OBRAZEM: Jak funguje krční airbag pro cyklisty

Od nového bezpečnostního prvku – krčního airbagu – si jeho tvůrci slibují, že by měl výrazně snížit počet úrazů hlavy při pádech z kola. Speciální airbag se pracovně nazývá Hovding collar a je zatím ve fázi testů, které mají dva základní scénáře: v první situaci je figurína cyklisty jedoucího na kole vystavena nárazu auta zezadu, při němž by ji airbag měl ochránit při střetu s kapotou a následném pádu na zem. Druhá zkouška simuluje "klasický" přelet přes řídítka.

General Motors zavede středový airbag

General Motors zavede středový airbag

Airbag se ve zlomku vteřiny nafoukne a ochrání hlavu a krk jezdce. Krční airbag by měl navíc eliminovat jednu z nevýhod cyklistických helem, které se mohou při nehodě sesmeknout z hlavy zrovna v okamžiku, kdy mají splnit svou ochrannou funkci.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 6 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků