Obrovský pick-up Tesly opět na scéně. Musk slibuje šílený točivý moment

19 komentářů

audax
1. července • 2:17

problém je v tom,že Elon,slubuje,v tom je zatial neprekonaný majster a to je zároveň aj problém,všetko len v rovine slubotechna,reálne nestíha vyrábať ani osobné autá,kolko bude trvať,až od slubov prejde k činom a nezostane len pri sluboch,alebo si ten pick-up budú musieť záujemci tiež vyrobiť ,alebo čakať niekolo rokov,kým sa aj nejaký pick-up aj reálne vyrobí ?

fic
28. června • 8:44

Ani den bez informace o Tesle...
A kolenovrtný socky si můžou závistivým flusem poránu, zlepšit svý nudný nuzný ráno...

Kuk Vykuk
27. června • 21:11

Elektrickej pick-up, Muskův sen a zárověň zásah do pozic největších americkejch křupanů. Čím větší hovado na asfaltu tím líp.

bzzz
28. června • 8:50

Pick-up je pro spoustu Americanu (nejen krupanu) velmi prakticky a vicemene nenahraditelny. Je logicke, ze americky vyrobce cili na vyznamny segment americkeho trhu. Kuk, vytahni si hlavu z ######.

Petr
29. června • 23:37

Pevne verim tomu, ze vetsina z tech lidi ten pickup nepotrebuje, ale pouze ho chteji. I kdyz, pokud provozujete v Severni Americe oblibene kempovani s alespon zakladne pouzitelnym karavanem, ten pick-up potrebujete NUTNE. Viz. tato fotka: https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-0dd5bb1d96008d8... ...
Nezridka jsou k videni i trinapravove karavany. Legislativa to podporuje, s beznym ridicakem treba v Kanade muzete ridit soupravu o celkove hmotnosti do 11tun. Prives myslim muze byt pouze 4500kg, ale ono to staci. No a dal - ono to nemusi byt absurdne drahe - za zakladni pracovni edici treba takoveho F150 date USD30000. Ovsem, kdyz ho vybavite, aby to vypadalo jako normalni auto pro 4 lidi, tak jste na 50 tisicich a zdaleka nekoncite... Proste amici dokazali vzit dalsi pracovni nastroj a udelali z neho soucast bezneho zivotniho stylu (stejne jako dziny).Co bude ale nejvetsi orisek, bude elektrickemu pick-upu najit kupce. Sedan a SUV se da prodat lidem z mesta (idealne z hipicke Kalifornie), ktere zajimaji veci jako ekologie, zdrava strava a tak. Pravy buran z americkeho stredozapadu (to jsou ti, co vynesli Donalda na vrchol) ale pick-up bez petilitroveho osmivalce stravi tezko (stejne jako salat, ktery obsahuje neco, co se jmenuje chia). Naprosto vazne - jak chcete tunit zvuk elektromotoru? Jak tomu nahradite normalni vyfuk za neco, co by paslo i na Tatrovku?

bzzz
1. července • 14:01

Naprosto vazne, proc tunit? Kdo 'normalni' v beznem zivote to resi?

Kuk Vykuk
10. července • 17:10

Pickup je nejoblíbenější auto chudejch venkovskejch i městskejch křupanů protože je to pro ně nejlevnější auto a zároveň občas i náklaďák.

Zombot
27. června • 18:26

Vzduchový samonivelační podvozek je tak strašně převratná novinka, že ho GM standardně montovalo do Cadillaců už v roce 1975 (možná dokonce ještě dříve). Pokud chce Musk tímhle na někoho udělat dojem, tak buď nerozumí autům nebo má svoje zákazníky za blbce.

Bobo
28. června • 10:36

A do kolika pickupů se montuje dneska ? 😏

expert
28. června • 15:42

Tak namátkou do pick-upů GMC, Ford, Chrysler, Dodge. Třeba RAM 3500 ho má moc pěkně vychytaný a zadní náprava zvládne opravdu brutální zátěž.
Zkus někdy vytáhnout hlavu z Muskova análu. ;-)

brk77
27. června • 17:59

Nemůžu si pomoct, ale v tomhle i z pozice fanouška Tesly vidím spíše další pokus o wow efekt, jak zase uklidnit netrpělivé investory, že zisky sice nejsou, ale bude to dobré. Koukněte, máme připravené auto, co lidi budou chtít. Trošku ještě přitopte a prachy na tuty budou ... .

bzzz
27. června • 22:35

Zisky nejsou mj protoze sypou miliardy resp vsechno do akvizic a vyvoje. Zacali optimalizovat (propoustet) tak uvidime za jeden/dva kvartaly. Nikdo neni samozrejme neomylny (a drivejsi uspech negarantuje dalsi), ale furt verim vice Muskovi nez mistnim/diskuznim frajerum ;-)

jozka
28. června • 8:18

ad uvidime za jeden/dva kvartaly.Uz zas? Ziiiv....

vana
27. června • 16:33

Musk dobře ví že točivý moment je u elektromobilů celkem bezvýznamný údaj, zvláště když ani neřekne kde působí. Takže klidně může slíbit co chce ať jsou ti co technice nerozumí z toho paf. ;-)

won
27. června • 18:19

Je úplně stejně bezvýznamný, jako udávaný krouťák u standartních motorů. Tam taky nevíš, kolik je vlastně na kolech. Musk tedy uvádí standartní údaj, jako všichni ostatní - krouťák motoru. Proč ti to nevadí u spalováků, že udávaná hodnota krouťáku je zavádějící?

vana
27. června • 18:53

Třeba u Roadsteru se Musk chlubil hodnotou 10 tisíc Nm aniž by specifikoval kde konkrétně se nacházejí. Nicméně z této hodnoty je naprosto zřejmé, že se nejedná o standartní údaj na motoru, ale bude to nejspíše nějaké hausnumero vzniklé součtem krouťáků na kolech. Podobné excesy byly v minulosti i u jiných elektromobilů, třeba tužím 4500 Nm u Audi e-tron ze kterých byli novináři taky u vytržení atd.A jelikož si takové demagogie dosud žádný výrobce spalováků nedovolil, nevím co vlastně myslíš tou zavádějící hodnotou u spalováků

won
27. června • 19:50

Krouťák udávaný na kolech ti přijde jako exces? Vždyť tenhle údaj má mnohem větší vypovídající hodnotu, než krouťák samotného motoru. Proto píšu, že je tenhle údaj u spalováků zavádějící, protože neznáš hodnotu finálního převodu a ani zpřevodování převodovky. Toho zase dlouhé roky výrobci využívali pro propagaci dieselů. Na papíře se zdálo, jak mají obrovský krouťák proti benzínům, no ale realita byla úplně jiná, protože diesel má menší rozsah otáček, takže potřebuje těžší převody a na kolech byl ten rozdíl proti benzínu mnohem menší (a v mnoha případech žádný).

oh.c!
27. června • 22:28

Ano, tzv. šílený kroutící moment na kolech je pěkný údaj třeba pro marketingová oddělení;-). Třeba já osobně vyprodukuji 1000 Nm na požádání. Ale můj výkon je opravdu, opravdu tragický;-).

vana
27. června • 20:05

Krouťák na kolech je celkem zbytečný údaj protože jeho maximum platí pouze pro nejnižší rychlostní stupeň takže se z něj dá odvodit snad jen stoupavost. Krouťák na spalovacím motoru říká alespoň něco o jeho charakteristice, samozřejmě spolu s otáčkami. U elektromotoru je to ale skoro zbytečné, elektromotory mohou mít velmi podobnou charakteristiku ve zcela odlišných rozsazích otáček při velmi odlišných momentech.

Doporučujeme

Články odjinud