Jak nejlépe ochránit lak auta? Dodržujte 4 pravidla voskování a leštění

35 komentářů

Daniel
20. srpna • 21:51

Hele je toho opravdu hodně. Auto jsou mým koníčkem, takže mám doma 6 aut o které se snažím starat s největší péčí. To že jste auto nejel v dešti je ideál, ale to je realizovatelné akorát na nějakou víkendovku. Člověk potřebuje mít lak dobře chráněný i na autech, které běžně v dešti jezdit budou. No každopádně autokosmetiky je na trhu hodně a každému může sedět něco jiného. Jelikož se tomu ale věnuju už skoro 16 let, tedy mému koníčku, tak mi toho rukou prošlo už hodně. Můžu měřit už i výsledky co mi na jaké autě nejlépe drží a v podstatě jsem teď přešel už jen na Korrek. Když se podíváte na halbich.cz, tak u nich najdete vše co potřebujete k mytí i ochraně auta. Základem je dobré umytí auta, tedy voda a potom kvalitní šampon. Kupuji si šampon od nich, který fakt hodně pění. Ideální je mít na vapce pěnovací trysku, kterou šampon nanesete. Umývám vždy ve stínu, aby mi to neschlo na slunci. Nechám působit a opláchnu. Pokud umývat pravidelně, tak stačí jednou, když jsem měl auto v chorvatsku, tak jsem raději umýval dvakrát po sobě kvlu prachu a soli z cesty. Pak je vhodné použít ochranu laku něco dlouhodobého. Mám doma Korrek Pro HYDROX, je to keramický nástřik, který odpuzuje vodu a nečistoty.

Tomáš
19. srpna • 22:28

Dřív jsem na auto staré auto používal v podstatě šampony co jsem kupoval na benzínce a sem tam jsem koupil i nějaký vosk. Bylo to starší auto, a tak jsem na to nějak moc nehleděl. Teď jsem si však objednal nové volvo v černém laku, které nádherně svítí protože ho máme doma asi 14 dnů a více méně nebylo jeté v dešti a pořád stojí v garáži. Než lak nějak zajde, tak bych ho chtěl ochránit. Jakou autokosmetiku je nejlepší na tohle použít?

Tomáš Novotný
17. srpna • 21:51

Mám dobrou zkušenost s firmou z Brna foliaset.cz Dělají to opravdu dobře a výsledek stojí za to.

Daniel
13. srpna • 7:46

Takže máte zkušenost i s nějakou firmou, který ty ochranné fólie dělá? od koho je máte?

Daniel
5. srpna • 23:05

Máte na autě někdo i ochrannou fólii? Dokáže to lak auta opravdu dobře chránit?

Tomáš Novotný
10. srpna • 0:19

Máme to na autech vyzkoušené. Fólie dokáže lak chránit tak, že zůstává v původním stavu a navíc ho chrání i proti oděrkám od kamínků a odřeninám. Navíc když se fólie někde trochu poruší, tak se na slunci dokáže vrátit zpět do původního stavu.

Jan Navrátil
19. července • 23:17

Do myčky s fólií můžete, ale dostal jsem k tomu manuál a do myčky by mělo auto jít maximálně tak jednou za měsíc. Já jezdím míň, jelikož mám auto rád, tak ho stejně myju raději ručně. Polep fólií mám od https://www.polepim.cz/folie-na-auta/... . Jsou to opravdu machři. U nich v dílně jsem viděl i různé grafické polepy a z toho by si člověk sedl na zadek.

Pavel
18. července • 15:42

Ta fólie vydrží tak dlouho? Jak se potom o auto musím starat? Dá se s tím jezdit do myčky?

Pavel
15. července • 9:08

Je voskování auta opravdu dobrou cestou k ochraně laku auta? Mám objednané dražší auto, na které jsem právě kvůli speciálnímu laku dlouho čekal.

Jan Navrátil
16. července • 7:46

Pokud budete chtít auto dobře ochránit před kamínky, odřeninami a poškozením laku, tak doporučuji nechat nalepit ochrannou fólii. Ta vydrží na autě cca 10 let a lak pod ní bude pořád takový, jako když sjede z lakovací linky.

Lukáš
29. dubna • 2:12

Já bych si tedy na takový domácí servis nevěřil, raději tuto činnost vždy předám odborníkům. Lidi z firmy https://www.steams.cz/... se mi vždy postarají o exteriér i interiér auta a já to mám naprosto bez starostí. Nikam totiž nemusím jezdit, oni přijedou za mnou s potřebným vybavením.

Ivan Majer
26. února • 18:29

Zajimavé, můžu doporučit ještě tento článek: http://www.united-c.cz/lesteni-laku-auta-krok-za... ...

Ondra
11. září • 14:46

Pracuji v automyčce a na čistění používáme prostředky od https://www.apexsystems.cz/katalog/myti-a-renovace-v... ... Jsou velmi kvalitní a koncentrované. Zákazníci odjíždějí spokojeni. To je pro nás důležité.

Martin
28. června • 12:24

Myslím že jsem tady http://www.united-c.cz/... taky kupoval něco na ochranu laku a vydrželo to hodně. Ale nevím zda to používat furt nebo jen někdy.

fluk
6. června • 6:28

Aplikoval jsme Pikatec a už nikdy více, jediný efekt je, že voda dělá na karoserii pěkné kuličky, ale slibovaná ochrana před ptačím trusem a štít před kamínky je nesmysl, vyhněte se tomu velkým obloukem.

Radon
4. června • 18:40

Kurna fix, cely zivot jsem touzil po Porsche a ted stacil jeden clanek a okamzite jste mne z toho vylecili ... a na tu mou koncernovou plechovku je bezkontaktni mycka az moc velkej luxus :-)

Lidl
29. června • 12:52

porsche je taky koncern

bzzz
3. června • 9:51

Dejte si na auto folii ;-)

Pazdrat
4. června • 20:49

Tak možná potravinářská fólie by vyšla levně, jinak je to docela pálka. Není problém dát 30k za fólii (perfektní) na BMW řady 3.
V Americe jsou fólie žluté celkem běžné na vozy taxi, pak to sundají, stočit o půl mega a prodají jako fajnovku.

Martin
12. června • 2:40

Neviem, kde ste to v Amerike videl, ale po pravde povedane skutocny stav najazdenych mil na aute nie je problem tu v USA zistit. Stacanie tachometrov sa tu nepraktikuje, pretoze sa jedna o trestny cin, za ktory si dotycny pojde sadnut na par rokov do basy na rozdiel od CZ a zbytku EU. Predtym nez na buduce zavalite takyto nezmysel, tak si to radsej preverte.
Pre autora clanku: Clay nie je guma, ale specialna jemna hlina, ktora dokaze vytiahnut spinu z laku z auta.

miro
3. června • 9:30

Krásný příspěvek, vhodný snad jen u Rolls Royce ,většina lidí, kteří mají auto jako spotřební předmět na to nebude mít čas.Kde jsou ty doby, kdy se vyráběl autobalzam v zelené plechovce, se kterým byly výborné výsledky, byl levný a vydržel i několik měsíců.Ale co funguje, to se musí změnit, takže dnes hledám podobný přípravek a zatím jsem nenašel.:-(

Jares
3. června • 19:44

Tempo, ale dnes jsou už lepší přípravky

nasel
3. června • 18:20
jogurt
4. června • 14:27

Akorát už to není carnaubský vosk rozpuštěný ve směsi lehkého benzínu a toluenu. Původní fungoval skvěle, ale s omezenou životností. Dnešní syntetické politury fungujé lépe a vydrží víc.

Radek
3. června • 11:35

Já jsem našel ten správný vosk co opravdu vydrží. Je to značka Soft99 Fusso Coat

Marek Knoflík
20. února • 16:35

FussoCoat je výtečný japonský topík
Našel jsem ještě další článek na ochranu laku v zimě: http://www.united-c.cz/ochrana-laku-v-zimnim-obd... ...

Krabat
3. června • 8:54

Článek se mi zdá trochu komplikovaný. Osvědčil se mi jednoduchý postup a auto má i po letech nádherný lak bez mikroskopických škrábanců.1. Nikdy nejezdím do kartáčové myčky. Pokud chcete mít na autě krásný a zachovalý lak, tohle je nevyhnutelné pravidlo.2. Auto myji na bezkontaktní myčce. Ano, lze mýt i doma wapkou, s dvěma kbelíky, speciálními mycími houbami apod., ale na to nemám tolik času. Bezkontaktní myčka skutečně funguje dokonale.3. Po návštěvě bezkontaktní myčky vezmu vlhkou utěrku z mikrovlákna a "stáhnu" z auta možný prach, který tam mohl ulpět na cestě zpátky. Na auto potřebuji min. 3 takové utěrky.4. Následně aplikuji nanovosk. Tvrdí se, že to stačí udělat dvakrát ročně, ale já se tím bavím každý druhý měsíc. Opět měkké mikrovlákno a krouživými pohybu rozetřu vosk. Dávám jej i na světla nebo chrom, je to skvělá ochrana polykarbonátu i chromu proti stárnutí.5. Stačí rozleštit nanesený vosk. Opět suchá a čistá utěrka z mikrovlákna. Na auto stačí dvě, čas od času je samozřejmě vhodné utěrku vyklepat a zbavit prach ze suchého vosku.6. Nakonec stačí konzervovat plasty a jemně ošetřit pneumatiky matným přípravkem. Úmyslně píšu matným! Tuzingově lesklé gumy patří do vesnického autosalonu.7. Všechna tahle práce se dělá na studené karoserii a ve stínu. Pokud nemáte garáž, tak prostě začněte brzy ráno nebo pozdě odpoledne.Jak už jsem napsal, tímto postupem minimalizujete riziko mikroškrábanců na minimum. I po letech bude auto vypadat jako nové. Když jsem prodával své poslední auto po osmi letech, nový majitel mě podezíral, že je přelakované. :-) Samozřejmě, každého to nebaví nebo nemá tolik času. Pro mě je to relax, u kterého si vyčistím hlavu.

Filip
3. června • 21:18

Přesně. Bezkontaktní mycky ale leckde zacaly šidit. Na Praze 3 se zkrátil čas a vosk je příliš redeny.
V Jindřichově Hradci je vosk jak smetana a čas minimálně o třetinu delší.

Jares
3. června • 19:43

Má slova, taktéž to tak dělám.

Kankunen
2. června • 15:52

Mi se osvědčilo pravidelnější voskování. Ať dáš co dáš, za 3 týdny už to není ono. Voskuju části hlavně kvůli much.

Joe Doe
2. června • 14:48

Poucka cislo 1 - rozhodujuca je kvalita laku, ktory da vyrobca na auto.A tak sa stane, ze auta niektorych znaciek vyzeraju po 10 rokoch klasickych umyvaciek ovela lepsie, ako auta pravidelne rucne lestene auta inych znaciek.Ked ma mainstreamovy hatch v zaklade kvalitnejsiu metalizu ako premiovka v dlzke, ked sa spravidla objednava aj so soferom, je asi problem v systeme.

Joe Doe
2. června • 20:28

Tych minusiek som cakal viac, ale je vikend, a vacsina automobilovych zabednencov asi lesti Octavie.

Milan
2. června • 12:15

Dobrý článek..
Jako lajcký návod a rady plně dostačující..

lojza
2. června • 11:45

Kdo by se tím obtěžoval, když mu to na parkovišti u Liedlu obouchaji maminy súvéčkem 😊. A nakonec to stejně dřiv shnije zespod, než svrchu. 😊

Sir CHerokee
2. června • 8:36

Dobrý článek!

Doporučujeme

Články odjinud