Oblíbené Suzuki Jimny míří do Evropy jako užitkáč. Poctivá technika mu zůstala

27 komentářů

Mirďa
3. ledna • 18:58

Svého času jsem kopil ojeté daihatsu feroza, které bylo koupené v ČR jako užitkové vozidlo se dvěma sedačkama plus mřížka. Žádal jsem o povolení úpravy na vozidlo čtyřmístné. Bylo mi řečeno, že nelze. V té době nemělo daihatsu v ČR oficiální zastoupení, tak jsem napsal do daihatsu v německu dotaz a prosbu o pomoc. Německé daihatsu poslalo žádost do japonska a odtamtud hned zaslali technický list s tím, že feroza je čtyřmístné vozidlo. Do čtyř dnů !!! jsem měl doma japonský originál i německý překlad , stačilo sehnat překladatele s kulatým razítkem a najednou všechno šlo. No, když je ochota, všechno jde.

myslivec
14. listopadu • 18:57

Mám JIMIKA ještě v původní osobní verzi a musím říct, že pro myslivce je to ideální vozítko. Jezdím s trvale složenými zadními sedačkami. Vzniklou rovnou plochu využívá buďto můj pes, nebo je využita pro převoz nákladu potřebného pro provoz honitby, nebo krmiva pro zvěř. Myslím, že pro většinu kolegů myslivců bude dvoumístná verze dostatečná , přijatelná.

Edita
16. října • 23:14

Dobrý den, úplně jsem se zamilovala do nového Suzuki Jimny, ten hranatý tvar... Ale kdysibto bylo i mé úplně první auta, mám k němu až citový vztah, ale není tady k sehnání, nebo přes předkupníky a dat jim za auto o 200-250 tisíc víc mi připadá opravdu dost zlodějna. Prosím o radu, dá se auto odněkud přivézt do cca 600 tisíc (např. předváděcí) a odkud a asi se jako žena ptám hloupě, ale pokud se s autem neco stane, bude řešit záruky, servis, atd. firma Suzuki i v Čechách, tedy na takové auto, které tady již neprodává? Děkuji za rady.

10w60
9. září • 23:18

Proč ne, auto hezké, fajné, roztomilé a technicky slušné. Jenže do užitkáč se musí taky něco vejít velikostně i váhou. Což do krabičky od zápalek moc nejde, zejména když není zrovna levná. Proto bych harampádí raději naházel do Dustera.

brk77
9. září • 20:29

Takže to auto jako užitkáč má teď v techničáku N a i když to je jedno z nejmenších aut na trhu, tak často nesmí mezi bytové domy, kde bývá zákaz vjezdu nákladních vozidel?

Jožo
10. září • 15:37

Zákaz sa nevťahuje na vozidlá do 3500kg, čiže ani na N-kového Jimnyho.

Allamarein
10. září • 18:05

Možná na Slovensku, ale v ČR definice značky "Zákaz vjezdu nákladních vozidel" o hmotnosti nic neříká. Tedy to platí i pro N1.

Polo
10. září • 6:32

Vítejte v Eurosocialismu

Čechystán
13. září • 7:28

Pošahaní komouši z Eurosojuzu... to nám byl čert dlužen. Že já naivní blbec jsem jim to tam tenkrát hodil... :-/

PanHajzl
9. září • 21:56

Ano

Polo
9. září • 13:27

Takže stačí tam vrátit zadní sedačky a je to zase starej dobrej Jimny? Výborně.

Michal2
9. září • 14:00

Je to 2místné auto i podle tp takže cokoliv se stane pasážérům(pripoutanych na sedadlech) vzadu padá na řidiče.

Q
9. září • 14:32

Bude to muset být homologovaná přestavba se zápisem do TP.

Josef-původní-první
9. září • 16:41

To bude hodně obtížná, ne-li nemožná cesta. Naopak - odstranění sedadel a přestavba na užitkové auto by by asi neměl být problém homologovat. Ale přidávat sedadla, to bude "oříšek". Možná to půjde, pokud v karoserii budou úchyty pro sedačky a bezpečnostní pásy v souladu s původní verzí a doloží se to dokumentací seženou originální sedadla a pásy od výrobce. Jednodušší cesta bude pravděpodobně objednat a dovézt individuálně 4 místnou verzi a "registrovat" ji jako "expediční" speciál obdobně jako se to dělá v případě ruské "Buchanky". Ještě jednodušší cesta je koupit si něco jiného. Jimny je sice "unikát", ale korekcí/úpravou požadavků a smíření se s vyšší cenou se dá najít na trhu rozumná alternativa.

Q
9. září • 18:23

Bohužel Suzuki se neprodávají v USA, odkud by byl dovoz do Evropy nejjednodušší.
Jinak jsem samozřejmě nemyslel individuální přestavbu, ta by se nikdy nevyplatila, ale nějakou firmu, která by zajistila homologaci pro hromadné přestavby.

Allamarein
9. září • 17:51

Problém je ještě s tou mříží. Pokud se demontuje, auto v té chvíli nesplňuje podmínky, za kterých bylo schváleno do provozu.

Allamarein
9. září • 16:26

Což asi moc nepůjde...

Q
9. září • 18:24

Obecně vzato přestavby aut byly, jsou a budou. Jak těžké či lehké to je v tomto případě, to je otázka.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Allamarein
9. září • 19:57

Problém s tou přestavbou bude zase v homologaci. Pokud se přidají zadní sedadla a auto tím ztratí užitkový charakter, bude z něj osobní auto a bude muset splňovat všechny parametry pro osobní auta, včetně toho limitu CO2. Suzuki si to nemůže dovolit a jakákoli firma nabízející přestavby už vůbec ne.
Kolegyně chtěla nedávno koupit Scalu, předváděčku. Když se ptala na možnost dodatečné montáže tažného zařízení, tak už to nešlo, protože to auto má v papírech emise pro verzi bez tažného a přidáním by se porušila homologace.

Q
10. září • 5:23

Všeobecný limit CO2 95 g/km platí pouze pro střední a velké automobilky. Ne pro malé a nejmenší. A rozhodne ne pro dovozce mimo oficiální distribuci nebo přestavby.
Si představte, že byste si zavolal záchranku a přijeli pro vás s obyčejným poštovním Transitem, protože přestavbu na sanitní vůz kvůli zvýšení emisí CO2 nepovolili :-D
Kdy nedávno? Scaly vyrobené od 28. týdne 2019 už žádná omezení s tažným zařízením nemají.
Navíc pochybuju, že by tažné jakkoliv souviselo s emisema. Pokud je přímo z výroby, tak ano, protože zvyšuje hmotnost auta, možná i aerodynamický odpor. Ale při dodatečné montáži čehokoliv se emise už nepřepočítávají. Tuhle "vychytávku" měla jen Škodovka, nikdo jiný, ani VW, ani Seat. A u mnoha výrobců aut je dodatečná montáž tažného jediný možný způsob, protože tažné zařízení z výroby u nich neexistuje.

Mirek
9. září • 20:43

S tou tvou kolegyní to bude malinko jinak, ale ve své podstatě máš pravdu.
https://www.auto.cz/tazne-zarizeni-novych-aut... ...
Prostě nula kilogramů
Teď přestaňme chodit kolem horké kaše. Pokud nová Škoda Scala nebude mít tažné zařízení z výroby za 17.500 Kč, či aspoň přípravu pro něj za 5000 Kč, už na ni nikdo nikdy žádné tažné zařízení nedoplní. Prostě k vozu, co z linky sjel bez tažného či přípravy pro něj, bude dodán list COC a technický průkaz s nulovými hmotnostmi přípojného vozidla.

Allamarein
10. září • 18:04

Tohle je, co mi říkala. Já po tom už dál nepátral, natolik mě zase auta nezajímají.

Q
10. září • 5:23

Ano, první Scaly mají v TP běžně napásno 0 kg.
Ale Scaly vyrobené od 28. týdne 2019 už žádná omezení s tažným zařízením nemají.

Gubec
9. září • 13:15

ich habe gezacht

jenkolemjdoucí
9. září • 15:21

was hast du gezacht,schwanz?

Ja
9. září • 12:37

Super, .. príjemná správa 👍🏻

Edita
16. října • 23:17

Dobrý den, kde se dá suzuki jimny sehnat? Tady se již neprodává nebo od předkupníků a cena je pomalu o 250 tisíc vyšší. Díky za rady, moc bych si tohle hranaté autíčko už dlouho přála, Edita

Doporučujeme

Články odjinud