Zdravím, chtěl bych Vás poprosit o nezávazné vyplnění krátkého dotazníku. Součástí dotazníku je i zajímavá nabídka. Předem děkuji za vyplnění. http://www.survio.com/survey/d/E3H9Z4G7U9Z4U4Y3K...
Pánové Kodym a Směšný to napsali hezky. Ostatní to vzali víceméně jako příležitost k reklamě. Pneuservis bude doporučovat měnit pneumatiky klidně každý měsíc že... Pan Vegr je z jiné planety kde účinnost baterií je 100%, životnost nekonečná a přeměna energie beze ztrát a kde slunce v létě nezahřívá interiér na 50°C. Paní Wyrwolová to s tou životností dnes vyráběných aut nenapsala úplně špatně. Peníze jsou dnes až na prvním místě, tak proč by mělo auto vydržet dýl než záruční dobu? Mám i takovou zkušenost z domova, kde auto z roku 2004, koupeno 2007 s najetými 120tkm (bazarovo-tachometrových 60tkm) je pokladnička pro hodně bohaté s pevnými nervy.OT: Sám bych si proto auto novější než r.v. 2000 asi nekoupil, nechci pokazitelné serepetičky zvyšující účinnost motoru o 1 procento, za cenu zkrácené životnosti a dražšího servisu. Modlím se aby se vrátila doba jednoduchosti a spolehlivosti, ale to nevydělává tolik peněz, takže se nejspíš nedočkám:-/
plati jedna zasada: cim viac 'eko' nalepiek, tym viac to bude neboheho motoristu stat a tym viac sa to bude sypat. Doteraz platilo bez vynimky. Je niekde v hocijakom katalogu, okrem tych nerealnych slubov o spotrebe, inteligentnej technike a podobnych slovnych zvratkov spomenuta spolahlivost a trvanlivost? Nepoznam ani jeden. A okrem toho, tym 'aleluja' oslavam istych automobiliek ohladom super rastucich predajov takisto velmi neverim.
už vím jak na to,pojistil jsem 2,5td 1997 za 1620kč,a dám to každý rok do depositu,budu tankovat tu nejznačkovější naftu od nejznačkovatějšího značkovače a náklady za rok do 500kč zkus to taky zezdím plachetnicí a zatím 000000000000,-
Uplne najlepsi je jednoduchy a dostatocne dimenzovany atmo benzinak v robustnej kasni. Tie kadejake modne eko-vymrdky modernej doby nech si strcia do ...., na to v konecnom dosledku doplati len a len zakaznik. Cim viac eko nalepiek to ma, tym viac si to zakaznik obserie.Co sa tyka zvysku, ono je pravda ze najviac sa usetri sposobom jazdy. No a este jednu vec k tomu by som dodal: nekupovat auto z prvych dvoch rokov vyroby. Viz VW ako odstrasujuci priklad.
Sice mas pravdu, ale je v tom trochu rozpor. Jeden z poslednich, co nabizi atmo benzin v dvoulitru je Renault. Na toho ale kazdy nadava a nikdo jej nechce. To je pak tezky, lidem se nezavdecis...
pane Kodyme jse přesvědčen,že značková čerpačka má značkové pajivo?nebo e jen palivo o 2 kč dražší,dík za zamyšlení
Nemuzu se zbavit dojmu, ze nic noveho pod sluncem neprinesl. Tedy mimo faktu, ze cast z dotazanych "expertu" se ani nedokazala vyjadrit k tematu, ale mlela o uplne necem jinem.Rady typu "... vzdy zasadne udrzba v autorizovanem servisu ..." povazuji za prazdne marketingove fraze bez jakekoliv realne hodnoty. Autorizovany servis Vam mozna auto zachova v prijatelnem technickem stavu, ovsem za neprijatelne vysokych nakladu. Kde je tedy to snizovani?Vlastnit elektromobil a k tomu jeste vlastni, nejlepe alternativni, zdroj elektricke energie? No, prima. Pozitiva mi jsou jasna a libilo by se mi to. Mam ovsem pocit, ze levnejsi nez bezne auto se spalovacim motorem to ve veysledku nebude.Prijde mi, ze takovy clanek by snad mohl slavit uspech na zena.cz ci duchodce.cz, ale ne na motoristickem webu. O cem tedy ten clanek je? Opravdu o snizovani provoznich nakladu a nebo je to jen prostor pro marketingovou masaz?
Nic noveho neprinesl, protoze nic noveho neexistuje.
Autorizovany servis Skoda - to je ten, kde vypustia brzdovku na nove alu disky? To je ten, kde novemu autu ohnu prahy na zdvihaku, poskriabu interier pri "odbornej" montazi autoradia? To je ten, kde kricia na zakaznika, ze nema co robit pri svojom aute, ked je v hale? BTW: vrchol je, ked vam mechanik povie: "kupte nam po pol deci a vybavime vase auto skor"
ten kodym je co za vola?? Na nafte ma bezny vodic rozdiel v spotrebe najmenej 2 litre. Servis samozrejme nie je drahsi, alebo iba minimalne.
Ono to začíná být hodně kontroverzní tvrzení. Donedávna skutečně platilo, že nové auto bude do těch 120 - 150 tkm fungovat bez ohledu na palivo a po těch 150 tkm se spíš vyplatí benzín, protože v dieselu je holt spousta kurvítek které po těch stopadesáti tisících "dojdou". Ojetý diesel je každopádně koníček pro hodně bohaté. Ovšem produkce jisté velké tuzemské automobilky tuhle zkušenost zcela převrátila. Pokus implantovat maximum dieselových kurvítek do benzínového motoru se "vydařil" naprosto mimořádně :-D .
Myslím, že není třeba hned tak silný kalibr co se volby slov týká... Co třeba DPF, neboli filtr pevných částic? Dnes už povinně v každém novém dieselu. A pak vstřiky (pokud nemáte známého na STK) cca po 150 tisících. Našlo by se i něco dalšího. ;-)
S dvoutunovym BMW 530xi (= radovy benzinovy atmosfericky sestivalec s xDrive; maximalni vykon 200 kW) jezdim beznou kombinouvanou prumernou spotrebu 7.5 l/100 km. Na dalnici pri tempomatovych 135 km/h je prumerna spotreba 8.5 l/100 km. Se zapnutou klimatizaci cca o 1 litr vic.
Pokud budeme brát E60/ E61, ptž o jiném bmw s označením 530xi nevím, tak zdaleka nemá 2t. I udávaný výkon je 190kw, ale to je detail. Spotřebě se dá věřit za předpokladu delší a vyrovnané cesty s předvídáním a lehkou nohou, ale určitě se nedá nazývat jako klasickou průměrnou s vyrovnaným poměrem dálnice/města ( alespoň okresního ) a okresky. Pokud ano, nechtěl bych tě potkat na hlavní jak "frčíš" zběsilých 70km/h. 20 uživatelů na spritmonitoru má průměr 10.8L, to myslím hovoří za vše
Tak to je videt, ze jsi to auto a ani jine trilitrove benzinove nikdy neridil.
Co mam s Tebou delat? Prosit Te, aby jsi mi veril, nebudu. :-\Nicmene, Tva poznamka k tematu snizovani provoznich nakladu prilis neprispela. :-)
Nemusis me prosit. Staci, kdyz nebudes psat nepravdy. To je spotreba dvoulitroveho benzinu o hmotnosti 1500 kg a s dost lehkou nohou.
A co Treba tady: http://www.autoplenum.de/Auto/BMW/530/Test-BMW-530... ... Taky lzou?
Tak vidis, ze mam pravdu. Za prve v tvem vyberu jsou i dvoulitry a prumer je 10,76. Kdyz omezis vyber na 530i, prumer je 11,44. Celkove z grafu vyctes, ze naprosta vetsina se pohybuje od 10,2 do 12,8. ;-);-)...sis pekne nabehl...
Jo, mas pravdu. O prumeru. To je asi tak vsechno. ;-)Nicmene, ja jezdim za kolik jezdim a podle spritmonitoru nejsem sam. Ze nepatrim do prumeru, na tom nemuze nic zmenit. ;-) Muzes rikat treba 100^100^100 (a to je huste velke cislo!) krat, ze tomu neveris a ze prumer je nekde jinde. Ale to je asi tak vsechno co s tim muzes delat.Chtel jsem jen ostatnim sdelit, ze je mozne i s takovym autem jezdit s rozumnou spotrebou. Nic vic, nic min.Tuhle diskusi povazuji jiz za uzavrenou.
A tihle vsichni http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/38-5e... ... -) A nedivim se, ze s tim mas problem. Coz tak zkusit si to nezavisle a sam nekde overit? Treba se tvuj pohled na soucasny automobilovy svet zmeni.
To máš dost nenažranou klimu :D
To je mozne. Ovsem otazka je, koho to zajima mimo Toy Elfa s iP4S bez klimy. :-P
"a to zejména proto, že v současnosti vyráběná auta jsou konstruována na maximálně 120 000–150 000 km"Konečně to někdo oficiálně přiznal.
Nejlepší je nikam nejezdit a nevlastnit auto. :-P :-DTeď vážně. Jeden z nejlepších poměrů cena výkon stará dobrá rotačka. Např. jedničková oktávka. Spotřeba kolem pěti litrů nafty a přijatelné provozní náklady, kde největší náklad je rovodový řemen.
Mě by třeba zajímalo jak je to s vyřazováním x brzděním motorem u automatické převodovky? Nenamáhá se více pokud bych vyřadil a pak opět zařadil? Přeci jen to nebude stejné jako u manuálu.. Člověk ušetří na palivu, ale ak vyplázne prachy za opravu automatu..
Tak zrovna tohle by mě taky zajímalo. Co se vlastně děje v automatu, když za jízdy vyřadím na neutrál? A má to převodovku nějaký negativní vliv? Může mi to prosím někdo trochu objasnit?
nicis ho castym razenim automat neni manual ma uplne jine funkce a pro svuj provoz potrebuje tocis s hydromenicem pro ochlazovani a cirkulaci oleje- vyrazenim na N tuto funkcni prerusis
Vyřazením na "N" u klasického automatu za jízdy tu převodovku po nějakém čase zničíte. Motor totiž nadále točí převodovkou, ale odpojí se hydro, které vyrovnává kmity od kol. V převodovce potom proti sobě působí 2 síly, tah od kol a tah motoru, bez vloženého hydra to potom vypadá jako když se 2 tahají o jeden provaz. Ze stejného důvodu se automat nesmí odtahovat po vlastní ose, protože tah od kol působí proti vypnutému motoru a opět neběží hydro které chrání lamely převodovek. Viděl jsem spoustu automatů, které někdo odtáhl po vlastní ose třeba 50 kilometrů, převodovka je potom plná kovových špon a je vlastně neopravitelná (vyndat ty špony vlastně nejde) něco podbného si způsobíte vyřazováním na "N" za jízdy.Automat má při sjezdu z kopce funkci tzv. uzamčení. Nejdříve převodovka brzdí (má zařazenou rychlost), po nějaké době, pokud jsou otáčky konstantní, převodovka sama zařadí neutrál (uzamčení) kde se převody rozpojí (na starších autech lze po tomto sledovat zvýšení otáček motoru kde se motor odlehčí).Samotnému automatu nejvíce vadí právě řazení, ve městě je proto vhodné provozovat automat na co nejmenší počet rychlostí (značení pro tou jsou různá, většina výrobců, ale má na převodovce stupeň určený pro tahání přívěsů, který se hodí právě do města).
Díky za fundovanou odpověď ;-)
Tak tomuhle popisu teda vůbec nerozumím. Třeba že se při vyřazení odpojí hydro? Vždyť přece skrz něj motor točí převodovkou. A popis toho uzamčení taky není jasný.
Chtělo by to kdyby se sem dal vložit nákres takové skříně. Jednoduše řečeno, uzamčení funguje podobně jako vyřazení u manuálu.Hydro funguje jako most mezi motorem a koly kdy vyrovnává rozdílné tahy od motoru a od kol, které se přenášejí na převodovku vlivem zařazení stálého převodu. Hydro si lze představit jako automatizovanou (poměrně komplikovanou) spojku, pokud nefunguje nebo není v činnosti (zařazení "N") a kola se točí, je to jako by jste neustále řadil bez spojky. Odírají se lamely
Rover: nic proti ale tvůj popis automatu je čisté blouznění
No, když myslíš, že 15 let praxe a stovky opravených skříní jsou málo, tak nám to osvětli sám. Bez náčrtků se mi to zdá totiž trochu složité
Rover: uff, patnáct let měníš díly v automatech a přesto jsi za tu dobu nepochopil jejich funkci ? Tohle teda ke chlubení určitě není.To tvoje "hydro" je ve skutečnosti hydrodynamický měnič momentů který v podstatě funguje jako netřecí spojka schopná delšího prokluzu a plynulá minipřevodovka zároveň. A přemosťuje se aby řízeně přestala prokluzovat úplně - tedy pro snížení ztrát hlavně na vyšší kvalty, ovšem přemostění nemá nis společného se zařazením neutrálu.Nevím jestli jsou tvoji zákazníci úplně hloupí a oblbneš je vždy se svými teoriemi, ale snad ti tohle jako nakopnutí stačí a ve vlastním zájmu si funkci automatů (různých) nastudješ komplexněji. Jednou určitě potkáš zákazníka co se v tom vyzná tak ať nevypadáš za úplného.....Já bych si k tobě dnes automat na opravu určitě nedal.
No evidentně se odpojí motor od převodovky a kol :D.
No to právě u automatu ne.
Záleží na typu. Ale všeobecně je to píčovina. Proč bych si připlácel za automat, kdybych tam chtěl řadit kvůli úspoře?
Dobrá, pomineme fakt o nákupu, berme, že člověk již automat má.. ;-)
automat nejvic skodi časte prehazovaní režimu d a n- proto je pro automat nejšetřnější jednak preskakat z P rovnou na D a potom jak uz clvoek zaradi D nechat ho tam dokud nedojede- i pri stani na krizovatce automatu nesvedci precvaknuti na N ale je hvodne nechat D a pockat
Jaroslava Wyrwolová, majitelka autoškoly Wyrwolová: .....že v současnosti vyráběná auta jsou konstruována na maximálně 120 000–150 000 km. :-D:-D:-D:-D:-)):-)):-)):-):-):-);-);-);-);-) Vidim, ze pani je odbornicka. Asi by jej mal niekto vysvetlit, co su to spotrebne veci na aute ;-) Dufam, ze aj v autoskole takto dava, to musia mat ziaci show.
Hlavne co nejvic vyrazovat a brzdit motorem.... tak sakra co z toho? :-D Snad je uspornejsi tam z kopce nechat kvalt a brzdit motorem do kteryho jde 0 litru benzinu (pokud nemame karburator) nez kvalt vyhodit a motor nechat bezet a drit brzdy ne??? :-D :-D
Směješ se vlastní hlouposti:-D Protože je častokrát lepší plachtit bez kvaltu. Auto dojede dál a tak úspora býva větší, než při brzdění motorem a "nulové" spotřebě.
A taky jde o to, že při vyhovezné rychlosti se tolik nevytáčí motor. Což znamená menší opotřebení motoru. Což znamená menší náklady na opravy.
Tak aby se ti nevytáčel tolik motor tak tam hodíš vyšší kvalt ne? Když brzdíš motorem, tak zase méně opotřebuješ brzdy, takže nižší náklady na výměnu brzdových destiček, kotoučů a kapaliny ;-). Ale myslím, že záleží na situaci, když pod kopcem bude křižovatka na které bude červená nebo budu muset dát přednost, tak tam nahoře hodím rychlost, když to bude sjezd na rovinku kde nepředpokládám brždění, tak zase vyřadím. Myslím, že takhle nějak to myslel onen "expert" ze článku.
Auto při brzdění motorem rozhodně nežere 0, to jen palubní počítač takhle kecá. Doporučuju při brzdění motorem zkusit vypnout zapalování, sám uvidíte o kolik víc začne auto brzdit. Ale nezamkněte si volant :) Skutečně je lepší jet kopce s vyřazenou rychlostí, raději častěji měnit destičky než potom řešit předčasně opotřebenou převodovku a motor. Nejvíc mě zaujala věta: Dále lze spořit použitím LEDkového denního osvětlení nebo elektromagnetickým, polovodiči osazeným radiopřijímačem.Toto je odborník z nějaké psychiatrické léčebny? Je to docela sranda, když rádoby odborník na elektromobily absolutně bez znalostí problematiky elektroniky a elektrotechniky dělá chytrého. Prý si nabíjí elektromobil z obnovitelných zdrojů. Předpokládám, že má tedy pořádnou solární elektrárnu a aby mohl nabíjet auto přes noc, svítí na ty panely úspornými LEDkovými světly. LED světla jsou ekologická, FW panely taky, takže takové nabíjení musí být tím pádem taky ekologické!
Ježiši to jsou kecy. Ale zase , aspoň jsem se zasmál. Hlavně paní z autoškoly která tvrdí , že auta vydrží 120 až 150 tisíc a pak papa. Jaaaj. Také řeči lidí z Auto Škody, ....chodit do autorizovaných servisů pravidelně.(myslel jsem , že článek je o úspoře peněz majitelů vozidel) Booože, pryč s takovou snůžkou keců. Jediný rozumný a komplexní pohled na věc má pan Kodym. :-)
Auto z autoškoly je po 150 000km opravdu již nepoužitelné, neb jeho oprava by byla dražší nežli vůz nový. Nezapomeňte prosím, že s takovými auty jezdí především nováčci, kteří palí spojku kuchy jezdí, motor neustále chcípá při rozjezdech a auta z autoškoly jezdí v podstatě jen po městě. Připočtěte špatné řazení a vbyjde vám, že je div, že auto z autoškoly co má najeto 150 000km se ještě nerozpadlo ...
Možná by bylo dobré zjistit, s jakými auty to vlastně v té autoškole jezdí. Aby bylo jasné, co radši nekupovat :-D I když je pravda, že v autoškole ty auta dostanou určitě strašný záhul a 100 000 v tomhle provozu bude možná jako 300 tisíc u slušného řidiče.
Taky marně přemýšlím z jakého důvodu jsou dotyční považováni za experty.
:-D Naprosto s Vámi souhlasím. Přesně tyhle dva kecalové mi zůstali v paměti. Hlavně aby se paní z autoškoly nedostala do politiky....To by chodila půl národa pěšky...
Radko Ječmínek, syn starého Ječmínka. Vysavače Sazky a Autoklubu. To je ten pravý radil. Ten ví přesně jak ušetřit. Ale na svém, z cizího krev netečeB-]
To jsem se zas jednou po ránu pěkně zasmál :-D , v podstatě až na p. Kodyma snůžka keců(brát s rezervou)...
Jsme uvědomělí, a tak nepoužíváme ani klimatizaci, a proto si otevřeme okénka. Jsme-li v dopravní zácpě, všem ostatním jde motor, nám nikoli a máme nulovou spotřebu energie. // uz vegra vidim, jak stoji v zacpe, vsem to pekne cmoudi a primo jemu do otevreneho okenka. pac je uvedomelej, ze jo ..
nerozumím proč pan Vegr nepoužívá klimatizaci když mu ji stejně pohání elektřina z jeho obnovitelných zdrojů. Čemu to vadí pane Vegr ?
Páč když si v elektro-eko-super-auto-mobilu zapnu klimu, tak se to nerozjede do kopce. A pokud se to rozjede, tak mi dojezdometr oznámí něco jako "za 2km nabýt akumulátor".
to je dobra blbost, kdyz pojedu konstantne 90km/h a otevru si okna bude mi to zrat vic jak se zapnutou klimatizaci.
To jsou zase "blafy"..:-D Kazdy z dotycnych si mele to svoje...ten doporucuje zasadne originalni dily a ten zase jen elektromobily a hlavne si nezapinejte klimu:-DIkdyz plno rad je samozrejme dobrych,ale pokud si tohle precte obycejny ridic,tak stejne bude vedet kulovy...:-D
Citace Jaromír Vegr: “ ...Dále lze spořit...elektromagnetickým, polovodiči osazeným radiopřijímačem...“Myslíte tedy pane Vegr že elektronkové autorádia fakt už raději nekupovat ?:-)
Největší blbec je Vegr:Nižší spotřeby docílíme výběrem úspornějšího rádiaJsme uvědomělí a tak klimatizaci nepoužívámeProblém je, že na stejné úrovni je jeho rada "používejme elektroauta"
Ano, pan Vegr je odborník na svém místě. Alespoň je vidět, jací "odborníci" se motají kolem elektromobilů. Náklady na provoz elektromobilu nejsou jen v ceně za proud při nabíjení, je třeba započítat také cenu a životnost samotného akumulátoru. A když zhruba odhadnu, že takový akumulátor má životnost 300 nabití, dojezd 200 km a cenu 200 tisíc korun, vyjde nám životnost 60 tisíc km a náklady 3.30Kč na km. K tomu elektrika na dobití, a jsme na čtyřech korunách na km. Za to bude jezdit třílitrový benzínový šestiválec a ještě možná zbyde.... Jinak u lampových autorádií bylo samotné rádio vesměs vždy pod palubkou, do motorového prostoru se dávala druhá bedna obsahující napájecí zdroj s vibrátorovým nebo rotačním měničem. Odběr proudu zhruba odpovídal dálkovým světlům.
Ale klasické elektronkové radiopřijímače prý také více hřály, což se zejména v zimě může hodit. Třeba u staré Škody Octavia ze 60. let min. století byla ta elektronková část rádia v motorovém prostoru, takže teoreticky by mohlo zapnutí takového radiopřijímače poněkud urychlit zahřátí studeného motoru. Pokud by měl někdo v nějakém tom elektromobilu původně elektronkový přijímač a vyměnil ho za jiné rádio, tak se mu možná snížila spotřeba elektřiny a zvýšil výkon či dojezd? Nicméně nejlepší by asi bylo radiopřijímač z auta vymontovat a prodat, protože kdyby ho někdo náhodou zapnul, tak by určitě zvyšoval spotřebu. :-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.