Chevrolet Malibu 1. generace (1964-1967)
Auto bylo pojmenováno po jedné ze čtvrtí Los Angeles, která byla v šedesátých letech střediskem tzv. plážové kultury. První generace se prodávala coby sedan, kombi, kupé a kabriolet. Na stejném podvozku s Malibu vznikl i níže postavený Chevelle (Malibu byl ostatně až do roku 1977 součástí této řady) a slavný pikap El Camino.
Šasi s rozvorem 2921 mm se spoléhalo ještě na tradiční rám, na přední nápravě ale byly už vinuté pružiny. První generaci poháněl řadový šestiválec OHV s objemem 3,2 l a jediným karburátorem. Muselo mu stačit jen necelých 90 kW (122 k). Standardem byla třístupňová manuální převodovka, automat s dvojicí rychlostí se nacházel mezi příplatkovými prvky. Točivý moment přenášely oba dozadu.
První Chevy Malibu měřil coby sedan 4925 mm na délku, 1895 mm na šířku a vážil jen 1,3 tuny!Deceleraci zajišťovaly bubnové brzdy na všech čtrnáctipalcových kolech, za posilovač kuličkového řízení se rovněž platilo navíc, stejně jako za klimatizaci a bezpečnostní pásy. Jen radiopřijímač byl ve standardu.
Nový chevrolet zastával pozici „prémiového“ rodinného sedanu, ale záhy se v otevřené a hardtop verzi zapojil do pouličních válek muscle cars díky provedení SS, dvojčeti Chevelle SS. Výkony tentokrát osmiválcových Small Blocků 5,4 l a Big Blocků 6,5 l dosahovaly od 244 kW do 280 kW (331-380 k). Malibu Super Sport byl dražší, určený pro lépe situované zákazníky z předměstských čtvrtí.
V úvodním roce se prodalo celkem přes 200 tisíc aut všech provedení.