Oblíbené Suzuki Jimny míří do Evropy jako užitkáč. Poctivá technika mu zůstala

Ja  |  09. 09. 2020 12:37

Super, .. príjemná správa 👍🏻

Odpovědět  |   | 
Gubec  |  09. 09. 2020 13:15

ich habe gezacht

Odpovědět  |   | 
jenkolemjdoucí  |  09. 09. 2020 15:21

was hast du gezacht,schwanz?

Odpovědět  |   | 
Polo  |  09. 09. 2020 13:27

Takže stačí tam vrátit zadní sedačky a je to zase starej dobrej Jimny? Výborně.

Odpovědět  |   | 
Michal2  |  09. 09. 2020 14:00

Je to 2místné auto i podle tp takže cokoliv se stane pasážérům(pripoutanych na sedadlech) vzadu padá na řidiče.

Odpovědět  |   | 
Q  |  09. 09. 2020 14:32

Bude to muset být homologovaná přestavba se zápisem do TP.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  09. 09. 2020 16:26

Což asi moc nepůjde...

Odpovědět  |   | 
Q  |  09. 09. 2020 18:24

Obecně vzato přestavby aut byly, jsou a budou. Jak těžké či lehké to je v tomto případě, to je otázka.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  09. 09. 2020 19:57

Problém s tou přestavbou bude zase v homologaci. Pokud se přidají zadní sedadla a auto tím ztratí užitkový charakter, bude z něj osobní auto a bude muset splňovat všechny parametry pro osobní auta, včetně toho limitu CO2. Suzuki si to nemůže dovolit a jakákoli firma nabízející přestavby už vůbec ne.
Kolegyně chtěla nedávno koupit Scalu, předváděčku. Když se ptala na možnost dodatečné montáže tažného zařízení, tak už to nešlo, protože to auto má v papírech emise pro verzi bez tažného a přidáním by se porušila homologace.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  09. 09. 2020 20:43

S tou tvou kolegyní to bude malinko jinak, ale ve své podstatě máš pravdu.
https://www.auto.cz/tazne-zarizeni-novych-aut... ...
Prostě nula kilogramů
Teď přestaňme chodit kolem horké kaše. Pokud nová Škoda Scala nebude mít tažné zařízení z výroby za 17.500 Kč, či aspoň přípravu pro něj za 5000 Kč, už na ni nikdo nikdy žádné tažné zařízení nedoplní. Prostě k vozu, co z linky sjel bez tažného či přípravy pro něj, bude dodán list COC a technický průkaz s nulovými hmotnostmi přípojného vozidla.

Odpovědět  |   | 
Q  |  10. 09. 2020 05:23

Ano, první Scaly mají v TP běžně napásno 0 kg.
Ale Scaly vyrobené od 28. týdne 2019 už žádná omezení s tažným zařízením nemají.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  10. 09. 2020 18:04

Tohle je, co mi říkala. Já po tom už dál nepátral, natolik mě zase auta nezajímají.

Odpovědět  |   | 
Q  |  10. 09. 2020 05:23

Všeobecný limit CO2 95 g/km platí pouze pro střední a velké automobilky. Ne pro malé a nejmenší. A rozhodne ne pro dovozce mimo oficiální distribuci nebo přestavby.
Si představte, že byste si zavolal záchranku a přijeli pro vás s obyčejným poštovním Transitem, protože přestavbu na sanitní vůz kvůli zvýšení emisí CO2 nepovolili
Kdy nedávno? Scaly vyrobené od 28. týdne 2019 už žádná omezení s tažným zařízením nemají.
Navíc pochybuju, že by tažné jakkoliv souviselo s emisema. Pokud je přímo z výroby, tak ano, protože zvyšuje hmotnost auta, možná i aerodynamický odpor. Ale při dodatečné montáži čehokoliv se emise už nepřepočítávají. Tuhle "vychytávku" měla jen Škodovka, nikdo jiný, ani VW, ani Seat. A u mnoha výrobců aut je dodatečná montáž tažného jediný možný způsob, protože tažné zařízení z výroby u nich neexistuje.

Odpovědět  |   | 
Josef-původní-první  |  09. 09. 2020 16:41

To bude hodně obtížná, ne-li nemožná cesta. Naopak - odstranění sedadel a přestavba na užitkové auto by by asi neměl být problém homologovat. Ale přidávat sedadla, to bude "oříšek". Možná to půjde, pokud v karoserii budou úchyty pro sedačky a bezpečnostní pásy v souladu s původní verzí a doloží se to dokumentací seženou originální sedadla a pásy od výrobce. Jednodušší cesta bude pravděpodobně objednat a dovézt individuálně 4 místnou verzi a "registrovat" ji jako "expediční" speciál obdobně jako se to dělá v případě ruské "Buchanky". Ještě jednodušší cesta je koupit si něco jiného. Jimny je sice "unikát", ale korekcí/úpravou požadavků a smíření se s vyšší cenou se dá najít na trhu rozumná alternativa.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  09. 09. 2020 17:51

Problém je ještě s tou mříží. Pokud se demontuje, auto v té chvíli nesplňuje podmínky, za kterých bylo schváleno do provozu.

Odpovědět  |   | 
Q  |  09. 09. 2020 18:23

Bohužel Suzuki se neprodávají v USA, odkud by byl dovoz do Evropy nejjednodušší.
Jinak jsem samozřejmě nemyslel individuální přestavbu, ta by se nikdy nevyplatila, ale nějakou firmu, která by zajistila homologaci pro hromadné přestavby.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  09. 09. 2020 20:29

Takže to auto jako užitkáč má teď v techničáku N a i když to je jedno z nejmenších aut na trhu, tak často nesmí mezi bytové domy, kde bývá zákaz vjezdu nákladních vozidel?

Odpovědět  |   | 
PanHajzl  |  09. 09. 2020 21:56

Ano

Odpovědět  |   | 
Polo  |  10. 09. 2020 06:32

Vítejte v Eurosocialismu

Odpovědět  |   | 
Čechystán  |  13. 09. 2020 07:28

Pošahaní komouši z Eurosojuzu... to nám byl čert dlužen. Že já naivní blbec jsem jim to tam tenkrát hodil...

Odpovědět  |   | 
Jožo  |  10. 09. 2020 15:37

Zákaz sa nevťahuje na vozidlá do 3500kg, čiže ani na N-kového Jimnyho.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  10. 09. 2020 18:05

Možná na Slovensku, ale v ČR definice značky "Zákaz vjezdu nákladních vozidel" o hmotnosti nic neříká. Tedy to platí i pro N1.

Odpovědět  |   | 
10w60  |  09. 09. 2020 23:18

Proč ne, auto hezké, fajné, roztomilé a technicky slušné. Jenže do užitkáč se musí taky něco vejít velikostně i váhou. Což do krabičky od zápalek moc nejde, zejména když není zrovna levná. Proto bych harampádí raději naházel do Dustera.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 41 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro