Obrat: ceny ropy a paliv klesají

33 komentářů

Pavel
9. listopadu • 16:31

Borci, já dokonce viděl naftu o 20 hal dražší než natural 95!!! Tak to je síla.

mfilip
10. listopadu • 8:27

Na Ostravsku je 20 haleru rozdilu normalni, pred cca 14 dnny byl v Carrefour N95 za 25.90, ale nafta za 26.30 Kc

kruch
9. listopadu • 12:26

Je to vazne neuveritelny... jel jsem pred chvili v Praze po Jizni spojce... koukam Shell... natural95 za 26.70,- ... neuveritelny... (a pro uplnost nafta za 26.50,-).

Veverak
10. listopadu • 19:56

Fakt nechapu co v Praze "blbnou" - na Evropsky dneska to samy ... Ze by se z Prahy staval region s levnejsim benzinem? Nebo ze by se kartely nedohodly?

performer
9. listopadu • 13:53

mfilip
9. listopadu • 9:52

Mno podle http://www.aba.cz/dizas/rpts/usr/pumps_by_area.php se mi nezda, ze prumerne je na Severni Morave nafta o 50 hal levnejsi ... je to docela odvazne, prumer podle teto stranky je kolem 20 haleru 

Leonardo Cupranek
8. listopadu • 21:21

...ze by najedou ropa prestala dochazet?

Pavel
8. listopadu • 22:17

Všechno jednou dojde. Jen nikdo neví kdy, a tak jsou odhady každý týden jiné. Mě se ale líbí, že je nafta konečně skoro tak drahá jako benzín, aspoň si lidi nebudou kupovat smraďochy a čmoud-motory.

Leonardo Cupranek
8. listopadu • 23:26

Nevim, jestli moderni diesel s FAPem je smradoch.

A taky nevim, jestli rozdil v cene litru paliva je ten pravy duvod, proc lidi kupuji naftu. Daleko vetsi roli podle me hraje spotreba. S naftou se da jezdit za 4 litry. Muj naftak ma cca 140kW. Kdybych mel srovnatelne vykonny benzin a jezdil s tim srovnatelne dynamicky, budu mit spotrebu VYRAZNE vetsi. Argumentem muze byt i bionafta. Ta je zrovna ted nevyhodna, ale vyhodna byla a znovu muze byt.

Nevim, jestli do A6 bych chtel jiny motor, nez 3.0 TDI, nevim, jestli do Octavie bych chtel jiny motor, nez 2.0 TDI 16v, nevim, jestli bych v BMW chtel jinou motorizaci, nez 120d, 330d (ci 335d), nevim, jestli bych chtel Touareg s necim jinym, nez s 5.0 V10 TDI, atd... Zalezi na typu auta. Ale jsou samozrejme znacky, ktere kdybych kupoval, zvolim radeji benzin.

Chris
9. listopadu • 8:26

S nafťákem za 4 litry? Kamarád má Superba 2.5 TDi a jezdí za 7,5-8. Já mám 1.8T taky v Superbu se srovnatelným výkonem a jezdím v průměru za 9-9,5. Rozdíl v pořizovacích cenách je neskutečný, že se to prostě nemůže vyplatit.

Standa
9. listopadu • 9:21

Chris: ahoj - u té spotřeby ti kolik % dělá město? Já s podílem 50% Praha, a 50% mimo, mám také totožnou spotřebu, ale je fakt, že v Praze jezdím pohodově, tj. nehoním to. Nicméně, když se třeba dostanu do kolony, tak za jízdu skrz Prahou taky jedu s průměrem za 12-13l. (také Superb 1.8T)

 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Chris
10. listopadu • 20:33

Město cca 40 procent, zbytek dálnice a normální silnice. Když je město ucpaný, tak klidně 12 (Brno).

Leonardo Cupranek
9. listopadu • 8:58

Samozrejme, ze se to nevyplati vzdycky - zalezi na rozdilu nakupnich cen. Ale srovnavas z hlediska spotreby nesrovnatelne - diesel je sestivalec a benzin je preplnovany ctyrvalec. Sestivalec samozrejme vzdy zere vic. Ale kolik zere treba 2.8V6? Samozrejme kdyz treba srovnas potrebu 2.0 T-FSI oproti nejakemu dejme tomu 2.7 V6 TDI, tak ten rozdil ve spotrebe az takovy nebude.

Nema ten kamarad treba nahodou automat?

 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Chris
9. listopadu • 9:22

Ne, je to 2.5 TDI 114 kW 6kv, já mám 1.8T 110 kW 5kv. Výkony srovnatelné, akcelerace taky, spotřeba plus minus jen o litr a půl. Rozdíl v cenách přes 200 tisíc. To se mi v životě nevrátí. S 2.8V6 nesrovnávej, ta má výkon 142 kW a to je sakra rozdíl oproti 114 kW.

Leonardo Cupranek
9. listopadu • 9:39

No tak jasne - v tomto pripade se to nevyplati. Ale pokud vim, tak se 2.5 TDI dela i ve 132kW verzi (jen to nedavaj do superba) a to by uz srovnatelne bylo. Nehlede k tomu, ze 2.5 TDI na vykon toho 2.8V6 pujde chipnout (mam to take chiple) a pak to urcite srovnat pujde a spotreba bude jednoznacne ve prospech TDI. Ale to jsou sama kdyby - je jasne, ze v superbu je cena TDI vysoka. Na druhou stranu TDI 96kW tak drahe neni a 110kW (1.8T) - 96kW (1.9 TDI) je mensi rozdil, nez 142kW-114kW, ne?

A je jen veci koncernove politiky, ze do superbu nedavaj 1.9 TDI 110 ci 118kW. Stejne jako tam asi nebudou davat 2.0 16v TDI 136kW (protoze pak by si drazsi a linejsi 2.5 V6 TDI nikdo nekoupil).

Bodik
9. listopadu • 8:09

Tvůj nafťák při 140kW, při běžné jízdě (ne, že pojedeš 100 km "na spotřebu"), žere 4 litry? S textu to alespoň vyplývá, i když ne přímo. Pokud ano, tak s rád u tebe něco naučím a to "Jak jezdit za 4 litry". Opravdu.

Leonardo Cupranek
9. listopadu • 9:06

Nikde jsem tam nepsal, ze ja jezdim za 4 litry. Pisu tam, ze s TDI lze jezdit za 4 litry. Nejake 1.4 TDI ci 1.6 HDI to zvladne urcite. Kamos ma (relativne velkou a tezkou) Octavii Combi 1.9 TDI 81kW (cipnutou na 103kW) a ma dlouhodoby prumer 4.5 litru (prevazne bionafty). Ja mam dlouhodoby prumer 7.4, ale bud jezdnim kratke trasy po meste, nebo jezdim nepovolenou rychlosti po dalnici (na dalnici mam spotrebu paradoxne vetsi, nez ve meste!). Se srovnatelne tezkym a srovnatelne vykonnym benzinem bych mel prumer minimalne 12 litru - to mam overeno, kdyz mam pujceno Mondeo 2.0 16v (coz je ale oproti TDI chciplotina), nebo Boru 2.3 V5 - spotreba vyrazne vyssi, dynamika citelne nizsi. Ja tady nechci rozpoutavat nejakou dalsi diskusi nafta vs benzin - je jasne ze ne vzdy a ne kazdemu se naftak vyplati - zalezi treba na rozdilu porizovaci ceny, rocnimu najezdu kilometru, atd... Jen jsem chtel rict, ze se mylne uvadi, ze rozdil ceny litru benzinu a litru nafty jako to rozhodujici kriterium a mnoho lidi tak zije v presvedceni, ze az bude nafta a benzin za stejne penize, ze se uz nafta vyplatit nemuze.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Doubt
9. listopadu • 13:59

Leonardo, ty to prostě s benzínem neumíš, bo na něj nejsi zvyklý :) Ale vážně, já s Mazdou 6 2.0i (stejný motor jako v tom Mondeu, ale bez jedné vychytávky, takže má o 3kW míň) jezdím běžně pod 7 litrů, když jedu opravdu jak prase (nějaká ta honička s A6 2.5TDI apod. - z toho už sem ale vyrostl, tak mě nekamenujte), tak je to za 10. Mimochodem, tu A6 jsem pojel, motoricky totiž na to moje "chcíplotina" stačí, a v zatáčkách jsem měl navrch. Jinak též smrtelně vážně říkám ... moje příští auto na delší štreky bude diesel (nebo radši hybrid, ale tam zatím není výběr), protože pokud s tímhle jezdím za 7, tak s dieslem bych jezdil za 4 :))

Leonardo Cupranek
9. listopadu • 15:24

Tady nejde o to, jestli to s benzinem umim, nebo ne. Ja jsem samozrejme s TDI schopny ject za 5.5 litru. A taky jsem schopny s benzinem ject za 7. Ale ani v jednom pripade to nedelam, protoze mi to za tu ztratu "pozitku z jizdy" nestoji.

Na druhou stranu mam pocit, ze TDI PD opravdu zere vic, nez TDI s rotacnim cerpadlem. Ale to bude o desetinky.
 Dalsi pravdou je, a to plati pro benzin i naftu, ze spotreba s rychlosti neroste linearne, ale spise exponencialne. Cili je otazka, jestli se bavime o rychlosti 90km/h, 130km/h, 160km/h, 200km/h, nebo treba 230km/h (u tech 230ti se ale asi muzeme bavit pouze o tom TDI, protoze 2.0i tolik asi nejede). Cili rict "jezdim bezne pod 7 litru" nerika vubec nic o zravosti motoru, ale pouze o jizdnim stylu ridice. Auto, ktere pri 90km/h zere 7 litru je nenasytne, ktere zere 7 litru pri 130ti je slusne a ktere zere 7 litru pri 160ti je zazracne. Ale jakou ma treba ta Mazda maximalku a jakou ma pri te rychlosti spotrebu? Jakou mas spotrebu, kdyz chces v relativne prudkem kopci (oblibene Lodenice-Beroun) akcelerovat ze 130ti treba na 200? Jak moc pri tom musis podradit a jakou pri tom mas spotrebu?

Ajvn
10. listopadu • 11:36

No chlape, nerikej, ze jezdis dennodenne tam, kde i ja? Jojo, ten kopec je muj oblibeny ... tam si vzdycky zalezu do stoupaciho "pomalyho" pruhu a pri pohledu na rychle se mihajici vozy kolem me me hreje udaj na palubaku, ze tam aktualne neprelezu spotrebu 5.0 .. a v duchu premyslim, kolikanasobek moji spotreby tam maji ti rychlici nalevo ode me.

kruch
10. listopadu • 13:07

Treba ty borce v rychle se mihajicich vozech nalevo hreje pocit ze muzou jet jak rychle chteji protoze je spotreba netrapi

doubt
9. listopadu • 16:22

Když chci akcelerovat v kopci ze 130 na 200, tak jsem proti tvým 140kW samozřejmě v pr*eli, nad 170 (to vytáhnu na IV. stupeň) mi to do kopce prostě moc nejede:) Maximální spotřeba (tj. plyn na podlaze) na IV. stupeň je nějakých 28 na 100, na V. je to tak 22, což platí i pro jízdu při maximálce (208km/h, tj. 220 tacho). Při cestě Brno-Praha rychlostí 160-200 km/h jsem dosáhl průměru 11.5, ovšem s tím, že tam bylo pár rozkopaných úseků s omezenou rychlostí na 80.

Při ustálené rychlosti 90km/h to na rovince žere 5 litrů. Při "závodění" na okresce je to těch 10 (to je průměrná spotřeba po 200 kilometrech blbnutí). Kolik vlastně žere při té ustálené 90ce TDI? Máš to zjištěné?

Leonardo Cupranek
9. listopadu • 16:53

Uprimne receno, zjistene to nemam. Ono by to ale stejne chtelo nejakou dostatecne dlouhou rovinku, ject tam tech 90 a vzit prumernou spotrebu. Kdyz si na tempomatu nastavim 90, tak i na (zdanlive) rovince okamzita spotreba dost kolisa. Pri tech 90ti to toci tak 1600ot (na volnobezne otacky to jede cca 55km/h, pri maximalce to toci cca 4500ot, viz: http://seat.unas.cz/clenove/015/Praha-Plzen1.JPG)

Nekdy to zkusim zmerit, ale aby to melo nejakou vypovidaci hodnotu, clovek by musel delat vice pokusu na vice "rovinkach" a pak tu spotrebu zprumerovat. Faktem je, ze me treba muzou spotrebu mirne zvysovat i siroke 17''/225 pneumatiky

doubt
9. listopadu • 17:17

Mě okamžitá spotřeba na tempomat moc nekolísá, pokud k tomu není důvod, takže se to měří docela dobře. Ta spotřeba při 90 se na různých "rovinkách" pohybuje tak od 4.8 do 5.5, pneu 205/55 R16. U TDI tipuju že to bude kolem 3.5 litrů, s tvým obutím 4 :)

PeterL
10. listopadu • 14:15

je to asi tak, pri 90 km/h na tempomate mi PP najčastejšie ukazuje 3,5 litra, pri 120 km/h je tam najčastejšie 4,2 - 5,0. TDI-81 kW.

Inak tých tempomatových 120 km/h je v súčasnosti moja najčastejšia rýchlosť na dialnici. Pred 3-4 rokmi to ešte bolo okolo 160 km/h. Dôvod? Ceny PHM.

Leonardo Cupranek
9. listopadu • 17:40

Ano, tak nejak to bude. Problem je, ze pri relativne nizke rychlosti (90km/h) se mirne nerovnosti  promitnou do okamzite spotreby vic, nez pri rychlosti vyssi, protoze kineticka energie a otacky motoru (setrvacnost) jsou velmi nizke (1600ot/min).

mfilip
9. listopadu • 12:15

mno ja mam s 1.8T v Oktavce prumer po 17 tkm 6.07 l/100 km.

Hlavne jsem ale chtel rict, ze pro tvuj pripad zdimani motoru je nafta mnohem vyhodnejsi. Pri normalnejsim jezdeni byva rozdil kombinovanych spotreb u malych aut kolem 1-1-5 l, coz je vyhoda, ktera se vzrustajici cenou nafty zacina smazavat - k tomu rozdil v povinnem ruceni, v havarijnim pojisteni, casto i v nakladnejsim servisu ....

Me pristi auto ale bude s nejvetsi pravdepodobnosti diesel.

tdi_power@vandit
10. listopadu • 13:16

Jenze mfilip zapomel rict, ze po dalnici jezdi 110, aby takovou spotrebu mel... ja mam s TDI 6 litru spotrebu, ale v praze jsem po dalnici za 1.20h a potom do karlsbadu po okreskach pri prumeru cca 100kmh mi to klesne na 5,7 ... s proklamovanym 1.8T pri stejne dynamice jsem na 8-9l ne-li vic

PeterL
10. listopadu • 13:09

hm, to ma zaujíma. Akú budeš mať potom spotrebu -  2l/100 km? V každom prípade daj vedieť, pretože 6 litrov na 1,8 T je ehm... zaujímavá spotreba.

mfilip
12. listopadu • 8:21

mno pocitam kolem 4.0 l/100 km, nevim diesel jsem nemel jeste poradne v ruce.

Leonardo Cupranek
9. listopadu • 15:08

A me pristi auto bude.....      .... nevim. Podle situace. Neco na zpusob TFSI bych ale urcite snesl.

Chris
9. listopadu • 9:20

Problém je v tom, že čím má diesel větší objem, tím víc se spotřeba srovnává s benzínem. Úsporně jezdí jezdí jen dvoulitry a míň. Jakmile je to V6, tak už jde nízká spotřeba do háje.

Leonardo Cupranek
9. listopadu • 9:41

Ale nizka spotreba ve srovnani s cim? Kdyz srovnas V6 TDI s preplnovanym benzinovym ctyrvalcem, pak ano. Ale ve srovnani s atmosferickym V6 benzinem bych si tak jisty nebyl. Je snad rozdil ve spotrebe Superbu 2.5 V6 TDI a 2.8 V6 benzin jen jeden litr? Asi ne...

Doporučujeme

Články odjinud