OBRAZEM: Jak funguje krční airbag pro cyklisty

Od nového bezpečnostního prvku – krčního airbagu – si jeho tvůrci slibují, že by měl výrazně snížit počet úrazů hlavy při pádech z kola. Speciální airbag se pracovně nazývá Hovding collar a je zatím ve fázi testů, které mají dva základní scénáře: v první situaci je figurína cyklisty jedoucího na kole vystavena nárazu auta zezadu, při němž by ji airbag měl ochránit při střetu s kapotou a následném pádu na zem. Druhá zkouška simuluje "klasický" přelet přes řídítka.

General Motors zavede středový airbag

General Motors zavede středový airbag

Airbag se ve zlomku vteřiny nafoukne a ochrání hlavu a krk jezdce. Krční airbag by měl navíc eliminovat jednu z nevýhod cyklistických helem, které se mohou při nehodě sesmeknout z hlavy zrovna v okamžiku, kdy mají splnit svou ochrannou funkci.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků