Obrovský pick-up Tesly opět na scéně. Musk slibuje šílený točivý moment

vana  |  27. 06. 2018 16:33

Musk dobře ví že točivý moment je u elektromobilů celkem bezvýznamný údaj, zvláště když ani neřekne kde působí. Takže klidně může slíbit co chce ať jsou ti co technice nerozumí z toho paf.

Odpovědět  |   | 
won  |  27. 06. 2018 18:19

Je úplně stejně bezvýznamný, jako udávaný krouťák u standartních motorů. Tam taky nevíš, kolik je vlastně na kolech. Musk tedy uvádí standartní údaj, jako všichni ostatní - krouťák motoru. Proč ti to nevadí u spalováků, že udávaná hodnota krouťáku je zavádějící?

Odpovědět  |   | 
vana  |  27. 06. 2018 18:53

Třeba u Roadsteru se Musk chlubil hodnotou 10 tisíc Nm aniž by specifikoval kde konkrétně se nacházejí. Nicméně z této hodnoty je naprosto zřejmé, že se nejedná o standartní údaj na motoru, ale bude to nejspíše nějaké hausnumero vzniklé součtem krouťáků na kolech. Podobné excesy byly v minulosti i u jiných elektromobilů, třeba tužím 4500 Nm u Audi e-tron ze kterých byli novináři taky u vytržení atd.

A jelikož si takové demagogie dosud žádný výrobce spalováků nedovolil, nevím co vlastně myslíš tou zavádějící hodnotou u spalováků

Odpovědět  |   | 
won  |  27. 06. 2018 19:50

Krouťák udávaný na kolech ti přijde jako exces? Vždyť tenhle údaj má mnohem větší vypovídající hodnotu, než krouťák samotného motoru. Proto píšu, že je tenhle údaj u spalováků zavádějící, protože neznáš hodnotu finálního převodu a ani zpřevodování převodovky. Toho zase dlouhé roky výrobci využívali pro propagaci dieselů. Na papíře se zdálo, jak mají obrovský krouťák proti benzínům, no ale realita byla úplně jiná, protože diesel má menší rozsah otáček, takže potřebuje těžší převody a na kolech byl ten rozdíl proti benzínu mnohem menší (a v mnoha případech žádný).

Odpovědět  |   | 
vana  |  27. 06. 2018 20:05

Krouťák na kolech je celkem zbytečný údaj protože jeho maximum platí pouze pro nejnižší rychlostní stupeň takže se z něj dá odvodit snad jen stoupavost. Krouťák na spalovacím motoru říká alespoň něco o jeho charakteristice, samozřejmě spolu s otáčkami. U elektromotoru je to ale skoro zbytečné, elektromotory mohou mít velmi podobnou charakteristiku ve zcela odlišných rozsazích otáček při velmi odlišných momentech.

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  27. 06. 2018 22:28

Ano, tzv. šílený kroutící moment na kolech je pěkný údaj třeba pro marketingová oddělení. Třeba já osobně vyprodukuji 1000 Nm na požádání. Ale můj výkon je opravdu, opravdu tragický.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  27. 06. 2018 17:59

Nemůžu si pomoct, ale v tomhle i z pozice fanouška Tesly vidím spíše další pokus o wow efekt, jak zase uklidnit netrpělivé investory, že zisky sice nejsou, ale bude to dobré. Koukněte, máme připravené auto, co lidi budou chtít. Trošku ještě přitopte a prachy na tuty budou ... .

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  27. 06. 2018 22:35

Zisky nejsou mj protoze sypou miliardy resp vsechno do akvizic a vyvoje. Zacali optimalizovat (propoustet) tak uvidime za jeden/dva kvartaly. Nikdo neni samozrejme neomylny (a drivejsi uspech negarantuje dalsi), ale furt verim vice Muskovi nez mistnim/diskuznim frajerum

Odpovědět  |   | 
jozka  |  28. 06. 2018 08:18

ad uvidime za jeden/dva kvartaly.

Uz zas? Ziiiv....

Odpovědět  |   | 
Zombot  |  27. 06. 2018 18:26

Vzduchový samonivelační podvozek je tak strašně převratná novinka, že ho GM standardně montovalo do Cadillaců už v roce 1975 (možná dokonce ještě dříve). Pokud chce Musk tímhle na někoho udělat dojem, tak buď nerozumí autům nebo má svoje zákazníky za blbce.

Odpovědět  |   | 
Bobo  |  28. 06. 2018 10:36

A do kolika pickupů se montuje dneska ? 😏

Odpovědět  |   | 
expert  |  28. 06. 2018 15:42

Tak namátkou do pick-upů GMC, Ford, Chrysler, Dodge. Třeba RAM 3500 ho má moc pěkně vychytaný a zadní náprava zvládne opravdu brutální zátěž. Zkus někdy vytáhnout hlavu z Muskova análu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  27. 06. 2018 21:11

Elektrickej pick-up, Muskův sen a zárověň zásah do pozic největších americkejch křupanů. Čím větší hovado na asfaltu tím líp.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  28. 06. 2018 08:50

Pick-up je pro spoustu Americanu (nejen krupanu) velmi prakticky a vicemene nenahraditelny. Je logicke, ze americky vyrobce cili na vyznamny segment americkeho trhu. Kuk, vytahni si hlavu z ######.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  29. 06. 2018 23:37

Pevne verim tomu, ze vetsina z tech lidi ten pickup nepotrebuje, ale pouze ho chteji. I kdyz, pokud provozujete v Severni Americe oblibene kempovani s alespon zakladne pouzitelnym karavanem, ten pick-up potrebujete NUTNE. Viz. tato fotka: https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-0dd5bb1d96008d8... ...
Nezridka jsou k videni i trinapravove karavany. Legislativa to podporuje, s beznym ridicakem treba v Kanade muzete ridit soupravu o celkove hmotnosti do 11tun. Prives myslim muze byt pouze 4500kg, ale ono to staci. No a dal - ono to nemusi byt absurdne drahe - za zakladni pracovni edici treba takoveho F150 date USD30000. Ovsem, kdyz ho vybavite, aby to vypadalo jako normalni auto pro 4 lidi, tak jste na 50 tisicich a zdaleka nekoncite... Proste amici dokazali vzit dalsi pracovni nastroj a udelali z neho soucast bezneho zivotniho stylu (stejne jako dziny).

Co bude ale nejvetsi orisek, bude elektrickemu pick-upu najit kupce. Sedan a SUV se da prodat lidem z mesta (idealne z hipicke Kalifornie), ktere zajimaji veci jako ekologie, zdrava strava a tak. Pravy buran z americkeho stredozapadu (to jsou ti, co vynesli Donalda na vrchol) ale pick-up bez petilitroveho osmivalce stravi tezko (stejne jako salat, ktery obsahuje neco, co se jmenuje chia). Naprosto vazne - jak chcete tunit zvuk elektromotoru? Jak tomu nahradite normalni vyfuk za neco, co by paslo i na Tatrovku?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  01. 07. 2018 14:01

Naprosto vazne, proc tunit? Kdo 'normalni' v beznem zivote to resi?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 07. 2018 17:10

Pickup je nejoblíbenější auto chudejch venkovskejch i městskejch křupanů protože je to pro ně nejlevnější auto a zároveň občas i náklaďák.

Odpovědět  |   | 
fic  |  28. 06. 2018 08:44

Ani den bez informace o Tesle...
A kolenovrtný socky si můžou závistivým flusem poránu, zlepšit svý nudný nuzný ráno...

Odpovědět  |   | 
audax  |  01. 07. 2018 02:17

problém je v tom,že Elon,slubuje,v tom je zatial neprekonaný majster a to je zároveň aj problém,všetko len v rovine slubotechna,reálne nestíha vyrábať ani osobné autá,kolko bude trvať,až od slubov prejde k činom a nezostane len pri sluboch,alebo si ten pick-up budú musieť záujemci tiež vyrobiť ,alebo čakať niekolo rokov,kým sa aj nejaký pick-up aj reálne vyrobí ?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 48 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků

Nejčtenější články

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu. Zůstala však jen snem chalupářů

Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu…

Než do hry vstoupil Giorgetto Giugiaro a jeho Ital Design, pokoušeli se v AZNP zhmotnit vizi moderní velké škodovky čistě ve vlastní režii. Výsledek ve srovnání s vozy navrženými v Itálii možná oku tolik nelahodí, potenciál pětici prototypů s názvem I-1 až I-5 ale upřít nelze.

4.  5.  2020 | | 45 N/A
Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světově, potopily ji však zbytečné chyby

Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světov…

Kromě hrstky notoricky známých škodováckých kupé najdeme v historii domácí značky i pár kousků, o nichž se dnes už moc nemluví. Mezi tyto rarity patří i elegantní Škoda 1100 OHC Coupé.

23.  5.  2020 | | 14 N/A
Nová Škoda Octavia RS má první ceny. Překvapivě zatím chybí hybridní varianta

Nová Škoda Octavia RS má první ceny. Překva…

Alespoň nějaké přiblížení cenové hladiny, na které se bude nové „ereso“ pohybovat…

22.  5.  2020 | | 126 N/A