Obsidian SG-One: Mustang jako hot-rod

Mustang je žijící americkou legendou a k této zemi patří neodmyslitelně i hot-rody. Co tak to dát dohromady?

Americká vášeň pro rychlá auta někdy nezná mezí, a tak vznikají vskutku zajímavé projekty. Jedním z takových je i SG-One od společnosti Obsidian, který je postaven na základech Fordu Mustang. Změn ale tento vůz podstoupil víc než dost.

Velkou zajímavostí na tomto voze je už samotný motor. Inženýři dali hlavy dohromady a výsledkem jejich práce je obrovská porce výkonu. Pod kapotou trůní osmiválec o objemu 6,4 litru, kterému k lepšímu dýchání pomáhá hned dvojice turbodmychadel. Na zadní kola tak putuje přes 800 koní výkonu, za použití vysoce kvalitního paliva není prý problém přeprogramováním řídící jednotky dostat z motoru i více než 1000 koní.

Dobrou zprávou je, že tento upravený Mustang není vůbec těžký - pohotovostní hmotnost vozu činí jen 1360 kg, takže lze očekávat ohromnou dynamiku. Stovka bude dle slov lidí z Obsidianu otázkou čtyř sekund. Čas by mohl být zřejmě ještě lepší, ale  takhle výkonný sporťák s motorem vpředu a pohonem zadních kol se bez problému s trakcí prostě neobejde.

Takhle vysoké výkony si pochopitelně vynutily kompletní přepracování podvozku, který je nyní plně stavitelný. Původní brzdy rovněž musely pryč a jejich místo zastoupil systém od Bremba, který používá 14“ kotouče a čtyřpístkové třmeny na všech kolech.

Ani uvnitř se nemá SG-One za co stydět. Sportovní kožené sedačky Recaro se čtyřbodovými pásy, obklady z hliníku, audiosystém s výkonem 3000 W a multimediální 10,5“ obrazovka – to je jen výpis z toho, co všechno se do auta vešlo.

Vnější úpravy jsou patrné po zhlédnutí fotografií, zde přišla ke slovu kapota s klasickým obrovitým nasávacím otvorem, 18“ černá kola nebo kompletně proměněná záď. Špatnou zprávou pro zájemce je, že tenhle vůz vzniknul jen jeden a nikdy se jich víc nevyrobí. Na druhou stranu, jediný kus bude k prodeji zřejmě formou aukce, takže pokud na to máte, nic vám nestojí v cestě…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Obsidian SG-One, Mustang jako hot-rod

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků