Obvio: konkurence pro Mini a Smart

Brazilský výrobce automobilů Obvio Automoveiculos představil své plány pro expanzi do Evropy a USA. Prvním z modelů, kterým hodlá dobýt tyto trhy, má byt miniautíčko pod označením 828/2. Veřejnosti představený prototyp je postaven kompletně z plastových dílů na kompozitovém podvozku. Auto o rozvoru 1750 mm, délce 2650 mm a šířce 1650 mm má díky těmto materiálům hmotnost pouhých 600 kg a obsahuje tři sedadla.

Podvozek prototypu používá víceprvkové nápravy typu McPherson, kotoučové brzdy na všech kolech a kola z lehkých slitin s pneu o rozměru 205/55 R15 vepředu a 225/55 R16 vzadu. Čtyřválcový motor byl vyvinut ve spolupráci s BMW a DaimlerChrysler. Základní provedení motoru pro Obvio má 85 kW při 6000 ot/min a 149 Nm při 4500 ot/min a je uložen úřed zadní nápravou. Automobilka dále uvádí, že počítá s výrobou i přeplňovaných verzí s výkonem až 184 kW. Motor přenáší výkon přes automatickou převodovku s možností ručního řazení.

Dle dostupných informací se má Obvio objevit na trhu v druhé polovině roku 2006 v ceně kolem 14 000 USD

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků