Je megalomanský v každém ohledu. Cadillac Escalade byl, je a vždy bude obrovský, ale s elektrickou verzí dostupnou od příštího roku ho automobilka posunula ještě o úroveň výše. Že by se rýsoval nový král segmentu?
Cadillac Escalade patřil vždy na vrchol značky jako největší a nejlépe vybavený model. S rostoucí oblibou luxusních SUV si automobilka všimla nového potenciálu a do segmentu vyplouvá rovnou svou nejimpozantnější vlajkovou lodí, která bude v prémiovém segmentu reprezentovat značku spolu s limuzínou Celestiq.
Recept na elektrický Escalade IQ 2025 nemohl být jednodušší – všechno uděláme obří, takže v něm bude dostatek místa pro všechny hračky a technické vymoženosti, které jsou k dispozici. Zvláště když něco takového platforma Ultium umožňuje. Cadillac ji používá v celém modelovém spektru, ovšem tady zachází trochu do extrému.
Například baterie. SUV Lyriq není žádným drobečkem a pyšní se 102kWh baterií. Do Escalade IQ se ale takové vejdou dvě, takže disponuje využitelnou kapacitou rovných 200 kWh. Prostřednictvím 800V soustavy je možné ji nabíjet výkonem 350 kW. Díky tomu prý získáte energii pro ujetí 160 km za 10 minut. Palubní nabíječka má ale jen 7,7 kWh, takže i přes napětí 240V potřebuje na plné nabití prázdné baterie cca 30 hodin. Wallbox s kapacitou 19,2 kW to samé zvládne za 13 hodin.
Ohledně dojezdu automobilka předpokládá vzdálenost kolem 720 kilometrů, ale vůz ještě musí projít homologačním měřením. To je úctyhodné, zvláště když uvážíte délku 5697 mm, s rozvorem 3459 mm. Ve výsledku je kratší něž Ecsalade V, ale rozvorem ho překonává.
Schopnost rychlého nabíjení je nutnost v případě, že chcete někam táhnout přívěs o hmotnosti až 3,6 tuny. V takovém případě oceníte dvojici elektromotorů s permanentními magnety o celkovém výkonu 680 koní a točivém momentu 833 N.m. V režimu Velocity Max hodnoty vzrostou na 750 koní a 1064 N.m. Jelikož jste na vrcholu třídy, za věci jako tepelné čerpadlo, víceúrovňová rekuperace, řízení všech kol, vzduchový podvozek s magnetickými tlumiči či pětizónová klimatizace se nepřiplácí.
Novinka bude nabízena současně se spalovacími deriváty, ale poznáte ji na první pohled. Mohutná příď má více futuristický design a více si hraje s osvětlením. Opulentní maska chladiče zůstala, ale kvůli lepší aerodynamice Cadillac zahladil hrany a přidal aktivní prvky vedení vzduchu. Svažitá střecha vozu dodává dynamický švih a záď se stylově podobá s limuzíně Celestiq. Výsledkem je solidní koeficient odporu vzduchu 0,31.
Megalomanský přístup je patrný také v interiéru. Jen se podívejte na palubní desku tvořenou z velké části 55palcovou soustavou dvou obrazovek. Levá sdružuje digitální přístrojový štít s infotainmentem, pravá je vyhrazena k zábavě spolujezdce. Je tu ještě třetí displej doplněný kruhovým ovladačem pro správu komfortní výbavy, například klimatizace.
Dojem luxusu podporuje celokožený interiér s ozdobnou perforací a podsvícené dekory s laserem leptaným povrchem. Je s podivem, že při všech hračkách chybí podpora Apple CarPlay a Android Auto. Možná proto, že software s mapovými podklady, obchodem s aplikacemi a hlasovou asistentkou je od Googlu. Zato audiosoustava má 40 reproduktorů.
Vzhledem k tomu, že jsme rozměry naťukli výše, hodí se doplnit, že Escalade IQ má i se třemi řadami sedadel zavazadlový prostor o objemu 671 litrů. V pětimístné konfiguraci 1957 litrů a se sklopenými oběma řadami dokonce 3375 litrů. K tomu si přidejte ještě 345 litrů v předním „kufru“. Díky rovné podlaze je Escalade IQ připraven na extra luxusní VIP verzi s kapitánskými křesly. Dvě multimediální zařízení s 12,3palcovou obrazovkou mají cestující ve druhé řadě už nyní.
V rámci sofistikované podpory řidiče má Escalade IQ předplacené autonomní řízení OnStar Super Cruise na tři roky. To znamená, že na skoro 640.000 kilometrech dálnic napříč Kanadou a USA můžete sundat ruce z volantu a jen si užívat. Kromě toho je na palubě inteligentní protikolizní asistent s detekcí cyklistů a sledováním okolí vozu v křižovatkách, noční vidění a také panoramatický kamerový systém.
Cadillac Escalade IQ bude dodáván ve výbavách Luxury a Sport s předpokládanou cenou startující v přepočtu na 2.888.000 korunách. Výroba naběhne během léta příštího roku v GM Factory Zero v Hamtramcku. První vozy se dostanou k zákazníkům do konce roku 2024.