OBRAZEM: Jak funguje krční airbag pro cyklisty

Od nového bezpečnostního prvku – krčního airbagu – si jeho tvůrci slibují, že by měl výrazně snížit počet úrazů hlavy při pádech z kola. Speciální airbag se pracovně nazývá Hovding collar a je zatím ve fázi testů, které mají dva základní scénáře: v první situaci je figurína cyklisty jedoucího na kole vystavena nárazu auta zezadu, při němž by ji airbag měl ochránit při střetu s kapotou a následném pádu na zem. Druhá zkouška simuluje "klasický" přelet přes řídítka.

General Motors zavede středový airbag

General Motors zavede středový airbag

Airbag se ve zlomku vteřiny nafoukne a ochrání hlavu a krk jezdce. Krční airbag by měl navíc eliminovat jednu z nevýhod cyklistických helem, které se mohou při nehodě sesmeknout z hlavy zrovna v okamžiku, kdy mají splnit svou ochrannou funkci.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků