volba jasná...

Když chci jezdit svižně, nekoupím si čtyřválec, a když chci jezdit relativně pohodlně a zadarmo, nekoupím si motor 1.8T, anóbrž dýzl s automatem

peace, Pája

Alberto Tomba
25. listopadu • 12:47

Tys byl vždycky blbej!

Pája
25. listopadu • 18:08

A tys nikdy neuměl lyžovat

deerhunter
24. listopadu • 13:27

no to, ze mel vsechna 3 pismena cervena jeste neznamena, ze pod kapotou je opravdu TDI 110kW (150k). Vis si lidi davaji na auta za vselijaky stitky ?? Minuly tyden jsem pred Porsche Praha na Smichove videl Felicii Combi a ta mela vzadu original stitky C 32 AMG... 

Petr Broža
24. listopadu • 13:48

Teď jde o to, jak se to na Octavii značí... vzhledem k tomu, že se do ní dávají čtyři různá TDI... 96 kW má TDI, 66kW pak tuším TDI (máme jednu služební ve firmě).

Drrrak.2
25. listopadu • 6:32

Mam 1,9 66kW TDI, po cervenym pismenku ani pamatky. Jinak, nevidel jsem jeste ani jednou prditko se vsemi cervenymi TDI

Leonardo Cupranek
25. listopadu • 10:51

Moc jich (nas) neni, ale jsou videt. Hlavne Toleda, Leony a Golfy. Uz jsem jich za ten pulrok co po nich koukam videl tak 5.

X12345678
25. listopadu • 7:07

TDI se označují motory 110kW s jedinou výjimkou - Sharan. Tam je takhle označena verze s motorem 96kW. Protože Škoda motor 110kW nepoužívá, tři červená písmena u ní nehledejte.

 

Leonardo Cupranek
24. listopadu • 14:03

Na octavii se to znaci takto:

TDI = 66kW (klasicke vstrikovani)

TDI = 81kW (klasicke vstrikovani)

TDI = 74kW (PD)

TDI = 96kW (PD)

Cili 74 a 96kW se znaci stejne, o ktery motor vlastne jde poznate pouze podle toho, jestli to je 4x4. Je-li to ctyrkolka, je to 74kW, neni-li to ctyrkolka, je to 96kW.

U Superbu je TDI a TDI. Oba jsou PD, prvni je ten 74kW, druhy 96kW (ale trochu nizsim kroutakem, nez v octavii?!?!). Takze v tom maj bordel.

Ve Fabii je TDI PD 74kW a taky TDI 96kW, ktere se ale znaci RS.

V Toledu/Leonu je jich snad nejvic:

TDI = 66kW (klasicke vstrikovani)

TDI = 81kW (klasicke vstrikovani)

TDI = 96kW (PD)

TDI = 110kW (PD)

Seatu tedy chybi pouze TDI 74 a 85kW, ale to neni o co stat

 

kobr@
9. prosince • 17:42

Dle mého názoru je barva písmenek úplně k ničemu (většina vozů stejně nemá originální štítek (to vím z vlastní zkušenosti, pracoval jsem pro dovozce aut)), a krom toho octavia 1.9 TDI 74kw (pd) se dává i do normálních aut s předkem (práve do čtyřkolek se dávaly pouze ty slabší 74 kw motory).

Huf
24. listopadu • 16:37

Já mám na RSku všechny písmenka stříbrné... Na motoru. Tak nevím, v čem je ta finta

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Leonardo Cupranek
24. listopadu • 16:41

Na RSku Fabii ci Octavii?

Ja mam i na motoru vsechny cervene. A myslim, ze treba Octavia TDI ma to cervene I i na motoru. Ale RS by melo byt spis zelene. Asi proto, ze je extreme ekologicke

deerhunter
24. listopadu • 20:39

Na RSku Fabii ci Octavii?

copak se Octavia RS dela s TDIckem ? 

 

Huf
25. listopadu • 10:43

Leoš ví. Fabka RS.

Huf
24. listopadu • 17:19

 Ano, to by měla, ale kupodivu není.

Fakt je to celé stříbrné...

deerhunter
24. listopadu • 13:56

no mozna se to ted nekdy zmenilo, ale jeste nedavno to bylo :

66kw vsechno cerne, 81 kW cervene jen I, 74 a 96 kW cervene DI

 

Lada
24. listopadu • 21:23

OCTAVIA

1,9 TDI.............66KW

1.9 TDI 4X4.....74 KW                

1.9 TDI............81KW                  

1.9 TDI............96 KW  - NENÍ V OCTAVII!!!

1.9 TDI............110 KW

FABIA:

1.4 MPI..........44KW

1.4 MPI..........50KW

1.4 16V.........55KW

1.4 16V.........74KW

1.9 TDI..........74KW

SUPERB

1.9 TDI......74KW

1.9 TDI......96KW   

1.9 TDI ....74 KW  

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Leonardo Cupranek
25. listopadu • 9:56

Jak 96kW "NENÍ V OCTAVII"? A co tedy pan Broza recenzoval???

96kW je i ve Fabii (RS).

Proc je u Superbu ten samy motor 2x?

deerhunter
25. listopadu • 9:47

no tys tomu dal, Lado  zase si nam v tom tady udelal pekny hokej...

1. samozrejme, ze TDI 96 KW JE v Octavii a ne ze ne ( dyt se o tom pise v clanku, ke kteremu je tato diskuze, OMG !!! )

2.TDI 110 kW v Octavii neni a nebude ikdyz si to mnozi moc prejeme.

3. ve Fabii uz docela dlouho prestarle ohv 1.4 MPI ( ani MPI ) nejsou tak celkem uz nema smysl to zminovat, myslim ...

howgh

Mirek Petříček
24. listopadu • 14:05

Podle mě červené I v TDI souvisí s tím, jestli má turbo variabilní geometrii lopatek. Někde jsem slyšel, možná je to drb, že poslední verze 66 kW mají také variabilní geometrii, takže červené I.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
deerhunter
24. listopadu • 20:53

Kdyby 66 kW mela cervene I, jak by se oznacovala 81 kW verze? Ted pokud je to o tom VTG pravda ( taky jsem to nekde zaslech) a VTG je uz i v 66 kW verzi, tak myslim neni duvod aby se to rozlisovalo barevne - jinymi slovy : ted kdyz maji VTG oba, tak cervene I rika, ze pod kapotou je verze s 81 kW. Kazdopadne at je to tak ci onak, spolehlivym rozlisovacim znakem je druh brzda na zadni naprave - 66 kW=bubny, 81 kW=kotouce.

dup
25. listopadu • 9:47

no...
ted mam kombika v servisu a davaji mi tam napravy z rs a sportovni pera+tlumice...
bude to peknej kolotoc, mozna to budu muset striknout - takhle je to cerveny pera, zluty tlumice a zeleny brzdice... fuuuj

Petr
24. listopadu • 23:58

Ty brzdy nejsou jen otázkou motorizace, ale i vybavení.

Já mám u 66kW i vzadu kotouče, protože mám ESP.

deerhunter
25. listopadu • 9:32

fakt ? tak to slysim prvne, ale mozny to je, kdysi ve Svetu motoru testovali Octavii 1.6 ( 74 kW) - ta ma taky vzadu bubny, ale testovany vuz mel vzadu kotouce a redaktori psali, ze to je kvuli ABS ...

Mirek Petříček
24. listopadu • 23:41

Já nevím, ale opravdu spolehlivá identifikace červeného I snad neexistuje. Nemám sice Octavii, ale VW Boru 66 kW a mám kotoučové brzdy na obou nápravách. A žádné písmeno červené. Jsem z toho blázen

deerhunter
25. listopadu • 9:41

no ja myslim, ze uz je to s temi I pomerne jasne, viz nekolik prispevku nize ). K te Bore...nesrovnavejte Boru ( a Golf a Toledo a Leon ) s Octavii - jen Octavia ma v nekterych motorizacich vzadu bubny, prestoze majy tyto vozy stejne podvozky ( a dalsi spoustu dilu ). Golf/ Bora i Toledo/Leon maji vzadu kotouce uplne vsechny, i 1.4 16V. Tenhle krok VW opravdu nechapu, to se tim tolik usetri nebo co ?

Leonardo Cupranek
25. listopadu • 9:33

To rozliseni podle bubnu plati jen pro Octavii. Pro Boru ci Toledo to neplati. Skodovka je ostuda, do Toleda se bubny nedavaj k ZADNEMU motoru.

Drrrak.2
25. listopadu • 6:35

Ma to stejny motor jako u koktavky - 66kW je neslabsi motor s turbem, proto jsou vsechny pismenka cerne. Nizsi je SDI, ktere se snad uz ani nevyrabi...

Haloooo, haloooo, nevideli jste tu nekdo SDI???   

dup
24. listopadu • 10:16

jeste jedna vec - na IRC je kanal Octavia, na kterem se to da resit online...

Mirek Petříček
24. listopadu • 1:29

Domnívám se, že leckerý dopravní policista by autora velice rychle opravil v tvrzení:

"Pokud pojedete okolo předpisových 140 km/h..."

Dopravní předpisy jsou pokud vím v našich končinách poněkud jiné.


Shidic
25. listopadu • 17:03

Je znamo ze rychlomery premeruji, coz i podle norem MUSI, asi v tomto rozsahu : 0 az Tachac=1,1 x real.rychl.+4 vse v km/h. To ze zacina chyba nulou je snad jasny ze chyba mereni je +ova.

Petr Broža
24. listopadu • 7:24

Tachometrových 140 km/h je na Octavii jen 133 km/h skutečných, navíc radar má určitou toleranci...

Mirek Petříček
24. listopadu • 10:16

To je pak trochu guláš srovnávat auta podle údajů palubních přístrojů, když mají takovou odchylku. Jsou alespoň ty odchylky od skutečnosti na všech Octaviích/škodovkách/VW stejné?

Jinak článek se mi líbil, jenom mi připadá mírně unfair dělat závěry když ta TDI motorizace má slabší výkon. V takovém případě bych měl nepochybně taky lepší pocit ze 110 kW než z 96 kW. Ty ostatní připomínky - převody, tah od nízkých otáček, hlučnost, spotřeba - s těmi souhlasím.

PP
24. listopadu • 10:38

Je, autor by si měl koupit GPS za 2000 a notebook a přeměřit to za trest bez nároku na honorář.

Petr Broža
24. listopadu • 10:41

Důvod?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dup
24. listopadu • 17:16

jen tak?

a notebook ani neni nutnej', gps meri rychlost sama od sebe... jestli teda nemluvis o nejake pcmcia nebo usb...

PP
25. listopadu • 8:54

a přesnost měření z GPS? Já bych to nepřeceňoval, ani pokud pojedeš na přesně vodorovné dráze přesně rovně. V praxi se přesná rychlost buď měří radarem nebo speciálním měřícím kolem, přidělaným paralelně k autu.

dup
25. listopadu • 9:58

to je pravda, ale myslim, ze pro tyhle ucely to bohate staci. predevsim je to jedno zarizeni, se kterym se meri vsechny auta... takze mizi problem s tim, ze kazdy tacho je nastaveny jinak.

Petr Broža
24. listopadu • 10:31

Do Octavie se bohužel výkonnější diesel nedává; takto zkrátka musíme porovnávat to, co se dá koupit. Nej diesel a nej benzín.

Leonardo Cupranek
24. listopadu • 12:22

No, "nej benzin" je v Octavii stejne 1.8T 132kW v OctaviiRS.

Ale u Seatu je to stejna "diskriminace" dieselu - u Toleda celi 1.9TDI 110kW nerovne konkurenci motorum 1.8T 132kK (verze 110kW se tam ani nedava) a 2.3V5 125kW.

U Leona je "diskriminace dieselu" jeste horsi: 1.9TDI 110kW tu chudak celi motorum 1.8T 165kW a 2.8V6 150kW.

Pro diesely je proste situace "nejpriznivejsi" u Fabii, kde se TDI 96kW (nejradeji po chipu na 130kW) muze krasne vytahovat na benzin 2.0 85kW (po chipu 86.3 kW).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
24. listopadu • 12:48

Myslel jsem tím nej benzín ve srovnatelné Octavii, tj. se stejnou výbavou, stejnými jízdními vlastnostmi apod.

Mirek Petříček
24. listopadu • 12:46

Diesel není diskriminovaný ani v Touaregu -

5.0 V10 TDI (230 kW) vs 4.2 V8 (228 kW)

To by byl test

Drrrak.2
24. listopadu • 9:59

... a nekteri policajti maj taky nejakou toleranci

Ola
24. listopadu • 1:48

Nepovídej, jaký? Aby ses nepo......, těch 10 km/h navíc nikoho nezabije.

dup
24. listopadu • 1:14

shodou okolnosti mam golfy s temito motory: 1.8T/110kW GTi a 1.9 TDI/85kW

s tdi mam nalitano asi 2000km, mam ho chvilku, takze zkusenosti v podstate zadny, ale celkove +- souhlasim...

GTi uz mam pres rok takze tam uz je to lepsi, tudiz mam par pripominek:
za prvy se mi nezda, ze by tenhle motor pod turbem nejak extra tahnul... (do koktavky 1.8 bez turba, kterou 'sem mel pred GTi  'sem presedal z dohc sierry a vim, jak 'sem byl zklamanej... a pod turbem je 1.8 20V a 1.8T stejnej motor...)
za druhy naprosto nechapu, jak s nim nekdo muze jezdit za 8 litru... clovek, kterej jezdi s timhle motorem dlouhodobe za 8 litru, proste tenhle motor nepotrebuje a kdyz si koupi 1.4, aspon usetri na ruceni... ja (a dalsi dva znamy, kteri maji golfa a passata s timhle motorem), jezdime tak kolem 12.5/100

mimochodem, nechcete nekdo GTi za 240? prej se s nim da jezdit za 7 a ma 110kW  

Pepes B.
13. února • 20:05

Tak v tom případě na to šlapeš jako magor. Ja mam audi A3 1.8 turbo 132kw a jezdim stim Kar.Vary - Plzeň za 7.2 až max za 7.8 na 100 km

jouda
23. června • 12:08

Pepes B: po cca 12ti letech má odpověď vypovídající hodnotu :-D

petr
4. března • 23:08

Dobrý večer, kolik +/- jedete km/h??120-140???
Děkuji za odpověď

Shidic
25. listopadu • 16:39

A proc si nekdo koupi supersport (nebo rovnou nekolik) > 400 k, to je jako taky potrebuje !? nebo spis v nem CHCE neco zazit (pokud to umiridit) !!!

dup
26. listopadu • 10:47

hmm... a kolik lidi se supersportem jezdi na spotrebu?

ETERIC
24. listopadu • 18:08

Za 8 litru s tim jezdis uplne normalnim stylem, nechapu proc by ho clovek nemel potrebovat - to je blbost, co tu rikas.

dup
24. listopadu • 18:41

kdyz jedu na spotrebu, da se dostat na ~7... jenomze to znamena zadna vetsi akcelerace, max. 130, ... na takovy jezdeni proste tenhle motor nepotrebujes...

Z
24. listopadu • 20:33

Proc? Muzu prece jezdit obvykle na spotrebu, ale kdyz predjizdim tu avii nebo prelozenou tatrovku s vlekem na rusne silnici, tak je to o necem jinym a navic mi muzou bouchnou saze ve vyfuku kdykoliv.

Petr Broža
24. listopadu • 19:12

Proč by někdo nemohl mít silnější auto jen pro dobrý pocit, že může předjet, když potřebuje? Každý přece nechce jezdit stále stylem brzda plyn...

Gustáv Husák
24. listopadu • 10:41

Prosím o radu: U které pojišťovny ušetřím na povinném ručení u motoru 1.4 oproti 1.8?

Petr Broža
24. listopadu • 10:46

Nikde, hranice je 1350 ccm tuším

Gustáv Husák
24. listopadu • 11:09

Já vím, to byla jen ironická poznámka k předchozímu příspěvku.

dup
24. listopadu • 17:12

tak to 'ste me dostali

myslel 'sem, ze je jeste neco kolem 1600, uz 'sem docela dlouho nic takovyho nemel...

ale nic to nemeni na tom, ze clovek jezdici s 1.8T za 8 litru proste 1.8T nepotrebuje...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lubos
24. listopadu • 19:24

No, treba proto, aby predbihani avie netrvalo 16sec, ale treba jenom 7sec.

dup
24. listopadu • 23:24

jenomze aby 'ses dostal na 8, tak timhle zpusobem tu avii muzes predjet naprosto vyjimecne...a nechame toho flame... stejne se nedohodneme

nebo ne  schvalne: kdo mate cokoli s timhle motorem, napiste, za kolik jezdite a kde...

ja, golf iv 1.8t, vetsinou praha, obcas dalnice a okresky, dlouhodoby prumer na letnich 17" ~12.5, na zimnich 15" ~11

 

crash
27. října • 23:34

dlohodob.průměr 7,7 octavia 1.8T r.v.2003 :-P max.233km/h převážně okrsky a občas dálnice a nikdo mě nepředjede :-P

Lubos
25. listopadu • 8:00

Ale takhle jsem to nemyslel. Myslel jsem to tak, ze normalne jezdis vic na spotrebu, tedy neeee, ze bys jezdil porad 5/50, ale klidne. A kdyz je potreba rychle predjet tak predjedes.
Ale asi jsem te trosku nepochopil ... zrejme jsi myslel to, ze nekdo ma velkej motor a jezdi s nohou jako na vejci aby nedejboze neprekrocil tech 8/100. Jesli jo, asi chapu cos mel namysli a souhlasim

Funcarver
25. listopadu • 2:28

Audi A4 1,8T quattro - rekord min. 8,5l (ale to jsem se fakt celou dobu flakal a jel po krajnici, aby me ostatni mohli predjizdet:)), v prumeru 10,5 (pulka mimomesto, pulka dalnice), kdyz vic dalnice tak pod 12l ani blbou nahodou... rekord 13,5l  - krome tech 8,5l vsechno dlouhodobe prumery

Tech 8l je fakt divnych, mam problem vlizt se  do 7,5l s koncernovou 1,6 v Golfu IV (zato pres 8l problem nemam :))), lale priznavam, že v 90% připadu je tam znacny usek dalnice. POkud někdo jezdi jen po prazdnych okrskach, a ma na hlave klobou tak tomu verim NEberte to osobne pane Brozo:)

PS: obe auta samozrejme se stale zapnutou aut. klimou a svetly( ty ale moc nezerou:)) 

Petr Broža
25. listopadu • 8:33

1.8T Octavia; rekord 5.9 l/100 km; cesta 80 km na chalupu  Rekord s Fabií 1.4 MPI 4.3 l/100 km, opět stejná cesta. Jinak mám s octavií dlouhodobý půlroční průměr 8 l/100 km. Půl na půl město a mimo město (ne dálnice). Klobou na hlavě nemám a jezdím běžným stylem; tedy se svým autem...

Funcarver
25. listopadu • 9:38

Ja si fakt delal srandu s tim kloboukem, ale asi bych vas opravdu vyhlásil ridicem- "pírko" roku -lehka noha. Verim, ze se nijak neflakate, ale ty spotreby jsou opravdu neuveritelny...to musite jezdit naprosto neuveritelne plynule, abyste dosahl takove spotreby pri svizne jizde...Jak vidite, vsichni ostatni se s 1,8T nevlezou pod 9l a mnohdy ani do 10l :)) Na druhou stranu tam neni ta dalnice...to je smrtak na spotrebu - clovek si rekne, ze pojede na spotrebu, ale ono se to neda - pravy pruh je zacpany kamiony, takze by musel porad brzdit a zrychlovat, klickovat jak zajic - to uz je lepsi drzet se v levym pruhu v kolone, ktera jede tak 140 -150 .... casem se v kokolne zapomenu a "propracuju" dopredu a spotreba je v pr.... :((((Takove jsou me zkusenosti z dalnice Vyskov -Brno (no vlastne cela dalnice):((

Karek Voříšek
3. srpna • 17:11

Mám Sharana 2006 motor 1.8T 20v 147,5kw (192HP) najeto 281000km (koupeno s 25.000km v D) a při slušně jízdě mám dlouhodobý průměr 7,3 podle Ps, ale všem koncernovým autům to o cca6% do mínusu "kecá" takze skutečnost je cca7,6-7,8. Nemám to na závodění, ale když s tou rakví utřu namyšleného majitele Koktávky 2.0 TDI tsk to potěší!

Petr Broža
25. listopadu • 9:49

Ano, jde o plynulou jízdu, když se člověk naučí předvídat a dodržuje několik zásad, může jet s vysokým průměrem a s nízkou spotřebou. Např. včera jsem s 1.8T ujel 52 km, z 80 procent po městě, na cca 8 km jsem vyjel mimo město a domů jsem se vrátil s 7,8 l

Vtip je v tom, že na "vyřádění" mám testovací auta, se svojí Octavií jezdím spíše rozvážně a potrápím ji jen tehdy, když vracím auto s jednačtyřkou typu Fiesta, které mne prostě z hlediska svižné jízdy neuspokojí. Navíc ta dobrá dlouhodobá spotřeba vychází z toho, že málokdy s tím autem jedu po dálnici, protože tam se vydávám jen s testovacími auty (jezdím pro ně z Brna do Prahy, takže s nimi povinně najedu 400 km po D1).

x
25. listopadu • 0:01

Ja mam Toledo 1.8T 132kW a jezdim za 11 (+/- 2 litry podle nalady). Mesto nebo dalnice vyjde na stejno. Pokud jedu opravdu "cihlu" na dalnici Plzen - Rozvadov, tak je prumerna spotreba 24 litru. Dojezd na nadrz 55 litru je neco malo pres 200km .

Souhlasim s tim, ze realne jezdit za 8 je dost zvlastni. Muj osobni rekord je prumerna spotreba 6.1, kdyz jsem jel na dalnici Praha - Mlada Boleslav - Trutnov 90 az 100 km/h (protoze jsem cekal na kamarada, ktery vyjel pozde).

X.

ETERIC
25. listopadu • 10:36

Turnov ne Trutnov, kdyz uz se to ti balíci Prazsky and etc. konecne nauci.

Ad.Turnov vs Trutnov: Znam renomovanou stavebni spolecnost (SKANSKA), ktera se touto zamenou vyradila ze souteze na stavbu za stovky milionu, poslali zalohu do Trutnova misto do Turnova - proste nejaka kravka v kanclu zamenila pismenko.

Ad.spotreba: Jestli s 1.8t jezdite za 12,5 l/100 km tak to nechapu, ja osobne jsem jezdil v pohode za 8,0 litru. Za 12,5 jedine v tom pripade, ze tomu slape na krk jak blazen.

M.
25. listopadu • 9:28

Kecas. Do deset ti jede Toledo jen kdyz ho tlacis nebo jedes Motolskej kopec na neutral ) . V realnem pomalem provozu se pod 11 nedostanes. Ve sviznem mas minimum 13. A kdyz jedes tak ani nemluvim.

Petr Broža
25. listopadu • 9:55

Je důležité specifikovat, kde řidič jezdí; pokud po Praze, pak je jasné, že bude jezdit za 11; pokud bude jezdit odněkud z vesnice do práce, pak klidně za osm.

dup
25. listopadu • 10:05

je pravda, ze klobouk vyrazne snizuje spotrebu

asi si to necham patentovat

Petr Broža
25. listopadu • 10:16

Jo klobouk, to je dobrá věc. A do kufru vidle

Doporučujeme

Články odjinud