Obrat skupiny Renault se v roce 2005 zvýšil

Prodeje Skupiny Renault v roce 2005 vzrostly o 1,7 % a dosáhly 2,53 milionů prodaných vozů.

Mimo Evropu* zvýšila Skupina Renault své prodeje o 21,1 %. Značka Renault zaznamenala mimo Evropu nárůst o 11,4 %. Celkový prodej vozů Dacia vrostl o 70 % a vozů Renault Samsung Motors o 40 %.

 

Renault má v Evropě* na trhu s osobními a užitkovými vozy dominantní postavení.

 

Clio III zaznamenalo výborný start, Logan vykazuje vynikající výsledky na všech trzích
a prodeje užitkových vozů se ukazují jako dynamické.

 

Skupina Renault prodala v roce 2005 2 531 506 vozů, což znamená nárůst o 1,7 % ve srovnání s rokem 2004. Její podíl na světových trzích tak dosahuje 4 % a poprvé se přehoupla přes hranici 2,5 milionu prodaných vozů. Toto číslo je výslednicí kontrastních výsledků mezi mezinárodními trhy, kde objemy vzrostly o více než 21 %, a prodeji na evropském trhu, které se o 4,1 % snížily.

 

V roce 2005 zůstal automobilový trh v západní Evropě stabilní a ve střední Evropě zaznamenal pokles. Renault pokračoval v tomto velmi konkurenčním prostředí ve své selektivní obchodní politice. Značka si zachovává svou dominantní pozici na západoevropském trhu s osobními a užitkovými vozy s 10,3 % podílem a poklesem prodejů o 4,6 % ve srovnání s rokem 2004. Dacia vykazuje v Evropě díky modelu Logan znamenité výsledky s 30 425 prodanými vozy.

 

Mimo Evropu přispěly ke značnému nárůstu ekonomických výsledků Skupiny všechny tři její značky:

  • Prodeje značky Dacia vzrostly o 45,2 % díky modelu Logan, který zaznamenal na všech trzích skutečný úspěch.
  • V Koreji získal Renault Samsung Motors (RSM) díky uvedení nových modelů SM3, SM5
    a SM7 nové části trhu a zvýšil své obraty o 40 %.
  • A konečně u značky Renault vzrostl prodej o 11,4 %.

 

*Evropa = západní Evropa + střední Evropa

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 26 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků