OBRAZEM: Jak funguje krční airbag pro cyklisty

Od nového bezpečnostního prvku – krčního airbagu – si jeho tvůrci slibují, že by měl výrazně snížit počet úrazů hlavy při pádech z kola. Speciální airbag se pracovně nazývá Hovding collar a je zatím ve fázi testů, které mají dva základní scénáře: v první situaci je figurína cyklisty jedoucího na kole vystavena nárazu auta zezadu, při němž by ji airbag měl ochránit při střetu s kapotou a následném pádu na zem. Druhá zkouška simuluje "klasický" přelet přes řídítka.

General Motors zavede středový airbag

General Motors zavede středový airbag

Airbag se ve zlomku vteřiny nafoukne a ochrání hlavu a krk jezdce. Krční airbag by měl navíc eliminovat jednu z nevýhod cyklistických helem, které se mohou při nehodě sesmeknout z hlavy zrovna v okamžiku, kdy mají splnit svou ochrannou funkci.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

dnes | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků