OBRAZEM: Jak funguje krční airbag pro cyklisty

Od nového bezpečnostního prvku – krčního airbagu – si jeho tvůrci slibují, že by měl výrazně snížit počet úrazů hlavy při pádech z kola. Speciální airbag se pracovně nazývá Hovding collar a je zatím ve fázi testů, které mají dva základní scénáře: v první situaci je figurína cyklisty jedoucího na kole vystavena nárazu auta zezadu, při němž by ji airbag měl ochránit při střetu s kapotou a následném pádu na zem. Druhá zkouška simuluje "klasický" přelet přes řídítka.

General Motors zavede středový airbag

General Motors zavede středový airbag

Airbag se ve zlomku vteřiny nafoukne a ochrání hlavu a krk jezdce. Krční airbag by měl navíc eliminovat jednu z nevýhod cyklistických helem, které se mohou při nehodě sesmeknout z hlavy zrovna v okamžiku, kdy mají splnit svou ochrannou funkci.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků