Obměna motorů u VW pokračuje, na řadě je Alhambra

Obměna motorů v koncernu Volkswagen pokračuje i nadále. Poté, co stará Octavia dostala "nový" nafťák, který nahrazuje již zastaralé motory TDI, přišel na řadu i Seat se svým modelem Alhambra. Seat dostane pod kapotu nafťák o obsahu 1.9l s výkonem 110 kW (150 k), kroutícím momentem 320 Nm, který bude vybaven vstřikováním PD, plnícím normu EURO IV. Seat s tímto motorem zvládne sprint 0-100 za 11,9 s a dosáhne maximální rychlosti 199 km/h. Spotřeba v kombinovaném provozu přitom  nemá přesáhnout 6,3l paliva na sto kilometrů.

Alhambra s tímto motorem bude stát na německém trhu ve výbavě Reference 28 090 Euro, tj. cca 857 000 Kč a ve výbavě Sport pak 30 290 Euro (cca 924 000 Kč).

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků