Obvio: konkurence pro Mini a Smart

Brazilský výrobce automobilů Obvio Automoveiculos představil své plány pro expanzi do Evropy a USA. Prvním z modelů, kterým hodlá dobýt tyto trhy, má byt miniautíčko pod označením 828/2. Veřejnosti představený prototyp je postaven kompletně z plastových dílů na kompozitovém podvozku. Auto o rozvoru 1750 mm, délce 2650 mm a šířce 1650 mm má díky těmto materiálům hmotnost pouhých 600 kg a obsahuje tři sedadla.

Podvozek prototypu používá víceprvkové nápravy typu McPherson, kotoučové brzdy na všech kolech a kola z lehkých slitin s pneu o rozměru 205/55 R15 vepředu a 225/55 R16 vzadu. Čtyřválcový motor byl vyvinut ve spolupráci s BMW a DaimlerChrysler. Základní provedení motoru pro Obvio má 85 kW při 6000 ot/min a 149 Nm při 4500 ot/min a je uložen úřed zadní nápravou. Automobilka dále uvádí, že počítá s výrobou i přeplňovaných verzí s výkonem až 184 kW. Motor přenáší výkon přes automatickou převodovku s možností ručního řazení.

Dle dostupných informací se má Obvio objevit na trhu v druhé polovině roku 2006 v ceně kolem 14 000 USD

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků