Zvenčí jfaceliftovaný T-Cross poznáte podle nového designu přídě a zádě. Zdroj: Volkswagen

Zvenčí jfaceliftovaný T-Cross poznáte podle nového designu přídě a zádě. | Zdroj: Volkswagen

Délka narostla o 27 mm na 4135 mm. Zdroj: Volkswagen

Délka narostla o 27 mm na 4135 mm. | Zdroj: Volkswagen

Máme zde nové čelní LED světlomety, které pojí diodová linka napříč čelní maskou, odlišné tvary mlhovek v nárazníku a v lépe vybavených verzích také vůbec poprvé maticové světlomety IQ.LED. Zdroj: Volkswagen

Máme zde nové čelní LED světlomety, které pojí diodová linka napříč čelní maskou, odlišné tvary mlhovek v nárazníku a v lépe vybavených verzích také vůbec poprvé maticové světlomety IQ.LED. | Zdroj: Volkswagen

Zadní a taktéž diodová světla mají novou grafiku, opět jsou propojena tmavým pásem na pátých dveřích, u nějž se ale nyní světelná linka táhne v horní části místo uprostřed Zdroj: Volkswagen

Zadní a taktéž diodová světla mají novou grafiku, opět jsou propojena tmavým pásem na pátých dveřích, u nějž se ale nyní světelná linka táhne v horní části místo uprostřed | Zdroj: Volkswagen

Uvnitř najdeme v základní výbavě osmipalcový digitální přístrojový štít, lepší výbavy mají desetipalcový. Středový panel se přizpůsobil aktuální nabídce VW, máme zde proto volně stojící a výše uloženou dotykovou obrazovku (8,0 palce nebo 9,2 palce) místo zapuštěné. Zdroj: Volkswagen

Uvnitř najdeme v základní výbavě osmipalcový digitální přístrojový štít, lepší výbavy mají desetipalcový. Středový panel se přizpůsobil aktuální nabídce VW, máme zde proto volně stojící a výše uloženou dotykovou obrazovku (8,0 palce nebo 9,2 palce) místo zapuštěné. | Zdroj: Volkswagen

Zadní řada sedadel půjde opět posouvat o 14 centimetrů, dle nastavení se sem tak vejde 385 až 455 litrů nákladu. Maximální kapacita činí 1281 při sklopení opěradel druhé řady, přepravu dlouhých předmětů řeší sklopné opěradlo spolujezdce. Zdroj: Volkswagen

Zadní řada sedadel půjde opět posouvat o 14 centimetrů, dle nastavení se sem tak vejde 385 až 455 litrů nákladu. Maximální kapacita činí 1281 při sklopení opěradel druhé řady, přepravu dlouhých předmětů řeší sklopné opěradlo spolujezdce. | Zdroj: Volkswagen

K významnému posunu došlo u svislého zatížení tažného zařízení – místo 55 kilogramů nyní zvládne 75 kg, což přijde vhod zejména při přepravě elektrokol nebo většího množství klasických bicyklů. Zdroj: Volkswagen

K významnému posunu došlo u svislého zatížení tažného zařízení – místo 55 kilogramů nyní zvládne 75 kg, což přijde vhod zejména při přepravě elektrokol nebo většího množství klasických bicyklů. | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross facelift | Zdroj: Volkswagen

Délka narostla o 27 mm na 4135 mm. Zdroj: Volkswagen
Máme zde nové čelní LED světlomety, které pojí diodová linka napříč čelní maskou, odlišné tvary mlhovek v nárazníku a v lépe vybavených verzích také vůbec poprvé maticové světlomety IQ.LED. Zdroj: Volkswagen
Zadní a taktéž diodová světla mají novou grafiku, opět jsou propojena tmavým pásem na pátých dveřích, u nějž se ale nyní světelná linka táhne v horní části místo uprostřed Zdroj: Volkswagen
Uvnitř najdeme v základní výbavě osmipalcový digitální přístrojový štít, lepší výbavy mají desetipalcový. Středový panel se přizpůsobil aktuální nabídce VW, máme zde proto volně stojící a výše uloženou dotykovou obrazovku (8,0 palce nebo 9,2 palce) místo zapuštěné. Zdroj: Volkswagen
32
Fotogalerie

Oblíbený Volkswagen T-Cross má po faceliftu. Uvnitř je hodnotnější a potěší cyklisty

Kompaktní crossover se prodává jako housky na krámě, na letošek má vyprodáno a proto nová verze dorazí příští rok.

Během čtyř let na trhu se Volkswagenu podařilo prodat přibližně 1,2 milionu kusů modelu T-Cross. To znamená dvě věci: strefil se do vkusu zákazníků a se změnami v rámci faceliftu musí být opatrný. Úpravy se proto soustředily na drobné ladění místo velké revoluce.

Zvenčí vůz nyní poznáte podle nového designu přídě a zádě, délka narostla o 27 mm na 4135 mm. Máme zde nové LED světlomety, které pojí diodová linka napříč čelní maskou, odlišné tvary mlhovek v nárazníku a v lépe vybavených verzích také vůbec poprvé maticové světlomety. Zadní a taktéž diodová světla mají novou grafiku, opět jsou propojena pásem na pátých dveřích, u nějž se ale nyní světelná linka táhne v horní části místo uprostřed. Do nabídky přibyly tři nové laky – žlutá Grape Yellow, modrá Clear Blue Metallic a rudá Kings Red Metallic.

Uvnitř najdeme v základní výbavě 8palcový digitální přístrojový štít, lepší specifikace mají 10palcový. Středový panel se přizpůsobil aktuální nabídce VW, máme zde proto volně stojící a výše uloženou dotykovou obrazovku (8"nebo 9,2") místo zapuštěné. Z předchozího provedení přebírá faceliftovaný T-Cross panel s dotykovými ploškami u verzí s automatickou klimatizací, základ zřejmě stále nabídne i manuální klimu tak, jako u zatím stále aktuálního provedení. Těšit se máme na kvalitnější měkčené materiály na palubní desce, případně výplních předních dveří u výbav Style a R-Line.

Zadní řada sedadel půjde opět posouvat o 14 centimetrů, dle nastavení se tak dovnitř vejde 385 až 455 litrů nákladu. Maximální kapacita činí 1281 litrů při sklopení opěradel druhé řady, přepravu dlouhých předmětů řeší sklopné opěradlo spolujezdce. V takovém případě se dá dovnitř uložit téměř 2,4 metru dlouhé zavazadlo.

K významnému posunu došlo u svislého zatížení tažného zařízení. Místo 55 kg nyní zvládne 75 kg, což přijde vhod zejména při přepravě elektrokol nebo většího množství klasických bicyklů.

Nabídka motorů prošla lehkou masáží. Základ stále představuje litrové TSI se 70 kW (95 koni) v kombinaci s pětistupňovým manuálem, prostřední varianta téže jednotky posílila z 81 kW (110 k) na 85 kW (116 k) a k dostání bude s šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou. Vrcholné čtyřválcové 1.5 TSI s vypínáním válců ACTplus má 110 kW (150 k) a výhradně sedmistupňové DSG.

Oficiální předprodej a spuštění online konfigurátoru upraveného kompaktního SUV jsou naplánovány na čtvrté čtvrtletí roku 2023; uvedení na trh u dealerů bude zahájeno v prvním čtvrtletí roku 2024.

Volkswagen T-Cross: Základní technické údaje
Motor  1.0 TSI  1.0 TSI  1.0 TSI s DSG  1.5 TSI s DSG
Výkon [kW] 70 85 85 110
Objem [ccm] 999 999 999 1498
Převodovka 5M 6M 7A 7A
Typ pohonu Pohon předních kol
Rozměry D x Š x V [mm] 4135x1760x1559
Rozvor [mm] 2563
Základní objem kufru [l] 455
Max.  objem kufru [l] 1281
Šířka mezi podběhy [mm] 998
Délka k 2. řadě sedadel [mm] 748
Délka k 1. řadě sedadel [mm] 1465
Maximální délka [mm] 2398

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud