Obout protektory na osobní automobil, ano či ne ?

Marcel Herbolt  |  10. 10. 2001 09:47

chtěl bych jen upozornit, a tím i poděkovat, že článek napsal Petr Sedláček, takto skutečný odborník na protektory, článek jsem jen upravoval. To není výmluva, to je poděkování člověku, který se snažil pomoci nám motoristům.

Odpovědět  |   | 
Ja  |  10. 10. 2001 13:29

My jsme se kvuli protektorum malem zabili. V roce 1999 jsem pro nasi Feldu koupil ctyri letni protektory nejvyssi tridy z KTZ Krnov (nebo tak nejak). Pri navratu z dovolene v Chorvatsku nam na dalnici u Zahrebu pri rychlosti 120 km/h jeden z protektoru, nastesti na zadni naprave, rupnul a rozletel se temer na kusy. Malem jsme se zabili. Ocividne to byla nejaka skryta vada, protoze na prvni pohled pri koupi vypadal perfektne. Pouceni zni: radeji koupit nove gumy, jsou rohodne lepe testovany na skryte vady, je vyssi pravdepodobnost preziti. Uspora par tisic pri koupi kompletniho obuti se rozhodne nevyplati. I kdyz je auto pojistene, stejne clovek plati spoluucast a spoustu vedlejsich nakladu. Tenkrat nas oprava stala pres 40 000 Kc + cca 8 000 Kc z vlastni kapsy a podruhe jsme se narodili.

Odpovědět  |   | 
radim  |  20. 02. 2017 13:15

Letní protektory vyráběné v letech okolo r. 1999 a do Chorvatska na plně naložené auto?Sebevražda. Stejně tak letní protektory na auto s výkonem kolem 100kW a řidičem který se rád "sveze".To asi není nejlepší volba.
Naproti tomu současné(2017),protektorované "zimáky" na "normální" ježdění v podmínkách České zimy (břečka ředěná solí) jsou dobrou a cenově přijatelnou volbou.

Odpovědět  |   | 
Martin Vaško  |  14. 10. 2001 11:05

Protektory, ať už jejich obnovitel má jakoukoli certifikaci, NE!

Důvod 1: životnost pneumatiky netvoří jen běhoun, ale hlavně kostra a patka. Tyto komponenty nejsou při protektorování (logicky) obnoveny a tudíž zůstávají, staré, opotřebené a tedy nebezpečné.

Důvod 2: pneumatika má efektivní životnost, dle obecně známých pravidel, 6 let. Pokud na ní již někdo jezdil, má jistou část této životnosti za sebou. Protektorování obnoví dezén a povrch boků s potahem patky. Pořízení takové pneumatiky se zbytkovou životností 2-3 a její osazení na automobil s proběhem například 5000km ročně znamená, že tento vůz jezdí po přestárlé a tedy nebezpečné pmeumatice, která je za hranicí své životnosti.

Důvod 3: Cena protektorů nejpoužívanějších rozměrů (v Baumaxu, Baumarktu, ........) je obvykle 900-999Kč, cena nové pneumatiky lowendové značky (ale nejen těch, i kvalitní produkt Barum je v této kategorii) je cca 1150,-Kč. To opravdu stojí za cca 1000 kč rozdílu na obutí celého vozu ohrožovat zdraví své i ostatních?

Důvod 4: Protektor nikdy nedosáhne vlastností a životnosti nové pneumatiky a z tohoto důvodu jde o investici krátkozrakou a tedy špatnou

Důvod 5: U protektorů nelze zaručit, že kostra všech 4 pneumatik je identické konstrukce, značky, stáří, atd. V supermarketu pak můžete snadno koupit obnovené pneumatiky stejného vzhledu ale rozdílných vlastností!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odpovědět  |   | 
marcel herbolt  |  10. 06. 2004 12:58

Dovolím si odpovědět, po dlouhé době, ale přeci:

1. Kostra i patka jsou trojmo kontrolovány, tudíž není možno, aby prošly nekvalitní

2.Kde jste přiščel či vyčetl "obecně známá pravidla"? Dělám v tomto průmyslu nějaký pátek, ale NIKDE  se o tomto nepíše

3. Pokud koupíte protektor za 900-999Kč, je mi vás upřímně líto, na standardní rozměry stojí okolo 600-700Kč. Ohrozit zdraví můžete maximálně bezohhlednou jízdou

4. To dá rozum, je to protektor, taky ho nikdo nedoporučuje lidem, kteří jezdí hodně. Ale jen tak na okraj - 70% taxikářů má protektory. Proč asi? Ono to srovnání ceny vs. kilometrového výkonu nebude tak zlé...

5. Na tento nesmysl, který jste napsal je odpověď v článku, proto si ho ještě jednou projděte.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  26. 12. 2016 09:23

to marcel Herbort: nevím u jaké firmy děláte. je mi jasné že ji nebudete shazovat a budete doporučovat svoje zboží. Já ale mám s protektory jen ty nejhorší zkušenosti, kloužou, plavou, praskají bočnice atd...Jezdím jako proefesionální řidič cca 12 let jezdím se vším od dodávky po kamion ,a když jsem měl na autě protektory tak to vždycky stálo za hovno. Vám přijde normální, že se tam plácne nový běhoun a kostry jsou 7 let staré a spuchřelé. Nebo že se po pár tisících km začne odlepovat běhoun. Mě ne. A taky se ta firma dušovala jak vše kontrolujou. Pokud jde o praskání nových pneumatik, za svou řidičskou kariéru jsem, najezdil cca 1 milion km a protektor mi prasknul, nebo měl jiný defekt(nemyslím tím smozřejmě to že píchnu o hřebík atd) nesčetněkrát, nová pneu nikdy. Nic proti Vám, neznám Vás, ale já po těchto zkušenostech protektorům prostě nevěřím.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  04. 06. 2004 21:17

Bodejť by je nechválil,když je asi prodává,protektor a nová debica stojí skoro stejně.možná se to vyplatí jen u větších rozněrů,tedy finančně.Už jse viděl na Mercedesu pneu Vraník,ještě že si to majitel nepopsal tou bílou tužkou na gumy.Obnova Brno je prej dobrá na Porche jede to jak z praku

Odpovědět  |   | 
marcel herbolt  |  10. 06. 2004 12:50

Ano prodáváme tyto protektory, dokonce je vyrábíme. Že to nebude asi tak špatné svědčí i celosvětově stoupající poptávka po protektorech, a i to, že přední světové pneukoncerny začaly vyrábět a dodávat VLASTNÍ směsi a běhouny na protektorování (konkrétně Michelin, Continental, MAtador atp.).

A co se týče kvality - každá kostra prochází úpečlivou kontrolou, a to dokonce trojmo - při odběru, před drásáním a před protektorováním. a námitka, že to stejně praská, a podobně neobstojí - praskly mi nedávno v 100km/h i nové Michelin Pilot Exalto II. Měly skrytou vadu...

Takže odpověď - protektory ano, snad jen to chce používání rozumu, při volbě na jaké auto je chceme dát.

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  30. 10. 2012 13:07

To je dobé proč tedy nejezdíte na Vašich protektorech když Michelin praská ?
Fakt husté ......

Odpovědět  |   | 
tlumex  |  09. 06. 2004 12:07

Nedavno sem videl letak na kola kery prodavali v supermarketu skoro za babku a musim priznat ze bych si je na svou 125 nedal ani jako rezervu

Odpovědět  |   | 
foxx  |  22. 01. 2007 20:55

Protektory jsem zatím nejezdil, ale taky nikdy fungl nové gumy, kupoval jsem vždy částečně jeté, tak 4-5mm...když nepočítám služební vůz. Jak to tady tak čtu, všichni jezděj nové gumy, mají k tomu pádné důvody a protektor by si jistě nekoupily. No já peněz nazbyt moc nemám, takže mě zajímá každá uspořená stokoruna a při nákupu protektorů o rozměrech 175/65/14 může být finanční úspora až 1400,- kč a více, a to mě zajímá. Jestli to byla zprávná volba, to se teprve ukáže, každopádně já protektory alespoň v tuto chvíly, ano.

Odpovědět  |   | 
AyA  |  24. 01. 2007 17:48

Já na protektorech jezdím jen v zimě a to již pěknou řádku let a nedám na ně dopustit. Dokonce jsem vyjel i tam kde jiní měli problémy a nasazovaly řetězy. Kvalitní protektor je 100 krát lepší než supermarketovej šmejd.

Odpovědět  |   | 
psychocircus  |  13. 03. 2007 12:01

Zdravim. Na protektorech jezdim jiz peknou radku let. Rocne ujedu cca. 30 000 tkm a vezte, protektor mi nikdy nepraskl, zadne deformace, nebylo potreba vyvazovat ani po x tkm. Pokud nejezdite jako "zavodnici" (nebo spise blbci?) se Vam protektor vyplati.

Odpovědět  |   | 
joe  |  27. 11. 2013 18:45

Ono jde taky o to koupit protektory v kvalitním servisu a ne někde v supermarketu nebo tak. A záleží i na stylu jízdy.Protektory už dosahují v dnešní době v drtivé většině stejné kvality jako nové pneu.

Odpovědět  |   | 
cundrboy  |  04. 02. 2015 12:11

Hoši hoši...To je zas debata...Já na protektorech jezdím 35let-ať u Embéčka Stodváci Ara atd atd...Ať letní či zimní....Po předminulé zimě jsem koupil ve výprodeji naše protektory 165/14-kus za....STO SEDMDESÁT korun....Třetí zimu naprostá spokojenost....Měl jsem kdysi taky náhodně nové pneu velmi známé kvalitní značky a utrhl se mě po pár tisících vzorek velikosti dlaně....Nové zimní pneu co se dávaj na malou Avii-7.50/16-jak stálo auto i v létě den dva tak při rozjezdu kulhalo na všechny kola než se pneu srovnaly....Ono je to vše a se vším o náhodě.... Tak litejte nízko a pomalu-a nezapomeňte že někdy bývá u auta hlavní problém mezi pedálama a volantem......Ahooooj.

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  03. 11. 2016 15:23

Protektory používám od roku 1997 a od roku 2000 jezdím pouze na zimních kolech-protektorech celoročně a už používám protektory pouze od výrobce Vraník a jsem maximálně spokojen. Vůbec neřeším nějaké přezouvání na zimní a letní a cena za protektory na celé auto mě vychází na částku 2.800,-Kč na dobírku. Protektory si zásadně na ráfky osazuji sám a zalepuji defekty také sám. Vyvážení kol vůbec neřeším, jezdím rozumě a občasné cukání mi nevadí, stačí potom jen ubrat plyn a vibrace jsou pryč. Pro případné rýpaly že mám asi Trabanta anebo embéčko sděluji, že mám VW Passat R34.
Podle mého názoru dohady kolem protektorů jsou zbytečné, ať si každý na své auto dá co chce, je to přeci jeho věc a vyvracet někomu názor je nesmysl.

Odpovědět  |   | 
tomas  |  26. 11. 2016 04:34

jasne radsi usetrim 1000 a klidne se zabiju. sem tam proste prasknou. kdo je obhajuje tak si necha klidne vrtat koleno pro 5 kc. nejradsi si kupte protektor a jeste druhou jakost a radujte se z toho jak skvele ste usetrili. kdo nema par kacek na pneu at radej nejezdi.

Odpovědět  |   | 
tomas  |  26. 11. 2016 04:37

ja osobne lituji ty chudaky co jezdi na protektorech. bud maji chude mysleni nebo penezenky.

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  20. 12. 2016 12:51

Já osobně zase lituji ty chudáky, kteří si nechají mozky zmasírovat lobby výrobců pneu a jejich doporučeními a kteří nemají svůj vlastní názor, bohužel slaboduší jedinci nemají jinou možnost než se řídit radami médií a lobistů pneu trhu. Zabít se člověk může i při používání origo pneu, záleží jak kdo jezdí, já mám řidičák od roku 1994 a zatím jsem neměl ani jednu nehodu, že by za to tedy mohli mé protektory? Vaše reakce jsou nesmyslné, hlavně ta, že sem tam prostě můžou prasknout, prasknout může i origo pneu, protektor mi ještě nikdy nepraskl. Možná že praskání pneu je běžné u origo pneu, ale ty nepoužívám a tak nemohu posoudit. Přeji hezký den a protektorům od Vraníku zdar.

Odpovědět  |   | 
radim  |  20. 02. 2017 13:01

Zatímco ostatní mají podle tebe "chudé mysleni",ty jsi jiste majitelem "megamozku" .

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  09. 03. 2017 18:02

Přesně tak pane Radime a jsem rád že se potrefená husa ozvala-napsala. Málokdo se totiž veřejně přizná že má chudé myšlení a že je lehce zmanipulovatelný a toho si u Vás cením. Jinak dále z Vašeho příspěvku je jasně vidět že mám pravdu, protože mi tykáte bez mého svolení a ani neumíte používat diakritiku.
Přeji hezký den a určitě zase napište, bude sranda.

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  09. 03. 2017 18:14

OPRAVA:
Původní text není určen pro uživatele Radima, špatně jsem posoudil sled příspěvků a myslel jsem že je to na mě, prosím tedy pana Radima o prominutí.

Přesně tak pane Radime a jsem rád že se potrefená husa ozvala-uživatel Tomas. Málokdo se totiž veřejně přizná, i když nepřímo že má chudé myšlení (podle sebe soudí druhé) a že je lehce zmanipulovatelný a toho si u něho cením.
Přeji hezký den a doufám že uživatel Tomas zase něco napíše, bude alespoň sranda.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  26. 12. 2016 09:00

Vy nevyvažujete kola když přezouváte pneu???? A je fuk zda protektor nebo nové. To je mazec no, to jste teda velký odborník. Co na to říkají podvozkové části a ložiska kol vašeho auta. Řekl bych, že se jim to asi moc nelíbí. Takovéto ,,odborníky" mám nejradši. Koupí si auto co má 300k nebo kolik(prosím nechytat za slovo) jede 250 a pak nemá pár korun na to, aby nechal vyvážit kola po přezutí. Doufám že Vás někde nepotkám.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  26. 12. 2016 09:49

to Jiří: jo ještě jsem Vám chci pogratulovat k úspoře pár stokorun za vyvážení. Možná až se Vám rozsypou ložiska v kolech tak si na mě vzpomenete. Vězte, že ložisko na Vaše auto stojí +/- 4.500 v závislosti na konkrétní verzi samozřejmě a homokinetický kloub kolem 3000.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  26. 12. 2016 08:45

Já jsem teda důrazně proti protektorům a nechápu absolutně jak se to může někomu vyplatit. Cena zimního protektoru na Fabii 1. generace rozměr 185/60 R 14 nebo 165/70 R 14 je cca 700 kč. Nová pneumatika zimní ve stejném rozměru(185/60R 14) stojí sava eskimo 922kč, matador MP54 941 kč a Barum polari3 1033,-kč. V rozměru 165/70R 14 jsou ceny obdobné. U protektoru nikdy 100% nevíte co ta guma má za sebou až vám někomu ve 130 na dálnici bouchne guma a rozbijete si hubu jen kuli tomu, že jste na sadě pneumatik ušetřily 800, dobře vám tak. Kilometrový proběh je horší, jízdní vlastnosti totéž. Pokud někdo jezdí málo km tak nechť klidně jezdí celoročně na zimních gumách. Pořád je lepší a bezpečnější to, než buhví jaký protektor pochybné kvality. Protektor nikdy nemůže dosahovat kvality nové pneumatiky to je prostě fakt a nikdo mi to nevymluví. A riskovat bezpečnost svou i ostatních kuli rozdílu 200kč za kus mi přijde jako výplod chorého mozku.

Odpovědět  |   | 
Radim  |  11. 01. 2017 09:00

tak to ten protektor je stokrát lepší než Origo guma za pár kacek a životnost barumky a jízdní vlastnosti k smíchu hlavně na zimních.
Jednou sem měl protektory a po první zimě šly pryč.a co vyjedou vraniky.kde ostatní auta končí tam s vranikama začínáte tak asi tak.

Odpovědět  |   | 
Radim  |  11. 01. 2017 09:03

Oprava barumky šly z domu

Odpovědět  |   | 
MICHAL  |  11. 01. 2017 20:38

No když si to chceš myslet tak si to mysli. Rozmlouvat ti to nebudu. Ale já o tom vím svoje. A nemyslím že by vlastnosti barumky byly k smíchu. Vím to z vlastní zkušenosti. nebo stačí si přečíst pár srovnání. Pokud jde o čínské gumy tak já jsem o nich vůbec nemluvil, tak nevím proč je sem pleteš. Kdykoliv jsem měl na autě protektory tak to stálo za hovno. Ale kdo chce kam pomozme mu tam

Odpovědět  |   | 
Michal  |  26. 12. 2016 10:14

ještě jedno malé srovnání cen, zimní protektor Pneu Vraník Everest HPL4 195/65 R 15(např. škoda octavia) - v akci 863 Kč jinak 899 Kč, nová pneu Barum Polaris 3 tentýž rozměr 1056,- Kč. Nechť každý posoudí sám, zda je to tak horentní rozdíl.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  26. 12. 2016 10:18

ještě jedno malé srovnání cen, zimní protektor Pneu Vraník Everest HPL4 195/65 R 15(např. škoda octavia) - v akci 863 Kč jinak 899 Kč, nová pneu Barum Polaris 3 tentýž rozměr 1056,- Kč. Nechť každý posoudí sám, zda je to tak horentní rozdíl.

Odpovědět  |   | 
Radek  |  06. 01. 2017 21:18

tak ja tu pro vas mam taky jedno srovnání.. pneu celoprotektor Radburg power alpin 3 205/55 R16 index 91H ! 600kč ...nejlevnejsi cinska pneu v tomto rozmeru 1090kč a Barumka polaris 3 1370kč ..to uz je celkem rozdil hm?..myslim ze furt lepsi, kdyz zkratka ty prachy na novy pneu nemam, nez kupovat nejaky jety s 6mm, ktery stejne jsou starsiho data a stoji vetsinou sada pres 2000kč.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  07. 03. 2017 23:03

V prosinci jsem kupoval za cenu kterou zde uvádíte respa ökon prej od společnosti radburg která vyrábí nejkvalitnější protektory , po 12 tis jsem nenaměřil ani 3mm ( takže je můžu hned vyhodit)nehledě na to že u dvou již byla prasklá kostra.
Na barumkách jsem předtím najezdil s obdobným počtem km 3 zimy a ještě dojel jedno léto. Tyto rádoby protektory už bych na auto nikdy nenasadil a ani nikomu nedoporučil Sice 700 na kuse doma ale na úkor min. 1/3 výdrže, takže jsem ještě prodělal ....

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  23. 01. 2017 09:16

Moje zkušenosti s protektory jsou dost špatné. Kdysi jsem na auto kupoval nové letní pneu a po ojetí je nechal naprotektorovat na zimáky. Fungovalo to k plné spokojenosti, dokud to byly protektory na VLASTNÍCH kostrách. Jenže po roce 2000 se začaly protektory dělat výměnným způsobem a to byl konec. Auto na nových protektorech začalo plavat neskutečným způsobem, od 70 - 80 km/h citelná směrová nestabilita, od 120 výš bylo téměř neovladatelné, vibrace od kol do volantu (bodejť ne, když to v pneuservisu museli dovažovat 50 - 80g závažími), s reklamací se mi u prodejce doslova vysmáli. Po první tisícovce km jsem se rozhodl, že za zabití mi to nestojí, zánovní protektory vyházel a vyměnil za nové Polarisy. A bylo po problému. Od té doby mi protektory na auto prostě nesmí. Laciná věc dvakrát zaplacená.
Ale mimochodem - podobný problém jsem měl kolem roku 2010 s novými Barumkami Brilantis, možná proto že měly na boku napsáno "Made in Romania". Směrová nestabilita auta při vyšších rychlostech, vibrace do volantu. Taky se mi u Barumu s reklamací vytlemili, taky šly po pár tisících km z auta pryč.....

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  18. 04. 2017 11:28

Zdravím, nelze u tohoto tématu nereagovat.... Je směšné jak se tu všichni dohadují. Souhlasím s názorem že je to o bezpečnosti jízdy kdo zrovna šlape na pedál.... Já jsem jezdil na letních protektorech před 10 lety a byl jsem na nich i na horách, kde jsem použil řetězy jen při otáčení vozidla u chaty. Byl to risk, ale šlo to, rozhodně byly lepší než pneu ze supermarketu. Bohužel si nepamatuji značku. Otec byl řidič z povolání a jezdil s nákladním autem na protektorech několik let, dnes je používá na Subaru (zatím tedy zimní Vraníky) a je spokojen. Lidi spoléhají na pneu za 20 tis a pak si myslí že můžou jezdit jak hovada... Nikomu neberu, že jsou špatné ty drahé, ale vše je o řidiči, jízdě a výběru jaké pneu na jaké auto. Já letos zvažuji protektory letní na Ford Mondeo kombi. Užijte si dohady.... a přeji bezpečnou jízdu

Odpovědět  |   | 
Libor  |  25. 09. 2017 22:20

Minulou zimu jsem dal doslova shodou náhod na svou A6 quattro Zimní protektory Vraník...
To co to auto s nima v zimě vyjíždělo, ať mokrý, zmrzlý, břečka sníh... Prostě vyjelo šílenosti...a nikdo nechápal. Najpr jsem jim nevěřil..ale kdo nezkusil zimní protektory, tak ať nepíše ani čárku... Nyní se blíží zima a na další dvě auta už mám koupeny Nové Protektory...!!!

Asi už to není to co bývalo dříve...

Odpovědět  |   | 
Foligno  |  29. 10. 2017 13:58

Začítám pročítat diskuze o protektorech.Kopil jsem Cromu na 16 palcových kolech, obutá do celoročních se vzorkem 4 mm. Auto se mi nějak kazí a bohužel jsem do něj nasypal víc než by mi bylo milé, i proto zvažuju co s blížící se zimou. pokud bych koupil plechové disky, tak na nové zimní pneu to by bylo dost peněz.Dilema to je. Jezdil jsem 3 měsíce na Vraníkách green diamondech- zimních a naprostá spokojenost.se starým autem ale šly pryč. Do novějšího jsem si koupil letní Vraníky a to je katastrofa- už jsou taky pryč.Jezdit budu do práce město a okolí- tam už to umí klouzat.
Co myslíte? green Diamondy, nebo nové low endy?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 62 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat?

V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou u…

Pořídit dnes nové auto se zárukou za méně než 200.000 korun není žádný problém. Sestavili jsme žebříček těch nejlevnějších aut podle výsledků registrací na českém trhu.

20.  10.  2018 | | 143 N/A
Freddie Mercury a jeho auta: Bohemian Rhapsody a kapka bizarnosti

Freddie Mercury a jeho auta: Bohemian Rhaps…

Supersporty jste moc v garáži Freddieho Mercuryho nepotkali. Pokud však šlo o luxusní limuzíny, vybrat si uměl.

5.  11.  2018 | | 10 N/A
Škoda 130 LR drtila monstra Skupiny B. Stačilo k tomu 130 koní a šikovné ruce

Škoda 130 LR drtila monstra Skupiny B. Stač…

Soutěžní stotřicítka s přídomkem LR není tak slavná jako její předchůdkyně RS. Během aktivní služby ale ukázala, že i se zastaralou technikou a diskutabilní koncepcí lze hrát zajímavé divadlo.

11.  11.  2018 | | 19 N/A
Divák narušil přenosy F1 po celém světě. Mňoukáním imitoval zvuk formulí

Divák narušil přenosy F1 po celém světě. Mň…

Také jste jako malí imitovali zvuk monopostů Formule 1? Nadšený divák se s tím dostal až do světového přímého přenosu.

23.  10.  2018 | | 13 N/A
Ford musel stáhnout reklamu na Mustang. Kvůli stížnostem 12 lidí

Ford musel stáhnout reklamu na Mustang. Kvů…

Britský úřad pro dohled nad reklamou opět zasahuje a nyní se rozhodl zakázat vcelku mírumilovnou reklamu na Ford Mustang.

29.  10.  2018 | | 64 N/A