Obsidian SG-One: Mustang jako hot-rod

Mustang je žijící americkou legendou a k této zemi patří neodmyslitelně i hot-rody. Co tak to dát dohromady?

Americká vášeň pro rychlá auta někdy nezná mezí, a tak vznikají vskutku zajímavé projekty. Jedním z takových je i SG-One od společnosti Obsidian, který je postaven na základech Fordu Mustang. Změn ale tento vůz podstoupil víc než dost.

Velkou zajímavostí na tomto voze je už samotný motor. Inženýři dali hlavy dohromady a výsledkem jejich práce je obrovská porce výkonu. Pod kapotou trůní osmiválec o objemu 6,4 litru, kterému k lepšímu dýchání pomáhá hned dvojice turbodmychadel. Na zadní kola tak putuje přes 800 koní výkonu, za použití vysoce kvalitního paliva není prý problém přeprogramováním řídící jednotky dostat z motoru i více než 1000 koní.

Dobrou zprávou je, že tento upravený Mustang není vůbec těžký - pohotovostní hmotnost vozu činí jen 1360 kg, takže lze očekávat ohromnou dynamiku. Stovka bude dle slov lidí z Obsidianu otázkou čtyř sekund. Čas by mohl být zřejmě ještě lepší, ale  takhle výkonný sporťák s motorem vpředu a pohonem zadních kol se bez problému s trakcí prostě neobejde.

Takhle vysoké výkony si pochopitelně vynutily kompletní přepracování podvozku, který je nyní plně stavitelný. Původní brzdy rovněž musely pryč a jejich místo zastoupil systém od Bremba, který používá 14“ kotouče a čtyřpístkové třmeny na všech kolech.

Ani uvnitř se nemá SG-One za co stydět. Sportovní kožené sedačky Recaro se čtyřbodovými pásy, obklady z hliníku, audiosystém s výkonem 3000 W a multimediální 10,5“ obrazovka – to je jen výpis z toho, co všechno se do auta vešlo.

Vnější úpravy jsou patrné po zhlédnutí fotografií, zde přišla ke slovu kapota s klasickým obrovitým nasávacím otvorem, 18“ černá kola nebo kompletně proměněná záď. Špatnou zprávou pro zájemce je, že tenhle vůz vzniknul jen jeden a nikdy se jich víc nevyrobí. Na druhou stranu, jediný kus bude k prodeji zřejmě formou aukce, takže pokud na to máte, nic vám nestojí v cestě…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Obsidian SG-One, Mustang jako hot-rod

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 276 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků