Obří čínský „autobus“ vyrazil do reálného provozu

Určitě si vzpomenete na zprávu z letošního května, kdy byl představen obří „autobus“, který má jezdit nad běžnými osobními automobily. Stalo se tak v Číně a ta si od tohoto projektu slibuje zlepšení hromadné dopravy i životního prostředí. V květnu jsme si ale mohli prohlédnout pouze model, dnes už je na světě prototyp, který vyrazil do ulic. 

Tento „autobus“ jezdící přes auta má být řešením MHD v přecpaných ulicích

Tento „autobus“ jezdící přes auta má být řešením MHD v přecpaných ulicích

Kolegové z China Xinhua News včera na svém profilu na Facebooku oznámili, že tento prototyp uskutečnil první jízdu a přidali také první fotografie. Testovací provoz bude probíhat ve městě Qinhuangdao vzdáleném asi 300 km od Pekingu. 

Jen připomeneme, že tento stroj je široký 7,8 m a je schopný „překročit“ dva jízdní pruhy. Na výšku má 4,5 m a zvládne nadjet automobily vysoké maximálně 2,1 m. První prototyp pojme 300 lidí, v reálném provozu by mělo ale jít o soupravu schopnou odvézt najednou až 1400 pasažérů. Pohon je samozřejmě elektrický. 

Tramvaje překříží na nám. Hrdinů magistrálu. Praha chce podjezd zasypat

Tramvaje překříží na nám. Hrdinů magistrálu. Praha chce podjezd zasypat

Výsledek je v podstatě kombinací metra a autobusu. Pokud dopadnou testy dobře, v ulicích čínských měst se tento stroj opravdu objeví. Náklady na realizaci totiž dosahují pouze na šestnáct procent toho, co stojí výstavba klasického metra. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 27 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků